תוספת מגבר נוסף מדגם LUXMAN M10X כנראה שאין דרך חזרה.


בהחלט מצטלם הרבה יותר טוב עם אור ב 2 החלונות :בעד:
אצלי כיביתי האורות, פחות הסחת דעת.
 

נכון, העיקרון לא השתנה מאז - קליפינג הורג רמקולים מהר יותר ממגבר חזק. לכן הדברים שרשמת מוקדם יותר מפלאים, בטח למי שלמד במגמת אלקטרוניקה .
אני רוצה רגע להבין. הלוקסמן הזה בהפעלה במצב סטראו ניכנס לקליפינג ? אתה מסתבך.
אני אסביר שוב את דעתי.
אם איציק רוצה באמת להנות משני מגברים, מה שזכותו המלאה לעשות, עומדות בפניו שתי אפשרויות
1. לחברם במצב ברידג להכפיל ואפילו לשלש את ההספק , אבל בתמורה להפסיד אכויות סוניות שקשורות במצב זה. בעיקר אם הסביר שאין בכוונתו לשמוע בעוצמות מפוצצות.
2. לחבר במצב ביאמפ מה שנותן יתרונות סוניים מסוימים ברורים אבל לא מגביר כמעט בכלל את עוצמת השמע המרבי .
ההיתי מצפה ממי שלא מכיר אפשרות מס 2 לפחות ללמוד קצת הנושא ואולי אפילו להתנסות. זה לא עולה כסף חוץ מעוד זוג כבלים שכניראה כל אחד מחזיק ספייר.
בברכה.
 
נערך לאחרונה ב:
שרשור מעניין.
אני אומר את דעתי,שלא מגובה בניסיון אישי.
אם להוסיף מגבר סטראו נוסף, בהחלט הייתי מנסה אופציה של ביאמפ. אני יודע שיש טוענים שזה בד״כ נשמע פחות טוב, אבל תוהה אם כך, למה הרבה יצרני רמקולים כן מוסיפים את האופציה.
וכן רואים בתערוכות ביאמפ, תאד אני זוכר, למשל.
בקיצור, שווה ניסיון ואז אולי, אפילו מגבר בהספק נמוך משלך יספיק.
מה שבטוח, הכוננית שלך מבקשת אחד נוסף בצד השני:).
בהצלחה ועדכן בהחלטה.
 
אני רוצה רגע להבין. הלוקסמן הזה בהפעלה במצב סטראו ניכנס לקליפינג ? אתה מסתבך.
אני אסביר שוב את דעתי.
אם איציק רוצה באמת להנות משני מגברים, מה שזכותו המלאה לעשות, עומדות בפניו שתי אפשרויות
1. לחברם במצב ברידג להכפיל ואפילו לשלש את ההספק , אבל בתמורה להפסיד אכויות סוניות שקשורות במצב זה. בעיקר אם הסביר שאין בכוונתו לשמוע בעוצמות מפוצצות.
תראה, מתוך מה שרשמת ברור לי שלא שמעת את המגבר המדובר. ספציפית בלקסמנים מהסדרות 900 ו 10, אין הפסד של איכות במעבר ל BTL. מה כן יש ב BTL יותר שליטה בתחום התחתון ויותר דינמיות.
שליטה בתחום התחתון ודינמיות נהנים בין אם הווליום חלש או חזק.
2. לחבר במצב ביאמפ מה שנותן יתרונות סוניים מסוימים ברורים אבל לא מגביר כמעט בכלל את עוצמת השמע המרבי .
ההיתי מצפה ממי שלא מכיר אפשרות מס 2 לפחות ללמוד קצת הנושא ואולי אפילו להתנסות. זה לא עולה כסף חוץ מעוד זוג כבלים שכניראה כל אחד מחזיק ספייר.
בברכה.
יש חברות שלא מאמיניו בבי אמפ, מ״ג׳יקו לדוגמה. למעט ה M9 אף רמקול של החברה לא מגיע בתצורה כזו. מה שכן, גם מג׳יקו וגם הפרליסטן שיש לאיציק אוהבים זרם בריא משום שהם יורדים למטה.
לעבודה עם הגברה חזקה אין שום קשר להאזנה בווליום גבוה, אלה דברים נפרדים שלא חייבים להיות תלויים האחד בשני. ניתן לשמוע בווליום נמוך גם עם הגברה חזקה, ועדיין ליהנות מכול היתרונות של מגבר חזק.

עם כל הכבוד לניסיון שלך, נראה לי שאתה מפספס התיחסות לציוד הפרטיקולרי ומכליל מניסיונך מציוד שאינו רלוונטי לפותח השרשור.
 

לכל רמקול יש גבול ,אבל ברמקולים בראים במיוחד -את מי זה מעניין?
הרמקולים הספיציפיים האלה יכולים לנגן כל אחד 117 די בי .
האוזן והחדר יכנעו הרבה הרבה לפני הרמקול .
לא לוקחים 2000 וואט כדי לממש את ה 2000 וואט - לא מכיר גם רמקול ביתי שמתקרב לשם ואין גם שום צורך כזה בבית.
אני כן בעד ומנסיון -בהספקים גבוהים כל עוד המגבר לא משתגע בדרך -ורשום בפירוש שמגבר הזה מתמודד היטב עם עכבות שונות.

וכן -עוד לא ראיתי רמקול נשרף מהספק נקי ובריא .ראיתי רק רמוקלים שנשרפו מחוסר או לכלוך.
 
כל אחד טוען ששלו יותר גדול מה חדש ...
חדר אקוסטי או סביבה אקוסטית טובה, מגבר חזק ויציב בעכבה יציבה (לא 4 ומטה) לא כזה שמכניס עיוותים, ישבור כל רמקול לפני האוזן לא מדובר פה על סוג של עילוי רמקול מדהים אני בטוח והייתי מת שיהיה לי כזה בסט רב ערוצי שלי אבל בחחייאת.
 

קפטן היקר!
האם אתה מתכוון אצלך ל3 מגברים סטריאו מחוברים לשמאל וימין , או לחליפין ל6 מונו מחוברים לשממאל וימין , האם הם זהים כולם? איך אתה מאזן ביניהם ? נראה לי יותר מדי עם כל הכבוד על תמיכת השכם לעצמך , לא קל לאזן חרטבונה כזו , מה עשית? איזה רמקול יש לך ?מה גודל החדר ? תפרט קצת !
 
קפטן היקר!
האם אתה מתכוון אצלך ל3 מגברים סטריאו מחוברים לשמאל וימין , או לחליפין ל6 מונו מחוברים לשממאל וימין , האם הם זהים כולם? איך אתה מאזן ביניהם ? נראה לי יותר מדי עם כל הכבוד על תמיכת השכם לעצמך , לא קל לאזן חרטבונה כזו , מה עשית? איזה רמקול יש לך ?מה גודל החדר ? תפרט קצת !
 
אגב , אוהב לצלות רמקולים ומגברים , תמיד ממוביל לשידרוג מטורף של דלונד ופורטרט, שום דבר לא קרוב לרמה הבינונית של היצרנים כולל כבלים נגדים קבלים וכדומה , כלומר יש פרסונליזציה של המכשירים , מי של מנסה גם לא יודע !
 

כל אחד טוען ששלו יותר גדול מה חדש ...
חדר אקוסטי או סביבה אקוסטית טובה, מגבר חזק ויציב בעכבה יציבה (לא 4 ומטה) לא כזה שמכניס עיוותים, ישבור כל רמקול לפני האוזן לא מדובר פה על סוג של עילוי רמקול מדהים אני בטוח והייתי מת שיהיה לי כזה בסט רב ערוצי שלי אבל בחחייאת.
אם האקוסטיקה מטופלת, מידות החדר מתאימות ואין החזרים מיותרים הסאונד נשאר נקי בווליום נמוך או גבוהה.
להאזין ל November’s של מנו קאטצ׳ה ב 65 דיבי או 85 דיבי ומעבר זו חוויה אחרת.
רוצה לומר, כל מה שרשמת רק מחזק את הדעה למה הגברה חזקה חשובה, במיוחד כשהשאר מטופל.
 
קפטן היקר!
האם אתה מתכוון אצלך ל3 מגברים סטריאו מחוברים לשמאל וימין , או לחליפין ל6 מונו מחוברים לשממאל וימין , האם הם זהים כולם? איך אתה מאזן ביניהם ? נראה לי יותר מדי עם כל הכבוד על תמיכת השכם לעצמך , לא קל לאזן חרטבונה כזו , מה עשית? איזה רמקול יש לך ?מה גודל החדר ? תפרט קצת !
 

תמונות מצורפות

  • Screenshot_2025-09-13-13-45-53-25_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2025-09-13-13-45-53-25_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    KB 80.5 · צפיות: 94
שלישיה של Linn klut בתצורת טריאמפ.
 

אם האקוסטיקה מטופלת, מידות החדר מתאימות ואין החזרים מיותרים הסאונד נשאר נקי בווליום נמוך או גבוהה.
להאזין ל November’s של מנו קאטצ׳ה ב 65 דיבי או 85 דיבי ומעבר זו חוויה אחרת.
רוצה לומר, כל מה שרשמת רק מחזק את הדעה למה הגברה חזקה חשובה, במיוחד כשהשאר מטופל
ברור אבל אל תשווה 2 מגברים בברידג שנותנים לצורך העניין 600W לצד בתצורה הזאת, לבין מגבר 1 שנותן 600 לצד (שהוא בנוי מלכתחילה לתת את ההספק הזה ברגיל) או מונובלוקים (לא בברידג) שנותנים את ההספק הזה, אם אתה רוצה לעלות למעלה תחליף מגבר ל אחר שהוא חזק\שונה\דוחף אחרת, עדיף מאשר להוסיף עוד 1 ולשנות את התצורה לברידג.
 
מה זה משנה? לא ברור לי
מגבר בסטריאו יש לו spec מסויים
אותו המגבר בברידג, יש לו spec קצת אחר
עכשיו תחליט אם ה spec מתאים לך או לא.... לא רואה קשר למגבר אחר... מגבר אחר זה מגבר אחר, מי אמר שהוא יהיה עדיף על הלקסמן בברידג?

במקרה של הלקסמן הנתון:
בסטראו יורד ל 1 אוהם הספק 150 וואט לערוץ דאמפינג 600
בברידג יורד ל 2 אוהם הספק 600 וואט לערוץ דאמפינג 300

לטעמי בשני המצבים הוא ידחף את הפרליסטן די בקלות. הרווח ממונובלוקים זה הדרום טוב יותר והפרדה שמאל ימין קצת טובה יותר.
 
מה זה משנה? לא ברור לי
מגבר בסטריאו יש לו spec מסויים
אותו המגבר בברידג, יש לו spec קצת אחר
עכשיו תחליט אם ה spec מתאים לך או לא.... לא רואה קשר למגבר אחר... מגבר אחר זה מגבר אחר, מי אמר שהוא יהיה עדיף על הלקסמן בברידג?

במקרה של הלקסמן הנתון:
בסטראו יורד ל 1 אוהם הספק 150 וואט לערוץ דאמפינג 600
בברידג יורד ל 2 אוהם הספק 600 וואט לערוץ דאמפינג 300

לטעמי בשני המצבים הוא ידחף את הפרליסטן די בקלות. הרווח ממונובלוקים זה הדרום טוב יותר והפרדה שמאל ימין קצת טובה יותר.
הלקסמן 10 במצב BTL מעצים כח פי ארבע.
600 וואט ב 8 אום
1200 וואט ב4 אום
2400 וואט ב 2 אום

IMG-20250913-WA0043.jpg
 

כן ברור
כתבתי נתונים על 8 אוהם כדי להמחיש את הטענה
העכבה המינימלית חשובה כדי לדעת אם יכנס לקליפינג עם הפרליסטן, והתשובה היא שלא, כי הרמקול יורד ל 3.2 מינימום.
לא מסובך
 
קפטן היקר!
האם אתה מתכוון אצלך ל3 מגברים סטריאו מחוברים לשמאל וימין , או לחליפין ל6 מונו מחוברים לשממאל וימין , האם הם זהים כולם? איך אתה מאזן ביניהם ? נראה לי יותר מדי עם כל הכבוד על תמיכת השכם לעצמך , לא קל לאזן חרטבונה כזו , מה עשית? איזה רמקול יש לך ?מה גודל החדר ? תפרט קצת !
החדר הינו מרתף בגודל של 4X6 לערך. תיקרה נמוכה 2.40 מ ,עמוס מאוד לאורך הקירות ללא שום טיפול אקוסטי. בחדר קימות 3 מערכות שמע שונות. יודע שזה לא אופטימלי אבל אני ציודפייל וככה אני אוהב. זאת אחת מהן .
במדידת של החדר שביצעתי מאוד מזמן אין איזה קטסטרופה וגם אין הידהודים בכלל. בקיצור מאורת מוזיקה אמיתית. יש לי שישה פטיפונים שונים ואוסף של מעל 3000 תקליטים שנירכשו ב חמישים שנים האחרונות.
כמו שציינתי המערכת של ליין בנוייה משלושה מגברי הספק שהיו הבסט בשנות התישעים כאשר כל מגבר מפעיל לכל צד את הבס בניפרד המיד בניפרד והטויטר בניפרד. אין מה לאזן כי המגברים בתאורייה זהים. הפרהאמפ של ליין קאיירין ואין לו בלנס. הרמקולים גם כן של ליין. קאבר.
אז כן, אני מרשה לעצמי לטפוח לעצמי קצת על השכם.
הערה: ברור לי שהציוד שלי מיושן ויתכן שכבר לא מתחרה במה שיש היום בכל אספקט, אבל גורם לי להרבה נחת.
 
לציוד מיושן קסם משלו והוא טוב במה שהוא טוב, לא צריך להתחרות בציוד של היום ותתפלא יש הפתעות .
לגבי נתוני המגבר בהחלט מרשים זה חתיכת ביסט. לעניין משהו אמר לא בטוח אם מגבר 1 גדול אחר יהיה טוב יותר מ 2 בברידג שנותנים אותו הספק אז אם תפרק את העניין לרגע, מבחינה כספית כי מפה זה מתחיל ואין מדד ראשוני אחר ריטייל 20 אלף דולאר, תכפיל ב 2 הגענו לו 40 אלף דולאר, איזה מגבר 1 במחיר של 40 אלף דולר יהיה טוב מ 2 כאלה .... גוגל אומר Boulder 3060. אכן לא פשוט.
 

נערך לאחרונה ב:
החדר הינו מרתף בגודל של 4X6 לערך. תיקרה נמוכה 2.40 מ ,עמוס מאוד לאורך הקירות ללא שום טיפול אקוסטי. בחדר קימות 3 מערכות שמע שונות. יודע שזה לא אופטימלי אבל אני ציודפייל וככה אני אוהב. זאת אחת מהן .
במדידת של החדר שביצעתי מאוד מזמן אין איזה קטסטרופה וגם אין הידהודים בכלל. בקיצור מאורת מוזיקה אמיתית. יש לי שישה פטיפונים שונים ואוסף של מעל 3000 תקליטים שנירכשו ב חמישים שנים האחרונות.
כמו שציינתי המערכת של ליין בנוייה משלושה מגברי הספק שהיו הבסט בשנות התישעים כאשר כל מגבר מפעיל לכל צד את הבס בניפרד המיד בניפרד והטויטר בניפרד. אין מה לאזן כי המגברים בתאורייה זהים. הפרהאמפ של ליין קאיירין ואין לו בלנס. הרמקולים גם כן של ליין. קאבר.
אז כן, אני מרשה לעצמי לטפוח לעצמי קצת על השכם.
הערה: ברור לי שהציוד שלי מיושן ויתכן שכבר לא מתחרה במה שיש היום בכל אספקט, אבל גורם לי להרבה נחת.
כל הכבוד ! נשמע לי מרתק , למרות שאני יותר ״ דיגיטלי.״ ממך , פטפון לא בשבילי , אבל אתה נשמע לי אודיפיל מגובש , ומעריך את זה מאוד למרות חילוקי הדעות בינינו , אשמח לבקר יום אחד באם תרצה , מכיוון שאני ידוע כpersona non grata?"
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור