אז מה היה לנו – סיפור דמיוני


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מעשה באתר דמיוני ובו פורום דמיוני לענייני שמע (אודיו).
דמיוני לחלוטין, רק משל היה.

באותו אתר דמיוני היה כתב דמיוני לענייני אודיו.
אותו כתב דמיוני היה ציודופיל מובהק, אשר ניסה לעצב לעצמו תדמית של אודיופיל, אפילו אודיופיל-על, היודע ומבין במערכות שמע יותר מאשר כל אדם אחר על פני כדור הארץ.

בזמן לא ידוע התארגנו כמה ממשתפי הפורום וארגנו פנל האזנה דמיוני, על מנת שיבקר בבתי משתתפים אחרים, ישתף את התרשמויותיו מהמערכות שלהם ויסייע להם, כמיטב יכולתו, בשיפורים אפשריים של המערכות שלהם.

כאשר אותו פנל דמיוני פרסם את התרשמותו הדמיונית מהמערכת הראשונה אותה הוא ביקר – נפל דבר בישראל. לפתע פתאום הועלו באותו פורום דמיוני התרשמויות אודיופיליות ממערכת שמע. בפעם הראשונה בתולדות אותו פורום, בנוסף להתייחסות למרכיבי צליל כמו פירוט, דינאמיות ובמה – הייתה גם התייחסות לאופן בו נשמעת מוסיקה מאותה מערכת.

הכתב הדמיוני של אותו אתר דמיוני התחלחל. הוא חשש שהתרשמויות אודיופיליות ממערכות שמע תפגענה בתדמית אותה הוא ניסה ליצור לעצמו. הוא חשש שאנשים יראו שניתן לתאר מערכות שמע באופן קולע יותר מהאופן בו הוא מתאר מערכות. הוא גם חשש לפרנסתו, שמא בעל האתר יוסיף כתבים אחרים, בנוסף אליו, או אולי במקומו.

אותו כתב דמיוני גמר אומר בנפשו לקעקע את אותו פנל דמיוני, אבל הוא מצא את עצמו בבעיה.

ראשית, הוא לא יכול היה לתקוף את אותו פנל דמיוני ישירות, משום שעצם קיום הפנל הוסיף תוכן חדש ועניין מוסף בפורום – דבר שהגדיל את הפעילות בפורום – תופעה מבורכת, הן מבחינת הפורום והן מבחינת בעל האתר.

דבר נוסף הוא שבין חברי אותו פנל דמיוני היה אדם אחד, בשרני, בעל מערכת יוקרה העולה הון תועפות. אף אחד לא מעז לגעת באותו אדם בשרני דמיוני, משום שעצם השתתפותו בפורום מעלה מאד את יוקרת הפורום. אם אדם בעל מערכת כל כך יקרה ויוקרתית משתתף בפורום – סימן שזה פורום חשוב ונחשב.

כתבנו הדמיוני ארב בפינה והמתין לשעת כושר בה הוא יוכל לקעקע את הפנל, מבלי שזה ייראה שהוא מקעקע את הפנל.

שעת כושר זאת הגיעה כאשר חבר הפנל הבשרני הדמיוני הזמין אליו שלושה מהמשתתפים בפורום, על מנת שהם יעלו את התרשמותם מהמערכת שלו. הוא רצה להפגין שהוא יודע גם לקבל ביקורת על המערכת שלו, לא רק להעביר ביקורת על מערכות של אחרים.

שלושה מהמשתתפים בפורום יצרו פנל חד פעמי, דמיוני, ביקרו בביתו של המשתתף הבשרני הדמיוני והעלו את התרשמותם הדמיונית מהמערכת הדמיונית.

כתב האתר הדמיוני התנפל במלוא עוזו על הפנל החד-פעמי הדמיוני והחל לקעקע אותו במלוא המרץ. הוא ניסה להוכיח באותות ובמופתים שלאחרים מלבדו אין כלים, ידע, ניסיון או יכולת לסקור מערכות שמע. הוא ניסה לבטל את הלגיטימיות של פנל המאזינים. יותר מזה – הוא ניסה לבטל כל התייחסות אודיופילית למערכות שמע. בעיני רוחו, רק התייחסות ציודופילית היא לגיטימית.

המניע הנסתר שלו היה פשוט, אך ברור – הוא קיווה שעל ידי כך שהוא מקעקע את הפנל החד-פעמי הדמיוני, בכך הוא גם מקעקע את הפנל הקבוע הדמיוני – פנל אותו הוא מנוע מלתקוף ישירות. הוא קיווה שעל ידי כך שהוא מבטל את האפשרות להתייחסות אודיופילית למערכות שמע – למרות שדבריו התייחסו רק לפנל החד-פעמי, הביטול שלו יכלול, במשתמע, גם את הפנל הקבוע.

ואידך זיל גמור.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
מעשה באתר דמיוני ובו פורום דמיוני לענייני שמע (אודיו).
דמיוני לחלוטין, רק משל היה.

באותו אתר דמיוני היה כתב דמיוני לענייני אודיו.
אותו כתב דמיוני היה ציודופיל מובהק, אשר ניסה לעצב לעצמו תדמית של אודיופיל, אפילו אודיופיל-על, היודע ומבין במערכות שמע יותר מאשר כל אדם אחר על פני כדור הארץ.

בזמן לא ידוע התארגנו כמה ממשתפי הפורום וארגנו פנל האזנה דמיוני, על מנת שיבקר בבתי משתתפים אחרים, ישתף את התרשמויותיו מהמערכות שלהם ויסייע להם, כמיטב יכולתו, בשיפורים אפשריים של המערכות שלהם.

כאשר אותו פנל דמיוני פרסם את התרשמותו הדמיונית מהמערכת הראשונה אותה הוא ביקר – נפל דבר בישראל. לפתע פתאום הועלו באותו פורום דמיוני התרשמויות אודיופיליות ממערכת שמע. בפעם הראשונה בתולדות אותו פורום, בנוסף להתייחסות למרכיבי צליל כמו פירוט, דינאמיות ובמה – הייתה גם התייחסות לאופן בו נשמעת מוסיקה מאותה מערכת.

הכתב הדמיוני של אותו אתר דמיוני התחלחל. הוא חשש שהתרשמויות אודיופיליות ממערכות שמע תפגענה בתדמית אותה הוא ניסה ליצור לעצמו. הוא חשש שאנשים יראו שניתן לתאר מערכות שמע באופן קולע יותר מהאופן בו הוא מתאר מערכות. הוא גם חשש לפרנסתו, שמא בעל האתר יוסיף כתבים אחרים, בנוסף אליו, או אולי במקומו.

אותו כתב דמיוני גמר אומר בנפשו לקעקע את אותו פנל דמיוני, אבל הוא מצא את עצמו בבעיה.

ראשית, הוא לא יכול היה לתקוף את אותו פנל דמיוני ישירות, משום שעצם קיום הפנל הוסיף תוכן חדש ועניין מוסף בפורום – דבר שהגדיל את הפעילות בפורום – תופעה מבורכת, הן מבחינת הפורום והן מבחינת בעל האתר.

דבר נוסף הוא שבין חברי אותו פנל דמיוני היה אדם אחד, בשרני, בעל מערכת יוקרה העולה הון תועפות. אף אחד לא מעז לגעת באותו אדם בשרני דמיוני, משום שעצם השתתפותו בפורום מעלה מאד את יוקרת הפורום. אם אדם בעל מערכת כל כך יקרה ויוקרתית משתתף בפורום – סימן שזה פורום חשוב ונחשב.

כתבנו הדמיוני ארב בפינה והמתין לשעת כושר בה הוא יוכל לקעקע את הפנל, מבלי שזה ייראה שהוא מקעקע את הפנל.

שעת כושר זאת הגיעה כאשר חבר הפנל הבשרני הדמיוני הזמין אליו שלושה מהמשתתפים בפורום, על מנת שהם יעלו את התרשמותם מהמערכת שלו. הוא רצה להפגין שהוא יודע גם לקבל ביקורת על המערכת שלו, לא רק להעביר ביקורת על מערכות של אחרים.

שלושה מהמשתתפים בפורום יצרו פנל חד פעמי, דמיוני, ביקרו בביתו של המשתתף הבשרני הדמיוני והעלו את התרשמותם הדמיונית מהמערכת הדמיונית.

כתב האתר הדמיוני התנפל במלוא עוזו על הפנל החד-פעמי הדמיוני והחל לקעקע אותו במלוא המרץ. הוא ניסה להוכיח באותות ובמופתים שלאחרים מלבדו אין כלים, ידע, ניסיון או יכולת לסקור מערכות שמע. הוא ניסה לבטל את הלגיטימיות של פנל המאזינים. יותר מזה – הוא ניסה לבטל כל התייחסות אודיופילית למערכות שמע. בעיני רוחו, רק התייחסות ציודופילית היא לגיטימית.

המניע הנסתר שלו היה פשוט, אך ברור – הוא קיווה שעל ידי כך שהוא מקעקע את הפנל החד-פעמי הדמיוני, בכך הוא גם מקעקע את הפנל הקבוע הדמיוני – פנל אותו הוא מנוע מלתקוף ישירות. הוא קיווה שעל ידי כך שהוא מבטל את האפשרות להתייחסות אודיופילית למערכות שמע – למרות שדבריו התייחסו רק לפנל החד-פעמי, הביטול שלו יכלול, במשתמע, גם את הפנל הקבוע.

ואידך זיל גמור.

אסביר את כוונתי בביטוי "פסיכולוגיה בגרוש".
פסיכולוג מקצועי לא ייקבע עמדה חד משמעית באשר למניעיו של אדם זה או אחר, מבלי לבדוק את האדם ולשוחח אתו.
לעומת זאת, לפעמים יש אנשים מהשורה, נעדרי כל השכלה פסיכולוגית והכשרה פסיכולוגית, ההופכים את עצמם למומחים מטעם עצמם להבנת מניעי הזולת – וזאת מבלי לנסות לברר אפילו עם הזולת מהם מניעיו. זאת פסיכולוגיה בגרוש המעידה על דבר אחד בלבד – על היומרה של הפסיכולוג החובב.
.

איזה קטע- יהושוע מדבר עם יהושוע :)
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אני כבר כמה דקות אחרי קריאת הפוסט, וממתין לאפקט הוואו שיגמר ויוחלף ע"י השעמום השגרתי. יהושע - מנסיונך הרב, כמה זמן עלי להמתין כדי לחזור לשגרה?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יהושע, מה שמצחיק זה, שאתה בעצמך חווית באופן בלתי אמצעי את הגישה של נמר לתחום כאשר הצעת את הקמת פורום אודיופיליה (שלכאורה עלול היה גם לאיים עליו על פי ההגיון שלך משום שהוא נותן במה ל"מומחים" נוספים).
להפך, בכל פעם שקורה דבר כזה, הוא נכנס לאקסטזה כי יש עוד עניין ופלפל בתחום.
את הפנל, הציעו מספר חברים, אתה יכול לברר איתם באופן ישיר האם הוא התנגד, הפריע באופן כל שהוא או זרם עם זה בשמחה.
אתה נכנס כאן קצת (או הרבה) להזיות.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
חהחחה - העיקר שלא משעמם פה אף רגע ...

חבר'ה - רדו מהעץ. יש יתומים רעבים באפריקה. מדינת ישראל הולכת לקראת צונאמי מדיני. איראן מתחמשת בפצצת אטום - אולי כולנו לא נהיה פה עוד כמה שנים .
קצת פרופורציה. קצת אחווה. על קמצא ובר קמצא נפלה ירושלים. כולנו בני אדם, ובמקרה אפילו חולקים תחביב משותף. זו סיבה טובה לעוט אחד על גרונו של השני ? כולה מערכות אודיו. ביג דיל.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
מעשה באתר דמיוני ובו פורום דמיוני לענייני שמע (אודיו).
דמיוני לחלוטין, רק משל היה.

באותו אתר דמיוני היה כתב דמיוני לענייני אודיו.
אותו כתב דמיוני היה ציודופיל מובהק, אשר ניסה לעצב לעצמו תדמית של אודיופיל, אפילו אודיופיל-על, היודע ומבין במערכות שמע יותר מאשר כל אדם אחר על פני כדור הארץ.

בזמן לא ידוע התארגנו כמה ממשתפי הפורום וארגנו פנל האזנה דמיוני, על מנת שיבקר בבתי משתתפים אחרים, ישתף את התרשמויותיו מהמערכות שלהם ויסייע להם, כמיטב יכולתו, בשיפורים אפשריים של המערכות שלהם.

כאשר אותו פנל דמיוני פרסם את התרשמותו הדמיונית מהמערכת הראשונה אותה הוא ביקר – נפל דבר בישראל. לפתע פתאום הועלו באותו פורום דמיוני התרשמויות אודיופיליות ממערכת שמע. בפעם הראשונה בתולדות אותו פורום, בנוסף להתייחסות למרכיבי צליל כמו פירוט, דינאמיות ובמה – הייתה גם התייחסות לאופן בו נשמעת מוסיקה מאותה מערכת.

הכתב הדמיוני של אותו אתר דמיוני התחלחל. הוא חשש שהתרשמויות אודיופיליות ממערכות שמע תפגענה בתדמית אותה הוא ניסה ליצור לעצמו. הוא חשש שאנשים יראו שניתן לתאר מערכות שמע באופן קולע יותר מהאופן בו הוא מתאר מערכות. הוא גם חשש לפרנסתו, שמא בעל האתר יוסיף כתבים אחרים, בנוסף אליו, או אולי במקומו.

אותו כתב דמיוני גמר אומר בנפשו לקעקע את אותו פנל דמיוני, אבל הוא מצא את עצמו בבעיה.

ראשית, הוא לא יכול היה לתקוף את אותו פנל דמיוני ישירות, משום שעצם קיום הפנל הוסיף תוכן חדש ועניין מוסף בפורום – דבר שהגדיל את הפעילות בפורום – תופעה מבורכת, הן מבחינת הפורום והן מבחינת בעל האתר.

דבר נוסף הוא שבין חברי אותו פנל דמיוני היה אדם אחד, בשרני, בעל מערכת יוקרה העולה הון תועפות. אף אחד לא מעז לגעת באותו אדם בשרני דמיוני, משום שעצם השתתפותו בפורום מעלה מאד את יוקרת הפורום. אם אדם בעל מערכת כל כך יקרה ויוקרתית משתתף בפורום – סימן שזה פורום חשוב ונחשב.

כתבנו הדמיוני ארב בפינה והמתין לשעת כושר בה הוא יוכל לקעקע את הפנל, מבלי שזה ייראה שהוא מקעקע את הפנל.

שעת כושר זאת הגיעה כאשר חבר הפנל הבשרני הדמיוני הזמין אליו שלושה מהמשתתפים בפורום, על מנת שהם יעלו את התרשמותם מהמערכת שלו. הוא רצה להפגין שהוא יודע גם לקבל ביקורת על המערכת שלו, לא רק להעביר ביקורת על מערכות של אחרים.

שלושה מהמשתתפים בפורום יצרו פנל חד פעמי, דמיוני, ביקרו בביתו של המשתתף הבשרני הדמיוני והעלו את התרשמותם הדמיונית מהמערכת הדמיונית.

כתב האתר הדמיוני התנפל במלוא עוזו על הפנל החד-פעמי הדמיוני והחל לקעקע אותו במלוא המרץ. הוא ניסה להוכיח באותות ובמופתים שלאחרים מלבדו אין כלים, ידע, ניסיון או יכולת לסקור מערכות שמע. הוא ניסה לבטל את הלגיטימיות של פנל המאזינים. יותר מזה – הוא ניסה לבטל כל התייחסות אודיופילית למערכות שמע. בעיני רוחו, רק התייחסות ציודופילית היא לגיטימית.

המניע הנסתר שלו היה פשוט, אך ברור – הוא קיווה שעל ידי כך שהוא מקעקע את הפנל החד-פעמי הדמיוני, בכך הוא גם מקעקע את הפנל הקבוע הדמיוני – פנל אותו הוא מנוע מלתקוף ישירות. הוא קיווה שעל ידי כך שהוא מבטל את האפשרות להתייחסות אודיופילית למערכות שמע – למרות שדבריו התייחסו רק לפנל החד-פעמי, הביטול שלו יכלול, במשתמע, גם את הפנל הקבוע.

ואידך זיל גמור.

נו ,מה שאתה עושה ,רושם זה לא רלוונטי.
זה אך ורק להוסיף שמן למדורה.
אתה מנסה לימשוך בלשון,במיקלדת עוד מהומה.
לא זו הדרך....ולא זה הסיגנון.
(דעתי האישית).
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושע, מה שמצחיק זה, שאתה בעצמך חווית באופן בלתי אמצעי את הגישה של נמר לתחום כאשר הצעת את הקמת פורום אודיופיליה (שלכאורה עלול היה גם לאיים עליו על פי ההגיון שלך משום שהוא נותן במה ל"מומחים" נוספים).
להפך, בכל פעם שקורה דבר כזה, הוא נכנס לאקסטזה כי יש עוד עניין ופלפל בתחום.
את הפנל, הציעו מספר חברים, אתה יכול לברר איתם באופן ישיר האם הוא התנגד, הפריע באופן כל שהוא או זרם עם זה בשמחה.
אתה נכנס כאן קצת (או הרבה) להזיות.

כאמור, זה רק סיפור דמיוני.
אין צורך להתרגש יתר על המידה מסיפורים דמיוניים.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מה קרה, עשית מרתון סוף שבוע של הסרט "1984"?....
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לא ידעתי שיצא סרט לספר ההוא של ג'ורג אורוול,

אגב זה הולך להיות המשך כנראה לשירשור ההוא?! למה? :מבולבל:
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
פספסת, זה היה התפקיד האחרון של ריצ'רד ברטון.
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
יהושוע, למה שבמקום להכנס למקומות כאלו ואחרים לא תבוא ותסביר את הבקשה שלי מהפוסטים הקודמים שהתעלמת ממנה לחלוטין
להסביר את החוסר "רגש" הזה שדיברת עליו בצורה קצת יותר בשרנית ולא "דימיונית" קצת להגדיל ראש
למה אתה מתחמק???
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושוע, למה שבמקום להכנס למקומות כאלו ואחרים לא תבוא ותסביר את הבקשה שלי מהפוסטים הקודמים שהתעלמת ממנה לחלוטין
להסביר את החוסר "רגש" הזה שדיברת עליו בצורה קצת יותר בשרנית ולא "דימיונית" קצת להגדיל ראש
למה אתה מתחמק???

אולי פספסתי שאלה כנה בתוך גל המקהלה המתלהמת.
אנא נסח את השאלה שלך שוב ואשיב עליה.
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
השאלה שלי היתה מאוד כנה בתוך אחד שכן קורא פוסטים שלך ומאמרים שלך
ברגע שאתה הולך לשמוע מערכת כזו או אחרת....מה הרגשת שחסר לך במערכת של אלדר שהגעת לפסיקה כזו של חוסר "ריגוש" או לא נישמע נכון לדבריך, זה מעניין אותי כי בכל זאת מדובר במערכת לא זולה שאדם ישב שקד ועמל המון זמן אני מניח שנים בשביל להגיע לתוצאה שחשובה לו, אך עדיין איך היית מתאר את הצד ה"לוקה" שלה
אייל
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בלי לשמוע את המערכת של שניצל - ובלי לדעת "בדיוק" מה אומר או חושב ג'ושוע-ג'י , אני חושב שהכוונה היא לסוג מסויים של "דיוק קליני" שיש כאלה שאוהבים יותר, ואלה שאוהבים פחות. כבר נכתבו פה כמה פוסטים בנושא (גם אני כתבתי בנושא, ועמיר סיכם את זה איפשהו בצורה מאד מדויקת) : הצליל האמיתי שאנו שומעים בקונצרט חי (אקוסטי כמובן) , הוא שונה למדי מהצליל שאנו שומעים מהמערכות היקרות והמושקעות. ושוב - אין פה טוב ורע - יש שונה. בסופו של דבר הקצוות פחות "מחודדים", הצליל יותר הומוגני, כמעט בלתי אפשרי להפריד בין הכלים המנגנים יחד. במערכות מאד מושקעות ומתוחכמות הכל לפעמים "מושלם מדי" (לא תמיד) - והרי הדוגמה שהבאנו עם בר רפאלי. אני חושב שזה לגיטימי לאהוב גם את זה וגם את זה, אני חושב שלא חייבים "לפרש ולהסביר" את הפרמטרים שהופכים מערכת לכזאת או לאחרת. הרי אם תתבקש לתאר קונצרט שבו היית במונחים אודיופילים - מה תגיד ? שהבמה לא אחידה ? שאין הפרדה בין הכלים ? שהבס לא יורד נמוך מספיק? אם תנתח הופעה חיה בכלים אודיופילים תיתן לה ציון מספיק בקושי, אפילו אם זה לני ברנשטיין שקם לתחייה לנצח על הברלינר פילהרמוניקר.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
עוד דוגמה : אני ארכיטקט, ואנחנו עושים הרבה הדמיות. הרבה פעמים אנשים לא מנוסים מתבלבלים וחושבים שההדמייה - והיום משיגים רמה מדהימה בהדמיות - היא הדבר האמיתי. איך בכל זאת איש המיקצוע מבחין מיד שזו הדמייה ? כי הכל נקי מדי. אין ליכלוך. אין "GRAIN". הכל מושלם. המציאות לא מושלמת ....
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
נשרקה,

אתה לא עוד סתם אדריכל. אתה אדריכל הנצחון. אתה תהיה לי פיבוט...
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני אהיה ארדיכל, או יותר טוב ארכיטקט וזהו.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
בלי לשמוע את המערכת של שניצל - ובלי לדעת "בדיוק" מה אומר או חושב ג'ושוע-ג'י , אני חושב שהכוונה היא לסוג מסויים של "דיוק קליני" שיש כאלה שאוהבים יותר, ואלה שאוהבים פחות. כבר נכתבו פה כמה פוסטים בנושא (גם אני כתבתי בנושא, ועמיר סיכם את זה איפשהו בצורה מאד מדויקת) : הצליל האמיתי שאנו שומעים בקונצרט חי (אקוסטי כמובן) , הוא שונה למדי מהצליל שאנו שומעים מהמערכות היקרות והמושקעות. ושוב - אין פה טוב ורע - יש שונה. בסופו של דבר הקצוות פחות "מחודדים", הצליל יותר הומוגני, כמעט בלתי אפשרי להפריד בין הכלים המנגנים יחד. במערכות מאד מושקעות ומתוחכמות הכל לפעמים "מושלם מדי" (לא תמיד) - והרי הדוגמה שהבאנו עם בר רפאלי. אני חושב שזה לגיטימי לאהוב גם את זה וגם את זה, אני חושב שלא חייבים "לפרש ולהסביר" את הפרמטרים שהופכים מערכת לכזאת או לאחרת. הרי אם תתבקש לתאר קונצרט שבו היית במונחים אודיופילים - מה תגיד ? שהבמה לא אחידה ? שאין הפרדה בין הכלים ? שהבס לא יורד נמוך מספיק? אם תנתח הופעה חיה בכלים אודיופילים תיתן לה ציון מספיק בקושי, אפילו אם זה לני ברנשטיין שקם לתחייה לנצח על הברלינר פילהרמוניקר.
לא מסכים איתך - תמיד ניתן לתאר, לכן ממציאים מונחים לתחום, כמו בכל תחום. אם תתבקש לתאר קונצרט שנכחת בו אז בהחלט תוכל לתאר את החוויה הסונית שם - בהתאם למקום ישיבתך, אקוסטיקת המקום, וכו'. בכל אופן אתם סתם מנחשים איך המערכת של שניצל נשמעת - התיאורים מהביקור המפורסם בעצם לא הסבירו כלום.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
השאלה שלי היתה מאוד כנה בתוך אחד שכן קורא פוסטים שלך ומאמרים שלך
ברגע שאתה הולך לשמוע מערכת כזו או אחרת....מה הרגשת שחסר לך במערכת של אלדר שהגעת לפסיקה כזו של חוסר "ריגוש" או לא נישמע נכון לדבריך, זה מעניין אותי כי בכל זאת מדובר במערכת לא זולה שאדם ישב שקד ועמל המון זמן אני מניח שנים בשביל להגיע לתוצאה שחשובה לו, אך עדיין איך היית מתאר את הצד ה"לוקה" שלה
אייל
אייל, יהושע כבר נשאל את השאלה הזו מספר רב של פעמים ולא הגיב בצורה עניינית. לדבריו תיאורים מפורטים הם לציודופילים בלבד, והוא כמובן לא ציודופיל. Don't hold your breath בציפייה לתגובה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
השאלה שלי היתה מאוד כנה בתוך אחד שכן קורא פוסטים שלך ומאמרים שלך
ברגע שאתה הולך לשמוע מערכת כזו או אחרת....מה הרגשת שחסר לך במערכת של אלדר שהגעת לפסיקה כזו של חוסר "ריגוש" או לא נישמע נכון לדבריך, זה מעניין אותי כי בכל זאת מדובר במערכת לא זולה שאדם ישב שקד ועמל המון זמן אני מניח שנים בשביל להגיע לתוצאה שחשובה לו, אך עדיין איך היית מתאר את הצד ה"לוקה" שלה
אייל

1. בשום מקום לא כתבתי שהמערכת לא ריגשה אותי. מה שכתבתי הוא שבג'אז לא אהבתי את איך שהמערכת נשמעת. בקלאסי המערכת לא הייתה לטעמי ולהעדפותיי, כל נגינה מסוימים נשמעו לי לא טבעיים, או לא "נכונים".
2. מה שהיה חסר לי במערכת זה לשמוע את המוסיקה מבעד לפירוטכניקה הסונית המרשימה.
3. כאשר מדובר בטעם, אהבה והעדפה, פעמים רבות אין אפשרות לפרט ולהסביר – וודאי שאין צורך להתנצל. אדם אחד אוהב יותר מוסיקה מזרחית, אחר אוהב יותר מוסיקה אירית. אחד מעדיף נשים בעלות חזה ענק, אחר מעדיף נשים בעלות גזרה דקה מאד.
4. כאשר אני מאזין למערכת, אני לא מאזין למחיר שלה, אלא לאופן בו נשמעת המוסיקה הבוקעת ממנה.
5. מחיר גבוה בפני עצמו לא מבטיח איכות גבוהה – לא לאוזני אודיופילים.
6. אדם בוחר בפריטי מערכת על פי טעמו ולפעמים גם על פי סוגי המוסיקה אותם הוא נוהג לשמוע. יש אנשים שמערכת בעלת צליל מרשים מאד ופירוטכניקה סונית היא לטעמם. אחרים מעדיפים שהפירוטכניקה הסונית לא תאפיל ותבלע את המוסיקה הבוקעת מהמערכת.
7. מי שלא קולט שאנשים הותקפו רק מתוך הנימוק של טעמם האישי והעדפותיהם, לא קולט מה בעצם התרחש בשרשור ההוא. זה כמו לתקוף אדם המעדיף שחרחרות על פני בלונדיניות ולהגיד לו שהוא לא מבין בנשים. אמנם יתכן שהיו סיבות אחרות לכך שהפנל הותקף, אבל הנימוק להתקפה היה רק טעם אישי והעדפה אישית.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור