סימנים שאתה אודיופיל מחורפן


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,058
מעורבות
1,499
נקודות
113
נמר,
טוב ״להמונים״היה מוגזם:מבולבל:
יותר קל לשטות בטיפש,מאשר לשכנע אותו ששיטו בו,
אבל אתם שכנעתם אותי, ועכשיו כולם מרוצים,לא? :)[/
לי היה רושם מהרשת והפורמים שלכל אנגליה ואחיותיה יש הרבט, כנראה ששיטו בי,
וזה לא קל לשכנע משהו ששיטו בו שיודה בזה :בכי:
תרגע עם האיקונים ,הרוב מבינים!
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
לגבי ההגדרות - ככה אני הייתי מדמיין את זה :

שלושה נכנסו לבית. בחדר הראשון מנגן טרנזיסטור מעאפן. מנגנת יצירה חדשה ומסתורית של מלחין לא ידוע בביצוע ילד הפלא החדש שרק התגלה. החבר הראשון נשאר להאזין ליצירה. למרות הסאונד הדפוק. זה המוסיקופיל.
ממשיכים לחדר השני. מערכת משובחת מנגנת שם. אבל - היא מוסתרת מאחורי וילון ... לא רואים כלום. וגם היצירה קצת בנאלית וכבר שמענו אותה. כאמור הסאונד חלומי. החבר השני נשאר בחדר הזה. מה שמעניין אותו באמת זה רק הסאונד נטו.זה האודיופיל.
השלישי מגיע לחדר השלישי. מוצבת שם מערכת על. רמקולים בגובה 3 מטר בגימור איטלקי מדהים. הגברה אקזוטית שנראית כמו מכונית פרארי. פטיפון שנראה כמו הגשושית האחרונה של נאסא. הוא מלטף את המערכת, מתרפק עליה, עורג, מנגב כל גרגיר אבק. אה כן - המערכת בכלל לא מנגנת :) ... תצוגה סטטית. זה הציודופיל.

הכל כמובן בהקצנה ולצורך הדגמה. בסך הכל אלה מיקומים שונים על הסקאלה אבל התחומים הרבה פעמים מתערבבים.
 
נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
לגבי ההרבט'ים :
לקח לי זמן "להיתפס" בחכה. זאת לא היתה הבחירה הראשונה שלי לא מבחינה סונית ובטח לא עיצובית.
יש פה איזה "קטע" שדווקא מוצא חן בעיני. בא הבעלים והמעצב של החברה. שהיה יכול בקלות להוציא איזה ליין שעולה כמה עשרות אלפי דולרים שהיו עליו קופצים אם לא באנגליה אז בטח ביפן. ואומר שהוא מעדיף להישאר עם הרמקולים הצנועים שהוא מייצר. הוא כותב לא מעט בפורומים והוא גם נגד השקעות ענק בהגברה או כבלים. אני אוהב את זה וחושב שמייצג גישה שפויה ובריאה לתחום. אני אישית כן הייתי שמח לראות מה היה מוציא אם היה רוצה לייצר רמקול סטייטמנט אמיתי שייצג את המקסימום שהוא יכול לעשות בלי הגבלת מחיר (לא שמעתי את ה 40.1. יכול להיות שזה מתקרב).
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
תרגע עם האיקונים ,הרוב מבינים!

זה מונע אי הבנות,זוכר?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
לגבי ההרבט'ים :
לקח לי זמן "להיתפס" בחכה. זאת לא היתה הבחירה הראשונה שלי לא מבחינה סונית ובטח לא עיצובית.
יש פה איזה "קטע" שדווקא מוצא חן בעיני. בא הבעלים והמעצב של החברה. שהיה יכול בקלות להוציא איזה ליין שעולה כמה עשרות אלפי דולרים שהיו עליו קופצים אם לא באנגליה אז בטח ביפן. ואומר שהוא מעדיף להישאר עם הרמקולים הצנועים שהוא מייצר. הוא כותב לא מעט בפורומים והוא גם נגד השקעות ענק בהגברה או כבלים. אני אוהב את זה וחושב שמייצג גישה שפויה ובריאה לתחום. אני אישית כן הייתי שמח לראות מה היה מוציא אם היה רוצה לייצר רמקול סטייטמנט אמיתי שייצג את המקסימום שהוא יכול לעשות בלי הגבלת מחיר (לא שמעתי את ה 40.1. יכול להיות שזה מתקרב).

כנראה אף אחד לא יכול להיות יותר גדול ממה שהו רוצה להיות.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
ואני רוצה לומר ברשותכם עוד משהו, ואני מקווה שאני לא היחיד פה : מעולם לא ביקרתי אצל חבר או הייתי בהדגמה כלשהי של ציוד מעולה ככל שיהיה וחזרתי הביתה והתבאסתי מהמערכת שלי. מעולם ! אני לא בטוח אפילו שאם אשפוך עליה עוד עשרות או מאות אלפים היא תשתפר בצורה מורגשת ומוחשית. ...

ברקצ אני מקווה שתאמין לי שאין לי עניין בהתנצחות אישית
אבל לכתוב דבר כזה כאשר הבסיס להשוואה זה רמקולים של הרברט...זה הזוי.
ונכון , אני זוכר שיש פה פן חשוב - הטעם האישי.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
הזוי ?
אני מבין שזה נשמע לך הזוי גם שאני חוזר אל זוגתי שהיא במקרה לא בר רפאלי ובכל זאת אני מבסוט ממנה וממש לא בא לי להחליף אותה במודל אחר נוצץ ויקר יותר ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
יוסי.

מסקרן אותי באמת.
מה אתה לא אוהב ברמקולים הללו?
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
יוסי,

אני יודע שאתה מאוד אוהב Sonus Faber, ולהדיוט כמוני באמת קשה להבין
מה ההבדל הכל כך עקרוני מבחינתך בין הרבת' לסונוס.
אשמח להסבר.

אני רוצה לציין שעם הניסיון שצברתי במהלך השנים אם הייתי שומע בעיקר ג'אז אינסטרומנטאלי/ווקאלי ובנוסף מוזיקה קלאסית קאמרית ו/או עתיקה - סביר מאוד להניח שהייתי הולך על רמקול בסגנון של הרבת'/ספנדור וכו' עם מגבר מנורות/טרנזיסטורי צנוע וואטים או לחילופין על Single Driver Full Range או Horn נצילים מאוד עם מונובלוקים מנורות SET.

אם הכיוון היה דומה אבל המינון היה בעיקר קלאסית קאמרית/עתיקה מאשר ג'אז הייתי הולך ככל הנראה על Sonus Faber.

כך שאני לא רואה סיבה מהותית ל"הרמת האף" הווירטואלית שלך ;)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
הזוי ?
אני מבין שזה נשמע לך הזוי גם שאני חוזר אל זוגתי שהיא במקרה לא בר רפאלי ובכל זאת אני מבסוט ממנה וממש לא בא לי להחליף אותה במודל אחר נוצץ ויקר יותר ?

ברק,
אם תמשיך לספר עד כמה אתה מעדיף ואוהב את השייך לך,עלול להיתעורר חשד
שאתה מטיל םפק בהצהרות האלה?
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני מטיל ספק משמע אני קיים.
שום דבר לא אבסולוטי אבל נשאלתי אז פירטתי בנושא אהבותי.
דרך אגב בובו ואחרים מוזמנים אלי לשמוע איך סימפונית האורגן של סן סנס ויצירות דומות מרעידות את החדר (הקטן כאמור) שלי בדרגה 6.5 בערך בסולם ריכטר.
 

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
לגבי ההרבט'ים :
לקח לי זמן "להיתפס" בחכה. זאת לא היתה הבחירה הראשונה שלי לא מבחינה סונית ובטח לא עיצובית.
יש פה איזה "קטע" שדווקא מוצא חן בעיני. בא הבעלים והמעצב של החברה. שהיה יכול בקלות להוציא איזה ליין שעולה כמה עשרות אלפי דולרים שהיו עליו קופצים אם לא באנגליה אז בטח ביפן. ואומר שהוא מעדיף להישאר עם הרמקולים הצנועים שהוא מייצר. הוא כותב לא מעט בפורומים והוא גם נגד השקעות ענק בהגברה או כבלים. אני אוהב את זה וחושב שמייצג גישה שפויה ובריאה לתחום. אני אישית כן הייתי שמח לראות מה היה מוציא אם היה רוצה לייצר רמקול סטייטמנט אמיתי שייצג את המקסימום שהוא יכול לעשות בלי הגבלת מחיר (לא שמעתי את ה 40.1. יכול להיות שזה מתקרב).

כלומר, ערבת בבחירה שיקולים זרים ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
לגבי ההגדרות - ככה אני הייתי מדמיין את זה :

שלושה נכנסו לבית. בחדר הראשון מנגן טרנזיסטור מעאפן. מנגנת יצירה חדשה ומסתורית של מלחין לא ידוע בביצוע ילד הפלא החדש שרק התגלה. החבר הראשון נשאר להאזין ליצירה. למרות הסאונד הדפוק. זה המוסיקופיל.
ממשיכים לחדר השני. מערכת משובחת מנגנת שם. אבל - היא מוסתרת מאחורי וילון ... לא רואים כלום. וגם היצירה קצת בנאלית וכבר שמענו אותה. כאמור הסאונד חלומי. החבר השני נשאר בחדר הזה. מה שמעניין אותו באמת זה רק הסאונד נטו.זה האודיופיל.
השלישי מגיע לחדר השלישי. מוצבת שם מערכת על. רמקולים בגובה 3 מטר בגימור איטלקי מדהים. הגברה אקזוטית שנראית כמו מכונית פרארי. פטיפון שנראה כמו הגשושית האחרונה של נאסא. הוא מלטף את המערכת, מתרפק עליה, עורג, מנגב כל גרגיר אבק. אה כן - המערכת בכלל לא מנגנת :) ... תצוגה סטטית. זה הציודופיל.

הכל כמובן בהקצנה ולצורך הדגמה. בסך הכל אלה מיקומים שונים על הסקאלה אבל התחומים הרבה פעמים מתערבבים.
דמיון ספרותי בהחלט, אבל בעייתי מבחינה הגדרתית:
  • הוא בוחר רק תכונה אחת, בלי לקחת בחשבון שילובים
  • התוצאה תלוייה בסדר החדרים
  • גם המאפיינים של התכונות אינם כלליים -- לא כל מוזיקופיל אוהב יצירות נידחות ו/או מוכן לקבל סאונד מעפאן; סאונד חלומי מסויים כלשהו עלול שלא להתאים לאודיופיל שאוהב סאונד אחר, ולא כל ציודופיל בכלל מתעסק בעיצוב החיצוני
בקיצור, מדובר בשולושה צירים בלתי-תלויים, כשכל אדם ספציפי יכול להימצא במקום כלשהו במרחב שנפרש על ידם.

אם ניקח סקאלה של 0 עד 10 בכל ציר, טפשי להניח שכל מי ש-10 באהבת מוזיקה יהייה בהכרח 0 באהבת סאונד, או 5, או דווקא 10. פשוט הדברים האלה לא כל כך תלויים זה בזה, גם אם יש שילובים שהם יותר נפוצים מאחרים.

לכן עדיף להפריד:
  1. אודיופיל -- מי שאיכות הסאונד של מערכת חשובה לו
  2. מוזיקפיל -- מי שאוהב מוזיקה
  3. ציודופיל -- מי שאוהב ציוד
ולהגדיר את הייחסים בין המרכיבים. אפשר לומר סתם שמישהו הוא מוזיקפיל ואודיופיל, או לפרט: שהוא די מוזיקפיל, מאוד אודיופיל ודי ציודופיל.

זה לא עובד להגדיר במילה אחת רק שילוב ספציפי של המרכיבים, כמו שאודיופיל מאופיין על ידי אהבת מוזיקה עד כדי שמיעת קטע שלם, אבל לא כזה שרק מחפש להחליף ולשפר כל הזמן -- יש כאלה שהם גם וגם.

חוצמזה, בהקשרים מסויימים חשובה רק תכונה אחת או שתיים.
למשל באתר הזה, רוב הכותבים הם אודיופילים ו/או ציודופילים, אבל המוזיקפילייה לא כל כך באה לידי ביטוי, גם אם היא קיימת.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אז הנה עוד סיפור :
קפצנו השבוע לחגוג יומולדת למישהו מהמשרד במסעדה מפונפנת. בדרך כלל אנחנו הולכים לחגוג במסעדות יותר עממיות, אבל הפעם החלטנו להשקיע.
א. האוכל היה טעים ויצירתי. אבל "שכחו" לומר לנו שרוב המנות חריפות עד חריפות מאד (!). החבר'ה אצלנו לא ממש נהנו והיו אפילו כאלה שלא גמרו את המנה. תפאורה מושקעת, יצירתיות, מחיר יקר - ונהנינו פחות ממה שהיינו נהנים במקום פחות פלצני.
ב. בשולחן לידינו ישבו, מסתבר (לא ידעתי אבל החבר'ה זיהו) כמה מלכות יופי בעבר שהפכו לדוגמניות מפורסמות. גבוהות בהחלט. מדוגמות ומטופחות. ושוב - לי אישית זה מ מ ש אבל ממש לא עשה את זה ... אני מעדיף בכל רגע מישהי חמודה צחקנית ועם גוף אמיתי מאשר קולבית סלבית.

אני חושב שבאנלוגיה לאודיו אפשר להסיק גם כאן כמה מסקנות.
 
נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
ועמיר - אני תמיד נהנה לראות את ההבדל התהומי בצורת החשיבה שלנו ... וזה בסדר. יש מקום לכולם. החשיבה שלי אמנותית-יצירתית- אינטואיטיבית-אנלוגית-מטאפורית ושלך אנליטית-שכלתנית-הגיונית-ניתוחית-מפרקת-מרכיבה מחדש.

אני מספר סיפורים. אתה מספק הסברים. ביחד נכבוש את העולם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
ועמיר - אני תמיד נהנה לראות את ההבדל התהומי בצורת החשיבה שלנו ... וזה בסדר. יש מקום לכולם. החשיבה שלי אמנותית-יצירתית- אינטואיטיבית-אנלוגית-מטאפורית ושלך אנליטית-שכלתנית-הגיונית-ניתוחית-מפרקת-מרכיבה מחדש.

אני מספר סיפורים. אתה מספק הסברים. ביחד נכבוש את העולם.
המממ... אז אם נחשוב בצורה אנאליטית/שכלתנית/הגיונית/ניתוחית/מפרקת/מרכיבה מחדש על העניין הזה של כיבוש העולם, לא ברור לי למה בעצם כדאי לעשות את זה... :מבולבל:

אבל בכל מקרה, תהייה בריא+חזק+שמח (תבח"ש)! (ורד)
עמיר
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
יוסי.

מסקרן אותי באמת.
מה אתה לא אוהב ברמקולים הללו?

נמר ועומר,
יש טוענים שהרבט הוא הטוב בקבוצה האנגלית, בכל אופן רובם דומים וקשורים ל BBC
לא הבעתי עמדה שלילת, וחזרתי בי שהם לא להמונים.
אני חושב שזה לא חכם לצאת נגד ציוד אודיו, שאחרים רכשו,הציוד הזה מייצג אותם,
את העדפה שלהם את השקעה שלהם את היצירתיות ואת המסירות שלהם,
וכל אמירה שפוגעת במערכת או מרכיב בה כמוהה כפגיעה בכבודו של בעל הציוד.
כרגע אני שומע עם neat ultimatum xls על סטנדים, הרמקולים האלה הם של
יצרן אנגלי אמיץ מאוד, זהו רמקול עם בס איזוברי שני דרייברים במקביל,
טוויטר sonomex xl של סיז ועוד שני סופרטוויטרים יורים מעלה,
נכון מוניטור זה נשמע פשרה אבל לדדי זאת הפשרה היחדה שאפשר לשלוט בה.
לגבי סונוס פבר זה כמו להלל את הבן שלך אף אחד לא קונה את זה, לכן לא ארחיב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אין בעיה לבקר ציוד של מישהו אחר כל עוד זה נעשה בכבוד. אני תמיד בעד ביקורת בונה.

לגבי המוניטורים שלך.

הרמקול של ניט הוא מדויק, נכון, נטרלי ומהיר.
הסונוס הוא מתובל, סלחן ומעט לוקה בפרטים לעומת מתחרים גרמנים, חלק נכבד מהאנגלים, צרפתים ואמריקאים.

מה אתה אוהב בכל אחד מהם?
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני חושב שיש "רצפט" פשוט שימנע את רוב הוויכוחים : מרגע שעברנו רמה מסויימת, של אודיו "אמיתי" בואו נקרא לו (מעבר למערכות PA , מערכות ק"ב וכדומה) - אין טוב יותר. נקודה. יש מתאים יותר לי. קולע לטעמי. אני אוהב. וכו' וכו'.

נכון שזה מפשט מאד את הדברים ?
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
אני חושב שיש "רצפט" פשוט שימנע את רוב הוויכוחים : מרגע שעברנו רמה מסויימת, של אודיו "אמיתי" בואו נקרא לו (מעבר למערכות PA , מערכות ק"ב וכדומה) - אין טוב יותר. נקודה. יש מתאים יותר לי. קולע לטעמי. אני אוהב. וכו' וכו'.

נכון שזה מפשט מאד את הדברים ?

לגמרי :אצבע מורמת
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור