חזרה בתשובה

  • פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ארחיק לכת ואטען שמי שמוסיקה קלאסית היא המקור העיקרי שלו אין לו מה לחפש באנלוג.

אני מאזין בעיקר למוסיקה קלאסית. הרכיבים האנלוגיים במערכת שלי עלו הרבה פחות מאשר שלך – ועדיין אני מעדיף תקליטים על פני תקליטורי CD .

איני בא לשכנע אותך ביתרון האחד על פני השני – מה שאני אומר זה שאין מקום להכרזות גורפות בסוגיה זאת – לאנשים שונים העדפות שונות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,687
מעורבות
1,420
נקודות
113
יהושע
טעון שלך עם "מערכות פשוטות" לא עובר ;)
[ מה, אצלי כאילו? ]

אני פותח היום כל קובץ שנכנס למערכת ובודק ספקטרום (לשם סקרנות נגיד),
אלה קבצים נקיים עם טווח תדרים עד 30-35KHz, בניגוד ל-CD עם הרבה זבל שמתחיל כבר ב-15KHz

אני זוכר כי אתה לא אהבת כמעט את רוב הקבצים ששמתי באותו שרשור ש-Triton פתח אז, ואני בחרתי דווקא בהקלטות ידועות שחלקם זכו ב-Grammy.. מדובר על מהנדסים בעלי שם עולמי..

מצד שני, אני מקבל לגמרי כי לא אהבת את מה שהורדת.
יש עוד (כמו שציינת בעצם)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושע
טעון שלך עם "מערכות פשוטות" לא עובר ;)
[ מה, אצלי כאילו? ]

אני פותח היום כל קובץ שנכנס למערכת ובודק ספקטרום (לשם סקרנות נגיד),
אלה קבצים נקיים עם טווח תדרים עד 30-35KHz, בניגוד ל-CD עם הרבה זבל שמתחיל כבר ב-15KHz

אני זוכר כי אתה לא אהבת כמעט את רוב הקבצים ששמתי באותו שרשור ש-Triton פתח אז, ואני בחרתי דווקא בהקלטות ידועות שחלקם זכו ב-Grammy.. מדובר על מהנדסים בעלי שם עולמי..

מצד שני, אני מקבל לגמרי כי לא אהבת את מה שהורדת.
יש עוד (כמו שציינת בעצם)

מיכאל,
אני לא בודק ספקטרום ולא קורא מי זכה באיזה פרסים – אני שומע עם האוזניים.

זה שאנשי קול מבצעים מאסטרינג כך שזה יישמע טוב על מערכות פשוטות – את זה אומר טריטון שהוא אחד מאנשי הקול הוותיקים והידועים בישראל.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,687
מעורבות
1,420
נקודות
113
מיכאל,
אני לא בודק ספקטרום ולא קורא מי זכה באיזה פרסים – אני שומע עם האוזניים.

זה לא קשור לטעון שלך על קימפרוס. אפשר לראות את זה בקלות ע"י אנליזה.

זה שאנשי קול מבצעים מאסטרינג כך שזה יישמע טוב על מערכות פשוטות – את זה אומר טריטון שהוא אחד מאנשי הקול הוותיקים והידועים בישראל.

אני לא מדבר על CD.
היי-רז אלה קבצי מאסטר.

אני הורדתי לא מזמן קובץ בפורמט DSD והשוואתי אותו ל-AIFF..
same same

היי-רז מיועד לאודיופילים, הם שקטים יותר עם gain סביר, ללא קליפינג וכמובן ללא ארטיפקטים של downsampling ל-CD (אליאסינג, רעש, dithering)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אני לא מדבר על CD.
היי-רז אלה קבצי מאסטר.

לא תמיד ולא בהכרח. קבצי ההיי-רז שאני שמעתי עברו מאסטרינג.

היי-רז מיועד לאודיופילים

על סמך מה אתה קובע את זה?
היי-רז, כמו כל מדיה אחרת, נועדו למכור אותם ולהרוויח מהם כסף. מרבית המכירות הם בקרב הקהל הרחב, כאשר האודיופילים מהווים שבריר אחוז מהקהל הרחב.

גם SACD זה בטכנולוגיית היי-רז. מרבית תקליטורי SACD שנמצאים בשוק כוונו לקהל הרחב.

שוב, לטכנולוגיה יש בהחלט פוטנציאל לאיכות צמרת. אין פגם בטכנולוגיה – יש פגמים חמורים ביישום של הטכנולוגיה.

אם אתרים המוכרים קבצי מוסיקה היי-רז היו צריכים להתפרנס רק מאודיופילים הם היו פושטים רגל מזמן.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,687
מעורבות
1,420
נקודות
113
יהושע
הגענו להסכמה בסוף :)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושע
הגענו להסכמה בסוף :)

לא כתבתי בשרשור הזה שום דבר שונה ממה שכתבתי בשרשורים אחרים בנושא זה.

אני מקווה שברור לך שאין לי שום עניין ושום כוונה להתווכח אתך רק לשם וויכוח. גם אין בינינו הרבה חילוקי דעות. אני רק מחדד את הדברים ומבהיר את הדברים מכל ההיבטים שלהם.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,687
מעורבות
1,420
נקודות
113
HDTracks אגב השתכללו
כיוון שהם התחילו לשווק VERVE וכיוון שחלק מההמרות הישנות היו מ-SACD (שרובם הם upsampled) -
These Verve 96K masters were transferred using a combination of the best new and vintage equipment available. The carefully chosen original analog masters were played back on vintage Studer 820 tape machines. These machines provide the most stable transport for handling these priceless analog tapes. The analog masters were converted to the digital domain using classic DCS 972 and Lavry analog to digital converters and recorded directly onto a SoundBlade Workstation with minimal processing in order to allow the music to be formatted for digital distribution. The shortest signal path and highest quality cabling were used to prevent any signal loss and additional noise from being introduced into the transfer. The entire digital process was driven with the Antelope Audio Atomic Clock, the industry leader in digital clocking technology. It enables the entire digital process to reference the same highly regulated clock master, preventing any loss in the digital signal due to jitter and clock degradation
 

jonwinitz

אוהב את התחום
הודעות
85
מעורבות
0
נקודות
0
מיכאל שלום
אשמח לקישור
לחומר המצוטט
תודה
יוני ויניץ
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
יהושוע ומיכאל - אתם אשקרה צריכים פורום נפרד רק לדיון בינכם ;)
 

jonwinitz

אוהב את התחום
הודעות
85
מעורבות
0
נקודות
0
הורדתי בתשלום כמה אלבומים מ- HDTracks . האיכות ירודה עד כדי כך שלא אחזור אליהם לעולם – כסף מבוזבז.
מחזק את דבריי יהושוע:)
זה ממש לקנות חתול בשק(sad)
בLINN אמנם יש SAMPLES
אבל הם בMP3:כועס:
רק לאחר הרכישה (FLAC)
ניתן לדעת את איכות השמע האמיתית.
לדאבוני הרב המבחר בVINAL ממש מועט.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
- כן, יש ברשותי את השמן המקורי של היצרן ואיתו אני משתמש .
- הראש בן 4 שנים וניגן כ-1000+ שעות על תקליטים נקיים שעברו שטיפה ב- VPI 16.5 .
כמו כן הוא נבדק מפעם לפעם במיקרוסקופ .
-הראש הנ"ל מסתדר גם עם 65dB שזה המקסימום בפונו, אין לי בעיות gain .

מיקום הבסיס הוא אכן דרמתי ביותר, ניתן לכוון את בסיס הזרוע ב"מנטור" , הבחור מ-Triplanar
שלח לי בשעתו פלסטיק דמה שאיתו מכוונים במדויק את מיקום הזרוע (ואגב היה צורך לקדוח
מחדש 3 חורים מכיוון שהקדיחה הראשונית נעשתה ברישול ולא היתה מדוייקת! )

להערכתי, אין בעיות עם הצירים לא של הזרוע ולא של הצלחת ,לפחות לא הצלחתי לאתר!

אין לי כמעט שום מושג כיצד נשמעות הקלטות רוק/פופ וג'אז ע"ג הפטיפון שלי ולא ערכתי שום
השוואה מסודרת בעניין.
כן ערכתי השוואות בכל הקשור להקלטות קלאסיות , כלומר תקליטים נבחרים מ"תור הזהב"
של ההקלטות הושוו הן למקור CD טוב והן למערכות אנאלוגיות איכותיות ומכן מסקנותי
כפי שהובאו להלן .
ארחיק לכת ואטען שמי שמוסיקה קלאסית היא המקור העיקרי שלו אין לו מה לחפש באנלוג.


מה האאוטפוט של הראש? נדמה לי ששני מיליוולט או פחות - או שאני טועה?
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
נמר,

הנה החשבון :
צלחת "מנטור" + זרוע "טריפלנר" שנשלחה לשידרוג,סה"כ 24k שח ,בתחילת שנות ה-2000 .
ראש Ortofon mc 5000 , סה"כ 7k .
פרה Manley steelhead לפטיפון ,32k . לפי שער דולר 4,6 שח .

סה"כ 63k ש"ח ,לא כולל ציוד הקפי ..

אדוני לבטח יסכים שמדובר בסכום דמיוני

הטענה המרכזית היא שאין בנמצא תקליטים שמצדיקים אחזקת ציוד בסדר גודל כזה, פשוט אין!!!

את זאת אני טוען על סמך האזנה אצלי ואצל מספר אספני קלאסי "כבדים" עם ציודים שרק יכולתי לחלום עליהם..
אין לי שום מוטיבציה לנגן את "הדארק סייד" שוב ושוב, מצטער זה לא עושה לי את זה.
הסברים נוספים כבר נתנו בעבר ע"י AK1 ודומיו, אין טעם לחזור על כך.
אדוני כמובן מוזמן להתרשם מהציוד בכל עת שיחפוץ .

- כן, יש ברשותי את השמן המקורי של היצרן ואיתו אני משתמש .
- הראש בן 4 שנים וניגן כ-1000+ שעות על תקליטים נקיים שעברו שטיפה ב- VPI 16.5 .
כמו כן הוא נבדק מפעם לפעם במיקרוסקופ .
-הראש הנ"ל מסתדר גם עם 65dB שזה המקסימום בפונו, אין לי בעיות gain .

מיקום הבסיס הוא אכן דרמתי ביותר, ניתן לכוון את בסיס הזרוע ב"מנטור" , הבחור מ-Triplanar
שלח לי בשעתו פלסטיק דמה שאיתו מכוונים במדויק את מיקום הזרוע (ואגב היה צורך לקדוח
מחדש 3 חורים מכיוון שהקדיחה הראשונית נעשתה ברישול ולא היתה מדוייקת! )

להערכתי, אין בעיות עם הצירים לא של הזרוע ולא של הצלחת ,לפחות לא הצלחתי לאתר!

אין לי כמעט שום מושג כיצד נשמעות הקלטות רוק/פופ וג'אז ע"ג הפטיפון שלי ולא ערכתי שום
השוואה מסודרת בעניין.
כן ערכתי השוואות בכל הקשור להקלטות קלאסיות , כלומר תקליטים נבחרים מ"תור הזהב"
של ההקלטות הושוו הן למקור CD טוב והן למערכות אנאלוגיות איכותיות ומכן מסקנותי
כפי שהובאו להלן .
ארחיק לכת ואטען שמי שמוסיקה קלאסית היא המקור העיקרי שלו אין לו מה לחפש באנלוג.

katzofe ואו ...
בנאיביות, התחלתי לקרוא בחיוך, ונדהמתי מההמשך.
אני חייב לומר ששני הפוסטים האלו ומסקנתך מהעניין,למרות שאני רחוק מאוד מעולם האנלוג היום, הם מהמעציבים, אך הכנים שקראתי בימי חיי.

איזה השקעה של זמן ופיננסים, אף אחד לא יכול להגיד שלא נתת ועשית את הכל, לחיות את האנלוגי.

מוריד את כובעי העצל, על המסע ועוד יותר על הכנות ידידי.
(Y)
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
אני שומעה בעיקר קלסי וג'אז וכול המקורות שלי - CD, פטפון וטיונר - הם מאוד מוסיקליים לדעתי... ופטפון בודאי יותר מוסיקלי מהשאר מקורות... ואני מוצא את עצמי מאזין 50% מהזמן ל דיגיטלי , 30% לפטפון ו- 20% לקול המוסיקה... הכול פונקציה של מצב רוח ועצלנות... אני פשוט שונא את כול הטקס אנאלוגי... כול השתויות לגבי אי הצדקה להחזיק בפטפון לפי דעתי הם תוצאה של אי יכולת של אנשים לעשות טונינג והתאמה של מערכת כמו שצריך. זה נכון לגבי כול דבר באודיו ופי אלף יותר חשוב באנלוגי ... אני רואה את זה בכול מני מערכות וזה מצער מאוד ומחלה כללית...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא קל להוציא תוצאה טובה מפטיפון טוב. מי שאין לו סבלנות או גישה שימשיך הלאה.

עופר. אני חושב שאתה נחרץ מידי. זה לא לקנות רכיבים טובים אם כי לקנות רכיבים מתאימים. יחד עם זאת צריך סבלנות על מנת להגיע לכיוון הפטיפון.

הראש שלך בן 4 שנים וניגן 1000 שעות. למה כל כך מעט?
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
מה האאוטפוט של הראש? נדמה לי ששני מיליוולט או פחות - או שאני טועה?

מתח היציאה אכן 2mv . כאמור אין בעיית גיין. הפונוסטייג'- Manley Steelhead
מונובלוקים Manley Snapper 100W .רמקולים Acoustic Energy AE1 mk2
כבלים XLO signture 2 . חדר בגודל 3x4 מ"ר .
צר לי על חוסר ההבנה ולכן אסביר זאת שוב, ה"בעיה" אינה בסט-אפ הנ"ל וגם
לא בכיוון של הפטיפון (עד שנמר יוכיח לי אחרת) אלא בתקליטים עצמם ( הקלאסים,
האחרים כמעט ואינם מוכרים לי ברמה של לחוות דיעה ) ברשותי כמות לא מבוטלת
של הקלטות שנחשבות לאגדה ( שולטי רינג למשל) בהוצאות מקוריות של:
Mercury, Living stereo, Decca SXL, HMV ועוד .
תקליטים נבחרים שמעתי גם על סט-אפים אנלוגים יקרים בהרבה משלי,
מכאן הגעתי למסקנה כפי שהגעתי. אין שום טעם בסט אנלוגי יקר עם תקליטים כאלה.
אלו הסבורים כי התקליטים הללו הולכים ומשביחים עם השנים טוב יעשו באם יעיינו
בשרשורים הדנים בכך,אין טעם שאחזור על דבריי או על דברי אחרים .
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
מה זה מוזר... בזמנו חשבתי שקלסי בכלל אי אפשר לשמוע בדיגיטלי - רק אנלוגי. אם השנים ועם התקדמות בטכנולוגיה שיניתי את דעתי... אבל עדיין רוב תקליטים קלסיים נשמעים לי יותר טבעיים ומוסיקליים...
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לא קל להוציא תוצאה טובה מפטיפון טוב. מי שאין לו סבלנות או גישה שימשיך הלאה.

עופר. אני חושב שאתה נחרץ מידי. זה לא לקנות רכיבים טובים אם כי לקנות רכיבים מתאימים. יחד עם זאת צריך סבלנות על מנת להגיע לכיוון הפטיפון.

הראש שלך בן 4 שנים וניגן 1000 שעות. למה כל כך מעט?

אנא קרא את הפוסט הקודם, אלו רכיבים לדעתך לא מתאימים?

הראש ניגן יחסית מעט מכיון שאני מנגן בעיקר סידי, והיו גם ימים ללא מוסיקה כלל לצערי.

שים לב שכמעט אין חפיפה בסוגי התקליטים שאנו מנגנים ומכאן אולי מסקנותינו השונות
מהמדיה האנלוגית!!!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור