סימנים שאתה אודיופיל מחורפן


BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
כמו שיוסי כתב.

שני רמקולים. סאונד שונה לחלוטין. שניהם מצויינים, כל אחד בדרכו.

אחד מדגיש את המיד, בעל תיבה "מנגנת", שנשמע במיטבו (לטעמי) במוזיקה קלאסית קאמרית ובמיוחד של חטיבת כלי המיתר (כינור, ויולה, צ'לו, קונטרבס).
והשני נייטראלי, בעל תיבה שלא "מתערבת", שנשמע במיטבו (לטעמי) בג'אז/בלוז/רוק.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אם רמקול מוסיף או מחסיר תדרים או עוצמות- הוא לא רמקול טוב.
הוא לא טוב לכינור או למפוחית , רע ללאונרד כהן ואפילו לרוד סטיוארט.
כמובן שאם מישהו אוהב לשמוע כינורות מלאים ו״מתוקים״ ממה שהם באמת - שייהנה.
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
יבואנים - תלכו לישון היום מוקדם ותתכוננו טוב טוב למחר.
כל מי שרוזי1, הידוע בשם "הפוסק הגדול" ו"אוזני הזהב", קבע שהרמקול שלו לא טוב, יתייצב אצלכם מחר ב-09:00 להחלפה מיידית.
בהצלחה לכולם!
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כנראה שאתה צריך להגיע בחמישה לתשע.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוזי.

אני מסכים ולא מסכים איתך.
אני מסכים שרמקול צריך להיות מאוזן. אני לא מסכים איתך לגבי הקביעה שניה.
הכוונה היא שרמקול הוא חתיכת עץ וקרמיקה (במקרה שלך) ללא מה שמזין אותו.
החכמה היא להוציא ממנו את האיזון שלו אנו סוגדים.
במקרה שלך בעצם חיממת אותו. מדוע? משום שלרמקול מהסוג הזה שיש לך, יש נטיה טבעית לחריפות מסויימת.
כך גם עם הרמקולים שלי כמובן. לכן, האיזון של הרמקול תלוי במה שמשדכים אליו. ובמקרה שלנו, הפינוק הזה של הרמקול, השקיפות הזו ש״מעיפה״ אותו מחמימות לחריפות ומה שבאמצע, הופכת אותו לרמקול מאוד תובעני לאיזון.
נכון, כשזה מאוזן זה חלום. אבל עד שמגיעים לשם זה סיוט לא קטן.

במקרה שלך, עם האלקטרוניקה שלך, יצא לך בול אז זה מרגיש לך קל.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
דיברנו רק על רמקול, כמכשיר בפני עצמו, ללא קשר למה שמחובר אליו.
ברור שלא כל הרמקולים הם פלאט לגמרי. אבל מכאן ולסווג רמקולים
לכאילו שמתאימים למי שרוצה לשמוע כינור ואחרים למי שרוצה לשמוע אלקטרוני,זה לא עושה לי הגיון.
זה בעצם לכנות רמקול - כלי נגינה ( מה שהוא לא אמור להיות).
מי שחושב ככה, יכול להיות אודיופיל עם ניסיון ארוך, אבל ב loop .
אני כמובן לא מסכים איתך בנושא האיזון, והיה לנו כבר דיון בנושאף.
אם מי מהמכשירים לא מאוזן משמעותית, הסיכוי לאזן את המערכת הוא ממש קטן.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ד״א, מהיכן אתה יודע שהרמקול שלי נוטה לחריפות?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
דיברנו רק על רמקול, כמכשיר בפני עצמו, ללא קשר למה שמחובר אליו.
ברור שלא כל הרמקולים הם פלאט לגמרי. אבל מכאן ולסווג רמקולים
לכאילו שמתאימים למי שרוצה לשמוע כינור ואחרים למי שרוצה לשמוע אלקטרוני,זה לא עושה לי הגיון.
זה בעצם לכנות רמקול - כלי נגינה ( מה שהוא לא אמור להיות).
מי שחושב ככה, יכול להיות אודיופיל עם ניסיון ארוך, אבל ב loop .
אני כמובן לא מסכים איתך בנושא האיזון, והיה לנו כבר דיון בנושאף.
אם מי מהמכשירים לא מאוזן משמעותית, הסיכוי לאזן את המערכת הוא ממש קטן.
אני מסכים שרמקול צריך להיות מאוזן.
אני אפילו לא מסכים שרמקול "צריך" להיות "מאוזן" או flat או whatever.

רמקול "צריך" להשמיע מוזיקה בצורה שמהנה את בעליו.

ובהחלט תיתכן הבדלה ש"עושה היגיון" של רמקולים לפי סוגי המוזיקה ו/או העוצמות שהם אמורים להשמיע.

למשל, רמקול אלקטרוסטאטי כמו Quad יכול להיות נפלא לכינור ועלוב למאהלר ו/או לרוק.

רמקול בסגנון PA עם ערימת סאבוופרים כנראה לא יתאים לכינור וכן יתאים למי שירצה לשמוע כמו ששומעים בהופעות.

עמיר
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
אין בעיה לבקר ציוד של מישהו אחר כל עוד זה נעשה בכבוד. אני תמיד בעד ביקורת בונה.

לגבי המוניטורים שלך.

הרמקול של ניט הוא מדויק, נכון, נטרלי ומהיר.
הסונוס הוא מתובל, סלחן ומעט לוקה בפרטים לעומת מתחרים גרמנים, חלק נכבד מהאנגלים, צרפתים ואמריקאים.

מה אתה אוהב בכל אחד מהם?

בעיניין ביקורת בונה,מבחינתי אין ביקורת בונה או חייובית או מכובדת-יש רק ביקורת!
הרבה הורים דבקו את הילדים שלהם בביקורת בונה, ״את לא יודעת לשיר, את טובה
בחשבון, הילדה לא פתחה יותר את הפה והכישרון נדם״.​
נמר יש לך מערכת טובה ואתה מקבל הרבה קומפלימנטים, איזו ביקורת בונה
אפשר לתת לך שתקבל אותה כביקורת בונה?כולנו רגישים לביקורת כי סבענו ממנה :eek:

בעיניין הרמקולים,אני שמוע רוב הזמן בניט באולטימטום היתרון שהוא מסוגל לנגן כל ז׳נר
בצורה מהנה, גם כלי קשת אך לא כמו סונוס, סונוס אלקטה אמטור נבנה לנגן כינורות,
הרזוננסים והטקסטורה של כינורות זו מחלקה של סונוס,אבל אם יעלה אבק
כנראה תהיה עוד פרדה בחיי.
גוארנרי עוד מסטר בכלי קשת,אך לוקה בבס ובלי בס אין מוסיקה!
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
אכן מילים כדורבנות יוסי. ה-NEAT יכול לנגן כל ז'נר בצורה מהנה ביותר.
גם כלי קשת אם משלבים את האלקטרוניקה והכבלים המתאימים.
לאחרונה ביצעתי כמה שינויים במערכת (כבלים) כאשר מחוברים הרמקולים NEAT ULTIMATUM MF7.
אני יכול לומר שהגעתי לתוצאה הטובה ביותר (מעולה) עם רמקולים אלו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בעיניין ביקורת בונה,מבחינתי אין ביקורת בונה או חייובית או מכובדת-יש רק ביקורת!
הרבה הורים דבקו את הילדים שלהם בביקורת בונה, ״את לא יודעת לשיר, את טובה
בחשבון, הילדה לא פתחה יותר את הפה והכישרון נדם״.​
נמר יש לך מערכת טובה ואתה מקבל הרבה קומפלימנטים, איזו ביקורת בונה
אפשר לתת לך שתקבל אותה כביקורת בונה?כולנו רגישים לביקורת כי סבענו ממנה :eek:

בעיניין הרמקולים,אני שמוע רוב הזמן בניט באולטימטום היתרון שהוא מסוגל לנגן כל ז׳נר
בצורה מהנה, גם כלי קשת אך לא כמו סונוס, סונוס אלקטה אמטור נבנה לנגן כינורות,
הרזוננסים והטקסטורה של כינורות זו מחלקה של סונוס,אבל אם יעלה אבק
כנראה תהיה עוד פרדה בחיי.
גוארנרי עוד מסטר בכלי קשת,אך לוקה בבס ובלי בס אין מוסיקה!

מה זאת אומרת שהוא נבנה לנגן כינורות?
מה הופך אותו לכזה?

בתוך כלי הקשת יש את הצ'לו והקונטרבס. הגווארינרי אינו מסוגל לפתח בס ראוי ברזולוציה מספקת (לטעמי גם) ולדברייך. ולכן אינני מבין איך הוא יכול להיות מאסטר בכלי קשת?

אני מכיר את שניהם היטב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ד״א, מהיכן אתה יודע שהרמקול שלי נוטה לחריפות?
נמר, השאלה הופנתה אליך
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ד״א, מהיכן אתה יודע שהרמקול שלי נוטה לחריפות?

רמקולים שקופים נוטים להיות חריפים. זה רק מנסיון.
הרמקולים שלך מאוד רגישים לאלקטרוניקה. על מנת שבדוק את מה שאני טוען התחל לבדוק מגברים ותגלה כמה הם
משתנים ממגבר למגבר. לא מעט מגברים, שישמעו מעולה על רמקולים סלחניים, ישמעו חריפים, לא מאוזנים ולא נעימים על רמקולים שקופים.

רמקול כמו שלך מדגיש חסרונות של מגברים באופן קיצוני.
אני ואתה ״סובלים״ מאותה בעיה. לכן בחרנו באלקטרוניקה מאוד איכותית ומאוזנת בשביל להפיק ממנו את מה שהוא יודע להפיק.

ככל שעולים ברמה כך מגלים שפחות ופחות מגברים מתאימים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
רמקולים שקופים נוטים להיות חריפים. זה רק מנסיון.
הרמקולים שלך מאוד רגישים לאלקטרוניקה. על מנת שבדוק את מה שאני טוען התחל לבדוק מגברים ותגלה כמה הם
משתנים ממגבר למגבר. לא מעט מגברים, שישמעו מעולה על רמקולים סלחניים, ישמעו חריפים, לא מאוזנים ולא נעימים על רמקולים שקופים.

רמקול כמו שלך מדגיש חסרונות של מגברים באופן קיצוני.
אני ואתה ״סובלים״ מאותה בעיה. לכן בחרנו באלקטרוניקה מאוד איכותית ומאוזנת בשביל להפיק ממנו את מה שהוא יודע להפיק.

ככל שעולים ברמה כך מגלים שפחות ופחות מגברים מתאימים.
לדעתי רמקול טוב לא נוטה לחריפות או למתיקות.
כפי, שאמרת הוא רק מבליט ומדגיש את מה שמחובר אליו ואת הסביבה האקוסטית שהוא נמצא בה.
ד"א אני עם האלקטרוניקה הקיימת כבר הרבה לפני שרכשתי את הרמקול הנוכחי.
למעשה הרמקולים של פוקאל מסדרת אלקטרה לימדו אותי שרמקול יכול להשמע בהתאם למה שחיברת לו (חריף, מתוק או "ניטראלי")
כולנו זוכרים את כל האלקטרות 926 שעפו ללוחות בגלל, שכמעט כל אילו שקנו אותם במחיר "הזדמנות", חשבו שאפשר לחבר להם את אותו ציוד שהשתמשו בו לרמקול הקודם שלהם משקם אלקטריק.
לעומת זאת יש את הרמקולים ה"מנגנים", שתמיד ישאירו את חותם הצבע שלהם, לא משנה מה תחבר אליהם.
ד"א, אני חושב שמגבר אייכותי זה המכשיר שהכי קל לקנות, הרבה יותר קשה וחשוב זה לקנות PRE ומקור טובים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הרמקול הוא לא הבעיה רוזי. שים לב, הבעיה היא בדרך כלל באלקטרוניקה.
אבל רמקולים מהסוג הזה, שקופים מאוד, לא סלחנים מבטאים מיד את החסרונות הללו של האלקטרוניקה.
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
הרמקול הוא לא הבעיה רוזי. שים לב, הבעיה היא בדרך כלל באלקטרוניקה.
אבל רמקולים מהסוג הזה, שקופים מאוד, לא סלחנים מבטאים מיד את החסרונות הללו של האלקטרוניקה.

אני חולק עליך לחלוטין.
לפי מה שאתה אומר כל מגבר State of the Art יתאים בול לכל רמקול קרמי כמו כפפה ליד,
מכיוון שלרמקולים קרמיים אין בכלל חסרונות - הבעיה היא רק באלקטרוניקה.

לדעתי ברמקולים קרמיים יש הרבה חסרונות, וזאת הסיבה שצריך להפוך את העולם כדי למצוא להם מגבר שיתאים. לא ההיפך.
(והגברת מנורות טובה מאוד, אגב, תתאים להם יותר מהגברה טרנזיסטורית).
מי שאוהב את החסרונות האלו ומוכן להפוך את העולם בשביל זה- שיבושם לו. מפרגן.
אבל מזה להשליך שרמקול קראמי זה הטופ וכל השאר (אלקטרוניקה, כבלים וכו') רק צריכים להתאים את עצמם לרמה - ממש לא. ההיפך הגמור.

גם פרארי לדוגמא היא לא סלחנית ומבטאת מיד את החסרונות של הכביש, אבל אף אחד שקנה פרארי בישראל
לא קנה אותה כדי שתסע אך ורק במסלול מירוצים ייעודי, ואני בטוח שהוא נהנה מכל דקה של נסיעה גם על כבישי הגליל ועל כביש הערבה (שלא ידועים בזכות רמת האספלט הגבוהה שלהם) ולא מתלונן שהאוטו לא נוסע טוב.

ויש לי טיפונת ניסיון.
חייתי עם רמקולים קרמיים טובים בבית, כמועמדים לקנייה, במשך מספר חודשים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
נמר, איפה כתבת קרמיים?
מי שמחלק את ההגברות למנורות או טרנזיסטוריות, מבחינתי הוא ממש לא בעל ניסיון.
אומנם ישנם שני סוגי הגברה, סוג אחד הם המגברים הטובים והסוג השני הם הטובים פחות.
חוץ מזה שרוב אילו שמחזיקים קרמיים, כנראה לא שומעים כמוך ומשתמשים בהגסרב טרנזיסטורית.

אין צורך להפוך את העולם כדי למצוא ציוד טוב, צריך קצת ניסיון ומעט הגיון.

ואני מסכים איתך שיש לך טיפונת ניסיון.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
מה זאת אומרת שהוא נבנה לנגן כינורות?
מה הופך אותו לכזה?

בתוך כלי הקשת יש את הצ'לו והקונטרבס. הגווארינרי אינו מסוגל לפתח בס ראוי ברזולוציה מספקת (לטעמי גם) ולדברייך. ולכן אינני מבין איך הוא יכול להיות מאסטר בכלי קשת?

אני מכיר את שניהם היטב.


יש בוני רמקולים בודדים אומנים, שאצלם תקבל רמקולים שלא תקבל במקום אחר,
אתה בטח מכיר מסעדה כזו, קונדיטוריה כזו או גלידריה כזו.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
אני חולק עליך לחלוטין.
לפי מה שאתה אומר כל מגבר State of the Art יתאים בול לכל רמקול קרמי כמו כפפה ליד,
מכיוון שלרמקולים קרמיים אין בכלל חסרונות - הבעיה היא רק באלקטרוניקה.

בעיה היא קודם כל בהקלטה.
בו לא נהפוך את המערכת לחזות הכל.
מערכת רק משחזרת מידע שקיים על המדיה.
שום מערכת לא תהפוך הקלטה רעה לטובה וההפך (לצערי. יש המון חומר מהאייטיז שפשוט גורם לי הנאה מוסיקלית וסבל אודיופילי).


גם פרארי לדוגמא היא לא סלחנית ומבטאת מיד את החסרונות של הכביש

אני מבין את האנלוגיה, אבל הבחירה לא טובה. פרארי נוסעת מצויין בכל כביש...
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
ואני מסכים איתך שיש לך טיפונת ניסיון.

צודק, ותדע לך שזה באמת מפריע לי.
אשמח להבא להתייעץ אתך לפני כל פעולה בתחום האודיו כדי ללמוד
מניסיונך העשיר ולהימנע מטעויות האופייניות לטירונים כמוני.

תודה!!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור