שניצל שלום רב....לשאלתך מהיום בבוקר אציין כי לדעתי עוצמה של 85db היא קצת נמוכה לטעמי(אולי רוברט יוכל לתאר לנו לאיזה סוג של רעש מוכר ,אפשר להשוות צליל בעוצמה של 85d)....מכיון שהשמעת יצירה מוסיקלית ,עוצמת הגל משתנה כל הזמן ,אז צריך להגדיר מהי העוצמה שאנחנו רוצים לשמוע ב״ממוצע״....זה מאד טריקי כמו שאומר רוברט,כי סוגי מוסיקה שונים יש להם התנהגות אחרת מבחינת עוצמה על ציר הזמן....במוסיקה קלסית(סימפונית) יש הבדלים דינמיים מאד גדולים מבחינת עוצמות הגל על ציר הזמן(אם כי בחישוב ממוצע זה לא ביג דיל כאילו);וטווח דינמי של 120-130 db ואף יותר הוא לא מופרך בארוע מוסיקלי אמיתי(אני מתכוון להבדל שבין נגינה חרישית של פיקולו בודד ברגע מסויים,וחצי דקה אחר כך עולה תזמורת שלמה של 90 נגנים כולל טימפני לקשצ׳נדו אימתני),...לא תמיד קל למכשירי ההקלטה ולמהנדס הקול ,להקליט אירועים מוסיקלייים בעלי טווח דינמי כה נרחב,לכן לדעתי אירוע מוסיקלי כזה הוא הכי קשה להקלטה ולשחזור במערכות סטריאו למיניהן.לכן ,לא ניתן להגיד שאתה רוצה לשמוע כל הזמן בעוצמה של 85db(בהנחה שאתה רוצה לשמוע משהו דומה לארוע האמיתי),כלומר מעבר ל 85 שאתה ציינת צריך לשריין רזרבה לעוד 30 -35 db לפיקים....אבל זה לא אומר שהמגבר והרמקולים צריכים להיות מסוגלים לייצר את הפיקים האלה באופן רציף במשך שעה....וזה תלוי גם אם ברצונך לשמוע בבית בעוצמה דומה לאולם הקונצרטים של הפילהרמונית.וגם אם אנחנו שואפים לכך,לא בטוח ששכנינו שותפים לכל מאוויינו ....במיוחד שאני אוהב לשמוע מוסיקה בליילה.מכיון שמגבר שמוגדר כ 200 ואט rms,מסוגל לתת פיקים גדולים מ 200 באופן רגעי,ולפעמים הרבה יותר גדולים,תלוי באיכות ומחיר המגבר,הרי שהתשובה שלי היא שאתה זקוק למגבר מה שיותר איכותי,עם נתונים של 200 -250 ואט Rms לפחות,זאת בהנחה שאתה ושכניך מעוניינים להגיע מאד קרוב לחוויה מוסיקלית מציאותית של נוכחות באולם קונצרטים,בהשמעת הסימפוניה ה 9 של בטהובן....מכיוון שאף אחד מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו את זה,ולו בגלל שכניו,אז גם שימוש במגבר של 100 ואט rms זה בסדר לרב בני האדם,כי ההבדל בממוצע בין מגבר של 100 ואט למגבר של 200 ואט,הוא רק 3db.....אבל ההבדל הזה עשוי להרגיע קצת את השכנים....