איתי,
ראשית, אין לי ומעולם לא הייו לי את ה-802D.
יש לי B&W אחרים, אבל אני מבקש לשמור בפרטיות את מה שייש לי, ואני מבקש מכל אורח ואורח שמבקר אצלי שלא לפרט איזה ציוד יש לי, כך שמראש מי ש"מדליף"-כבייכול אינו אדם הראוי לאמון.
שנית, עצם זה שמצפונך ו/או צדקנותך העיקו עליך במידה כזו שלא יכולת לישון בשקט והרגשת צורך להעיר לתחייה עניין שכבר סוכם לסגור אותו, יצא אולי לטובה, בכך שאילץ אותי לחשוב מעט יותר ולהבהיר לעצמי דברים שלא הייו עד כדי כך ברורים קודם.
שלישית, בזה שאתה מטיל רפש ב-B&W ובחברות אחרות בעניין "העתקות", אתה לא "מנקה" את Mistral, אלא רק מלכלך את האחרות בסיגנון של "כולם גונבים"-כביכול -- אז לא, לא כולם גונבים, ובטח לא באותן משמעויות, ו-Mistral -- להלן Mistrust -- לא יוצאת מזה נקייה משום אספקט.
רביעית, נראה לי שלא באמת הבנת על מה דיברתי כל הזמן, גם במשמעות של העתקות עיצוב חיצוני בכלל, ובטח לא באספקט הטכנולוגי בפרט.
- רק לאחוז זעיר-עד-זניח מהעתקות עיצוב חיצוני של מוצרים יש בכלל משמעות טכנולוגית כלשהי, בטח לא כזו שחוסכת מיליונים בהוצאות פיתוח ושנים בזמן היציאה לשוק.
בהעתקת Mistrust את B&W יש משמעות כזו -- העתקת דברים שמשפיעים על הסאונד בצורה ישירה וחיובית. במה שאתה מנסה להציג כ"העתקת" B&W אתKEF ו/או Elipson אין שום דבר כזה, וכנ"ל בעניין Elipson. אפרט בהמשך.
- רק בחלק לא גדול מהעתקות עיצוב חיצוני של מוצרים יש הסתמכות משמעותית על המוניטין של המועתקים וניסיון בוטה להיראות כמותם, כולל בחירת צבעים, תאורה זוויות צילום.
בהעתקת Mistrust את B&W יש הסתמכות בוטה כזו, במה שאתה מנסה להציג כ"העתקת" B&W את KEF ו/או Elipson אין שום דבר כזה.
- רק בחלק לא גדול מהעתקות עיצוב חיצוני של מוצרים מעתיקים עיצוב מדהים ויוצא-דופן באופן מיוחד, שמקנה למוצר כוח משיכה מיוחד, במקרה שלנו כמעט כמו רהיט מעוצב.
בהעתקת Mistrust את B&W יש העתקה כזו בדיוק כזו, במה שאתה מנסה להציג כ"העתקת" B&W את KEF ו/או Elipson אין שום דבר כזה -- גם KEF ה"מועתק" ובטח B&W ה"ההעתק" נראים כמו מפלצות תעשייתיות מגושמות, לא כמו רהיטים שהנשים ישמחו להכניס הבייתה.
סך הכל, רוב העתקות העיצוב החיצוני בעולם הן פשוט עצלנות והיעדר חזון ויכולות אצל המתכננים, דברים שקשה להאשים בהם את B&W.
כך
שכל הרעש שעשית סביב כל ההעתקות למיניהן הוא רלוואנטי בערך כמו השלג דאשתקד באלאסקה, וכנ"ל גם המסר של "
כולם מעתיקים ולכן זה נורמאטיבי" -- לא קביל ולא מקובל!
חמישית,
אני מוחה שוב על הדרך שבה אתה מנצל את כשרונך הרב לרעה ומציג דברים בצורה מעוותת, וממשיך בזה בדיוק באותה צורה גם לאחר שהעירו לך על כך בפירוש.
דוגמה אחת מני רבות שכבר ציינתי, השימוש החוזר, כמו מאנטרה-לשטיפת-מוח, ב
צילום החזית של ה-801 וה-105, מה שמראה, literally, רק צד אחד של העניין -- הצד שאתה רוצה להדגיש:
ומסתיר את השוני המאוד ניכר ביניהם.
איש מבין אלה שרואה את ה-801 ליד ה-105 לא יחשוב שבם העתקים כפי שבקלות יכולים לטעות רואי 801/802 לעומת 500/350.
שישית, אני לא מנסה לשכנע
אותך במשהו -- זה נראה לי חסר טעם. אוי ואבוי אם בענייני גניבות בכלל וגניבות זכויות-יוצרים בפרט, כל צד יצטרך לשכנע את
עורך-הדין של הצד האחר, ובמיוחד כשעורך-הדין עצמו
שותף לדבר העבירה!!
שביעית ולסיום, אני מוצא את הניתוח הפסיכולוגי של מניעי-כבייכול כבלתי הולם וכחורג ממסגרת הדיון, מה גם שאותו סוג שיקולים פועל גם לגביך, ובמידה בוטה ובולטת בהרבה יותר.
למי שמעונין, להלן הפירוט למה לדעתי אין ב"העתקת" B&W אתKEF"-כבייכול (שבעצם מסתכמת בהעתקת
ה-concept של
שימת קופסת המיד הקטנה מעל קופסת הבס), שום משמעות טכנולוגית, כאשר, כזכור, בהקשר של רמקולים, משמעות כזו היא השפעה חיובית על הסאונד.
- ה-interface בין יחידת המיד ליחידת הבאס שונה בצורה שמשפיעה אחרת על הסאונד: גם חומר שונה, גם צורתו שונה (אין פינות חדות), וגם צמודה (ב-105 יש רווח שלא נראה בצילום החזית)
- את הרעיון של הצורך בהפרדה בין קופסאות הדרייברים השונים כבר הייה ל-B&W, ראה DM6
- את הרעיון לשים את הטוויטר בקופסונת קטנה מעל הכל כבר הייה לה, ראה DM7
- קופסת הבאס של ה-801 שונה מזו של ה-105 בכל האספקטים שמשפיעים על הסאונד: בצורתה (אין שיפוע, אין פינות חדות), במימדיה (נפח גדול בהרבה), ובזווית היירייה של הוופר
- קופסת המיד של ה-801 שונה מזו של ה-105 בכל האספקטים שמשפיעים על הסאונד: בצורתה (אין דימיון בכלל) ובמימדיה (נפח גדול בהרבה)
- קופסת הטוויטר של ה-801 שונה מזו של ה-105 בכל האספקטים שמשפיעים על הסאונד: בצורתה (אין דימיון בכלל) ובמימדיה (נפח קטן בהרבה)
בברכה,
עמיר