תקליטים יפנים


Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,328
מעורבות
502
נקודות
113
קיבלתי ליום הולדת מתנה תקליטים בהדפסה יפנית,
אף פעם לא שמעתי לפני הדפסות יפניות האלו עם הכיתוב היפני בצד.

WhatsApp Image 2026-06-24 at 20.22.03.jpeg


אני בשוק מרמת השקט שלהם :oops:
 

הרצועה משמאל עם הכיתוב ביפנית נקראת obi, כמו החגורה של קימונו.

מטרתה להקל על יפנים שאינם קוראים את שפת המקור, והיא כוללת פרטים כגון תכולת התקליט/דיסק, מחיר, מידע על המוזיקה, המלחין, המבצעים, ה‑remastering, וכו', ולעתים גם פרסומות. מכיוון שהיא נוטה ללכת לאיבוד, פריטים עם ה-obi המקורי נחשבים ליקרי ערך ומבוקשים בקרב אספנים.

מכיוון שאינני עוסק במכירה, אני תמיד זורק את ה-obi כשאני מסיר את העטיפה -- בדיוק כשם שאיני שומר את הניילון (shrink).

הוצאות יפניות שקטות כמעט תמיד יותר מאחרות, אך לא פעם זה מגיע עם סוג של סטריליות בצליל עצמו, שנשמע פחות חי ונוכח.
 
החבק בהדפסות היפניות נחשק מאוד ומבוקש בקרב אספנים. שמור עליו מכל משמר.
היפנים מוציאים הדפסות מעולות כי חלק מהתרבות שלהם זה להצטיין וליצר מוצרים טובים, ולא רק לעשות רווחים קלים ומהירים כמו בתרבויות אחרות בימנו.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור