הי מיכאל, אני לא מסכים איתך בטענה שבהנתן רמקול מחובר למגבר מסויים מי שקובע את הטון הוא הרמקול בין אם הוא חם או קר, זה ממש לא נכון, ולא כל המגברים במכוון לפעמים מעבירים את הסינגנל אחד לאחד כמו שציינת
יש משהו מאוד כללי שאני מסכים איתך שאי אפשר להפוך "עורו" של רמקול, הכוונה יש משהו שתמיד ישאר בצליל ושום הגברה לא תעזור, זה אני יודע ומיניסיון, אנשים שחושבים שמנורות או כבלים יצילו אותם אם יש לרמקולים מגבלה מסויימת הם טועים טעות חמורה....האם לזה תכוונת?
ישנם בפירוש מגברים בעלי נטיה לצליל חד וקשה ולעומתם מגברים בעליי צליל שמנמן ועגול יותר שאולי נוטה לרכות...הגוןן ברמקול שקוף יכול להיות גרמתי, אך שוב המסגרת לא תישתנה לעולם...רמקול בעל סאונד סולידי וקטן לא יהפוך לשור זועם ומלחמתי בשום מצב או צורה!
שלום
אנסה להסביר את דברי.
1. אם תביט בנתוני הרמקול ונתוני המגבר, תבחין שהנתונים של הרמקול מבטאים שינויי עצמה (טונאליות) ב-dB שלמים,
ודי הרבה. ומה שלא נתון בד"כ ברמקול זה % העיוותים. גם הזזת המופע ותכונות אחרות נבלעות. למשל כמה אתה מאבד
בגבוהים כאשר אתה זז מהציר ביותר מ-30 מע'...
2. יצרני רמקולים רבים מקדישים את מיטבם ביצירת רמקול שישמע "נכון" ומותירים את בעליו החדשים עם בעיות שעליהם
נתנו פחות את הדעת: נצילות נמוכה, עכת נמוכה ומשתנה, תנאי מיקום (Placement) מגבילים וכו'.
3. בשידוך בין הרמקול למגבר, הצורך להתאמה נובע במישור הנצילות/עכבת. לצערינו יצרני הרמקולים לא בדיוק מספרים
לנו מה היה המגבר ששימש אותם למבחני המדידה וההאזנה. לא שאם היה זה מגבר של FM Acoustics זה היה עוזר לי.
4. הרמקול מאוד מושפע מהחדר. אקוסטיקה, גודל, אפשרויות מיקום, משטחים בולעים או מחזירים, מיקום הישיבה, גודל
החדר, גובה התקרא, ועוד...מגבר לא משוע מהם. כל הרמקולים מיוצרים עבור סביבה אקוסטית נתונה, כמו משקפיים.
מגברים מיוצרים לעבוד עם הרמקול לא עם האקוסטיקה של החדר.
5. כאשר המגבר מחמם את הצליל, מה הוא בעצם עושה? אני משער שהוא מדגיש מעט את המיד (MID) ביחס לקצוות.
האמת שהוא בעצם אוכל את הקצוות. הוספת מגבר שמשנה את ההיענות הכללית, ובמיוחד את ההיענות שלו בגלל העומס
(הרמקול) הוא לטעמי דרך פסולה להגיע לצליל. לשחק עם הכבילה (במיוחד לאור העלויות) הוא משגה גדול עוד יותר.
אם תצליח למצוא רמקול שימצא חן בעינך מבחינת הסאונד, והוא יהיה אידאלי:
נצילות םנטסטית של 100dB/W/m SPL עם עכבת לינארית בתדר של 8 אוהם בסטיה של 1/2 אוהם מ-20HZ ועד 40KHZ
המגברים ישמעו יותר "דומים". אז מי שמכתיב איך נשמע, זה לא המגבר כי אם הרמקול. בעבור אותו רמקול, מגבר אחד
יתאמץ או יכופף קצוות ואחד יאהב, ומגבר שני יהיה חזק מספיק ויניע את הרמקול בקלות ולא יגבה את הקצוות. כמובן שיש
גווני אפור, למגברים שיעש לטובה או לרעה, כ"א לפי יכולתו...
מגבר אידאלי - הוא מגבר שלוקי את האות בכניסה, ומעביר אותו מוגבר (מתח וזרם) ליציאה 1:1.
כל רוחב הסרט (ללא תלות בעומס), ללא עיוותים (מתחת לסף השמעה שלנו), ועם יתרות הספק להפיק מהרמקול כל עצמה
שנבקש (בבית).
רמקול אידאלי - תראה לי אחד.