מגבר איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא חושב שזה רלבנטי. גם אני לא סובל מגברי שפופרות "חמים", "עגולים" ומרוחים. מגבר השפופרות שלי די דומה בחתימת הצליל לשלו ולכן, כפי שכבר כתבתי קודם - הטופולוגיה לא חשובה!! רק איך המגבר נשמע, ושולט ברמקולים.

מעולה. זה מתכתב היטב עם אחת מהטענות שלי לגבי התאמת מנורות. רובם המוחלט של הרמקולים המודרנים הטובים אינם יכולים לחיות עם מנורות. הסיבה היא בכך שהיחידות (דרייברים) של היום בנויים ברמת היענות לתדר כזו שניתן לחתוך אותם ב-24 ויותר דציבל לאוקטבה מה שמסדר לנו קרוס שמוריד את הנצילות של הרמקול. מה עוד, שגם היחידות עצמן פחות נצילות מבעבר. נכון, ישנם רמקולים שמסתדרים יותר טוב עם מגברים מעוטי וואטים מאשר מפלצות עתירות זרם אבל זה לא קשור לטופולוגיה. למשל במקום se מנורתי אפשר לשים ויטוס קלאס a 30 וואט (דוגמא אחת מיני רבות).

המגברים של אוונגרד למשל, הרשמיים כן? אלה איתם הם מגבירים ואותם הם מייעדים לרמקולים, הם מגברים טרנזיסטורים.
גם מגברים אחרים הנחשבים לטובים ביותר שיש היום (ch פרסיז׳אן, דרטזיל, קונסטליישן, fm אקוסטיק, סולושן, טנור, דואגוסטינו, moon, mbl) הם טרנזיסטורים ברובם המוחלט.

מה הבעיה שלי עם הטענה הזו. זה כמו שאומרים שאנלוג זה קסם שאין בדיגיטל. במקרה הזה אני לא מוצא קסם באנלוג. אני מוצא צליל אורגני, במה הולגרפית ותתפלא - הרבה יותר דינמיקה ורזולוציה מאשר זו שאני מוצא בדיגיטל. בטרנזיסטור של פעם זה לא היה ואז נכון, המנורות עשו את זה טוב יותר. בטרנזיסטורים של היום המצב שונה לחלוטין. הצליחו להגיע לשילוב של וויסינג מעולה, טונאליות ואורגניות בצליל שלהישאר אדיש לנוכחות האנושית זה משהו שהוא לא אפשרי.

רבותי. הציוד היום, הטרנזיסטורי ואפילו הדיגיטלי, נמצא במקום אחר. כל העניין הזה של מנורות זה חי וטרנזיסטור הוא מכני כבר לא קיים בשיח רציני. הוא קיים בסטיגמות, אבל אתם יודעים, בסטיגמות גם רכב גרמני הוא רכב אמין. ואני, שהחליף כבר 3 bmw ואישתי נוסעת על פולקסווגן, יכול להגיד לכם שזו סטיגמה. המכוניות האלה מתקלקלות יותר מכל סוברו ומזדה שנוסעת בכביש.

בשורה התחתונה.
היום זה כבר לא ממש משנה. אם אתה בעל רמקול נציל, יש לך מבחר בין מנורות וטרנזיסטור - תמצא את הטוב ביותר עבורך.
אם אתה בעל רמקול שאינו נציל, ודורש כוח, יש לך מבחר טרנזיסטורי מדהים ותמיד תוכל להתפשר על מגבר מנורות (להוציא את היוצא מהכלל). ככל שאני סוקר יותר ציוד, אני מבין כמה הטרנזיסטור התקדם וכמה הוא מדהים.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
600
מעורבות
87
נקודות
28
נמר, יש גם מגברי מנורות היכולים להזיז גם רמקולים קשים.
לפעמים אפילו ה-output שלהם לא מרשים במספרים כמו טרנזיסטוריים אבל הם דוחפים ועובדים מצויין גם עם סוג רמקולים אלו.
ולהגיד שפורפרות מעגלות או יש להן חוסר בפאנצ'יות/דינמיקה או חוסר בס ושליטה ברמקולים.
כמובן זה לא מובן מאליו לכל המגברים השפורפרותיים, אבל ישנם כאלו וישנם כאלו.
 
נערך לאחרונה ב:

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אני תמיד אעדיף מגבר טוב יותר מאשר פחות טוב ממנו. מנורות או טרנזיסטור? לא ממש אכפת לי. העיקר שיהיה יותר טוב.
ואם נסתכל על בעלי המערכות הטובות והיקרות ביותר, נמצא אצלהם ברוב המוחלט של הפעמים, אבל ממש ברוב המוחלט, מגברים טרנזיסטורים חזקים משודכים לרמקולי על. האם הבחירה בטרנזיסטור היא הנוחות שלו? לא נראה לי. התחושה שלי שהם בחרו בסאונד ולא בטופולוגיה.

זה לא מדוייק כי המערכות היקרות בעולם גם מורכבות מרמקולים נצילים או שופריים עם מגברי מנורות סופר יקרים.
מה שכן , רוב הרמקולים היקרים מאד הם ענקיים ודורשים הגברה פיסכדלית ולכן בעליהם בחרו איתם מגברים טרנזיסטוריים מטעמי נוחות ויופי על הסטנד ושלא להתעסק עם מגברים עם 20 מנורות מכוערים ולדעתי ומנסיוני, יש פה פשרה ועוד איך .

גם אני שמעתי 200 מגברים ו 150 רמקולים בחיי מהמערכת הי אנד הראשונה שהיתה ל בשלהי 1992.
בזמנו היו לי את כל הסונוס פאבר , קונצרטו, אמטור, גוארינארי , ואחכ דינאודיו Confidence 4 ואחכ Confidence 5
ואודיו פיזיק אוונטי 3 , ועוד רבים שהדף יגמר ולא אצליח למנות ... הגברות טרנזיסטוריות : Krell , Mark Levinson, Plinus ,Classe , Briston , Musicl Fidelity , Electrocompaniet ועוד רבים , ברמות הגבוהות של פרה ופאוור או מונו בלוקים של החברות הללו עד שבא אייל פור ז״ל עם מונו בלוקים מנורות Cary Slam 100 ופרה Trilogy והפך לי את כל החשיבה..... כל זה היה בשנות ה 90.

היום עם מגברים לא מסובכים ויקרים כגון Unison Research - Triode 25 או S6 SE אני מוכיח לכל בעל מגבר טרנזיסטורי שכל מה שהוא חושב עליהם , זה אפילו לא דומה למגבר מנורות איכותי , ושוב אני מדגיש , לא לבעלי רמקולים מפלצתיים ופסיכיים כמו שלך , אלא לבעלי רמקולים נצילים מאחר ואין שוק בארץ למגברים עתירי מנורות יקרים כמו JADIS שהבאתי בעבר לרמקולי ענק זוללי זרם.

זו דעתי ושכל אחד יעשה מה שנוח לו.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
אחרי 40 שנות אודיופיליה שהחלו בסוף שנות השבעים עם קיט של מגבר דקאדה ועם כעשר מגברי טרנזיסטור
רציתי אבל גם מאוד חששתי מההתעסקות במגברי מנורות , וגם בגלל יתר הסיבות שהועלו כאן.
לפני שנתים ולאחר שווידאתי שאני פטור מבייאס, ומשורות של מנורות בתצורת חנוכיה
עשיתי את הצעד רכשתי מגבר מנורות, ומשם אני יכול כיום להודות- אין חזרה.
טופולוגית סינגל אנדד 50 וואט מעיפה לי את הרמקול כפי שהטרנזיסטור על כל 120 וואט נשמעים פתאום כמו וואץ
אז יש קצת חום, והחלפת זוג מנורות ענקיות כל כמה שנים , אבל הצליל......

למה הדבר דומה? לאדם המתחמם ליד אח עצים בביקתה ביום קר
תנו לו לאחר מכן את השלט של המזגן והוא משליכו לאש להוסיף עוד כמה שעות בערה.
אני לא בא לסתור את דברי המלומדים והמנוסים ממני, אבל בסוגיה הזו אני עם אמיר ארמה
באותה קטגורית מחיר- אין שום מקום להשוואה, אפילו לא בתור בדיחה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אם היית יודע איך בחרתי את אישתי היית מבין למה גם בחרתי מגברים טרנזיסטורים.
אשתך בחרה אותך !! היא הבינה שטמני זו טופולוגיה מוצלחת .
באופן יחסי כמובן
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כל אחד שיש לו הגברה מנורתית יעיד לטובתה ועדיפותה ,ומי שיש לו טרנזיסטורית יעיד שזה ההיפך.
זה טבע האדם .

מגברי מנורות מרובים מנורות אכן יכולים להיות במקרים קיצוניים מעט יותר בעייתיים כאשר מנורה אחת תהיה בעייתית,
אבל אם מדובר במגבר איכותי שישי לו שעון Bias שמאפשר בדיקת כל מנורה בשנייה עיי לחיצת כפתור העניין בטל בשישים
מאחר והתוצאה במגבר כזה תהיה לדעתי יותר טובה ממגבר טרנזיסטורי שלא יכול להפיק את הצליל החיי והמעודן שמגיע
ממגבר מנורות.

נכון הוא הדבר שמגבר מנורות להבדיל מטרנזיסטור לא יכול להשאר דלוק 24/7 אלא להידלק , להתחמם 15 דקות
ואחרי האזנה של כמה שעות צריכים לכבותו על מנת למנוע בלאי מיותר של המנורות.

בד״כ מגברי מנורות חזקים הם מגברים מרובי מנורות 4 - 10 מנורות לצד שעובדים בטופולוגית Push - Pull שהיא איכותית אבל לא איכותית כמו מגבר שעובד בטופולוגית Single Ended Class A שזה הדבר האמיתי בסטריאו הי אנד.

ברוב המקרים למי שיש רמקול לא נציל ויציב בעכבתו , תהיה בעייה מאחר ומגבר Class A הוא לא אופציה עבורו
ולא מתאים לו איזה מונו בלוקים מנורות עם 10 מנורות לצד שעלות החלפתם נאמדת ב כמה אלפי שח מידי 3 שנים .
ולכן האופציה הנוחה יותר למי שיש לו רמקולים גדולים כמו דינאודיו , טידל , B&W , וילסון , גאודר אקוסטיק, וכו , לשים מגבר טרנזיסטורי עתיר זרם איכותי ולגמור עם הסיפור.

אבל , אנחנו מתעסקים בלהביא את התוצאה האיכותית ביותר , וזו מהות העניין.

כאשר אנחנו מדברים על רמקולים יחסית נצילים עם עכבה יציבה , ולא חסר כאלה רבים , יש אפשרות להתאים לכאלה מגבר מנורות Class A בהספקים של 10-40 ואט , וכאן , שום מגבר טרנזיסטורי בעולם לא עומד מול מגבר מנורות
Single Ended שעובד עם מנורות EL34 או KT 88 ובטח לא מול המשובחים שבהם שמבוססים על מנורות 845/300B , כאשר מגברים אלו מבוססים בד״כ על 1-2 מנורות לערוץ, ואלה , מאד אמינים והחלפת המנורות אחת ל 3 שנים מתבטאת
בכמה מאות שח .

במגברים חדישים, לא רק שה Bias (כיוון אוטומטי של המנורות ) הוא אוטומטי שזה אומר שאין דעיכה של הסאונד עד שהמנורות נגמרות , אלא גם יש שעון Bias שמראה את מצב המנורה בלחיצה פשוטה על כפתור בחזית המגבר.

כעת, כאודיופילים אנחנו מחפשים תוצאה , ולתוצאה יש מחיר !

ולכן , כמו שתקליט Vinyl הוא גולת הכותרת מבחינת המקור כתוצאה , וההתעסקות עם פטיפון מתבטאת בהחלפת ראשים שנשחקים / נדפקים מידי תקופה , שלא לדבר על ההוצאה בקנית הפטיפון , פונו סטייג, כבל פונו, זרוע, וראש , וההתעסקות עם זה שצריך לקום כל רבע שעה להפוך את התקליט ולנקות את המחט ואת התקליטים עם חומרים כימיים ומברשות , ולזה תוסיפו קניית תקליטי איכות במינימום 150 שח לתקליט , וכו.... ככה יש גם התעסקות קלה במגבר מנורות שמתבטאת בהחלפת מנורות מידי כמה שנים או בעובדה שצריכים לקום ולכבות אותו .

אני מוכן להוכיח לכל מי שרוצה , איך מגבר מנורות ב 15,000 שח , ישמע ברמה אחרת לגמרי ממגבר טרנזיסטורי שמחירו כפול ממנו ויותר, ולא משנה איך קוראים לו ,ובתנאי שיש לו רמקול יחסית נציל. ואני מבטיח לו שהוא יהיה המום מההבדל ולא ישאר אדיש.

אולם מי שרוצה את החיים הקלים , ירכוש מגבר טרנסטורי אכותי ישאיר אותו דלוק קבוע , ויהנה מסאונד איכותי ומצויין
ואולי יתחבר לטידל במקום האנלוג , ואז בכלל החיים מאד קלים , אבל זה לא מנורות ,ולא מתקרב לזה.


אמיר ארמה
בעצם מה שאתה אומר, שעם רמקול כמו גאודר ואחרים בעלי נצילות נמוכה, אי אפשר להגיע לתוצאה טוב מאוד כי הוא לא מתאים למגברי מנורות.
לדעתי לרמקולים עם נצילות גבוהה יש את הבעיה
ות שלהם כמו באס לא מספיק טוב.
אם הדברים היו פשוטים כפי שמובן לי מדבריך, כנראה שכל מה שהיה קים בשוק הם מגברי מנורות ורמקולים נצילים.
מניסיוני, לכל טופולוגיה יש את היתרונות והחסרונות שלה. לדעתי הטופולוגיה עם הכי פחות חסרונות מבין כולם היא הגברה טרנזיסטורית קלאס A.
כמו תמיד יש יוצאים מהכלל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
למה הדבר דומה? לאדם המתחמם ליד אח עצים בביקתה ביום קר
תנו לו לאחר מכן את השלט של המזגן והוא משליכו לאש להוסיף עוד כמה שעות בערה.
אני לא בא לסתור את דברי המלומדים והמנוסים ממני, אבל בסוגיה הזו אני עם אמיר ארמה
באותה קטגורית מחיר- אין שום מקום להשוואה, אפילו לא בתור בדיחה.

הקטע עם האח עצים מול מזגן בהשוואה לטרנזיסטור מול מנורות זו השוואה כל כך לא נכונה. אתה יודע כמה מגברי טרנזיסטור יכולים לבלבל אותך עם קונרד ג׳ונסון ומקינטוש?

אני אתן לך דוגמא.
אם אני משמיע לך מונו בלוקים אודיו ריסרצ׳ רפרנס מנורתי מול מונובלוקים של סגדן אתה מצביע על הסגדן כמנורות (עם כל התיאורים של אח עיצים) ואת האודיו ריסרצ׳ רפרנס כמזגן. זה בלבד מלמד שאין לטופולוגיית מנורות צליל משלהן. אם ב-se עסקינון, אני מוכן להעמיד את הטענה שלך למבחן. איך אני כל כך בטוח? כי עשיתי את זה כל כך הרבה פעמים. היו דברים שהעדיפתי את המנורות ובאחרים את הטרנזיסטור. לא היה שום יתרון מוחלט למנורות se מול טרנזיסטור קלאס a מעוטי וואטים.

לגבי ההשוואה בניהם? היום? לא רק שזו לא בדיחה, ההשוואה היום היא הכרחית. תשמע מגברים של קרל מלפני 20 שנה לעומת האבולושין החדש ואתה תבין בדיוק מה התפתח בשנים הללו בטרנזיסטור. מה שקרה הוא שהטרנזיסטור בהרבה מובנים, לא רק השתפר אם כי בכמה פרמטרים הוא בלתי תחרותי. אם בשקט, מיקרו דינמיקה, רזולוציה ושליטה. יחד עם זאת, בגלל הפרדת הערוצים המוחלטת, מבלי שצד אחד יסתכן באיזו מנורה מיקרופונית סוררת, וקיבלת גם במה משופרת.

שוב - אני חוזר, בפעם ה-10000, להוציא יוצא מהכלל.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
שירשור מעניין
יש כמה עניינים יותר ארציים שאנשים לא מתיחסים אלייהם : 1 בהקלטות הלהקה לא עומדת מול מקרופון ושרה ! את הבמה והמיקומים מסדר תכנאי הסאונד ע"י הגברה והנמכה של כל כלי וחלוקת משקל מימין לשמאל.
וגם הגוון המאופיין ציודים נקבע בגלל אי איילו מעגלי פילטר שמכוונים לטונאליות מסויימת .
אבל יש לדעתי פרמטרים שהם כן נתון שמעיד על איכות : וזה הדינאמיות הפרוט השקט וההרמוניות . מכשיר שמכוון להשמע מידי ויהיה לא איכותי המיד יהיה מודגש אך שטוח חסר עומק ומעורפל בקצוות לאומת מכשיר איכותי שיתן מיד בשרני מפורט עמוק ועשיר אך מוגדר מודויק בקצוות.
בסופו של דבר התבשיל צריל להיות טעים רק למי שאוכל והכל מאוד סוביקטיבי.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
בעצם מה שאתה אומר, שעם רמקול כמו גאודר ואחרים בעלי נצילות נמוכה, אי אפשר להגיע לתוצאה טוב מאוד כי הוא לא מתאים למגברי מנורות.
לדעתי לרמקולים עם נצילות גבוהה יש את הבעיה
ות שלהם כמו באס לא מספיק טוב.
אם הדברים היו פשוטים כפי שמובן לי מדבריך, כנראה שכל מה שהיה קים בשוק הם מגברי מנורות ורמקולים נצילים.
מניסיוני, לכל טופולוגיה יש את היתרונות והחסרונות שלה. לדעתי הטופולוגיה עם הכי פחות חסרונות מבין כולם היא הגברה טרנזיסטורית קלאס A.
כמו תמיד יש יוצאים מהכלל.

ממש לא ידידי רוזי

בטח שעם גאודר ואחרים עם נצילות נמוכה אתה יכול להגיע לתוצאה מדהימה , אבל זה עניין של השקעה במגברים מרובי מנורות סופר איכותיים . ולמה אתה אומר שרמקול נציל לא יכול לתת באס מספיק טוב ופאנצי , בוא תשמע את ה Devore 0/96 או OPERA או Zingali שהבאתי בעבר שהיו אצל ידידנו עידו רומש עם מגבר מנורות , באס חלומי ופאנצי שלא נופל משום רמקול אחר בוקע מהם עם מגבר 20w מנורות איכותי . מי שמכיר את שלמה ממושב נורדייה יודע שהוא אחד האודיופילים הוותיקים ועם מגברי מנורות של VAC מוציא באס וסאונד מדהים עם רמקול רוקפורט ANKAA ענקי עם 88 db שלא נציל כלל.

ברור שהגברה טרנזיסטורית Class A איכותית , טובה יותר מהגברה רגילה , אבל זה לא מנורות , ממש לא !

הנה רמקול יותר בעייתי משלך משמעותית עם נצילות .... Dynaudio Confidence 5 - 83db
שהתוצאה הטובה ביותר שיצאה ממנו היא עם מגברים 10 מנורות לצד :

PICT0080.JPG
 

תמונות מצורפות

  • PICT0080.JPG
    PICT0080.JPG
    KB 92.1 · צפיות: 339
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
היום עם מגברים לא מסובכים ויקרים כגון Unison Research - Triode 25 או S6 SE אני מוכיח לכל בעל מגבר טרנזיסטורי שכל מה שהוא חושב עליהם , זה אפילו לא דומה למגבר מנורות איכותי , ושוב אני מדגיש , לא לבעלי רמקולים מפלצתיים ופסיכיים כמו שלך , אלא לבעלי רמקולים נצילים מאחר ואין שוק בארץ למגברים עתירי מנורות יקרים כמו JADIS שהבאתי בעבר לרמקולי ענק זוללי זרם.

זה בדיוק מה שאני טוען. כשיש לך רמקול נציל ונוח להנעה, זה הזמן לבדוק אלקטרוניקה ולהתעלם מהטופולוגיה - קנה את הטוב ביותר. יכול להיות שימצא שהמון יושב לו על הרמקול טוב יותר מהיוניסון. לעומת זאת, כשהרמקול לא נציל, גדול, דורש - לרוב המוחלט של מגברי המנורות אין מקום.

ושוב. אתה מייבא את אחת החברות הטובות ביותר בגזרה הטרנזיסטורית. האם אתה סבור שהבחירה בלייצר מגברי טרנזיסטור היא מטעמי פשרות? תהיה בטוח שלא. ואני אוסיף על זה עניין נוסף דווקא על הציוד שאתה מייבא. אתה זוכר היטב את המגברים הטרנזיסטורים המשולבים של שנות ה-2000 המוקדמות וכמובן עוד לפני. האם ניתן להשוות אותם למגברים המשולבים המודרנים? ה-moon הבסיסי שאתה מחזיק, שהוא מתוכנן היום, עם הרכיבים של היום, ויכולות הביקורת איכות והיצור של היום, מקביל ביכולות שלו למגבר שבשנות ה-2000 עלה פי 4 ממנו. למה? כי מתקדמים, מקשיבים יותר, משפרים יותר ומתייחסים בדיוק לעניין הזה של ביטול הצליל המכני שהיה לטרנזיסטורים של פעם.

ואם נלך רחוק יותר למגברי העל שלהם, וכאן שווה לך להשוות (יש לך אחד כזה על הסטנד), בלי סטיגמות ורומנטיקה - סאונד נטו, יש סיכוי שיעשה כמה דברים שיגרמו לך לחשוב פעמיים אם בכלל שווה להיכנס למנורות. וזה כמובן כשאתה משדך אותו לאיזופון ולא לדבור.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ממש לא ידידי רוזי

בטח שעם גאודר ואחרים עם נצילות נמוכה אתה יכול להגיע לתוצאה מדהימה , אבל זה עניין של השקעה במגברים מרובי מנורות סופר איכותיים . ולמה אתה אומר שרמקול נציל לא יכול לתת באס מספיק טוב ופאנצי , בוא תשמע את ה Devore 0/96 או Zingali שהבאתי בעבר שהיו אצל ידידנו עידו רומש עם מגבר מנורות , באס חלומי ופאנצי שלא נופל משום רמקול אחר בוקע מהם עם מגבר 20w מנורות איכותי . מי שמכיר את שלמה ממושב נורדייה יודע שהוא אחד האודיופילים הוותיקים ועם מגברי מנורות של VAC מוציא באס וסאונד מדהים עם רמקול רוקפורט ANKAA ענקי עם 88 db שלא נציל כלל.

ברור שהגברה טרנזיסטורית Class A איכותית , טובה יותר מהגברה רגילה , אבל זה לא מנורות , ממש לא !
אני לא אמרתי שהגברה קלאס A היא כמו הגברת מנורות. אמרתי שיש בה כמכלול פחות חסרונות מהגברה מנורתית, אבל אין לה את כל היתרונות של הגברה מנורתית.
מניסיוני עם רמקולים נצילים, אין להם את הבאס האחיד והמדויק שיש לרמקולים עם נצילות נמוכה - ככלל.
אני בטוח שאם תדבר בנושא עם גאודר למשל, תקבל את ההסבר הטכני לעניין.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
דעתי לרמקולים עם נצילות גבוהה יש את הבעיה
ות שלהם כמו באס לא מספיק טוב.

כבר מזמן זה לא ככה. זה נכון לתקופת יחידות הקרטון. הרמקולים הנצילים המודרנים מחזיקים בס מעולה. יצא לי לשמוע כמה כאלה מודרנים. כמו הדבור שיש להם בס פנומינלי ועוד כמה כמו יחידות ההורן בס של אוונגרד ו-jbl גדולים ומדהימים ששמעתי בכהנא אודיו. כולם מעל 96 דיבי.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
טוב זה הריי נושא שלא יגמר חחחח,
אני רק ממליץ לכל אחד שיש לו רמקול עם עכבה יציבה לשמוע מגבר מנורות על הדרך...
שיהיה שבת שלום לכולם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כבר מזמן זה לא ככה. זה נכון לתקופת יחידות הקרטון. הרמקולים הנצילים המודרנים מחזיקים בס מעולה. יצא לי לשמוע כמה כאלה מודרנים. כמו הדבור שיש להם בס פנומינלי ועוד כמה כמו יחידות ההורן בס של אוונגרד ו-jbl גדולים ומדהימים ששמעתי בכהנא אודיו. כולם מעל 96 דיבי.
אם זה היה כך, כולם היו מייצרים רמקולים נצילים עם עכבה גבוהה ויציבה.
הרי כך, הכי קל למכור את הרמקול עם הגברה שהמחיר שלה לא בשמיים, ונמצאת על המדף בכל חנות.

עובדתית רוב הרמקולים אינם נצילים באמת וגם לא עם עכבה גבוהה ויציבה.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
הקטע עם האח עצים מול מזגן בהשוואה לטרנזיסטור מול מנורות זו השוואה כל כך לא נכונה. אתה יודע כמה מגברי טרנזיסטור יכולים לבלבל אותך עם קונרד ג׳ונסון ומקינטוש?

אני אתן לך דוגמא.
אם אני משמיע לך מונו בלוקים אודיו ריסרצ׳ רפרנס מנורתי מול מונובלוקים של סגדן אתה מצביע על הסגדן כמנורות (עם כל התיאורים של אח עיצים) ואת האודיו ריסרצ׳ רפרנס כמזגן. זה בלבד מלמד שאין לטופולוגיית מנורות צליל משלהן. אם ב-se עסקינון, אני מוכן להעמיד את הטענה שלך למבחן. איך אני כל כך בטוח? כי עשיתי את זה כל כך הרבה פעמים. היו דברים שהעדיפתי את המנורות ובאחרים את הטרנזיסטור. לא היה שום יתרון מוחלט למנורות se מול טרנזיסטור קלאס a מעוטי וואטים.

לגבי ההשוואה בניהם? היום? לא רק שזו לא בדיחה, ההשוואה היום היא הכרחית. תשמע מגברים של קרל מלפני 20 שנה לעומת האבולושין החדש ואתה תבין בדיוק מה התפתח בשנים הללו בטרנזיסטור. מה שקרה הוא שהטרנזיסטור בהרבה מובנים, לא רק השתפר אם כי בכמה פרמטרים הוא בלתי תחרותי. אם בשקט, מיקרו דינמיקה, רזולוציה ושליטה. יחד עם זאת, בגלל הפרדת הערוצים המוחלטת, מבלי שצד אחד יסתכן באיזו מנורה מיקרופונית סוררת, וקיבלת גם במה משופרת.

שוב - אני חוזר, בפעם ה-10000, להוציא יוצא מהכלל.

מה הקשר לקרל מלפני עשרים שנה לאבולושן של היום?
אני כיוונתי להגברות עכשוויות באותה קטגורית מחיר
מה גם שזכורה לי התערוכה מלפני כמה שנים שבאותו חדר ניגנו
מונובלוקים סגדן והאינטגריטד קלאס a של אותה החברה
למרות הנחיתות במחיר של האינטגריטד (חצי מחיר), נשמע טוב בהרבה מהמונובלוקים.
מסכים לגמריי שיש יוצאים מהכלל, אין לי את הנסיון שיש פה לרוב החברים כדי לחוות את אותם מיקרים.
באמת אחלה דיון.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בוודאי שיש קשר. הקרלים הישנים היו מתכתיים, מכנים, חסרי עידון - מה שהיה נקרא סאונד טרנזיסטורי. היום הם מעודנים יותר, חיים, טבעיים. אני מנסה להמחיש לך את האבולוציה של הטרנזיסטורים.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
לאחר נסיון עם כמעט כל סגי המגברים (למעט מגבר דיגטאלי)
הייבריד ,מנורות,טרנזיסטור, הגעתי למסקנה שצריך מגבר טוב.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בוודאי שיש קשר. הקרלים הישנים היו מתכתיים, מכנים, חסרי עידון - מה שהיה נקרא סאונד טרנזיסטורי. היום הם מעודנים יותר, חיים, טבעיים. אני מנסה להמחיש לך את האבולוציה של הטרנזיסטורים.
לטעמי גם הציוד של ML עבר אבולוציה דומה.

אריה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור