DUAL SIM במכשיר אחד


luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
שלום,

לא הצלחתי למצוא על זה מידע באינטרנט אז אני שואל כאן.

במידה ויש לי מכשיר עם אפשרות לשני כרטיסי SIM, האם אני יכול לעשות שימוש בשניהם בו זמנית או שצריך כל פעם להגדיר אחר?

האם אפשר לקבל ולהוציא שיחות משניהם ללא שינוי הגדרות כאלה ואחרות כאילו יש במכשיר רק סים אחד?
תודה
איתי

נ.ב
מישהו יודע מה קרה לאתר gsm-israel?
כבר הרבה זמן שאני לא מצליח להיכנס אליו ואני נתקל בהודעה: לא ניתן היה למצוא את כתובת ה-DNS של השרת של gsm-israel.co.il.
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
תודה אבל אני לא בטוח שהבנתי לגמרי. אם יש לי 2 כרטיסים שונים באותו מכשיר, אני יכול לקבל שיחות משניהם בו זמנית?
אם לא, אז אני לא מבין איך מתבצע השימוש בשני קווים שונים ואם לא עדיף כבר להשתמש בשני מכשירים כדי להיות זמין בשני הקווים.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
טלפון עם סים כפול הוא לא בדיוק כמו שימוש בשני מכשירים שונים/שני טלפונים.

אם וכאשר תפעיל מכשיר עם סים כפול תידרש להגדיר סים ראשי וסים משני.

שיחות יוצאות: שיחות יוצאות יצאו אוטמטית מאותו הסים שהגדרת כסים ראשי. אם תרצה להוציא שיחה מהסים המשני תצטרך להגדיר זאת ידנית בעת הוצאת השיחה. להוציא שתי שיחות,בו זמנית,משני הסימים אפשרית רק כשיחת ועידה.

נתונים: אפשר להגדיר שימוש בנתונים בסים המשני ו/או בשניהם גם יחד. גם פה,אם תרצה ליזום שיחה על גבי הדטה או פעולת דטה (גלישה למשל) הם יבוצעו אוטמטית מהסים שהוגדר כראשי לפעילות דטה ואם תרצה לשנות את זה תצטרך לעשות זאת ידנית בטרם ביצוע הפעולה.

שיחה נכנסת: תיאורטית יכול להיות מצב שבו שני המספרים/שני הסימים יצלצלו לסמן שיש אליהם שיחה נכנסת בו זמנית,אבל:תוכל לענות רק באחד מהם וממשק הטלפון יאפשר לך לעשות כן. כשתענה לאחת מהן (במשני או בראשי) השיחה השנייה תופנה למענה קולי או לא תענה,תלוי אם הגדרת תא קולי או לא. במידה וקיבלת שיחה בסים כלשהו ותוך כדי מענה תקבל שיחה נוספת לסים השני (לא משנה מי ראשי ומי משני) תקבל חיווי בטלפון אבל אם תענה תהייה זו שיחת ועידה,כלומר שני המתקשרים ואתה תשמעו אלה את אלה. אם לא תענה השיחה תינטש או תופנה לתא קולי,אם הוגדר כזה.
נבהיר: אם,בו זמנית או בזו אחר זו,נכנסות שתי שיחות ורק אחת נענית הטלפון לא יחווה שהוא/המספר תפוס ואת השיחה השניה (ולא משנה לאיזה סים הגיעה) לא יענה או יפנה לתא קולי בדומה לאי מענה לטלפון עם סים בודד.

הסיבה להתנהגות הזו היא: שלמרות שיש שני סימים בנייד קומפוננטת הטלפון (חייגן אם תרצה) היא אחת ויחידה ולכן בו זמנית יכולה לשרת שיחה אחת או שתיים בתצורת שיחת ועידה בלבד.

גם קומפוננטת התקשורת (מודם) היא בודדת/יחידה אבל יכולה לטפל בו זמנית בהעברת דטה לשני מספרים שונים בו זמנית כאשר,מן הסתם,רוחב הפס מתחלק (לא באופן שיוויוני) בין שני הסימים.

הרעיון של טלפון עם שני סימים איננו מחליף אחזקה של שני ניידים עם שני מספרים שונים אלא נותן מענה למקרה וסים אחד הוא לשיחות בלבד והשני לשיחות וגלישה,או למקרה ומספר אחד (לא משנה איזו תוכנית גלישה יש עליו) פעיל וידוע ואילו השני פחות ידוע ופחות בשימוש - ואז שימוש בשני סימים על אותו נייד חוסך את עלותו של מכיר נוסף שכמעט ולא עובד.

לגבי זמינות: טלפון עם שני סימים אכן מאפשר זמינות בדומה לאחזקה של שני מכשירים כל אחד עם סים משלו. המצב "מסתבך" רק כאשר שני המספרים מצלצלים (לסמן שיחה נכנסת) בו זמנית או בזה אחר זה כפי שהוסבר למעלה.

נ.ב
ספקי התקשורת בארץ לא אוהבים את רעיון טל אחד עם שני סימים,ולכן לא ימכרו כזה. ניתן לרכוש טלפון עם שני סים בחנויות שמוכרות טלפונים חכמים ולא קשורות בחברות הסלולר.
תיאורטית כל סים יכול להיות של מפעיל אחר אבל,מניסיון,זה לא משנה בשיחות נכנסות אבל בשיחות יוצאות זה בעייתי כדי אי שימושי. הסיבה לזה היא טכנולוגית וזה כי רק סים אחד יכול להיות פעיל מול ההרשת הסלולרית ואילו השני יאותר (בהנחה והוא ברשת אחרת) רק בשיחה נכנסת. בשיחה יוצאת,מאחורי הקלעים,מתבצע רישום במתגים של המפעיל השני ורק אז השיחה יוצאת. אם שני הסימים אצל אותו המפעיל - גם אז רק אחד רשום במתגים של הספק ואילו השני מאותר בשיחה נכנסת ונרשם בשיחה יוצאת. הפעילות הזו עלולה לגרום לאי זמינות של המספר שיושב בסים שהוגדר ראשי (המשני הוא גם הפסיבי והוא,בעצם,לא רשום במתג של המפעיל).
ה"מגרעת" הזו היא פועל יוצא של טכנולוגיית הטלפון והעובדה שבעצם יש לו קומפוננטת GSM יחידה/משותפת ולא בעיה טכנולוגית בצד מתגי הסלולר.
מנחם
 
נערך לאחרונה ב:

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
וואו מנחם, תודה וכל הכבוד על התשובה המפורטת!!!
לא הבנתי לחלוטין את הפיסקה האחרונה - אם הסים הראשי בהוט והמשני בפלאפון אז יכולה להיות לי בעיה להוציא שיחות מהמספר שבהוט?
אם יש את הבעיה הזאת בטכנולוגיית gsm שלהבנתי זאת הטכנולוגיה השולטת, איך יצרניות המכשירים לא פותרות את זה? מה החוכמה לייצר מכשיר שיכול להכיל 2 כרטיסי סים אבל לא מתפקד כמו שצריך במקרה זה?
אגב, היה ניסוח לא נכון כשכתבתי 2 שיחות בו זמנית. הכוונה לא הייתה ששתי שיחות יכנסו באותו רגע, אלא האם אפשרי שיכנסו שיחות אחת אחרי השניה לכל אחד מהמספרים ללא צורך לשינוי משהו במכשיר.
שוב תודה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
נראה לי שהניסוח שלי היה מעט כושל: נניח שיש לך סים אחד בפלאפון וסים אחד בהוט. זה של הוט מוגדר כראשי ושל פלאפון כמשני.

הדלקת את המכשיר: שני הסימים,בזה אחר זה,ימצאו את האתר הקרוב (תא) ודרכו ירשמו במתג של הספק.

...אבל: הטלפון שלך יראה לך שאתה רשום ברשת שלה משוייך הסים הראשי. ברקע,ובגלל שיש שני סימים משני מפעילים,הסים המשני,במקרה של פלאפון,ירשם ברשת פלאפון.

מאחר והיום כל המתגים,של כל המפעילים,מחוברים זה לזה רוב הסיכויים שאם תכנס שיחה למשני (פלאפון) השיחה תמותג על ידי הוט. מבחינתך זה לא משנה דבר.

ככל שתתרחק מהמרכז פיזור האנטנות (תאים) סלולרים קטן יותר ואז או שהשיחות הנכנסות ימותגו אליך דרך מתגי הוט או שהטלפון המשני יהיה לא זמין.

אם אתה,שוב,בפריפריה ותוציא שיחה מהמשני (פלאפון במקרה שלך) המשני ירשם במתגי רשת פלאפון ואז לא תהיה בעיה של אי זמינות.

עד כמה התופעה הזו שכיחה? אני לא בקיא ברמת הפיזור של תאים ברשתות השונות אני כן יודע שברשתות דור 4 יש בעיות זמינות בפריפריה של המדינה וביו"ש. בשימוש סביר אני מניח שלא תיתקל בבעיות של אי זמינות אבל בפוטנציה זה שכיח יותר בטלפון עם סים כפול ופחות שכיח אם יש לך שני מכשירים ובכל אחד סים של עצמו ברשת שונה זו מזו.

אם נחזור לסייפא של דברי: מאחר ובברירת מחדל כל השיחות לנייד שלך ימותגו על ידי המפעיל של הסים הראשי המפעילים לא אוהבים את זה כי,בניגוד לעבר,מעבר בין רשתות הוא בחינם (בעבר שיחה כזו עלתה כסף נדמה לי שקראו לזה דמי קישוריות).

אם אתה לא נמצא באזורים שבהם הכסוי של דור 4 לא "מושלם" ברמת הפעילות היום יומית לא תרגיש בבעיות וגם אם כן,הצד השני יקבל לא זמין,במידה וקצת זזת ויתקשר שוב אתה....תענה,כמובן,בתנאי שאתה לא בשיחה (נכנסת או יוצאת) בקו השני שעל אותו טלפון.

אם הטלפון שלך (זה כפול הסים) לא תומך בדור 4 (ספק אם עוד יש כאלה למכירה כחדשים) אז בדור 3 הכסוי רחב יותר ובעיות האי זמינות בקו המשני כמעט ולא קיימות.

מנחם
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
אם יש את הבעיה הזאת בטכנולוגיית gsm שלהבנתי זאת הטכנולוגיה השולטת, איך יצרניות המכשירים לא פותרות את זה? מה החוכמה לייצר מכשיר שיכול להכיל 2 כרטיסי סים אבל לא מתפקד כמו שצריך במקרה זה?

היצרן מיצר מכשיר שה GSM שבו תומך בדור 4. מששם אופציה שני סימים,עדיין יש רק קומפוננטת GSM אחת משותפת לשניהם. לא צריך,ומאוד מסובך טכנולוגית ויקר ליצור,אחת קומפוננטת GSM לכל סים. בצד היצרן הוא מספק לך כל מה שצריך כדי להפעיל את הטלפון כפול הסים בלי בעיות.

בצד הספקים: כבר מ GSM דור 2.5 (משהו בערך לפני כעשור) הנדידה בין מפעילים שונים (באותה מדינה ואפילו בין שתי מדינות) בנוייה בתוך הפרוטוקולים ולמעשה לא מהווה בעיה. בדור 3 וגם בדור 4 (שניהם שכיחים בא"י ארץ הקודש) אתה יכול לנדוד בין מפעילים לא רק בהוצאת השיחה אלא גם במהלכה,וזה נכון גם בשיחות מסלולר לטלפון קוי.

כמו שציינתי,פעם,הנדידה הזו היתה כרוכה בתשלום היום היא בחינם ולמעשה שכיחה מאוד.

המגבלה של טלפון עם שני סים בדור 4 בא"י ארץ הקודש היא בעיית כסוי שעמדתי עליה בפוסט הקודם.

מנחם
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
שוב תודה רבה, עכשיו הבנתי יותר טוב.
לפי הבנתי, אם אני נמצא בחיפה ויש לי סים ראשי של הוט ומשני של פלאפון, לא אמורה להיות בעיה.
אכן לא משנה לי עם שיחה נכנסת לסים של פלאפון תירשם כשיחה של הוט. כל עוד השיחה מזוהה אצלי, שהם "יריבו" בינהם.
העניין הוא שהסים השני הוא של מספר ממקום העבודה ולא בא לי להסתובב עם שני מכשירים.
עכשיו שהסברת את דבריך שוב, אני מבין שמכשיר עם 2 כרטיסי סים יכול להיות אופציה טובה.
יש לך המלצה על מכשיר?
לפי הבנתי, מכשירים כאלה הם רק סיניים, לא?
כרגע אני עם g3 שעובד טוב אבל אשמח להתחדש באחד חדש.
בכל מקרה, אני מעדיף מכשיר עם אפשרות לשליפת סוללה והוספת כרטיס זיכרון.
שוב תודה על ההשקעה וההיענות.
איתי
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
עכשיו מצאתי בזאפ שיש חנות שמוכרת את הg5 בגרסה של 2 כרטיסי sim. חשבתי שזה רק אצל היצרניות הסיניות.
טוב לדעת.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
783
מעורבות
171
נקודות
43
טלפון עם סים כפול הוא לא בדיוק כמו שימוש בשני מכשירים שונים/שני טלפונים.

אם וכאשר תפעיל מכשיר עם סים כפול תידרש להגדיר סים ראשי וסים משני.

מנחם

אתה מתאר טלפון מסוג dual standby, אולם קיימים גם מכשירים מסוג dual active, בהם הזמינות מלאה בשני הקוים גם יחד.
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
Tivan, אתה מתכוון שההסבר שמנחם נתן תופס לגבי מכשירי dual sim שהם להגדרתך dual standby ויש מכשירים שהם מה שאתה קורא להם dual active ואלו מכשירים שונים?
יש לך דוגמא לכשירים כאלה שנמכרים בארץ?
הם באמת מתפקדים טוב?
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
אוקיי TIVAN, ראיתי את הקישור וקראתי קצת על מה שכתבת.
מעניין.
גם בdual active יש sim ראשי ומשני או ששם אין הבדל?

אגב, אם יש לי מכשיר עם שני כרטיסי סים (לא משנה כרגע אם סטנדביי או אקטיב):
1. אם אני מתקשר למישהו דרך הSIM המשני, הוא יראה את המספר של המשני, נכון? (נראה לי שזאת שאלה רטורית אבל בכל זאת חשוב לי לוודא כי אני לא רוצה שלאנשים מסוימים שקשורים לעבודה שלי יהיה את המספר האישי, אלא רק את של העבודה).
2. אני יכול לעבוד על שניהם עם אותו חשבון גוגל ושמשניהם תהיה גישה לאותם אנשי קשר או שיש צורך בחשבון חדש?

3. מה לגבי חשבון וואטסאפ, האם צריך לפתוח חשבון חדש עבור המספר של הSIM השני על מנת להתכתב עם אותם אנשים מהעבודה שאני לא רוצה שיהיה להם את המספר האישי?

תמיד התעניינתי בסלולר, קראתי כתבות וכו' אבל כאן אני עומד מול משהו שלא ידעתי עליו קודם וגם לא מצאתי עליו הרבה מידע, לפחות לא בעברית אז תודה על התשובות והסבלנות.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
783
מעורבות
171
נקודות
43
הי,

כל המכשירים שהיו לי עד כה הינם dual standby. מהיכרותי עימם לא קיים שם סים "ראשי" וסים "מישני". אלו מושגים שאני מכיר מעולם של ה- dual sim סמסונג.
פשוט אחד הסימים עובד על דור שני, רשת ה- GSM, ואילו הסים השני עובד על דור 3 או דור 4.

כל הוצאת שיחה, שליחת SMS, MMS, תיתכן מכל סים בנפרד. כמובן שניתן לבחור ברירת מחדל, אולם ניתן גם לאפשר למכשיר לשאול אותך בכל פעם מאיזה סים להוצא ההתקשרות.

מכיוון שהמדובר בתדרים שונים, ההתקשרות של כל סים עם הרשת הסלולרית היא נפרדת, לא תלויה זה בזה, ולפיכך ה- dual standby.

אפילו הצילצול שונה בין כל שיחה נכנסת...

אני לדוגמא מחזיק 2 חשבונות ווטאסאפ, פייסבוק ומסנג'ר על אותו מכשיר, פשוט מכיוון שזה אפשרי: אחד לעבודה ואחד פרטי. המעבר ביניהם פשוט, אולם דורש שלמכשיר שלך יהיה ROOT.

חשבון הגימייל שלך משותף, כמובן שניתן להגדיר יותר מאחד, אולם כולם ישותפו, מכיוון שממשק החיוג משותף, ולפיכך אנשי הקשר משותפים לשני הקוים. אבל להבנתי אין לזה משמעות, כי מעבר בין חשבונות אנשי קשר היה מסבך עוד יותר את הממשק.

החיסרון היחיד שמצאתי לטלפון dual standby, הוא שאין לי התראות לשיחות נכנסות שאני "מפסיד" בקו אחד בעת שאני משוחח בקו השני.

בהצלחה!
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
@luvangar1


בעקרון ל Dual Sim יש שמות גנרים שונים אצל ספקים שונים. העקרון בכולם זהה.

לגבי מכשירים: אני ממש לא בעניין הזה. מתעניין במכשירים כששלי מתחילים להראות עייפות ושהכיס מאפשר.

ממה שכן ידוע לי יצרני הטלפונים בדרך כלל (ובכל כלל יש יוצא מן הכלל) בספינות הדגל שלהם לא ייצרו גירסה כפולת סים ולכן,שוב ככלל אצבע,הטלפונים כפולי הסים הם לא המילה האחרונה בתחום אבל גם לא טלפונים דלי תכונות ויכולת.

אני מציע שתחפש בחנויות מקוונות שמוכרות טלפונים חכמים כברזל (ללא קשר וללא חבילות אצל ספקי התקשורת).

לגבי יבוא מחו"ל (אני מניח שזה יצוץ מתישהו) יבוא מסודר (בניגוד להברחה) יצריך אותך,חוץ ממיסים אם יש ונדמה לי שיש,להמציא אישור תקינה והריצה הזו והעלויות מיתרות את התועלת הכספית של היבוא.

מנחם
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
TIVAN, לגבי ROOT, לא חושב שזה רלוונטי עבורי פשוט כי אני לא יודע איך לעשות ולמרות שיש מדריכים, אני מעדיף לא להתעסק בזה.
לפי מה שאני יודע, גם מעבדות לא רוצות לעשות זאת בדר"כ.
אגב, רק רוצה לוודא, במידה וקבעתי את הסים האישי כברירת מחדל אז כשאני רוצה להוציא שיחת עבודה אני פשוט צריך לשנות את ההגדרה של הסים ממנו תצא השיחה ואח"כ זה חוזר לברירת מחדל, נכון?

מנחם, ייבוא לא רלוונטי לי כרגע ובכל מקרה מצאתי שגם בMDK וגם בבסט מובייל (וסביר שבעוד חנויות) דווקא יש כמה מכשירי דגל עם dual, כמו למשל הG5 שכתבתי קודם.

שוב תודה על התשובות המפורטות.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מכשיר הכולל 2 חריצים לכרטיסי SIM ומאפשר שימוש בשניהם במקביל. ניתן לקבל שיחות לשני הקווים או לבחור מאיזה מהקווים להוציא שיחות, הודעות טקסט וגלישה, אך לרוב לא ניתן לשוחח עם שני הקווים בו זמנית.
אתר לקניית מכשיר מומלץ כזה:
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=924831

תומר
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
תודה תומר.
בכל מקרה, משיחת טלפון לחנויות בחיפה גיליתי שיש מכשירים כאלה בכל מיני חנויות, הם פשוט לא תמיד מציינים זאת כי זה פחות מבוקש.
מצאתי במחיר דומה את הG5 שאינו SE.
בכל מקרה, שוב תודה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תתחדש ותהנה קניית מכשיר טוב מאוד, אל תקנה את החברים של LG :).

תומר
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
היי, נאמר לי עכשיו בבאג שבמכשירי Dual sim אין אפשרות לכרטיס זיכרון.
זה נכון?
אם כן, בכל המכשירים זה ככה?
 

luvangar1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
0
נקודות
1
הקפצה
 

Shahar1a

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
מנחם שלום.
כל הכבוד על הידע ובשיתוף!
אני מחזיק ב galaxy s5 dual sim כבר שנתיים.

ורציתי לשאול אותך לגבי עצמת הקרינה....

בתודה!
שחר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור