Dan-Cinemart
עוסק בתחום
- הודעות
- 1,917
- מעורבות
- 1,283
- נקודות
- 113
הוא מדבר על ACTIVE BIAMP= כוונת המשורר.הגדרות
- ברידג' (Bridged Mode / Bridge Mono): לוקחים שני ערוצים של מגבר סטריאו וחוברים אותם כך שיעבדו יחד כדי להוציא כוח גבוה יותר לערוץ יחיד. Crutchfield+1
- בי-אמפינג (Bi-amping): מחלקים את תחום התדרים של הרמקול (למשל גבוהים ונמוכים) ושולחים כל חלק למגבר נפרד. כך כל מגבר מתמקד בטווח תדרים מסוים. Audioholics Home Theater Forums
יתרונות וחסרונות של כל גישה
גישה יתרונות חסרונות ברידג’ • כוח גבוה יותר לערוץ בודד — שימוש במתח גבוה יותר מקבלים יותר וולט על הרמקול. Wikipedia+1
• מתאים במיוחד כאשר צריכים להניע סאב או רמקול יחיד שדורש הרבה כוח.
• פשוט יותר מבחינת חיווט אם המערכת כבר תומכת במצב ברידג’.• העומס על המגבר גדל: כאשר חוברים ברידג’ עומס ה־impedance שמתקבל נמוך יותר (לכל מגבר חלק). אם הרמקול דורש עומס נמוך מאד זה עלול להיות בעייתי. Reddit+1
• רעש תחתון גבוה יותר לפעמים.
• שליטה על הדמפר פחות טובה (damping factor ירוד יותר) – הבס עלול להיות פחות מדויק.
• חום גבוה יותר, עלייה בדרישות החשמל.בי-אמפינג • פחות עיוות אפשרי כי כל מגבר עובד בטווח שהכי מתאים לו.
• אפשרות לשליטה טובה יותר על תדרים נמוכים/גבוהים בנפרד.
• פחות לחץ על המגברים, אם הם נפרדים/מסוג מתאים.
• אפשר שיפור בבהירות ובתגובה הדינמית.• צורך במגבר נוסף – עלות גבוהה יותר.
• חיווט מורכב יותר וקונפיגורציה יותר מדויקת (מעבר פעיל, פילטרים וכו').
• אם הביצועים של המגברים / התאמתם לתדרים לא טובה, יתכן שלא נראה שיפור גדול.
בשרשור זה מדברים על PASSIVE BIAMP -הפילטור נעשה בקרוס אחרי המגבר שהמגבר בזבז את כוחו לטובת כלום.;
איציק,;
אני כן בעד הספקים מאוד גבוהים,כמובן ללא מחיר סוני.;
אבל זה גם אישי - הרבה ותלוי הרגלי ווליום .אצלי זה משתנה עם המוזיקה והיום.
מה שהכי מעניין זה איך הוא מזיז את הרמקול בווליום נמוך - כי גם שם יותר כוח נקי וחופשי -יכול לעזור מאוד.