Giant Steps
אוהב את התחום
- הודעות
- 151
- מעורבות
- 12
- נקודות
- 18
יואל,
תודה על הקישור המעניין. לטעמי הפנינה האמיתית היא המאמר של Duke LeJeune מחברת AudioKinesis . המאמר מסביר יפה את העקרונות המנחים את החברה בתכנון הרמקולים שלה, והם התייחסות לחשיבות האדירה של האינטראקציה הין הרמקול לחלל בו הוא מוצב. הרמקולים שלהם מנסים לחקות במידה מסוימת דפוס פיזור של רמקול אלקטרוסטטי אשר מחד מקרין ישירות צליל באופן כיווני כלפי המאזין ומאידך מקרין לאחור צליל בעל אותו הרכב ספקטרלי אשר מגיע בתור החזרים מאוחרים אל המאזין. הם עושים זאת באמצעות מערך דרייברים כפול של טוויטר שופרי ויחידת באס בקדמת ובאחורי הרמקול, תיבה רחבה יותר מאשר עמוקה ומיקום שונה של מערך היחידות מלפנים ומאחור ( הם מצליחים להיפטר גם מה - floor dip בעקומת ההענות ). אם הרמקולים מוצבים מספיק רחוק מהקיר שמאחוריהם ובזווית כלפי המאזין, מתקבל פיזור אופטימלי של הצליל המציג את היתרונות המפורטים במאמר.
תודה על הקישור המעניין. לטעמי הפנינה האמיתית היא המאמר של Duke LeJeune מחברת AudioKinesis . המאמר מסביר יפה את העקרונות המנחים את החברה בתכנון הרמקולים שלה, והם התייחסות לחשיבות האדירה של האינטראקציה הין הרמקול לחלל בו הוא מוצב. הרמקולים שלהם מנסים לחקות במידה מסוימת דפוס פיזור של רמקול אלקטרוסטטי אשר מחד מקרין ישירות צליל באופן כיווני כלפי המאזין ומאידך מקרין לאחור צליל בעל אותו הרכב ספקטרלי אשר מגיע בתור החזרים מאוחרים אל המאזין. הם עושים זאת באמצעות מערך דרייברים כפול של טוויטר שופרי ויחידת באס בקדמת ובאחורי הרמקול, תיבה רחבה יותר מאשר עמוקה ומיקום שונה של מערך היחידות מלפנים ומאחור ( הם מצליחים להיפטר גם מה - floor dip בעקומת ההענות ). אם הרמקולים מוצבים מספיק רחוק מהקיר שמאחוריהם ובזווית כלפי המאזין, מתקבל פיזור אופטימלי של הצליל המציג את היתרונות המפורטים במאמר.