איך אתה אוהב לייאש. תן לבן אדם ליהנות מעט מהמדיה
אתה לא רואה שהוא כל כך מאושר? אז מה זה משנה אם יש פיצפוצים ברקע?
לא הכל נמדד בדברים אלו-החוויה היא היא הדבר שלמענו אנחנו עומלים כך כך הרבה.
תחשוב על זה.
מסכים, חוויה קשה למדוד...
איך אתה אוהב לייאש. תן לבן אדם ליהנות מעט מהמדיה
אתה לא רואה שהוא כל כך מאושר? אז מה זה משנה אם יש פיצפוצים ברקע?
לא הכל נמדד בדברים אלו-החוויה היא היא הדבר שלמענו אנחנו עומלים כך כך הרבה.
תחשוב על זה.
את הסיוט הזה לא עוברים ,זה משהו שחיים איתו בכל האזנה . עד שמגיע יום ופשוט
נשבר!!
במילים אחרות-אם רעשים חריקות ופצפוצים לא מטרידים אותך ,נסה.
מסכים, חוויה קשה למדוד...
כשהאזנת לפטיפון שלי דווקא מאוד נהנת. האמת שגם אני מאוד נהנה.
עכשיו אתה מבין למה אתה לא מצליח למכור את הפטיפון שלך?
אם הפטיפון שלך חורק ומרעיש אז כנראה שיש לו תקלה. קודם כל תתקן אותה ואחר כך תעמיד אותו למכירה. או שלפחות אל תגלה שהוא נשמע ככה.
הי, נמר!לגבי ההסברים של עמיר הם בהחלט מדוייקים אך עדיין העיוות של הפטיפון הוא אפילו לא עשירית מהעיוות של הרמקול עצמו. יחד עם זאת מי אמר שבמציאות הכלי לא מעוות בדיוק כמו הפטיפון וזה מה שהופך את האנלוג לכל כך קרוב למציאות. וזה כי מה לעשות, זה מה שמתרחש בפועל.
ייתכן שייש לזה גם הסבר אחר:את עופר עזוב בצד, יש לו מורמור רציני על התחום ומה לעשות, כשהפטיפון שלך חורק, מרעיש ומפצפץ בלי הפסקה אתה באמת לא נהנה. זה מה שקרה לו ומזה אתה צריך להמנע.
:מה??????????:עדיין העיוות של הפטיפון הוא אפילו לא עשירית מהעיוות של הרמקול עצמו. יחד עם זאת מי אמר שבמציאות הכלי לא מעוות בדיוק כמו הפטיפון וזה מה שהופך את האנלוג לכל כך קרוב למציאות. וזה כי מה לעשות, זה מה שמתרחש בפועל.
ייתכן שייש לזה גם הסבר אחר:
כבר קרה לי יותר מדי פעמים שישבתי להקשיב עם חובב ויניל, והפריע לי משהו באיזור הרעשים, או העיוות המצמרר הזה של ליכלוך על המחט, ובן שיחי אמר -- תעזוב את הרעשים, תשמע איזה קסם יש כאן!
מי שאוהב את ה"קסם" פשוט מגיע למצב שבו הרעשים מסוננים אוטומאטית, בלי לשים לב, ופשוט נעלמים -- נוצר "פילטר" (פסיכולוגי).
אולי עופר פשוט הוריד את הפילטר שמסנן את כל התופעות הלא רצוייות, ונשאר עם המציאות הפטיפוניאלית כפי שהיא?
חוצמזה, הפיצפוצים והרעשים הם בעיקר בעיות של התקליטים עצמם ושל מה שהם עברו בחייהם, ופחות של הפטיפון.
עמיר
אינני יודע כמה שנים נמר בתחום, אבל אני לא בטוח שזה לגמרי משנה, כי אני לא רואה קשר ישיר בהכרח בין הניסיון לבין מידת ההבנה. יש כאן הרבה ויניליסטים עתירי ניסיון שחושבים בדיוק כך, כך שזה לא עניין אישי ואולי לא כדאי שהוויכוחים ייגלשו לרמה האישית בין חברים.נסיתי בעצמי להסביר לו את זה ולא הצלחתי, אל תשכח באיזה מבין גדול מדובר
(שנתיים-שלוש בתחום או משהו) עם שתיים וחצי תקליטים קלאסיים.
נסיתי בעצמי להסביר לו את זה ולא הצלחתי, אל תשכח באיזה מבין גדול מדובר
(שנתיים-שלוש בתחום או משהו) עם שתיים וחצי תקליטים קלאסיים.
אגב, שדרוגים ע"ג שדרוגים במערכת האנלוגית לא יועילו במקרה הנ"ל אבל
נשמח לשמוע עדכונים מפעם לפעם
נכון מאוד -- נמר לא צריך להצדיק שום דבר ובוודאי לא אהבות.נמר אני לא מבין למה אתה צריך להצדיק את האהבה שלך לאנלוגי
בפני כמה אנשים שתמיד מנסים להסביר לך (ולערר על מה שאתה שומע)
כמה אתה טועה בגישה שלך לתחום האנלוגי- ועוד הם עושים את זה
בדרך מגעילה של הקנטות נמוכות.(N)
לא חושב שאתה צריך לתת דין וחשבון למישהו מה שומעות אוזניך
ומה עושה לך טוב.
מספיק כבר אם הירידות האישיות, נמאס. למי שלא טוב מהתחום האנלוגי
(אני בכלל לא בטוח שהתחום מעניין אותו) שיחליף תחביב וייתן לאחרים ליהנות
ממוזיקה גם עם זה מעל עיגול שחור וחורק!
ואם עוד טיפה מציאות אנאלוגית להגברת הכיף:
גם בפטיפון חדש וטוב עם זרוע טובה וראש טוב לא חסרה התעסקות: VTA, overhang, alignment, פילוס, anti-skating, ניקוי המחט, ניקוי התקליטים --> מכונת ניקוי, חשמל סטאטי, מחט שנשחקת -- חצי מהזמן בממוצע שומעים פחות טוב, מחט שנשברת, re-coiling, פונו-סטייג' ראוי, כבילה ראוייה מהראש לפונו-סטייג' ומהפונו-סטייג' ל-preamp, דמאגנטיזאצייה לראש, משקולת/קפיץ להצמדת התקליט לפלאטה, לפעמים גם mat מעל הפלאטה, מה שמשנה את ה-VTA ומתחיל שוב בלאגאן, וכיוון מהירות, ובטוח ששכחתי עוד כמה דברים. אה - כן, לזכור לא ללכת לשירותים לקראת סוף התקליט, כי המחט תגיע לסוף ותתחיל לחרוט שם (רעש לא נעים), מה שגם אוכל שעות מחט יקרות...
וכל זה רק ברמת המיכשור, עכשיו יש בעיות ברמת התקליטים -- אלה שממש נשמעים טוב עולים הון תועפות ועל זה גם המון דמי משלוח ולפעמים מע"מ ועמלות מפה ועד הודעה חדשה. כשמגיע התקליט הוא יכול להישמע שונה לחלוטין מאח שלו ששמעת קודם, אפילו אם זו אותה הדפסה. לא שלכוח את עולם ההדפסות -- 1S, 2S ודומיהם, הדפסה אנגלית לעומת גרמנית וצרפתית והולאנדית וכאלה, , DMM, direct to disc, wide band, six eyes, ASD, LSC, SAX, SR וחברות מיוחדות ל-reissue בהון תועפות, וכל שמיעה שוחקת את התקליט (המחט ממש ממיסה את הוויניל בכל השמעה!) ואיכותו יורדת, ופיצפוצים ורעש רקע, ואבק שמצטבר -- אפילו אם ניקית וההתחלה נקייה, עד שאתה מגיע לסוף הרבה פעמים המחט צוברת אבר והצליל צרוד ומעוות, ותקליטים לא ממורכזים (צרה שלא כתובה בתורה) וחומר גרוע (גם בחברות טובות כמו מרקורי ו-DG) ועוד ועוד ועוד, עולם שלם. שלא לדבר על כך שמוזיקה וביצועים חדשים כמעט ואין על תקליטים. כמעט הכל היסטורייה.
כל זה לעומת לשים multichannel SACD, ללחוץ Play, להתרווח ולשמוע מה שתקליט לא יכול בכלל להשמיע (קוואדרו יכול לנסות, בירידת איכות משמעותית).
שייהנו כולם, מה אני יגיד
עמיר
ברור, כמובן, שהדברים האלה הם מהתלה ארוכה מדי ולא ממש מוצלחת.
לכל הרוחות, אי אפשר לנצח פטפון טוב בתזמורת, בקנטטות, בג'ז דינמי, ברוק, ב... כמעט בכל דבר.
בתזמורת?! :מה??????????shocked):מה??????????: לא פחות ?
בכלל,אתה בטוח שאתה מבין על מה מדובר ? (הדפסות,ההבדלים בניהם וכו')
כן, נדמה לי שאני מבין דבר או שניים בעניין הזה.
וכן, מה אתה מתפלא כל כך?
שום CD לא ישמיע לך תזמורת כמו תקליט,
אלא אם כן אכלו עליו או הקליטו/הדפיסו אותו בחנות פלאפל.
שום CD לא ישמיע לך תזמורת כמו תקליט,
אלא אם כן אכלו עליו או הקליטו/הדפיסו אותו בחנות פלאפל.
כנראה שתחום האודיו הוא היחידי בו קדמה טכנולוגית נחותה מטכנולוגיה
מיושנת ,מי יודע אולי יתברר שתקליטי 78 סל"ד הם האידאלים להקלטות
תזמורתיות ובכלל
זו לא מהתלה אלא סיכום מקוצר של חלק מהבעייתיות של הטכנולוגייה.ברור, כמובן, שהדברים האלה הם מהתלה ארוכה מדי ולא ממש מוצלחת.
לכל הרוחות, אי אפשר לנצח פטפון טוב בתזמורת, בקנטטות, בג'ז דינמי, ברוק, ב... כמעט בכל דבר. אבל בהחלט אפשר להגיע לתוצאות מרשימות ומהנות גם עם נגן תקליטורים.
שיתפגר לו אלוהי הפשרות המאוסות!