חזרה בתשובה

  • פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
192
מעורבות
11
נקודות
18
שוב - אני יותר רואה בעיה במדיה ולא בציוד.
כי תקליטים טובים נשמעים כיף.
רק יש לי מעט מדי כאלו.

כתבתי את זה לפני 8 שנים בתפוז - אכתוב עוד פעם. כמה שמערכת שלך יותר טובה ומכווננת - כמות של הקלטות גרועות יורד פליים. מה שהיה טוב - עופך לטוב מאוד, סביר - לטוב, גרוע - לסביר... זה נכון גם לגבי תקליטם וגם לגבי תקליטורים. אם אני עושה משהו במערכת ורוצה לדעת האם באמת יש שיפור - יש לי אוסף של הקלטות לא בדיוק מוצלחות שאני תמיד בודק. ואם לא שומע שיפור - אז לא עשיתי כלום. זה כניראה מסביר כזה הפדל בהערכות של מדיה.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
דינמיות וגודל במה? באנאלוג טובה הרבה יותר.

פירוט ומיקרודינמיקה? כנ"ל.

שיחזור הרמוניות, מהירות וטבעיות? כנ"ל.

icon7.gif
icon15.gif

:מה??????????: דינמיות וגודל במה?? ,כנראה שאין גבול לאבסורד ואולי אצלך התקליטים אכן משביחים עם
השנים ,בכל מקרה גם חובבי אנאלוג מושבעים לא מעלים טענות מופרכות כאלה.

Triton, הסידי שלי הוא Micromega-10 , עלותו כ-4500 שח , לעומת 31000 שח עלות
פטיפון ,לא כולל הפונוסטייג' שגם משמש כפרה אבל הוא בעיקר פונוסטייג'.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
תודה למי שענה, יהושע, נמר ו katzofe.

ואו, כולכם השקעתם המון יותר על האנלוג.
נמר פי 2, יהושע פי 6,וkatzofe , אם אני לא טועה, בערך פי 13.
סטטיסטיקה מעניינת ביותר.

מה שכרגע גורם לי לחשוב, האם למישהו נראה לגיטימי, להשקיע סכומים באותו סדר גודל (היחסי, לכל אדם בנפרד) בדיגיטל?
 

נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מה שכרגע גורם לי לחשוב, האם למישהו נראה לגיטימי, להשקיע סכומים דומים בדיגיטל?

רק אם מישהו ידגים לי שתקליטור CD יכול להישמע לאוזניי טוב כמו פטפון.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
שמעון,
יש לי מאות תקליטים קלאסיים - רוב רובם נשמעים רע.
לעומת CD או SACD הם נשמעים כמו רדיו טראנזיסטור מלפני 30 שנה.

הוצאות מוצלחות לא מוצאים בחור בשחור ב-5 ש"ח ולשלם 50$-150$ עליהן זה מטופש מבחינתי בזמן שיש מבחר גדול של SACD קלאסיים במחיר של 10$-15$.

אני בכלל שומע ג'אז ויש לי כמה תקליטים חדשים מחברות טובות - הם נשמעים חמוד מאוד ואכן יש חוויה אחרת.
אבל SACD כל כך קרוב בחוויה ויש כל כך הרבה דיסקים זמינים (wish list שלי מעולם לא נגמר) שזה הופך ל-no brainer.

ועוד לא דיברנו על רכישת תקליטים חדשים מחול ועד כמה זה יקר ולא אמין ורק מוצאי חשק.
זה מגיע לרמות גיחוך שאני קיבלתי פעם תקליט חדש הדפסה עכשיות בניילון שמעולם לא נפתח - אבל בפנים שרוט.
הייתי צריך לשלם על חשבוני עלות משלוח חזרה כדי לקבל תקליט אחר. ממש חויה מפוקפקת.......
אתה צודק, רוב רובם של התקליטים הקלאסים הם זבל בל יתואר, ברשותי כמות לא מבוטלת
של הוצאות ראשונות במצב קרוב לחדש ועדיין מנגנים עם עיוותים בעיקר בקטעי הפורטה,
רצפת רעש גבוהה (כתוצאה מרעש רקע) ושאר תופעות בלתי נסבלות ,אני מתקשה להבין
את חובבי המוסיקה כיצד אפשר לחיות עם זה

נ.ב.

כל האמור לעיל מתייחס לתקליטים לא שרוטים וללא "בועות" וכו'
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
:מה??????????: דינמיות וגודל במה?? ,כנראה שאין גבול לאבסורד ואולי אצלך התקליטים אכן משביחים עם
השנים ,בכל מקרה גם חובבי אנאלוג מושבעים לא מעלים טענות מופרכות כאלה.

Triton, הסידי שלי הוא Micromega-10 , עלותו כ-4500 שח , לעומת 31000 שח עלות
פטיפון ,לא כולל הפונוסטייג' שגם משמש כפרה אבל הוא בעיקר פונוסטייג'.

גם אצלי זה מתרחש עופר. אני מוכן להעמיד את דברי למבחן {אתה מכיר את המערכת שלי, אם זה מתרחש - היא תחשוף בקלות}.

דינמיות זה לא רק פרמטר מספרי יבש, דינמיות היא נגזרת של שלל פרמטרים חוץ מטווח דינמי. מה יעזור לי מכשיר עם טווח דינמי מטורף ומנעד תדרים צר? אז תהיה דינמיות מטורפת במנעד קטן. הפטיפון מצליח להציג איזון טונאלי שנגן תקליטורים עם הייפר בס מדומה וגבוהים קריסטלים {כאשר שניהם לא קיימים במציאות} ודינמיות מרשימה על הנייר אך שום דבר אינו מקביל לדינמיות האמיתית של הכלי?

גודל הצליל - כאן אין בכלל על מה להטיל ספק. כמעט כל נגן שעבר בביתי נשמע פיצי מול הפטיפון חוץ מה-EMM של אלדר שהצליח לנגן באופן שהיה קשה מאוד להתעלם ממנו. הקארי 306 PRO שהוא נגן דיגיטלי מרשים בהחלט וגם המטרונום שעברו בביתי לא הצליחו להתקרב לתוצאה האנלוגית מבחינת גודל {גם את זה אני אוכיח בקלות}.

עופר.
אינני יודע מהיכן אתה משמיע את ה"מורמור" הזה נגד האנלוגי, אולי זה נסיון מר עם מוצר שלא התאים לך, אולי בכל זאת {למרות נסיונך} לא הצלחת לכוון אותו לחלוטין וזה מסתדר לי עם מספר השעות המועט במיוחד שהראש שלך ניגן בכמה שנים האחרונות. אל תשלול, שמעת אצלי. אני זוכר שמאוד אהבת ואף העדפת אותו על הנגן הדיגיטלי שלי {שהוא נחשב למעולה}. במקום לשלול לחלוטין את האנלוגי ולזרוק את התקליטים לפח תן לי צ'אנס לנסות ולשמוע בעצמי ולכוון לך את הפטיפון. מי יודע, אולי אני זה שישנה את דעתך.

נ.ב
רציתי לבוא היום אבל הוטלו עלי משימות בלתי צפויות.:(
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
רוב רובם של התקליטים הקלאסים הם זבל בל יתואר, ברשותי כמות לא מבוטלת של הוצאות ראשונות במצב קרוב לחדש ועדיין מנגנים עם עיוותים בעיקר בקטעי הפורטה,
רצפת רעש גבוהה (כתוצאה מרעש רקע) ושאר תופעות בלתי נסבלות ,אני מתקשה להבין את חובבי המוסיקה כיצד אפשר לחיות עם זה

נ.ב.

כל האמור לעיל מתייחס לתקליטים לא שרוטים וללא "בועות" וכו'

אתה יודע, אתה עוזר לי לפתור כמה דילמות קשות עם עצמי.
תמיד חשבתי, שפשוט אין לי מזל, שכמעט כל פעם שאני רוצה לשמוע תקליט קלאסי על איזה מערכת היי אנד, זה נגמר בזה שאני מרגיש אשמה, על כך שאני מאוכזב עד ממורמר ועצבני.

הבעיה (אצלי) שזה לא נגמר שם.
בתערוכה, היו כמה נסיונות לנגן את התקליט, VINYL כן, FRIDAY NIGHT IN SAN FRANCISCO, שלא דורש שום הסבר נוסף אני מקווה.
מה גם שאני מכיר את זה, במקור, מתקליט.

לא יודע מה קרה שם, תקליט חרוש, אין לי מושג, אבל בפעמיים או שלוש ששמעתי את זה מנוגן, או שיצאתי, או שחיכיתי בחוסר סבלנות שזה ייגמר כבר, חייב להודות.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
ומצד שני אודיופריק למשל, אחרי זה, ניגן את COLOSSUS, ונשמע פגז.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ללא כל ספק לתקליטים יש חסרונות. גם לתקליטורי ונגני CD יש חסרונות.
בשורה תחתונה, עם כל החסרונות ולמרות החסרונות, אני מעדיף תקליטים.
כמובן שזה עניין של העדפה אישית. אני בהחלט מבין את אלה המעדיפים תקליטורים. מבחינתי, אני עדיין ממתין לשמוע נגן תקליטורים שיישמע לי טוב כמו תקליטים, ללא החסרונות של תקליטים.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
חבל שלא היית בחדר כשיהושוע הביא את השניה של מארלר

אני מכיר היטב את שני הביצועים (שיקגו משנות ה-80, לונדון משנות ה-60) של שולטי
שזה מה שנוגן כפי שצוין בפוסט אחר..
בהנחה שנוגן הביצוע משנות ה-80 שהוא טוב יותר גם באיכות הסאונד וגם הביצוע עצמו
(אחד משלושת הגדולים לדעתי) סביר להניח שהתוצאה שהתקבלה היתה מצויינת.
תוצאה לא פחות טובה ואולי אף יותר היתה מתקבלת אילו היה מנגן את הדיסק ,
אני פשוט יודע עד כמה הוא נשמע טוב..
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
עופר

ממה שכתבת קודם, אתה משתמש בפונו שלך בתור פרה.האם אני צודק?

מן הסתם, הפונו סטייג שלך כולל כפתור ווליום, ללא גיין מעל הניין של 65 די בי, וזה אומר שאתה למעשה משתמש בפרה פסיבי.

בהתייחס לגבוליות של הגיין בפונו סטייג, לרמקולים שהם קשים להנעה, למגבר שלדעתי מתקשה איתם מאוד, ואם הבנתי נכון את התיאור של המערכת שלך, העובדה שאין לך פרה אקטיבי יכולה להסביר את התוצאות המאכזבות. ב - CD, שאין לו בעיות גיין כמו בהתאמה של ראש - םונו סטייג, יהיו פחות בעיות.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
Manley steelhead אכן משמש אותי גם בתור פרה , המגבר (snapper 100W) אינו מתקשה להניע את הרמקולים
בחדר הנתון, היו לי גם ראשים אחרים וגם פונוסטייג' אחר (Wendetta research) , הבעיה לדעתי היא באיכות התקליטים
RCA ,Mercury,Decca ,EMI וכו' ,לאחר עשרות שנים כנראה שיש גבול למה שניתן להוציא מהם,וכפי שציינתי,שמעתי
אותם גם אצל אחרים. לנמר , אנו מנגנים תקליטים שונים בתכלית ומכאן מסקנותינו השונות,
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
בתערוכה, היו כמה נסיונות לנגן את התקליט, VINYL כן, FRIDAY NIGHT IN SAN FRANCISCO, שלא דורש שום הסבר נוסף אני מקווה.
מה גם שאני מכיר את זה, במקור, מתקליט.

לא יודע מה קרה שם, תקליט חרוש, אין לי מושג, אבל בפעמיים או שלוש ששמעתי את זה מנוגן, או שיצאתי, או שחיכיתי בחוסר סבלנות שזה ייגמר כבר, חייב להודות.

לא מכיר את זה בתקליט - אבל על CD ו-SACD אני מכיר וזה נשמע לא טוב.
בהיר, צורם ולא נעים.
אויל זו הקלטה כזו ואין מה לעשות.........

לעומת זאת COLOSSUS של קאנונבול הוא אלבום מעולה ועל SACD של אנאלוג פרודקשן הוא פשוט תענוג. ורק 25$.
מעניין היה לשים תקליט ראש בראש......
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
FRIDAY NIGHT IN SAN FRANCISCO זו הקלטה של קולומבייה, בימים הנוראיים של CBS, כשאף אחד שם לא התעניין באיכות ההקלטות. מס' שנים לאחר מכן הם ניקנו ע"י SONY והכל השתנה (לטובה).
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
איכות הדיסק פחות טובה מהתקליט במיקרה הזה-הוא יותר יבש, למרות ששניהם רזים
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
גם אצלי יש SACD, אני בקושי שמעתי אותו פעם אחת עד הסוף.. לא משהו ממכר.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אתה יודע, אתה עוזר לי לפתור כמה דילמות קשות עם עצמי.
תמיד חשבתי, שפשוט אין לי מזל, שכמעט כל פעם שאני רוצה לשמוע תקליט קלאסי על איזה מערכת היי אנד, זה נגמר בזה שאני מרגיש אשמה, על כך שאני מאוכזב עד ממורמר ועצבני.

הבעיה (אצלי) שזה לא נגמר שם.
בתערוכה, היו כמה נסיונות לנגן את התקליט, VINYL כן, FRIDAY NIGHT IN SAN FRANCISCO, שלא דורש שום הסבר נוסף אני מקווה.
מה גם שאני מכיר את זה, במקור, מתקליט.

לא יודע מה קרה שם, תקליט חרוש, אין לי מושג, אבל בפעמיים או שלוש ששמעתי את זה מנוגן, או שיצאתי, או שחיכיתי בחוסר סבלנות שזה ייגמר כבר, חייב להודות.

טריטון, אז כנראה שהייתה בעיה בתקליט הספציפי ששמעת.
SUNDAY NIGHT נשמע אצלי בזמנו על הפטפון לאין ערוך יותר טוב מהגרסה הדיגיטלית שלו.
הכל בתקליט היה יותר טוב: הדינמיקה, הפירוט, הטרנזיינטים, ה-ATTACK, הבסים. ובעיקר, שמעו בתקליט את הלילה, כמה שזה נשמע מוזר, אבל אני מאמין שאתה מבין למה אני מתכוון.

אבל מקריאת הפוסטים כאן, נדמה לי שחלק מהכותבים לא באמת שמעו פטפון, גם אלה שיש להם פטפון, כי אחרת אני לא מבין מניין הם שולפים את מה שהם אומרים. שימו תקליט טוב, ויש המון כאלה, על פטפון טוב, והעסק מסוכם. דוז פואה לפטפון. נו, באמת, עופר כץ, הנגן שלך נחמד, אבל לא הייתי ממהר לקרוא לו תותח כבד, ובוודאי שלא הייתי מעמיד אותו לשבריר שנייה מול הסט האנלוגי שלך. לפי כל התיאורים שלך, נדמה לי שהבעיה אצלך איננה בפטפון (אני מכיר מצוין את הפטפון הנהדר הזה), אלא בך - פשוט נמאס לך מפטפון וזהו. לגיטימי בהחלט, אבל לגביך בלבד.

לדעתי, הוויכוח לא צריך להיות על איכות השמיעה בפטפון. כמעט כל האודיופילים בעולם יודעים שזה המקור הטוב ביותר, וחילוקי הדעות על כך נגמרו כבר בשנות התשעים, לפחות מחוץ לאתר הזה...

בנוסף, חלק מן הוויכוח הזה נשען על השערות, ולא על עובדות. למשל, על ההשערה שאין בארץ הרבה תקליטים במצב טוב. ובכן, אולי זה נכון לגבי תקליטי פופ ורוק, אינני יודע. לגבי תקליטי ג'ז זה אכן נכון. אבל לגבי תקליטי מוזיקה קלסית, זו פשוט שטות. ובכלל, ישראל היא גן עדן לחובבי מוזיקה קלסית על גבי תקליטי יד שנייה. המבחר עצום, המצב של חלק גדול מהם במצב מצוין (במהלך השנים שבהם הקשבתי לפטפון נתקלתי במאות, אם לא באלפי תקליטים שהיה ברור לחלוטין שלא ניגנו בהם מעולם), והמחירים פשוט אפסיים.

האמת, להערכתי אין כאן שום וויכוח, אלא סתם ניסיון לכפות דעה.
לטעמי, ההבדל האמיתי היחיד בין תקליטים לתקליטורים הוא זה שפסקו לייצר תקליטים באמצע שנות השמונים בערך, והתחילו לייצר תקליטורים החל מאמצע שנות השמונים. זה הכול, עם כל המשתמע מכך.
 

נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אני מכיר היטב את שני הביצועים (שיקגו משנות ה-80, לונדון משנות ה-60) של שולטי
שזה מה שנוגן כפי שצוין בפוסט אחר..
בהנחה שנוגן הביצוע משנות ה-80 שהוא טוב יותר גם באיכות הסאונד וגם הביצוע עצמו
(אחד משלושת הגדולים לדעתי) סביר להניח שהתוצאה שהתקבלה היתה מצויינת.

אכן, שולטי, שיקגו.
אין לי דיסק שלו לצורך השוואה.
אם למישהו יש דיסקים עם הסימפוניות של מהלר בניצוח שולטי וכן בניצוח ברנשטיין, נא ליצור אתי קשר בפרטי.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
טריטון, אז כנראה שהייתה בעיה בתקליט הספציפי ששמעת.
SUNDAY NIGHT נשמע אצלי בזמנו על הפטפון לאין ערוך יותר טוב מהגרסה הדיגיטלית שלו.
הכל בתקליט היה יותר טוב: הדינמיקה, הפירוט, הטרנזיינטים, ה-ATTACK, הבסים. ובעיקר, שמעו בתקליט את הלילה, כמה שזה נשמע מוזר, אבל אני מאמין שאתה מבין למה אני מתכוון.

אבל מקריאת הפוסטים כאן, נדמה לי שחלק מהכותבים לא באמת שמעו פטפון, גם אלה שיש להם פטפון, כי אחרת אני לא מבין מניין הם שולפים את מה שהם אומרים. שימו תקליט טוב, ויש המון כאלה, על פטפון טוב, והעסק מסוכם. דוז פואה לפטפון. נו, באמת, עופר כץ, הנגן שלך נחמד, אבל לא הייתי ממהר לקרוא לו תותח כבד, ובוודאי שלא הייתי מעמיד אותו לשבריר שנייה מול הסט האנלוגי שלך. לפי כל התיאורים שלך, נדמה לי שהבעיה אצלך איננה בפטפון (אני מכיר מצוין את הפטפון הנהדר הזה), אלא בך - פשוט נמאס לך מפטפון וזהו. לגיטימי בהחלט, אבל לגביך בלבד.

לדעתי, הוויכוח לא צריך להיות על איכות השמיעה בפטפון. כמעט כל האודיופילים בעולם יודעים שזה המקור הטוב ביותר, וחילוקי הדעות על כך נגמרו כבר בשנות התשעים, לפחות מחוץ לאתר הזה...

בנוסף, חלק מן הוויכוח הזה נשען על השערות, ולא על עובדות. למשל, על ההשערה שאין בארץ הרבה תקליטים במצב טוב. ובכן, אולי זה נכון לגבי תקליטי פופ ורוק, אינני יודע. לגבי תקליטי ג'ז זה אכן נכון. אבל לגבי תקליטי מוזיקה קלסית, זו פשוט שטות. ובכלל, ישראל היא גן עדן לחובבי מוזיקה קלסית על גבי תקליטי יד שנייה. המבחר עצום, המצב של חלק גדול מהם במצב מצוין (במהלך השנים שבהם הקשבתי לפטפון נתקלתי במאות, אם לא באלפי תקליטים שהיה ברור לחלוטין שלא ניגנו בהם מעולם), והמחירים פשוט אפסיים.

האמת, להערכתי אין כאן שום וויכוח, אלא סתם ניסיון לכפות דעה.
לטעמי, ההבדל האמיתי היחיד בין תקליטים לתקליטורים הוא זה שפסקו לייצר תקליטים באמצע שנות השמונים בערך, והתחילו לייצר תקליטורים החל מאמצע שנות השמונים. זה הכול, עם כל המשתמע מכך.

וכל זה מפי מי שלאחרונה מהלל ומשבח את המערכת הדיגיטאלית.

עם זה, שוב – תקליטים לא נקיים מחסרונות. בין תקליטורי CD לבין תקליטים, ההעדפה האישית שלי היא חד משמעית לתקליטים. עדיין, אני בהחלט יכול להבין את אלה המעדיפים תקליטורים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור