נכנסתי לעולם האנלוגי - איזה כיף

  • פותח הנושא Amir
  • פורסם בתאריך

Amir

אוהב את התחום
הודעות
137
מעורבות
0
נקודות
16
התחדשתי בפטיפון Audio Technica AT-LP60, חיברתי אותו לפונו סטייג' של קיימברידג' 640P ומגבר ARCAM ALPHA 9.
ההתעסקות הזאת בלשים תקליט, להפוך צד אחרי 3-4 שירים, לנקות, נחמדה לי בינתיים..
אבל אם הסאונד לא טוב, זה לא שווה את זה. כשאני מעלה לווליום קצת חזק הסאונד ממש בלתי נסבל, אני יודע שהפטיפון שלי מאד פשוט ובסיסי, אבל עד כדי כך גרוע?! בסה"כ שאר הרכיבים במערכת טובים. אז הזזתי את הפונו סטייג' רחוק מהמגבר למנוע השפעות חשמליות, הסאונד עדיין זוועה. התחלתי לשחק עם המגבר, DIRECT לא עזר, קצת שיחקתי עם הבלאנס ופתאום כשאני שומע רק מרמקול ימין שומעים מעולה, משלב את רמקול שמאל, אפילו קצת ושוב זוועה. שיחקתי עם הבס, שוב שומעים טוב כשאני מוריד בס.
פתאום נפל לי האסימון, הפטיפון קרוב לרמקול שמאל, שניהם יושבים על אותה פלטה במזנון, הבסים מרעידים אותו ובגלל זה שומעים רע. אז מה שיראה לרבים מכם מובן מאליו, לקח לי לקלוט קצת זמן, ודווקא העלה חיוך על פני שאני צריך להתרגל לעולם הזה... דבר בסיסי שלא חשבתי עליו אחרי שנים של רק דיגיטלי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אתה רוצה לשמוע את האמת או שאתה מעדיף שאני אמכור לך מילים?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
זה שיש שם צלחת מסתובבת, זרוע, ראש ומחט לא אומר שזה באמת אמור לנגן מוסיקה. הוא כן ישמיע שירים. ויש הבדל עצום בין להשמיע שירים לבין לנגן מוסיקה.

הפטיפון שברשותך הוא פטיפון שמשמיע שירים. אני קורא לזה פטיפון למתקדמים ולא למתחילים רק מהסיבה שאדם שמכיר את התחום האנלוגי יבין שהתוצאה הזו היא לא תוצאה מייצגת אנלוג טוב. הבעיה היא המתחילים בתחום שקונים גרוטאות, מתבעסים על התחום האנלוגי ולא מבינים שזה לא מייצג דבר.

במילים אחרות ולא עדינות {לא אישי כמובן, קח את זה בסבבה}.
יש מבצע על צבעי טמבור בקנה ובנה. קנה לך צבע כחול עמיד במים, צבע אותו בכחול, זרוק אותו לים ותקנה פטיפון שמנגן מוסיקה ולא משמיע שירים.

תתחדש ותהנה מהפטיפון הבא.
 

Amir

אוהב את התחום
הודעות
137
מעורבות
0
נקודות
16
לא לקחתי אישית.. אני מודע לאיכות הפטיפון שלי. נכון שאיכות הוא לא נותן לי, אבל כן חלק מהחוויה.בשבילי זה כמו לקנות טוסטוס לפני שאני מחליט לקנות אופנוע..
אגב אפשר להשליך אותה אנלוגיה על מצלמות, מצלמת פוקט לוקחת תמונות, SLR מצלמת. זה לא אומר שכל מי שאין לו SLR לא מרוצה מהתמונות שלו...
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
כל הכבוד, אני שמח שנמר לא הצליח לדכא אותך... ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,243
מעורבות
2,746
נקודות
113
...הסאונד ממש בלתי נסבל,... אבל עד כדי כך גרוע?!
...הזזתי את הפונו סטייג'...הסאונד עדיין זוועה. התחלתי לשחק עם המגבר, DIRECT ...הבלאנס ...ושוב זוועה.... הבס,...
הטקסט נראה די סותר את התוכן -- המון התעסקות ובלאגאן, והסאונד לא משהו.
ובסוף עוד צריך לשנות מיקום, ו/או לקנות סטנד ייעודי, ו/או לזרוק לזבל ולקנות אחר...

איזה כיף!!! :)
עמיר

נ.ב., אבל בכל זאת, בלי קשר, ברוך הבא! (ורד) ושייהייה בהצלחה! (Y)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,243
מעורבות
2,746
נקודות
113
ואם עוד טיפה מציאות אנאלוגית להגברת הכיף:

גם בפטיפון חדש וטוב עם זרוע טובה וראש טוב לא חסרה התעסקות: VTA, overhang, alignment, פילוס, anti-skating, ניקוי המחט, ניקוי התקליטים --> מכונת ניקוי, חשמל סטאטי, מחט שנשחקת -- חצי מהזמן בממוצע שומעים פחות טוב, מחט שנשברת, re-coiling, פונו-סטייג' ראוי, כבילה ראוייה מהראש לפונו-סטייג' ומהפונו-סטייג' ל-preamp, דמאגנטיזאצייה לראש, משקולת/קפיץ להצמדת התקליט לפלאטה, לפעמים גם mat מעל הפלאטה, מה שמשנה את ה-VTA ומתחיל שוב בלאגאן, וכיוון מהירות, ובטוח ששכחתי עוד כמה דברים. אה - כן, לזכור לא ללכת לשירותים לקראת סוף התקליט, כי המחט תגיע לסוף ותתחיל לחרוט שם (רעש לא נעים), מה שגם אוכל שעות מחט יקרות...

וכל זה רק ברמת המיכשור, עכשיו יש בעיות ברמת התקליטים -- אלה שממש נשמעים טוב עולים הון תועפות ועל זה גם המון דמי משלוח ולפעמים מע"מ ועמלות מפה ועד הודעה חדשה. כשמגיע התקליט הוא יכול להישמע שונה לחלוטין מאח שלו ששמעת קודם, אפילו אם זו אותה הדפסה. לא שלכוח את עולם ההדפסות -- 1S, 2S ודומיהם, הדפסה אנגלית לעומת גרמנית וצרפתית והולאנדית וכאלה, , DMM, direct to disc, wide band, six eyes, ASD, LSC, SAX, SR וחברות מיוחדות ל-reissue בהון תועפות, וכל שמיעה שוחקת את התקליט (המחט ממש ממיסה את הוויניל בכל השמעה!) ואיכותו יורדת, ופיצפוצים ורעש רקע, ואבק שמצטבר -- אפילו אם ניקית וההתחלה נקייה, עד שאתה מגיע לסוף הרבה פעמים המחט צוברת אבר והצליל צרוד ומעוות, ותקליטים לא ממורכזים (צרה שלא כתובה בתורה) וחומר גרוע (גם בחברות טובות כמו מרקורי ו-DG) ועוד ועוד ועוד, עולם שלם. שלא לדבר על כך שמוזיקה וביצועים חדשים כמעט ואין על תקליטים. כמעט הכל היסטורייה.

כל זה לעומת לשים multichannel SACD, ללחוץ Play, להתרווח ולשמוע מה שתקליט לא יכול בכלל להשמיע (קוואדרו יכול לנסות, בירידת איכות משמעותית).

שייהנו כולם, מה אני יגיד :)
עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אבל אחרי שאתה עובר את כל ה"סיוט" הזה ויש לך תקליטים כמו שצריך {מה שמתרחש אצלי} אין לזה תחליף.
האמת שעד היום אף נגן דיגיטלי לא התקרב לסטאפ האנלוגי הקודם שלי. היום, עם הפטיפון החדש, אני לא מכיר פטיפונים אחרים שמתקרבים אליו.

למען הסר ספק. הסטאפ האנלוגי שלי מושקע לא רק בכסף, הוא מושקע בזמן, תשומת לב רבה הושקעה על הכיוון שלו והוא מכוון בצורה יוצאת מגדר הרגיל ויחד עם זאת אני מודה שיש דיסקים שנשמעים טוב יותר מאשר תקליטים. אבל, וזה אבל גדול!!! יש לי מספר גדול מאוד של תקליטים שנשמעים כל כך טוב עד שממש בא לי לזרוק את ה-cd מהחלון כאני נזכר אך זה נשמע עליו.

כמובן שאין כמו שתי מערכות. אנלוגית ודיגיטלית, ואם אפשר sacd - מה טוב.
 

Amir

אוהב את התחום
הודעות
137
מעורבות
0
נקודות
16
הכיף שלי כרגע זו ההתעסקות, גם סוף סוף מכשיר שאני קונה ואשתי אוהבת אותו. מוסיף משהו לאוירה בבית.
מבחינת סאונד, אני לא מחפש תחליף כרגע למדיה הדיגיטלית. אבל בהחלט יתכן שדרוג לפטיפון טוב יותר בעתיד אם אשאב לעולם הזה...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,243
מעורבות
2,746
נקודות
113
הכיף שלי כרגע זו ההתעסקות,
אם הכיף הוא ההתעסקות, אז פטיפון ללא ספק מספק את הסחורה, BIG time.

נזכרתי ששכחתי שאם אתה לא אלוף בהרמת/הורדת זרועות, עם lifter מעולה, יש סיכוי טוב שאם אתה רוצה להגיע/להפסיק קטע באמצע, יש לך סיכוי טוב להוסיף איזה פיצפוץ קבוע ומעצבן לתקליט במקום של ההורדה/העלאה. אם אתה רוצה ממש לשמור על התקליט, אז תשמע מהתחלה עד הסוף, גם אם אתה רוצה קטעון מהאמצע, או, גרוע יותר, לחפש איזשהו קטע :(

לילטוף!
עמיר
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לפי מה שאתה מספר נראה שחוץ ממה שכתבו קודמיי יש לך שם בעיית כיוונון.
נצל את הפטיפון שלך כדי להתאמן בכיוונים וכו'...
לאחר מכן כשיהיה לך פטיפון טוב יותר תהיה יותר מוכן.

לגבי ההישאבות לאנלוג, יש באנלוג הרבה תנאים שצריכים להתקיים בכדי להנות.

אחרי הרבה שנים של התעסקות, החלפות, שדרוגים, כבל זרוע, פונו, החלפת זרועות אני יכול לומר שסוף סוף התחלתי קצת להנות באמת, אז נולדה הילדה והיום אני פה ושם גונב רבעי שעה עם הסטרימר :)

זה גם עסק יקר, קח בחשבון.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
עצם העובדה

שאתה מלא אושר בהתעסקות באנלוגי
זה בלבד היה שווה את כל החוויה, גם אם האיכות/רכיבים לא משהו.
תוסיף לזה אישה שמשתפת פעולה -זו כבר חגיגה מושלמת.

שלא תתייאש עקב תיאורים חסרי תקווה שנכתבים כאן -אפשר ליהנות מתקליטים
גם בהשקעה לא גבוה. אתה פשוט צריך לקבוע מה הרפרנס שאתה מוכן להשלים עימו,וזהו.
אני למשל יכול ליהנות גם מזה וגם מזה למרות שנכון לזמן זה
הנגן שלי מושקע יותר מאשר תחום האנלוגי -אבל או טו טו גם האנלוגי יקבל את המקום הראוי לו.

אגב עכשיו מכרתי פונו כמו שלך -פונו מצוין לטווח מחירו. (אולי זה אתה)?
תתחדש
 

Amir

אוהב את התחום
הודעות
137
מעורבות
0
נקודות
16
אהלן עופר, אכן מכרת לי...
אשתי אוהבת את הפטיפון, היום חזרתי הביתה ותקליט מנגן לו, כשהוא הסתיים, היא החליפה.. אין ספק שזה כיף שהיא גם מתחברת לזה. בנוגע לאיכות, אני פוזל לעיני PROJECT DEBUT אבל נראה לי שקודם כל צריך למצוא מיקום אחר לפטיפון. אני מבין שכל עוד שהרמקולים יושבים כל כך קרוב לפטיפון על המזנון, שדרוג פטיפון לא יעזור יותר מידי, הרעידות ימשיכו להשפיע.. תקנו אותי אם אני טועה.. בכל מקרה אני לא מתכוון לעשות הכל כדי לקבל סאונד טוב יותר מהסטרימר, למרות שאולי זה אפשרי.. זה נראה לי אתגר גדול ויקר מידי עבורי עכשיו...
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אכן,עדיף לטפל ראשית כול במיקום הרמקולים לפני החלפת פטפון.

בגדול הייתי אומר שתנסה להפיק את המירב ממה שיש לך כעת
עם בו הזמן והתקציב יאפשר זאת? רכוש משהו טוב יותר
PROJECT בהחלט בה בחשבון.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מדף לקיר

PROJECT מייצרת מדפים ייעודיים שיכולים לפתור לך את בעיית המיקום.

WMI-1_240.jpg


http://www.dtown.co.il/images/uploads/PROWM1.JPG
 

Amir

אוהב את התחום
הודעות
137
מעורבות
0
נקודות
16
תודה, אני אבדוק את זה, נראה לי שהבעיה במדף כזה זאת אשתי... :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,243
מעורבות
2,746
נקודות
113
אם הפטיפון נמצא על המיזנון, והרמקולים נמצאים על המיזנון, סביר להניח שאולי גם ההגברה (רסיבר?) על המיזנון, נכון?

כדאי אולי לשים לב לנקודות הבאות:

*** רעידות מועברות לא רק עי מגע פיזי ישיר/עקיף (רמקול מרעיד מיזנון, מיזנון מרעיד פטיפון) אלא גם גלי הקול הם סך הכל רעידות, שיכולות להרעיד דברים. לפיכך כדאי שהרמקולים לא יוכלו להרעיד את הציוד פיזית, ורצוי גם, אם אפשר, לא באמצעות הסאונד.

*** לא רק פטיפון מושפע לרעה מרעידות, אלא כל הציוד, כולל הרמקולים עצמם!

*** רצוי לשים את הציוד על סטנד ייעודי לציוד, שיכול לפזר חלק מאנרגייה של הרעידות

*** את הרמקולים לשים על סטנדים ייעודיים לרמקולים (אם הם על המיזנון הם כנראה לא ריצפתיים, נכון?), או על משטחים מאוד יציבים שלא רועדים בעצמם ושלא ייתרשמו מההרעדות של הרמקול (למשל מדפי שייש?). הייתרון של סטנדים הוא שאם אשתך תרשה לך :), תוכל למקם את הרמקולים לא על הקיר האחורי אלא במרחק כלשהו ממנו, ולשחק עם המיקום עד שתקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורך.

*** את הסטנד של הציוד לא לשים במקום שהרמקולים מקרינים עליו ישירות ולא בפינות החדר

*** יש המצדדים בכך שהציוד לא יהייה בין הרמקולים אלא לייד הקיר הצדדי, לפני הקו של הרמקולים. לי אין כרגע אפשרות לבדוק את התיאורייה.

יש אפשרויות נוספות להקטנת רעידות והשפעות הדדיות, אבל כנראה שאלה העיקריות שייתנו את השיפורים הגדולים ביותר מבחינה זו. דברים אלה נדרשים בכל מקרה, ללא קשר לאיכות הפטיפון ושאר הציוד, אחרת רוב הבעייתיות עלולה להישאר גם אם תעבור לפטיפון יקר בהרבה.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אבל אחרי שאתה עובר את כל ה"סיוט" הזה ויש לך תקליטים כמו שצריך {מה שמתרחש אצלי} אין לזה תחליף.
.
את הסיוט הזה לא עוברים ,זה משהו שחיים איתו בכל האזנה . עד שמגיע יום ופשוט
נשבר!!
במילים אחרות-אם רעשים חריקות ופצפוצים לא מטרידים אותך ,נסה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מה יהיה?

איך אתה אוהב לייאש. תן לבן אדם ליהנות מעט מהמדיה
אתה לא רואה שהוא כל כך מאושר? אז מה זה משנה אם יש פיצפוצים ברקע?
לא הכל נמדד בדברים אלו-החוויה היא היא הדבר שלמענו אנחנו עומלים כך כך הרבה.
תחשוב על זה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור