type1 or type 2

  • פותח הנושא פותח הנושא Slim1900
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

תתן לי רמקול 1 עם שופר שאפשר לשמוע איתו 80\90 רוק\פופ\מטאל ... ולאורך זמן
 
תתן לי רמקול 1 עם שופר שאפשר לשמוע איתו 80\90 רוק\פופ\מטאל ... ולאורך זמן
שוב זה לא הרמקול אלה מי מטפל בו.
 

כנקודת מוצא, אני לא מתווכח אתך לגבי זה שיש בשוק הזה הרבה גרידיות (או "חזירות" כדבריך). אני רק לא מיחס אותה לעצם העובדה שיצרן X או Y תמחר בטריליון דולר - שיתמחר כרצונו וישא בהשלכות. הגרידיות נמצאת במקומות אחרים - חוסר שקיפות, חוסר סטנדרטיזציה, ומניפולציות ללא סוף. אנחנו, בסוג של "תסמונת אשה מוכה" - ממשיכים לצ'פר יצרנים ציניים שגדולתם בשיווק ומחזור מיתולוגיות - על חשבון יצרנים שמשקיעים בפיתוח כמו שצריך, בין אם זה על הצד היקר (נגיד מג'יקו) או על הצד הנגיש - נגיד הלינטון שלך או קף או כל פרליסן מסדרת ה-R (ועוד לא נכנסנו לאקטיבים..).

זה מיתוס נוח. הם לא פלאטים בחדר "אמיתי" ולכוון לפלאט על הציר זה חוכמה קטנה יחסית שאין כלום בינה לבין תקציב גבוה. מה שכן, מי אמר בכלל שכל היוקרתיים טובים?

עוד מיתוס, שעולה לך כסף. והמוסיקה? לבחור בפינצטה? מה הכיף בזה? גם פה עדיף לשחרר...

שופר שתוכנן רע נשמע רע, שופר שתוכנן טוב נשמע פצצות. גם פה יש דוגמאות יקרות ודוגמאות זולות יחסית. יעדי התכנון של שופר הם הגברת הנצילות, שליטה בכיווניות והמנעות מעיוות התגובה לתדר (כאשר השופר לא מקיים התנהגות של waveguide מדוייק). בגלל היעד הראשון, יש כנראה הרבה שופרים דמיקולו כפתרון זול ומחופף ליצר עוד ווליום - עולם ה-PA מלא בדוגמאות (זה לא שכל מה ש-PA חלילה גרוע, ממש לא).
מציע להקשיב לבחור.
רמקול שתוכנן להיות פלאט שזו מילה גדולה ולא ברורה - האם תוכנן להיות פלאט רק על הציר ? האם תוכנן לפזר פלאט מחוץ לציר ? ובאיזה זוויות? ועכ כמה הוא עיקבי ?
מה שבטוח - רמקול שתוכנן להתנהג פלאט - תוכנן לא להתנהג פלאט בחדר -ואת זה ,את הפרט הקטן הזה - מתעקשים לא להבין.
יש רמקולים מאוד יקרים - לא רזולטיביים כלל ולא פלאטים כלל - אלא מכוונים לטונאליות ברורה(במקרה הטוב שיש בכלל תכנון מדיד ) ובמקרה הרע - טונאליות לא נשלאת תלויית חדר - אפס הנדסה -במחירים אסטרונומיים .

כי מי צריך הנדסה כשיש תג מחיר גבוה /גימורי 10 שכבות לאקה וביקורת טובות בסטריאופיל ובסאונד (ממש לא) אבסולוטי.
אז בא האודיופיל - מתלונן על מה שהוא לא מבין או לא מבין שהוא לא מבין ועל המחיר היקר אבל מצד שני גם לא מוכן ללמוד ולחשוף את הבלוף הגדול.

בעולם שבו היה איזון בין הלקוחות לספקים - לפחות ברמת ידע בסיסי - הצרכן היה דורש אינפורמציה והנחיות אמיתיות להתאמה עבור המוצר שרכש.
אבל מיכוון שהאודיופיל הבסיסי מזלזל או מתעצל ללמוד ולרכוש ידע - מה הפלא שהיצרנים נוהגים באותה דרך ? (לא כולם אבל כמעט כולם).

בעולם המקצועי - אין נתונים -אתה לא במשחק.
 
לגבי השופריים כל מה שמשמיעים איתם תמיד זה גז ווקאל ודברים איטיים, זה נשמע וואו בגלל האוויר שבד"כ יושב שם אלמנט בס גדול ואיטי שדוחף, והשופר נותן במיד היי וזה וואו אבל תנסה לשמוע איתם משהו אחר הם פשוט קורסים, בדיוק על אותו העיקרון הרמקולים היוקרתיים שבונים אותם בצורה מוחלטת להיות פלאטים 20 עד 20 פולריינג ונטולי חיים רק מיד פלאט אין גבוהים אין נמוכים בווליום נמוך זה לא נשמע טוב, מתעוררים לחיים רק בווליום מסויים, וקוראים לזה רמקולים שקופים. בדומה לאוכל פולני עוף לבן מכובס ואורז לבן בלי טעם, יש שאוהבים את זה.
וכשאתה משווה אותם למשהו אחר אומרים לך מה... זה לא טבעי, בסדר לא טבעי אבל זה פלאט משעמם ונטול חיים למה אני צריך לסבול ?
 
לגבי השופריים כל מה שמשמיעים איתם תמיד זה גז ווקאל ודברים איטיים, זה נשמע וואו בגלל האוויר שבד"כ יושב שם אלמנט בס גדול ואיטי שדוחף, והשופר נותן במיד היי וזה וואו אבל תנסה לשמוע איתם משהו אחר הם פשוט קורסים, בדיוק על אותו העיקרון הרמקולים היוקרתיים שבונים אותם בצורה מוחלטת להיות פלאטים 20 עד 20 פולריינג ונטולי חיים רק מיד פלאט אין גבוהים אין נמוכים בווליום נמוך זה לא נשמע טוב, מתעוררים לחיים רק בווליום מסויים, וקוראים לזה רמקולים שקופים. בדומה לאוכל פולני עוף לבן מכובס ואורז לבן בלי טעם, יש שאוהבים את זה.
וכשאתה משווה אותם למשהו אחר אומרים לך מה... זה לא טבעי, בסדר לא טבעי אבל זה פלאט משעמם ונטול חיים למה אני צריך לסבול ?
יש שופרים מדהימים .
מרגשים למות שנוגעים בך עמוק בפנים.
למעשה -אחת המערכות הכי טובות וגם מרגשות ששמעתי בישראל מבוססות שופרים .
ראוי לציין ששמעתי את אותם רמקולים במקומות אחרים - והם היו נשמעים "תקולים" - אבל זה תקף לכל רמקול.
החוויה שלך מאוד מצומצמת .
 

לגבי השופריים כל מה שמשמיעים איתם תמיד זה גז ווקאל ודברים איטיים, זה נשמע וואו בגלל האוויר שבד"כ יושב שם אלמנט בס גדול ואיטי שדוחף, והשופר נותן במיד היי וזה וואו אבל תנסה לשמוע איתם משהו אחר הם פשוט קורסים
חלק מהשופריים ייתכן, או יותר נכון רמקולים על בסיס דרייבר בודד שמתיימר לתת פול ריינג'. אל תכניס את כל השופריים וכל הדרייברים לאותו סל... ;)
 
תתן לי רמקול שופרי 1 שאפשר לשמוע איתו משהו מעבר לגז ווקאל ודברים איטיים ...
ולגבי הפלאט הזה זה משעמם וסאדיסטי.
 
תתן לי רמקול שופרי 1 שאפשר לשמוע איתו משהו מעבר לגז ווקאל ודברים איטיים ...
Jbl m2
רוצה עוד ?
 

ולגבי הפלאט הזה זה משעמם וסאדיסטי.
קבל דוגמא לרמקול שנמדד די פלאט על הציר:
flat.jpg

כמובן שבחדר שלך הוא לא יהיה פלאט. רוצה לנחש כמה עולה הרמקול המדובר או איזה "סוג" של אודיופיל נהנה ממנו הנאה מרובה?
 

הקשר הוא שאין רמקול שופרי שיודע לנגן מעבר לגז ווקאל ודברים איטיים מבלי לשבור לך את האוזניים, רמקול שופרי מחייב מגבר דל וואטים כי הנצילות גבוהה, מנורתי שיעדן אותו אחרת הוא שובר אותך, ציפתי שתאמר שבאמת אין חיה כזאת כי הוא לא בנוי לזה והכל טוב, אבל כמובן כנראה ישנם אינטרסים ואני מבין אותם, בדיוק כמו האינטרסים של דוברי הסרטונים שהועלאו מיוטיוב בשרשור הזה, או שמה אלו תובנות ...
 
הקשר הוא שאין רמקול שופרי שיודע לנגן מעבר לגז ווקאל ודברים איטיים מבלי לשבור לך את האוזניים, רמקול שופרי מחייב מגבר דל וואטים כי הנצילות גבוהה, מנורתי שיעדן אותו אחרת הוא שובר אותך, ציפתי שתאמר שבאמת אין חיה כזאת כי הוא לא בנוי לזה והכל טוב, אבל כמובן כנראה ישנם אינטרסים ואני מבין אותם, בדיוק כמו האינטרסים של דוברי הסרטונים שהועלאו מיוטיוב בשרשור הזה, או שמה אלו תובנות ...
איזה אינטרסים יש ?
מעולם לא מכרתי או הצעתי את הרמקול הזה ולעולם לא אציע.אין לי קשר מסחרי איתם.
אם תשים לב - אני ממליץ רק על רמקולים שאני לא מוכר . בטח בפורום. לא הגיוני שאמליץ על רמקול שיש לי אינטרס מסחרי לגביו.

המגבר שמגיע עם הרמקול הזה הוא 1200 וואט - לעניין מחייב דל וואטים .עוד קלישאה אודיופילית מימי השלטון הטורקי.
יש לך עוד קלישאה שנאלץ לנפץ בקלילות?

אני גם מניח בצורה דיי בטוחה שרשמת 123 די בי בהקשר של נצילות , אבל היא רק 92 די בי.
123 מתייחס לפיק SPL.
 
נערך לאחרונה ב:
יש לך עוד דוגמאות לדברים יותר נגישים ?
 

איזה אינטרסים יש ?
מעולם לא מכרתי או הצעתי את הרמקול הזה ולעולם לא אציע.אין לי קשר מסחרי איתם.
אם תשים לב - אני ממליץ רק על רמקולים שאני לא מוכר . בטח בפורום. לא הגיוני שאמליץ על רמקול שיש לי אינטרס מסחרי לגביו.

המגבר שמגיע עם הרמקול הזה הוא 1200 וואט - לעניין מחייב דל וואטים .עוד קלישאה אודיופילית מימי השלטון הטורקי.
יש לך עוד קלישאה שנאלץ לנפץ בקלילות?

אני גם מניח בצורה דיי בטוחה שרשמת 123 די בי בהקשר של נצילות , אבל היא רק 92 די בי.
123 מתייחס לפיק SPL.
כשאתה אומר שופר - אתה מתייחס גם לרמקול עם מנחה תדר שופרי ?
מה ההגדרות שלך לשופר ?
 
יחידת מיד/גבוהים שהיא בעצם שופר, יש נניח דום טווטר, ריבון, ויש גם שופר, יש כאלה שלקחו את זה צעד קדימה וגם יחידת המיד היא שופרית נניח ה הרשי וכדומה .....
 
יחידת מיד/גבוהים שהיא בעצם שופר, יש נניח דום טווטר, ריבון, ויש גם שופר, יש כאלה שלקחו את זה צעד קדימה וגם יחידת המיד היא שופרית נניח ה הרשי וכדומה .....
יש המון מה להמליץ אם כך.
נשאיר לחברים פה
 

עד כאן, מסכים עם כל מילה. אלו תובנות שיכולות להיות בסיס לאין ספור שיחות... רק שהשיח הזה, מרתק ככל שיהיה, אינו שיח על אודיו אלא שיח על האדם, מכונה מופלאה ומוזרה שכמותו.

כשאתה מדבר על "הגשה", אתה כבר מדבר על סט-אפ. לדעתי אתה מייחס, בדומה לאודיופילים רבים, משקל יתר ל"עיצוב" הסאונד לטעמנו, על חשבון אפשור מקסימלי לתוכן ההקלטה לבוא לידי ביטוי. אל תראה באמירה זו הצהרה שלטעם האישי אין שום משקל - יש ויש, רק שהפרזה ב"תיבול" יוצרת מצב שאינו מתכנס לאורך זמן להנאה ממגוון הקלטות (שלא לדבר על ז'אנרים) - קרב-מאסף בצווארי בקבוק ותחושה של פשרה שלא נגמרת.

נדמה לי, ע"ס מה שאני זוכר מאזכורים שונים של המערכת שלך, שהבחירות שעשית דווקא יותר בהלימה עם גישה המערכת ה"מאפשרת" מאשר עם גישת "תיבלתי והנעמתי כה וכה": רמקול מהונדס כהוגן, טיפול אקוסטי יסודי שהובילו (רחמנא ליצלן) לחדר שנמדד היטב :). התוצאה המקווה היא שביעות רצון שלך מהמוסיקה שבה נמצא הקסם..
אוי ואבוי........הפכת להיות עמיר:D
ציטוט-תשובה-ציטוט -תשובה-ציטוט-תשובה
 
יחידת מיד/גבוהים שהיא בעצם שופר, יש נניח דום טווטר, ריבון, ויש גם שופר, יש כאלה שלקחו את זה צעד קדימה וגם יחידת המיד היא שופרית נניח ה הרשי וכדומה .....
עדיין בדומיין של JBL ובהרבה פחות כסף, ה-708P (שופר "על מלא" עם compression driver) הוא בן יונה של רמקול.

רגע, גם waveguides משתתפים במשחק "הכה את השופר"? אם כן יש מלא המלצות במחירים נגישים...
רגע2 - גם בקואקסיאלים (כמעט כולם) הוופר עובד כ-waveguide (לפעמים לא קטן) עבור הטוויטר - גם במשחק?
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור