יש היום בשוק נגני דיסקים יותר חמים מהרבה פטיפונים
בוודאי שאני מכין את עצמי לתקיפה, כי בד"כ כשאני מציג טענה, למרבה הצער אני מקבל ממך השמצה אישית במקום הפרכה עניינית שלה. העקיצה שלך כאן ("אני יודע שאני מסתכן...") מחזקת את נכונות הרגשתי.
כאן היה סימפטום זהה: אני לא מבקר את עצם הפניה האישית בשאלה ("פנית אלי אישית - פניתי אלייך בחזרה") אלא לנסיון הסטה של הדיון מטענה עניינית (כאן: סיבה טכנית) לעבר הטוען עצמו אישית ("איזה מערכת יש לך", "מה שמעת" וכו'). ביקורת אישית זו אינה רלבנטית כלל לשאלתי, כי התייחסתי ל"סיבה הטכנית" שציינת מבלי לפסול כלל את חוויית ההאזנה לפטיפון.
יש לי פטיפון Sony PS-2250 שמור נפלא שנקנה חדש לגמרי ע"י אבי בשנות השבעים. ההאזנה לו היא בבחינת תענוג צרוף. בלי ציניות, אני מאוד אוהב גם את מגרעות התקליט (למשל רשרושים ופצפוצים) - יש להן קסם מיוחד ונוסטלגי.
ויש גם פטיפונים עם צליל רזה וקר, באמת זו תהיה סטיגמה להגיד שהפטיפון יותר חם מCD, זה נכון לגבי מי שמשתמש בראשי MM ישנים, שמוסיפים בד"כ הרבה צבע לצליל.
כמי שמשחק כבר הרבה שנים עם נגנים דיגיטליים מול פטיפונים, אני יכול לאמר בביטחה
שהבעיה של רב נגני הדיסקים הממוצעים, מול פטיפון ממוצע טוב (ואני מתייחס רק לראשי MC )
היא בעיקר ברזולוציה, טווח תדרים (רק מול תקליטים בעלי ספקטרום מלא...) שקט ואויר(לא קשור לפיצפוצים) כך שהרבה הקלטות נשמעות חיות ונוכחות יותר בחדר , ובדיסק הן נשמעות מעובדות ומסורסות.
נגני דיסקים איכותיים מצליחים להתקרב מאוד בתחומים אלו אל פטיפון טוב, הם מעטים מאוד בשוק, לדעתי, וכמובן שיש להם יתרונות ברורים בתפעול, מגוון מדיה, טווח דינאמי ובנקיון הצליל (פצפוצים).
אותי אישית תקליט טוב מרגש יותר מדיסק, גם כאשר אני מוגבל ל60DB (שגם כך רב הדיסקים שאני שומע לא הרבה יותר דינאמיים)
ולידידי אלדר, האנאלוגיה שלך חושפת את הבעיה...שאתה רוצה לעלות את סדום עם 2.5 טון מרכב, אז אתה צריך V12 8000 עתיר מומנט.. סבבה, אבל כבד
אני מעדיף לעוף אותן עם 1400 ק"ג ו V8 של פרארי, ככה אגיע הרבה לפניך, יותר יהנה מכל פניה (פרטים הקטנים?) ועם סאונד יותר טוב באוזן