תוספת מגבר נוסף מדגם LUXMAN M10X כנראה שאין דרך חזרה.


הגדרות​

  • ברידג' (Bridged Mode / Bridge Mono): לוקחים שני ערוצים של מגבר סטריאו וחוברים אותם כך שיעבדו יחד כדי להוציא כוח גבוה יותר לערוץ יחיד. Crutchfield+1
  • בי-אמפינג (Bi-amping): מחלקים את תחום התדרים של הרמקול (למשל גבוהים ונמוכים) ושולחים כל חלק למגבר נפרד. כך כל מגבר מתמקד בטווח תדרים מסוים. Audioholics Home Theater Forums

יתרונות וחסרונות של כל גישה​

גישהיתרונותחסרונות
ברידג’• כוח גבוה יותר לערוץ בודד — שימוש במתח גבוה יותר מקבלים יותר וולט על הרמקול. Wikipedia+1
• מתאים במיוחד כאשר צריכים להניע סאב או רמקול יחיד שדורש הרבה כוח.
• פשוט יותר מבחינת חיווט אם המערכת כבר תומכת במצב ברידג’.
• העומס על המגבר גדל: כאשר חוברים ברידג’ עומס ה־impedance שמתקבל נמוך יותר (לכל מגבר חלק). אם הרמקול דורש עומס נמוך מאד זה עלול להיות בעייתי. Reddit+1
• רעש תחתון גבוה יותר לפעמים.
• שליטה על הדמפר פחות טובה (damping factor ירוד יותר) – הבס עלול להיות פחות מדויק.
• חום גבוה יותר, עלייה בדרישות החשמל.
בי-אמפינג• פחות עיוות אפשרי כי כל מגבר עובד בטווח שהכי מתאים לו.
• אפשרות לשליטה טובה יותר על תדרים נמוכים/גבוהים בנפרד.
• פחות לחץ על המגברים, אם הם נפרדים/מסוג מתאים.
• אפשר שיפור בבהירות ובתגובה הדינמית.
• צורך במגבר נוסף – עלות גבוהה יותר.
• חיווט מורכב יותר וקונפיגורציה יותר מדויקת (מעבר פעיל, פילטרים וכו').
• אם הביצועים של המגברים / התאמתם לתדרים לא טובה, יתכן שלא נראה שיפור גדול.
הוא מדבר על ACTIVE BIAMP= כוונת המשורר.
בשרשור זה מדברים על PASSIVE BIAMP -הפילטור נעשה בקרוס אחרי המגבר שהמגבר בזבז את כוחו לטובת כלום.;
איציק,;
אני כן בעד הספקים מאוד גבוהים,כמובן ללא מחיר סוני.;
אבל זה גם אישי - הרבה ותלוי הרגלי ווליום .אצלי זה משתנה עם המוזיקה והיום.
מה שהכי מעניין זה איך הוא מזיז את הרמקול בווליום נמוך - כי גם שם יותר כוח נקי וחופשי -יכול לעזור מאוד.
 
בשרשור זה מדברים על PASSIVE BIAMP -הפילטור נעשה בקרוס אחרי המגבר שהמגבר בזבז את כוחו לטובת כלום.;
גם בחיבור B-אמפ לקרוס פסיבי המגבר לא "מבזבז את כוחו", אם מחברים אותו למיד-טוויטר, נכון שכל תחום התדר מגיע למגבר אבל הקרוס
מראה עכבה גבוהה בתחום התדרים של הבאס,
עכבה גבוהה = עומס נמוך= זרם נמוך.
 
גם בחיבור B-אמפ לקרוס פסיבי המגבר לא "מבזבז את כוחו", אם מחברים אותו למיד-טוויטר, נכון שכל תחום התדר מגיע למגבר אבל הקרוס
מראה עכבה גבוהה בתחום התדרים של הבאס,
עכבה גבוהה = עומס נמוך= זרם נמוך.
הוא לא מבזבז .אבל זה לא בי אמפ אקטיבי עם כל היתרונות שלו .
 

מי יתלוש הקרובס המשודרג מהרמקול ויקנה 4 מונובלוקים וקרוס אקטיבי כדי להרויח מעט אם בכלל, תן מגבר חזק וחאלאס!
 
ולך תכייל זה , הידעתם שהמיד והטוויטר עובדים במקור עם פאסות הפוכות בהתאם לכיול המפעל, איך תדעו ?
 
מגבר חזק ואב יצליח להתגבר על סרוס הכח הנובע מהקרוס הפסיבי
 

מי יתלוש הקרובס המשודרג מהרמקול ויקנה 4 מונובלוקים וקרוס אקטיבי כדי להרויח מעט אם בכלל, תן מגבר חזק וחאלאס!
חח.
זה מה שהמומחה מהאתר אמר, בתקציר.
 
זה פשוט רמקול אקטיבי, וזו די הדעה הרווחת בקרב רוב המומחים (מומחי האודיו, לא מומחי השיווק מן הסתם) :-)
האמת היא שזה בלבול מח די גדול, כבלים מגברים ובעיקר בת הזוג.
מאז למדתי שאפשר להשיג תוצאות מדהימות עם קרוס פסיבי,
אבל המתכנן חייב להיות אמן.
 

אני אישית משתמש במגבר חזק מספיק עם ספייר .
פשוט כשמדברים על בי אמפ מול ברידג יש משמעות לבנה שזה לא באמת בי אמפ קלאסי .
בסוף מה שחשוב זה הכוח וזה שהמגבר לא משתגע עם השינויים בדרישה של הרמקול .כל השאר לא משנה .

וזה לא עניין של דעה , ברמקול אקטיבי אתה לא צריל להיות גאון הדור כדי לתכן קרוס וכו . יש לך כלים רבים , פשוטים וקלים ליישום .
כמה אמנים אתה מכיר שמתכננים קרוס פאסיבי ממש מוצלח ?
זה הרי קודם כל מתחיל בתכנון הדרייברים , שופר , מנחה תדר וכו וכו .
כמה חברות כאלה יש ?
מעט מאוד .
 
אני אישית משתמש במגבר חזק מספיק עם ספייר .
פשוט כשמדברים על בי אמפ מול ברידג יש משמעות להבנה שזה לא באמת בי אמפ קלאסי .
בסוף מה שחשוב זה הכוח וזה שהמגבר לא משתגע עם השינויים בדרישה של הרמקול .כל השאר לא משנה .

וזה לא עניין של דעה , ברמקול אקטיבי אתה לא צריל להיות גאון הדור כדי לתכן קרוס וכו . יש לך כלים רבים , פשוטים וקלים ליישום .
כמה אמנים אתה מכיר שמתכננים קרוס פאסיבי ממש מוצלח ?
זה הרי קודם כל מתחיל בתכנון הדרייברים , שופר , מנחה תדר וכו וכו .
כמה חברות כאלה יש ?
מעט מאוד .
 
מנחה תדר , ? אני יודע שיש בפרליסון. , לא מכיר עוד , לגבי קרוס פסיבי לדעתי לא דוחפים משהו, יש שם עבודה בעיקר בטובים ,אני מכיר מקרוב כמה מאמץ השקיעו בקרוס שלי , אפילו זוג הצעדים עובדים בתדרים שונים , הטוויטר בפאסה הפוכה להכל והכל מונדורף !
 

מנחה תדר , ? אני יודע שיש בפרליסון. , לא מכיר עוד , לגבי קרוס פסיבי לדעתי לא דוחפים משהו, יש שם עבודה בעיקר בטובים ,אני מכיר מקרוב כמה מאמץ השקיעו בקרוס שלי , אפילו זוג הצעדים עובדים בתדרים שונים , הטוויטר בפאסה הפוכה להכל והכל מונדורף !
באלטק שלך יש גם מנחה תדר ….:-)
 
באמת?
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור