אז מה היה לנו – סיפור דמיוני


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
מכל ההתלהמות הלא נורמלית הזאת אף אחד לא ממש התייחס פה לשאלה הבסיסית שעלתה : בהינתן העובדה שיש מערכות שהן גדולות גם פיזית וגם בסאונד, שממוקמות בחלל גדול, ומצד שני יש מערכות שאנו מכנים "אינטימיות" , שמשחזרות יותר טוב הרכבים קטנים בלבד, ומתאימות אולי רק לחללים קטנים - האם יש בכלל דרך מעשית לגשר בין השתיים ?
כלומר האם יש דרך להוסיף או להחסיר משהו במערכת של שניצל או הדומות לה (בלי ששמעתי אותה - אבל שמעתי מערכות "גדולות" אחרות) , כדי שבסוגים מסויימים של מוסיקה היא תישמע "אינטימית", או "מרגשת" או משהו בסיגנון הזה שיהיה מקובל ואהוב על אוהבי הפרזנטציה המינורית יותר , והאם יש דרך להוציא ממערכת קטנה ואינטימית יחסית גם את ההרגשה של גודל ונפח ועוצמה, או שמערכות מסוג זה "נדונות" להשאר תמיד רק בתחום הצנוע והאינטימי בלי לפרוץ אף פעם בקול ששון ושימחה. הניסיון שלי בנושא דל, אבל נדמה לי שהדבר צריך להיות אפשרי אם יודעים מה לחפש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,445
מעורבות
2,807
נקודות
113
חכו לפרקים הבאים של בועות :rolleyes:
העניין הוא לא של בילבול או בולבול, אלא של אי-הבנה.

נראה שבפוסט הראשוני יהושע מתהדר בנוצות של אודיופיל,
אבל מדבר כציודופיל נטו, במשמעות השלילית שהוא מעניק למילה,
ומאשים את נמר במה שהוא עתמו עושה.

אז רציתי לדעת -- מה התוכן של הנוצות -- האם להכרזה החגיגית על דבר חדש שנפל בישראל יש כיסוי או לא.

תארו לכם שאיזה יבואן הייה עושה דבר כזה...

בינתיים יש לכל העניין ריח של צ'ק בלאנקו ללא כיסוי,
אפילו לשקל הראשון, ונותן הצ'ק לא מגיב לפניות אליו.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,445
מעורבות
2,807
נקודות
113
מכל ההתלהמות הלא נורמלית הזאת אף אחד לא ממש התייחס פה לשאלה הבסיסית שעלתה : בהינתן העובדה שיש מערכות שהן גדולות גם פיזית וגם בסאונד, שממוקמות בחלל גדול, ומצד שני יש מערכות שאנו מכנים "אינטימיות" , שמשחזרות יותר טוב הרכבים קטנים בלבד, ומתאימות אולי רק לחללים קטנים - האם יש בכלל דרך מעשית לגשר בין השתיים ?
כלומר האם יש דרך להוסיף או להחסיר משהו במערכת של שניצל או הדומות לה (בלי ששמעתי אותה - אבל שמעתי מערכות "גדולות" אחרות) , כדי שבסוגים מסויימים של מוסיקה היא תישמע "אינטימית", או "מרגשת" או משהו בסיגנון הזה שיהיה מקובל ואהוב על אוהבי הפרזנטציה המינורית יותר , והאם יש דרך להוציא ממערכת קטנה ואינטימית יחסית גם את ההרגשה של גודל ונפח ועוצמה, או שמערכות מסוג זה "נדונות" להשאר תמיד רק בתחום הצנוע והאינטימי בלי לפרוץ אף פעם בקול ששון ושימחה. הניסיון שלי בנושא דל, אבל נדמה לי שהדבר צריך להיות אפשרי אם יודעים מה לחפש.
נראה לי שרוב העניין בגודל וב"וואו" קשור לווליום, ואם שומעים מוזיקה קאמרית בווליום "טבעי", יתקבל צליל לא נפוח עם אותה אינטימיות שייש (או אין) לכלים עצמם.

לא תמיד מוזיקה עם מעט כלים היא "אינטימית", וכשאתה יושב בחדר, אפילו די גדול, עם פסנתר כנף קונצרטי, אתה לא בהכרח מקבל כזו "אינטימיות" כמו שמערכות לא מזהירות עושות מזה.

עמיר

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
הרמקולים של שניצל הינם גדולים, החלל גדול, ולכן טבעי שהצליל יהיה "גדול". זה די דומה לישיבה בשורות הראשונות מול האורקסטרה - ברור שיהיה צליל "גדול".

ממש לא (shocked), שום ציוד אינו דומה לישיבה בשורות הראשונות וגם לא אלו האחרונות,
אפילו אם הציוד קשה/בלתי ניתן לעיכול . בכל זאת .
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ממש לא (shocked), שום ציוד אינו דומה לישיבה בשורות הראשונות וגם לא אלו האחרונות,
אפילו אם הציוד קשה/בלתי ניתן לעיכול . בכל זאת .
הכל יחסי כמובן..... כוונתי היא לא אם זה באמת דומה לישיבה בשורות הראשונות או לא (לא מתווכח על זה), אבל התחושה של במה הרבה יותר גדולה מולך היא כן דומה לישיבה קרובה יותר לכלים מאשר במה קטנה יותר.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יהושע גומא הנכבד
כתבת את ריכוז הטיעונים שלך, שאלתי אותך באופן קונקרטי לגביהם - ולא נעניתי.
ובכן?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושע גומא הנכבד
כתבת את ריכוז הטיעונים שלך, שאלתי אותך באופן קונקרטי לגביהם - ולא נעניתי.
ובכן?

איזה טיעונים ובאיזה עניין?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,445
מעורבות
2,807
נקודות
113
התחמקות לא אלגאנטית?

מישהו עוד שם לב שיהושע לא עונה לשאלה מה לדעתו הוא הביא חדש שנפל בארץ ולא הייה כמוהו לפני כן?

עמיר
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,925
מעורבות
365
נקודות
83
מה זה משנה? לפחות זה הוריד את העניין בשירשור הביקור אצל אלדר.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
איזה טיעונים ובאיזה עניין?

כבודו מתבדח או שמא בענייני הלצות הוא?

ובכל זאת: עמוד מספר 3, הודעה מספר 26 משעה 11:56.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
מישהו עוד שם לב שיהושע לא עונה לשאלה מה לדעתו הוא הביא חדש שנפל בארץ ולא הייה כמוהו לפני כן?

עמיר
עמיר, עליך אני מתפלא ,כלום לא צפית בתמונות?!
ראית את הסביבה האקוסטית? כנראה שהחדר לא תחום ובוודאי
שלא עבר טיפול 'הולם' שיכול להכיל רמקולים בסדר גודל כזה
שלא לדבר על עוד שני סאבים (shocked)
ועוד RC לקינוח ..:מה??????????:
כך שלא ממש היינו זקוקים לפאנל בשביל להבין מה קורה שם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,445
מעורבות
2,807
נקודות
113
עמיר, עליך אני מתפלא ,כלום לא צפית בתמונות?!
ראית את הסביבה האקוסטית? כנראה שהחדר לא תחום ובוודאי
שלא עבר טיפול 'הולם' שיכול להכיל רמקולים בסדר גודל כזה
שלא לדבר על עוד שני סאבים (shocked)
ועוד RC לקינוח ..:מה??????????:
כך שלא ממש היינו זקוקים לפאנל בשביל להבין מה קורה שם.
עופר, מה הקשר לשאלתי?

לא שאלתי את יהושע למה הוא חושב מה שהוא חושב. זכותו המלאה לדעתו ולטעמו לגבי המערכת של השניצל, ולדעתי הוא אפילו לא חייב להיות מסוגל לתאר אותה במונחים של יותר מדי X ופחות מדי Y.

שאלתי אותו ספציפית על מה שהוא כתב בתחיל השירשור הזה: "נפל דבר בישראל. לפתע פתאום הועלו באותו פורום דמיוני התרשמויות אודיופיליות ממערכת שמע. בפעם הראשונה בתולדות אותו פורום".

תמהתי מה הוא חושב שהוא הביא כל כך חדש שלא הייה כאן מעולם.
"נפל דבר בישראל" זו הצהרה די מפוצצת, וכן גם ב"בפעם הראשונה בתולדות אותו פורום" יש איזושהי יומרנות קלה.

אני מעוניין לדעת על מה הדברים מבוססים לדעתו של יהושע עצמו, לא לדעת אנשים אחרים, או שגם זה חלק מכל העניין הדימיוני דימיוני דימיוני שבפוסט שלו, אלא שהפעם באופן מילולי וישיר, ללא אירונייה.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ובכל זאת: עמוד מספר 3, הודעה מספר 26 משעה 11:56.

קיבלתי:
בקיצור: מה שצריך זוהי הבהרת עמדה מנומקת באמצעות דוגמאות המובאות בלשון מושגים רלוונטיים לדיון.

ראה כאן, בהודעה מס' 45:
...
למערכת המדוברת יש מספר בעיות, בצד מספר יתרונות.
דבר אחד הוא שכלי נגינה אקוסטיים מסוימים נשמעים (לי ולכמה אנשים אחרים) לא טבעי, או לא נכון. זה בשל חוסר איזון טונאלי ומשום שהמערכת מוסיפה צבע משלה למוסיקה.
דבר אחר הוא שהצליל של המערכת הזאת הוא כל כך גדול, מרשים ובומבסטי – עד שהמוסיקה הולכת לאיבוד בתוך הצליל הגדול והבומבסטי הזה.
המערכת משתלטת על המוסיקה. למערכת אופי צליל מאד מיוחד, כאשר אופי צליל המערכת מאפיל על המוסיקה. הקלטות בעלות אופי שונה מאד זה מזה נשמעות אותו דבר על המערכת הזאת. האחידות הזאת של אופי הצליל יוצרת אצל אנשים מסוימים שעמום לאחר זמן האזנה קצר יחסית.
...
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עמיר,השאלה היא האם התאור שהוא/הם הביאו חוטא לאמת או
שאכן זוהי התוצאה בפועל ?
 
נערך לאחרונה ב:

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
יהושע - בפעם המי יודע כמה: מה הצבע הנצבע ע"י המערכת? מה הבעייה באיזון הטונאלי? איזה קטעים מוסיקליים ספציפיים נשמעים לך לא נכונים, וכיצד הם נשמעים על מערכות שאתה כן אוהב? אתה מתאר בעייה מאוד עקרונית בסט-אפ אבל שוב לא נכנס לפרטים כדי להסביר מה באמת הבעייה. תסביר לנו?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,780
מעורבות
946
נקודות
113
לא נכנסתי לפורום 3 ימים ואיזו מהומה....:מה??????????:
לפחות נראה שיש שינוי חיובי במגמה, או שהשעה כבדה עלי...

חג שמח וכשר לכולם (ורד)(ורד)
ואל תשכחו : " יש לנו תחביב משותף..." :) וזה רק תחביב, למען השם...

ארז
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אין דבר,לא הפסדת כלום

הרוטינה חוגגת.(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,445
מעורבות
2,807
נקודות
113
עמיר,השאלה היא האם התאור שהוא/הם הביאו חוטא לאמת או
שאכן זוהי התוצאה בפועל ?
אין "אמת" מוחלטת בנושא, ואין "תוצאה בפועל". כל אחד שומע אחרת, מפרש אחרת, וטעמו -- שצובע הכל, יחד עם רגשות אחרים -- אחר.

זה גם לא סקירה שאמורה להיות "אחראית" ושאנשים אמורים להסתמך עליה לצורך קנייה/לא.

אם אתה רוצה לדעת מה ה"אמת" שלך בנושא זה, תצטרך ללכת ולשמוע בעצמך :)
וגם אז, "האמת" וה"תוצאה בפועל" שתקבל יהייו תקפים רק עבור אדם אחד ביקום.

ולייתר דיוק, גם זאת בתקופה קצרה בזמן. שעה לפני שבאת העומס על חברת החשמל השתנה ואיתו הסאונד, וגם בפעם הבאה שתגיע, הציפיות והרגשות האחרים שלך יצבעו דברים בצבע שונה וזה לא יישמע זהה אפילו לך.

בקיצור, אין טעם לנפח את העניין מעבר למה שהוא, אלא אם אתה רוצה לשמש יועץ אקוסטי/סוני לאלדר.

עמיר
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
יהושע - בפעם המי יודע כמה: מה הצבע הנצבע ע"י המערכת? מה הבעייה באיזון הטונאלי? איזה קטעים מוסיקליים ספציפיים נשמעים לך לא נכונים, וכיצד הם נשמעים על מערכות שאתה כן אוהב? אתה מתאר בעייה מאוד עקרונית בסט-אפ אבל שוב לא נכנס לפרטים כדי להסביר מה באמת הבעייה. תסביר לנו?
ברור שלא תסביר, מכיוון שעל פרטים אפשר לדון, והרי אתה לא ממש פתוח לדיון......
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יהושוע: "עד שהמוסיקה הולכת לאיבוד בתוך הצליל הגדול והבומבסטי הזה".

הרי הצליל הגדול הוא צליל המוזיקה. אז מה הולך לאיבוד ואיך?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור