שקע חשמל - למה הוא משפיע על הצליל?


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
נו, מה יהיה?

שלום דיג'י
הטענה הפשוטה של האנשים בהקשר של שרשור זה בפרט ופורום זה בכלל, היא שהם שמעו הבדלים בין שקע א' לשקע ב'. הם לא אמורים להוכיח זאת, הם גם לא אמורים להסביר זאת.

הם לא אנשי מקצוע, הם לא מפרסמים מאמר בז'ורנל מדעי, הם לא רושמים פטנט.

אתה טוען כי זה לא נכון, מכיוון שזה עקרונית לא אמור לקרות.

כל שאר הממבו ג'מבו שלך, כולל האנלוגיות הלא רלוונטיות לבריאתנות, לא שייכים לעניין.

אתה טוען כי "אנו" לא יודעים להסביר. א. זה לא נכון; ב. זה לא רלוונטי לדיון, בהינתן פנומנה נטענת. אם הטענה הנ"ל הייתה סותרת את הידע המדעי, ניחא. אבל היא לא. היא למשל טוענת כי יש הבדל בהעברת הזרם/מתח החשמלי לפי מבנה וסוג חומר. לאופן בו הוא עובר/מגיע יש השפעה על האופן בו מכשיר אודיו עושה את עבודתו, ומכאן משפיע על איכות הפעולה שלו, קרי: רמת השחזור. זה לא סותר דבר, זה יכול להיות לא נכון (או כן נכון).
בנוסף, לא ידועים לך הרי ניסיניונות פיזיקליים מוסדרים שסותרים את האפשרות הזאת, נכון?

הסברי האוטוסוגסטיה שלך ממש לא מחזיקים מים, מכיוון שאתה, למיטב זיכרוני, מסרב לעשות את המינימום, לאמור: להיחשף לפנומנה המדוברת. זה קשור להתנהלות של מדע כמו ששירה אסקימואית קשורה למכניקת הקוונטים.

זאת ואף זאת: הערבוב שלך בין הנדסה (אפשרי/לא אפשרי; ידוע/לא ידוע; מוסבר/לא מוסבר) ובין תגובת אנשים (אוטוסגסטיה/כמה כן שמע)) מעלה על הדעת כי אתה לא באמת מבין את הפערים המהותיים בין אופני מחקר ותחומי דעת.

בדיונים המתישים אתך הבאתי לך משהו כמו תריסר דוגמאות של הבדלים שההנדסה לא הכירה באודיו, ולאחר שהנושא עלה, התברר כי יש פרמטרים נוספים לאלו הידועים והנמדדים. היכרות אתם הרחיבה את תחום הידע, הביאה למדידות ותקנים חדשים, וטיפלה בבעיות.
אתה, כמובן, לא טרחת להתייחס לכך – בדיוק כמו שאדם דתי לא ייתן למערכת ידע משתנה ומורכבת לשנות את המנטרות שלו. וכן, זה כלל, למשל, כבלי אודיו.

נסה לא לתת ציונים לאנשים בשם המדע, הלוגיקה ובאמצעות אנלוגיות. אתה עושה את זה באופן מביך.

ואחרון: נסה להבין כי הטיעונים שלך, בדיוק בזו הלשון, נאמרו מאז שנות השבעים על-ידי מהנדסים בתחום. לאחר אותם תריסר כישלונות, אנשים בעולם הגדול למדו להיות מעט צנועים יותר ולבדוק מעט טוב יותר טענות מהסוג הזה.
אתה, עם כל הכבוד, לא רק שלא שמעת דבר, גם לא למדת דבר.
שנה טובה וחקסמח
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
תמיד מספרים את הסיפור הזה בצורתו המעוותת כאילו "המהנדסים טעו" גילו משהו חדש ששכחו למדוד איפשהו בתחילת שנות השמונים.
אין כאן עניין של "טעות", ולא אמרתי/התכוונתי שמי שטען שאין סיבה הם דווקא המהנדסים שבנו את המכשירים, אלא דעתנים מסוגך.
אתה עושה סלט בין השאלה אם בכלל יש הבדלים (לפני שבכלל מדברים על מקורם) לבין הנסיון לאפיין אותם בצורה חשמלית.
סלט? כשהטענה שלי היא שהניסויים לגבי "האם בכלל יש הבדלים" עדיין לא מוצו? אולי אני אלך לאכול את הסלט שאשתי הכינה :)
זה אתה אמרת, וחבל :) בניגוד לשומעי הוודו, אף טענה שאני מביא אינה חסינת הפרכה.
את זה ראינו :)

ההבדל הוא שאתה מתייחס למה שאתה אומר כאילו האמת אצלך בכיס, כאילו אתה המדען וכל השאר וודואיסטים.

עמיר
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
יואל,
אותן "תריסר דוגמאות" שהבאת היו חומר פרסומי פסאודו מדעי.
הטיעונים שלך היו רק ש"יש ידע בעולם הגדול" וכשביקשתי ממך משהו קונקרטי, אמרת "יש רשת, לך חפש".
מעבר לכך, שום טענה עניינית לא הייתה לך (לינק).
לחילופין, כשנתבקשת להתייחס להעדר פרסומים על אותן "עובדות" לכאורה או "ידע" ב- IEEE וב- AES, ביטלת זאת במחי יד והתייחסת אליהם כאל "עוד אגודת מהנדסים", כאילו אלה אינם מעורים באותו "ידע של העולם הגדול". אז הבנתי שאני מתווכח עם אדם שאין לו אפילו הבנה בסיסית באודיו ואלקטרוניקה, אבל להטיח בוץ הוא יודע. כפי שאתה עושה עכשיו, כרגיל, בתקיפתך אותי במקום את טענותי.

הטענה ה"פיזיקלית" הפשטנית שלך אינה מסבירה דבר. מה שמשתמע מדבריך זו הטענה הבאה: אם המכשיר מקבל אנרגיה מהקיר, אז האופן בו האנרגיה עוברת דרך תווך (שקע) חייב להשפיע על תפקודו. ואתה מעטר את זה במדענות ובשפה גבוהה. ובכן, צר לי אבל זהו תיאור פשטני שאין בו מאום. זה כמו לומר שביצועי הרכב שתתדלק בהכרח יהיו מושפעים מהצבע של פיית משאבת התדלוק.

מעבר לכך, לא לכבודי להתייחס ללעז הבריוני שלך.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לעניין עצמו

ושוב שלום
גי'טר? אתה שמעת על ג'יטר? עם פרוץ התקליטור והנגן לא שמעו על כך, יתירה מזאת: הייתה הכחשה כי קיים עיוות אופייני למדיה הזאת. אבל, שומעי מוזיקה התייחסו לתופעה מסוימת. מהנדסים, כן מהנדסים, חיפשו ומצאו.

הבדלים שמיעים בין מכשירים הנמדדים זהה, על כך שמעת? הלא המהנדסים טענו ששלוש או ארבע או חמש המדידות שלהם מייצגים הכל. אז זהו, שהם לא. איך ידעו? כי אנשים שמעו את זה, המהנדסים הקשיבו להם וגילו שיש עוד מרכיבים, הרבה יותר מרכיבים.

כבלי אודיו: "לא ייתכן שיש הבדלים"; "חוט חשמל עושה את העבודה" ) וזה אמר גם האיש שהמציא את האלקטרוסטיים של קווד.

שלושת הפרמטרים היחידים לאיכות השמעה של פטפון הם מהירות, Wow, Flutter; מה, יש עוד? לא יכול להיות. הרי לא מדדנו. איך החומר של הפלטה משפיע על השחזור? הוא משפיע, ועוד איך. זה שלא מדדת, זה שעניין זה לא נכנס לתמונת הידע שלך לא משנה מציאות.

יש משמעות לבידוד ולחומריו מתחת לרכיבים מסוימים. בוודאי שזה לא קיים, זה ווודו; אה, רואים את זה בסקופ? אה, אז כן.
להמשיך?

אין לי ידע מקצועי באלקטרניקה ולא טענתי שיש לי. טענתי שיש לי התנסות מסוימת, וכן - אני לא יודע להסביר אותה הנדסית, וגם לא מתיימר.

לעומת זאת, לא הבנת את הטיעון העיקרי: אני מתנסה בתופעה מסוימת; אני שומע מספיק טוב, יש לי מערכת מספיק טובה ואני מכיר מספיק טוב את המהות של העניין: המוזיקה המנוגנת. אם אני שומע שינוי במשולש, או במיקוד התוף, או בעצם הופעתה של גיטרה ברקע או מלמול נגנים, אני לא צריך אישור ממי שלא יודע.
אני כן ארצה הסבר ממי שמוכן לחקור את זה. אתה ממש לא הטיפוס: הרי אתה לא מוכן להיחשף לכך, מעבר לעובדה שאין לך מערכת שיכולה בכלל להתכתב עם הדברים האלה.
גם עניין הטענה הפיזיקלית שלי מעלה על הדעת שלא הבנת דבר: אמרתי משהו עקרוני, זוהי אינה טענה פיזיקלית. האם כבלי חשמל עושים הבדל? אם סבורים שכל מה שמדובר בו הוא העברת זרם וכו' כדי להפעיל את המכשיר, וכל מה שמגיע מהרשת למכשיר לא מתכתב עם דברים הגורמים לעיוותים בעבודת המכשיר - אז אתה צודק. אבל אם יודעים שזה לא כך, אז זה סיפור אחר.
ואני לא צריך אישור שלך. אם שמתי כבל חשמל ייעודי לרמקול האלקטרוסטטי שלי מפעם, והוא סידר צליל, אחר, קטונת מלטעון שלא כך. בוודאי כאשר השינויים התייחסו לפרמטרים ברורים כמו עצמה או פרטים, בוודאי כאשר אנשים אחרים שמעו הבדלים - מבלי שידעו מה השינוי בחומרה (מדובר בתקליט מונו ובהעברה בין ערוצים).

חלק ניכר מהאנשים שקידמו את האודיו פעלו בתחומים לא מדידים - וכמעט כולם היו מהנדסים.

בעניין הבריונות: מקום זה מיועד להחלפת דעות המתבססות על ניסיון, ידע, עניין וכיו"ב. הסידור הכפול שלך - הפאתטי למדי בהינתן אפס ההתנסות הישירה שלך בתחומים עליהם מדובר מתוך חשש שלך(!!!) - של הפיכת אנשים שהתנסו בדברים מסוימים לעדת מאמינים באמונות טפלות, המונופול שלקחת על מדע, לוגיקה ועוד (מעבר לשגיאות שלך, אתה מחלק ציונים לאנשים ומתנשא באופן מעליב), היא הבעת זלזול ופגיעה רבתי באנשים המסיחים כאן לפי תומם ביחס להתנסותם.
התייחס עניינית, והתגובה תהיה גם היא כך.
חקסמח
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
עם פרוץ התקליטור לא שמעו על ג'יטר?
שטויות. חיפוש קצר ב- IEEE מציג אינספור מאמרים אקדמיים משנות הששים והשבעים המתייחסים לג'יטר במערכות דיגיטליות.
אל תאמין לי, בדוק לבד.

השאר - מדרון חלקלק. אפשר לחשוב שהייתה איזושהי תגלית מרעישה שהמהנדסים "לא ידעו" עליה אחרי שהמאזינים התלוננו.
כאילו שלא היו אילוצים הנדסיים. הרי לא שמעת אף מהנדס מדבר אובייקטיבית על ה-CD, אז בשנות השבעים. רק אנשי שיווק. מה בדיוק ציפית שהם יאמרו??

ומי טען שכל הפטיפונים זהים??

על נסיוני אני לא חייב לך שום הוכחה, אתה ואחרים תמשיכו כהרגלכם להטיח בי שאני "חסר נסיון" כי לא הלכתי למופעי הראוותנות והשופוני של בעלי המערכות היקרות להחריד ("מומחים"). אני יודע מה שמעתי ומה נסיוני ואני לא הולך להגרר להתנצחויות כמו אחרים, כי זה ממש לא מעניין אותי.

אתם מצידכם תמשיכו לטעון להבדלים (לינק) בדוחסי Lossless - מערכות שעפ"י ה-SRS שלהם מחייבות זהות דיגיטלית אחד לאחד - ולחשוב שהמהנדסים "עוד יגלו" שהם פיספסו משהו. כל מי שיש לו הבנה בסיסית בתוכנה מבין כמה הטענה הזאת מגוחכת. המשיכו להאזין לוקטורי מספרים ולקבוע שיש הבדל במקום לעשות חיסור אריתמטי פשוט בתוכנה נומרית ולראות שהתוצאה היא אפס. מכאן דדוקטיבית נגזר כל הוודו... מעמדים לכבלים, פיוזים אודיופילים, שקעים. מישהו כאן אמר וצדק: אצל חלק מהאנשים, התחביב הוא שופינג.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
אני לא הולך להתרברב ולהגרר להתנצחויות כמו אחרים
לא לגמרי מדוייק מדעית :)
אפילו השירשור הזה מפריך את טענתך לחלוטין -- זה מה שעשית בו, ולא שכחנו שירשורים ארוכים מזה ומתנצחים אפילו יותר מזה

זה ממש לא מעניין אותי.
בינתיים לא ברור מה בעצם מעניין אותך בשירשורים שלדעתך הם דיונים בין טפשים לבין חסרי ידע.

כפרשנויות, אפשר לנחש שאתה עוסק בלהוכיח את עליונותך-כביכול, אתה המדען והמשכיל, אחרים וודואיסטים ודוברי שטויות, שלא לכבודך לדון אתם, אבל העובדה היא שאתה דן אתם באריכות, אחרת בפני מי תראה עליונות? בפני כאלה שאתה רואה אותם כשקולים אליך או טובים ממך?

הדיון באמת ירד קצת מתחת לבור-תחתיות, ואתה מתבריין בו לא פחות מאלה שאתה מאשים בביריונות (כאשר למעשה פנו אלך עניינית לחלוטין).

הגיע זמן הופה חרופה.

לילטוב ושנטובה לכולם!!!
עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
דיגי. אתה פשוט לא אמיתי.

אתה אחד מהרברבנים ביותר שניתקלתי בהם. ידע של כלום והתנשאות של מי יודע מה. בלי שמץ של נסיון. כולה ילד שלומד עכשיו הנדסת אלקטרוניקה וחושב שהוא מקור הידע בהתגלמותו.

האמת שדי נימאס לי ממך ומהפוסטים המעצבנים שלך. כל מי שמתווכח איתך ומעלה טענות נגד הופך להיות בריון, הפורום הזה הוא ביריוני וכולם כאן מטומטמים גמורים חוץ ממך. הבעיה היא שאתה דואג השכם וערב להעליב אנשים עם ההתנשאות המחרידה שלך! אני ממש מילימטר מכפתור החסימה, מה שהייתי צריך לעשות מזמן. עוד כשריחמתי עלייך אחרי שיחת הטלפון שלנו ולא גררתי אותך מהמשקפיים לבית משפט על פליטת פה חמורה שלך אלי. לא חשבתי שתחזור לכאן והנה, שוב אתה, עם טענות של תלמיד מתלהב בהנדסת אלקטרוניקה בעוד אתה בתול בנושא עליו אנחנו מדברים.

שמע חביבי, באמת. אין לך ממש מה לחפש כאן. גדול עלייך, ענק עלייך התחום הזה, אתה מבזבז לי מקום יקר על ההרד דיסק, וגם ככה אין לך ממש מושג על מה אתה מדבר. אם תשמור על כבוד הגולשים האחרים תוכל להישאר, במידה ותמשיך עם הסגנון שלך המתנשא שאינו מתוך נסיון אמיתי בתחום ומוכח תחסם. אנחנו רוצים כאן חובבי אודיו ולא חובבי אלקטרוניקה שאין להם נגיעה בתחום. לא לשם כך פתחנו את האתר ואנחנו יכולים בהחלט לברור את הגולשים שלנו.


דיגי - זו לא בקשה ולא אזהרה. זו דרישה!

אגב, שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
לא תשמע ממנו מילה על השעות שטחן עם העוסקים בתחום לשיפור המערבולת שהוא יושב במרכזה לצורך האזנה
גם אתה מאלה שבונים לעצמם תדמית -- מישהו טוב לב שעוזר לכולם, קצת עצבני לפעמים, אבל עובר. אבל למה להמציא שקרים? זה קצת מטריד לראות שזה קורה אצלך.

במשך שנים (כנראה יותר מ-10) עבדתי רק עם "עוסק בתחום" אחד ברמה של לשאול לעצתו ברמת ציוד, ואני לא בטוח שבמשך כל השנים האלה הוא הייה אצלי בביית יותר מ-10 שעות כיועץ, וגם זה כדי להכיר את טעמי, לא כדי לייעץ לי ספציפית לגבי מיקומים, אקוסטיקה וכדומה, שלגביהם מעולם לא ביקשתי ולא קיבלתי ייעוץ.

עם "עוסקים אחרים בתחום" עבדתי רק ברמה של "אני רוצה את הדגם X של חברה Y". הם ביצעו את היבוא וההובלה. כל השאר בטיפולי.

מה"עוסק בתחום" ה"עיקרי" קניתי יותר מפעם אחת ציוד, שסבלתי ממנו שנים, אבל הוא הצליח לשכנע אותי שזה בגלל הציוד שקניתי אצל אחרים :(

בסופו של דבר, קניתי (בצורת "אני רוצה את הדגם X של חברה Y") ציוד אצל אחרים, לא רק שלא לפי עצתו, אלא בניגוד מפורש לעצתו, כמעט ברמת מריבה, תוך שהוא הסביר לי שאני הולך לקנות ציוד ממש גרוע. מעניין שכשחיברתי את הציוד ה"גרוע", כל הבעיות שנסחבו שנים פשוט נעלמו...

כרגע, לפי טעמי האישי, המערכת לא נשמעת רע במיוחד, טפו-טפו-טפו (וודו :)), למרות אי-מעורבותם של "עוסקים בתחום".

למה ראית לנכון להמציא שקרים לא ברור לי -- חסרונות שאפשר להצביע עליהם זה לא דבר שחסר אצלי. אני אפילו אודיופיל! בלי להסתיר את זה אפילו! ולא סתם, אפילו אודיופיל מטופש, כזה שקנה כבלים שמנים בהרבה כסף לצרכי וודו!!

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
אלדר. מה קרה לך?

דאגת כמה וכמה פעמים להגיד לי שעמיר אדם מקסים. אפילו בשיחתינו האחרונה אמרת שאתה מאוד מחבב אותו.
פתאום נפלה עלייך רוח קרבית?

אגב, אני למדתי שעמיר הוא אדם אמיתי, אוהב לעזור ולסייע, נהנה מהתחום ועל פי התוצאה אצלו בבית הוא גם יודע דבר או שניים (יותר ממני לפחות) על אודיו. חבל מאוד שבשניה אחת אתה הופך להיות משניצל למסור חשמלי.

יאללה, חלאס דארי. לא בא לי לקנוס אותך בתוך החגים. אתה יודע שעמלת חגים זה אלוהים ישמור!!! (-:

אוהב את שניכם.

שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה. (עכשיו תתחבקו ולא קרה דבר).
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,098
מעורבות
1,585
נקודות
113
1. נמר - קראתי את מה ששניצל כתב על עמיר - לא רואה שם שום ביריונות מפורשת. בתור אדם גס רוח הרבה יותר משניצל אני יכול לאמר לך שאני לא פירשתי את דבריו כעוינים כלפי עמיר החפרן; נהפוכו, מדובר בסגנון שניצלאי קלאסי.

2. דיגי, מה לביטים וכבלי חשמל, תגיד לי? אף אחד מעולם לא טען שיש הבדל במידע המועבר בקבצים, כאשר מעתיקים אותם , או דוחסים אותם ואז פורסים אותם. אנא אל תערבב שמחה בששון.


3.לדעתי חלק גדול מהוויכוח הוא הפערים שיש בין אנשים ביכולת שלהם לזהות הבדלים. לפני כמה ימים ישבתי עם חבר ששומע במערכת טובה (kronzilla, living voice, michell orb - לקוח VIP של ערן, בקיצור :)) והשווינו בין הנגן DVD המאפן שלו לממיר DAC202 שלי.
אמנם החיבור היה רחוק מאידאלי. - חיבור קואקסיאלי דיגיטלי לממיר מה- DVD, יציאת ה- RCA של ה- WEISS שמעדיף להוציא XLR, העמדה מסריחה של הממיר באלכסון על ה- DVD ועם סטנד של כרעי תרנגולת.

אבל, גם החבר וגם החבר שלו, שניהם קוראים לעצמם אודיופילים, בקושי הצליחו לזהות בהבדלים בין שני הנגנים.

לי ההבדלים היו ברורים כשמש ואין לי בעיה לעמוד למבחן עיוור בהם עם אקדח על הרקה. זה לא כי אני כ"כ יותר מוצלח מהם. זה פשוט כי אני מכיר את הממיר ממש טוב ומזהה מייד את חתימת הצליל שלו.

לאחר מכן, החלפנו את האינטרקונקטים למשהו קצת יותר רציני מהצ'יקמוק שהוא משתמש בו ל- DVD (חיברנו VDH THE FIRST) ולדעתי היה הבדל, שוב, משמעותי מאד. הם בקושי הרגישו.

רוצה לאמר, יש גם הבדלים ביכולת הזיהוי.

ואני חוזר ואומר - אם רוצים לעשות מבחן אמיתי - לא צריך עיוור ולא צריך מדידות. צריך להביא אשה. כל בנות הזוג שהיו לי בחיי זיהו הבדלים בין כבלים ב- 5 דקות.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
לעניין האשה , במקרה אצלי בבית שמעתי קטע באחד הדיסקים שכלל נביחות כלב, הכלבה שלי ( לא האשה :) ) התחילה לנבוח, ומאז היא משמשת כבוחנת המערכת ! אם אני משנה משהו היא נובחת כך, אם אני מוסיף משהו היא נובחת אחרת :כל-הכבוד:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
1. נמר - קראתי את מה ששניצל כתב על עמיר - לא רואה שם שום ביריונות מפורשת. בתור אדם גס רוח הרבה יותר משניצל אני יכול לאמר לך שאני לא פירשתי את דבריו כעוינים כלפי עמיר החפרן; נהפוכו, מדובר בסגנון שניצלאי קלאסי.
הפוסט שלך נכתב יותר משעתיים אחרי שכתבתי במפורש ששניצל המציא שקרים בהקשר שלי.
מה זה בדיוק אם לא ביריונות?

לא שה"סגנון שניצלאי קלאסי" נטול בריונות (בחלק מהמיקרים), כך שזה לא בדיוק בחזקת "נהפוכו".

למען הסר ספק -- לא שאני חושב ששניצל שקרן (בהרגל) --אני בפירוש חושב שלא -- אלא שהפעם הוא ניסחף.

ואשר לזה שאתה לא ראית בריונות -- אולי זה דומה לאלה ש"בקושי הצליחו לזהות בהבדלים בין שני הנגנים"... :)
(אל תיקח יותר מדי ברצינות -- נכתב עם חיוך).

נעזוב, זו לא הסערה הראשונה בכוס המיים, וכנראה גם לא האחרונה.
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
...ועל פי התוצאה אצלו בבית הוא גם יודע דבר או שניים (יותר ממני לפחות) על אודיו
הי, נמר!

תודה על המחמאה!!! :אוהב-מאוד:

עם זאת, אין לי שום יומרות לדעת יותר ממך, וזאת למרות שעקב הגיל בלבד, אני יותר שנים בתחום.

התעסקנו בתחומים קצת שונים, ובתחומים שבהם השקעת, ותוך זמן קצר מאוד יחסית, גם התמחית, אין לך מה להתבייש. להיפך!!! :בעד:

בברכה, תודה והערכה! :אוהב-מאוד:
עמיר
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
לעניין האשה , במקרה אצלי בבית שמעתי קטע באחד הדיסקים שכלל נביחות כלב, הכלבה שלי ( לא האשה :) ) התחילה לנבוח, ומאז היא משמשת כבוחנת המערכת ! אם אני משנה משהו היא נובחת כך, אם אני מוסיף משהו היא נובחת אחרת :כל-הכבוד:

הכלבה שלי נובחת מנביחה שמגיעה מהרמקולים של הטלוויזיה. כנראה השמיעה שלה לא משהו...

הנמר באדום.

זה גם חשוב לדעת. ברוב המקרים, הטכנוקרטים פועלים על פי מה שהם רואים/שומעים ובלי הוכחה מדעית הם אינם מאמינים בקיום התופעה. זה אומר שמבחינתם העולם טרם נוצר מפני שאין הוכחה מדעית מנומקת לאיך נוצר העולם. לכן, ניתן להתדיין איתך.


על נושא בריאת העולם והסתירה הלוגית בטיעון, ענה יפה מי שענה.
לגבי מה ראיתי/שמעתי/הרגשתי, אני מודע לכך שהחושים שלנו (לפחות שלי) אינם הדבר הכי עקבי בעולם...

____________________________________

אם הבחנת בהבדלים בין אינטרקטנקטורים סימן שההבדלים קיימים כי הבחנת. יחד עם זאת, אם לא היית מבחין היית שולל את התופעה ומתנגד גם להשקעה בזה.


אני לא מתנגד לכלום. אני לא משקיע באינטרקונקט יותר מאשר לקנות אחד שנראה כאילו הוא מחובר באופן סביר. זה שאולי פעם שמעתי הבדל לא מוכיח כלום, ואני גם יודע שיכול להיות שזה היה מקרי.
מה שכן למדתי מהניסוי, זה שההבדל הוא כל כך זעיר, שהוא לא משפיע על החוויה שלי מהמוסיקה.
______________________________________________

כלומר, יכול להיות שמפני שלא הבחנת (אם בדקת כמובן) בהבדלים בין שקעי חשמל וכבלי חשמל אתה שולל זאת?

תראה, אני גם לא לקוח תרופות הומיאופתיות נגד שפעת. קודם כל, כי זה לא עובד מניסיוני (גם שינויים בחשמל לא). דבר שני, אין סיבה שזה יעבוד. דבר שלישי, אם זה היה עובד, אז מי שמתעסק בתרופות היה מייצר את זה, לאחר שהוכיח ל-FDA שזה עובד.


הרי גם אני יכול לשלול שיש הבדלים בין אינטרקונקטים שונים ולהגיד שההבחנה שלך היא מחוץ לראשך. האם זה יהפוך את מה שאני טוען לעובדה? כמובן שלא.
clip_image002.gif


זה דיון, אנחנו עוסקים בעיקר בדעות, לא בעובדות. אם תרצה אפשר יהיה אולי פעם לארגן מבחן כמו שצריך (לא אחד עם העברות תכופות, אחד עם האזנה ארוכה ושלווה).

כל דבר קטן הוא זוטה. הרבה זוטות זה כבר דבר אחד גדול או בינוני. אנחנו משפרים הכל ומתייחסים לכל הזוטות הללו כמשהו שמוביל לדבר אחד טוב
.


אני, פילוסופית, חולק עליך כאן:


  1. זוטה וזוטה לא מתחברות ביחד להבדל גדול, וההתעסקות בהן היא, לשיטתי, התעסקות בתפל, בלא רלוונטי, כי היא איננה משפרת את החוויה של המאזין.
הכלל שלי לרכיב מאוד פשוטה, אם אני לא שומע הבדל בקלות, אני לא קונה. לפחות ברמה הכלכלית שלי, אני לא הולך להוציא אלפי שקלים על משהו שהוא בקושי משנה. עניין של תמורה שולית פוחתת (בזמן ובכסף).


  1. אתה לא תיארת הבדל שהוא קטן, אתה נתת סופרלטיבים אדירים, שבמינימום הייתי מצפה לשמוע ברמקול שונה.

העקיצה של הפיור אקוסטיק לא לעניין. הרי אנחנו מדברים על ההווה ולא על 6 שנים אחורה. לכן, נראה כי אתה לא ממש מתדיין אם כי מתדיין ועוקץ בו זמנית. התגובה שלי היא פשוטה. אז, בעבר, לא הבנתי כמו היום. היום אני במקום אחר, עם מערכת אחרת ורפרנס האזנה עשיר מאוד. לכן, בוא נתמקד בהווה.



זה לא נכתב כעקיצה.
זה נכתב בתגובה לטענה שאני לא רגיש, לא בררן ולכן לא "שומע". אני בררן בסאונד, עוד לפני שהסבירו לי שאני צריך להיות בררן. אם הייתי יכול להיות מאושר מבום בוקס, כמו השומר בבניין שלי שמת על מוסיקה קלאסית ושומע כך כל היום, החיים שלי היו יותר פשוטים.
אבל מה לעשות, אם אני יושב בבית קפה והבאס נמרח מאוד, זה משגע אותי. מן כפייתיות (לא בצחוק, באמת).

בניגוד אליך, שהיית מאושר עם רמקולים לא טובים, אני עם רמקולים לא טובים לי לא שומע מוסיקה. מה זה "לא טובים לי"? כאלו שיש להם בעיה בסאונד שהיא כל כך מהותית בעיני, שמסיחה דעתי מהמוסיקה ולא נותנת לי להנות.

נכון, אני קיבלתי הרבה מידע ברשת ועזרה מחברים. גם שמעתי כמה מוצרים בחיי. יחד עם זאת, גם בימים הללו, אני לומד תמיד. לפעמים אנשים זקוקים ליד מכוונת על מנת להבין. בדיוק כפי שאתה זקוק לכך בכל הנוגע להבדלים בחשמל. אשמח לסייע ואף להביא לך את המפצל שלי (שיש בו כמה סוגים) להתנסות. נראה לי שזה יהיה נחמד מצידי ויעיל עבורך. יכול להיות שגם תגיד שלא היו הבדלים ואז צריך לחשוב מדוע לא הבחנת בהם. גם זה כמובן בסדר גמור.



בו אני אשאל אותך שאלה מהותית, בשביל מה אתה לומד את כל זה?

אתה נהנה יותר ממוזיקה, מאשר כשהיו לך זוג פיור אקוסטיק (דרך אגב, לא נראים פחות טוב או מושקעים מכל וורפדייל שמוכרים ומסקרים גם בסטריאופייל, שהיא גם פירמה סינית, מהתכנון ועד הייצור).?

כמה מהזמן שלך אתה נהנה ממוסיקה וכמה ממנו אתה מתעסק בלנתח צלילים?

יש פרופורציה בין ההשקעה שלך בשינוי הסאונד לשיפור ההנאה שלך מהמוסיקה?

נורא אהבתי את הפרסונה שלך אז, עם הפיור אקוסטיקס והמבסוטיות מהחיים. היית דוגמא למישהו שיודע לבד מה טוב לו והולך עם התחביב שלו למקום נכון.
סתם הערה בצד.

להסביר איך סאונד נשמע אני יודע היטב. גם את המושגים אני מכיר היטב. לכן, אין לי בעיה להסביר לך את ההבדלים בין השקעים השונים לפרטי פרטים. רק תבקש ואעשה זאת.



בקשתי כבר כמה פעמים. ואני מבקש גם התייחסות ללשון ההגזמה (לדעתי) ולפרופורציות. זה שאתה יודע לתאר, כבר קראתי. הביקורות שלך הן דווקא מהטובות שנתקלתי בהם, מבחינת זו שאינן מסתירות חולשות בכל מיני דרכים פתלתלות.

זה שההבדל זעיר זה לא אומר שהוא בלתי משמעותי. אני אדם ששואף לשלמות. כל דבר זעיר הוא משמעותי עבורי. כלומר, מה שזעיר עבורך אדיר עבורי.


אתה רואה, זו לדעתי, ברמה הפילוסופית, הבעיה של האודיופליה בהגדרה. היא עיסוק כפייתי בשלמות הסאונד פר-סה (כמו שכל אחד מגדיר אותה), ומפספסת את המטרה, שהיא להקשיב למוסיקה ולשכוח שיש מערכת, הקלטה, ושהכל בסה"כ אילוזיה שנוצרת ע"י אלקטרוניקה, אם זה עם העיניים עצומות והראש מוטה לאחור, ואם זה בריקוד בסלון.
זה כמו מכונית שמנסים להוציא מהמנוע שלו עוד כ"ס ועוד אחד ועוד שיפור, ושוכחים שהמטרה היא לשבת מאחורי ההגה, ולהנות מהנהיגה.

מאיפה לך שזה לא נכון. אתה מדען? אתה פיסיקאי? יש לך ידע בהנדסת חומרים והתנהגותם בהעברת חשמל למערכות אודיו איכותיות? כנראה שלא. אולי כן. אם כן תוכיח! עד אז, אין משמעות לטענה הזו שלך משום שגם היא רק תיאוריה. יחד עם זאת, יכול להיות שעבור אודיו יש השפעה ועבור ציוד רפואי אין. או שיש, אבל אף אחד לא מייחס לה חשיבות כי היא לא משפרת את ההגעה למטרה לצרכי רפואה
.


כתבתי לך, ניסיתי כבלים של חשמל ונאדה. היתה לי מערכת עם פיוז עצמאי בלוח – אפס הבדלים בסאונד. כן, עכשיו יסבירו לי שיש לי אוזניים מפח ושהמערכת שלי לא שקופה ושאני לא יודע לשמוע, ואם היו לי את הסטנדים הממש נחוצים הכל היה בסדר.
בסדר.

בו נצמצם את הספקנות שלי לשתי שאלות פשוטות


  1. אם המחברים בשקע מזהב ואלו במגבר לא, איך השגת שיפור במוליכות? הרי אותם אלקטרונים שקיפצו בעליצות לאורך הקונקטור המוזהב, האם לא איבדו מעליצותם כשהגיעו לחיבור למגבר?
  2. אם אכן יש הבדל, למה אף יצרן מהותי באודיו לא משפר את המוליכות של הציוד שלו? אנחנו מדברים על ענקים כמו B&W, DynAudio, ATC, JBL.
היצרנים הללו מציידים את האולפנים הגדולים והחשובים, הם שאחראים על התוצאה של הגורם הבודד הכי חשוב, איכות ההקלטה. אם אצלם החשמל לא עובר דרך מוליך לא מוזהב, מאיפה תגיע האיכות הנוספת הזו, שאתה מוצא במערכת, להקלטה עצמה?

אם המקרופון של הזמרת לא מעביר חשמל דרך מוליכות מוזהבת, מאיפה יגיעו הפרטים הנוספים שאתה מגלה בבית?


השמיעה בגיל 40 היא בסדר גמור. אנחנו לא מחפשים תדרים אם כי הרבה מעבר לכך. לכן, זה לא משנה עד איזה תדר אתה שומע אם כי יותר חשוב איך אתה שומע בוך התדרים שאתה שומע. יחד עם זאת, כלים אקוסטים, בהירים ככל שיהיו, לא מטפסים מעל ה-14 קילוהרץ. לכן, השמיעה שלך מספיקה בהחלט ותספיק לעוד הרבה הרבה שנים.


אחת הטענות המובילות באודיופיליה, בייחוד בעיסוק נגד המדיה דיגיטאלית (בעיקר MP3) היא שהתדרים הנמצאים מחוץ לתחום השמיעה עדיין משפיעים על התפיסה שלנו את הסאונד. מכאן העיסוק בסופר טוויטרים, לדוגמא.
אני מודע לכך שהשמיעה שלו כבר לא כשהיתה, כי החברה שלי, שצעירה ממני בכמה שנים טובות, מוכיחה לי את זה בכל הופעה חיה עם הגברה בהירה מדי.
מה לעשות, זה מה יש....

אני יושב בסלון מטופל אקוסטית והמערכת שלי כן מסוגלת לשחזר כלי חי. יכול להיות שזו הבעיה שאינך מבחין בהבדלים. המערכת שלך, על פי הטענות שלך, אינה שקופה מספיק ולכן את ההבדלים הזניחים הללו (לשיטתך) אינם בוקעים ממנה.


אני לא יודע איך הסלון שלך, אבל אני בטוח ששמעת פעם מערכת שמסוגלת לתת ווליום של הופעה חיה, בחדר אקוסטי ייעודי, ואתה מוקיר את ההבדל.
לגבי שחזור הכלי, אם תשים סקסופון ליד המערכת שלך ותנגן את אותו קטע מהקלטה, לא תשמע את ההבדלים? ההקלטה תשמע חיוורת בהשוואה. מה לעשות, קונוס שמזיז אוויר אף פעם לא יישמע כמו האוויר כפי שהוא נדחס בתוך סקסופון, לדוגמא.

צריך גם את זה וגם את זה. פשרות זה לפשרנים. אני גם מייחס חשיבות למיקום וההעמדה וגם לשיפורים הקטנים שנותנים עוד קצת למערכת.

פשרות זה מה שכולנו עושים כל הזמן. תחשוב על כמה דברים בחיים אתה מתפשר, כדי לפנות זמן לעסוק באודיו...
לא להתפשר זה כפייתי.
זה לא נורא, היינו מפסידים כמה גאונים, לא רק במוסיקה, אם הם לא היו כפיתיים...

על ארונית אנחנו יכולים להתווכח שעות. אבל כנראה אינך מבין את המשמעות שלה וכמה היא חשובה לצליל. ארונית איכותית זה כלי אקוסטי לכל דבר ויש להתייחס אליה בהתאם. באותה מידה שאתה דואג שהרמקולים שלך לא ירעדו צריך לדאוג שהמנורות לא ירעדו גם כן (או הזרוע של הפטיפון). לכן, במידה ויש לך מנורות או פטיפון במערכת, והם אינם משוככים כמו שצריך, התוצאה אצלך תהיה תמיד לוקה בחסר.


אני מבין את המשמעות של ארונית, מניסיוני ההבדל הוא כלום. היא כלי אקוסטי כמו טלוויזיה בין הרמקולים, זה עושה חתיכת הבדל (בדירה החדשה זה מה שקורה, וזה מעצבן, אם כי עוד לא התנסיתי עם שמיכות שונות).
אבל זה נכון, בציוד שפורפרות יש סיבה להשפעה של וויברציות, אבל לי יש ציוד טרנזיסטורי. לגבי רעידה של הרמקולים, זה משמעותי עד רמה מסויימת. מעבר לה הרעידות של הגוף שלי כבר משמעותיות יותר.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
וזה לא קשור. יש ששומעים מוסיקה יותר ממך ומשפרים את המערכת באופן מתמיד. גם דיסקים הם קונים, לא מעט, כמה מהם, בלי לבדוק, אולי גם אני, מחזיקים יותר מוסיקה ממך.

השאלה היא לא כמה מוסיקה אתה מחזיק. השאלה היא כמה אתה מאזין וכמה אתה נהנה מלהקשיב למוסיקה (נתון לא מדיד בעליל). יש גם מי שקונה מוסיקה באופן כפייתי, זה לא אומר שהוא מאזין לה...


סתם משפט חסר משמעות שהוא נובע מהמסקנה השגויה שלך שכלום לא משפיע מלבד מה ששמעת באוזניך. לכן, גם לזה אין שום סיבה ממש להתייחס ברצינות. לא כל דבר ניתן להסביר וזו העובדה היחידה הנכונה העומדת כנגד המשפט הזה שלך.

אני לא טוען שכל דבר ניתן להסביר, אבל לפחות אפשר לתאר. כשהתיאור מעורפל, ההסבר למה הוא פועל לא רציונאלי, אף יצרן רציני לא מתעסק עם מוצר מהסוג הנ"ל, והמציאות מראה שכל מי שעושה שימוש באביזר מסויים הוא כפייתי, אז אני נוטה לספקנות לגבי יעילות המוצר...

ולא, הביטוי "כפייתי" לא בא להעליב או לעקוץ. אני חושב שתסכים איתי שהעיסוק בשינוי מתמיד של זוטות הוא אכן כפייתי.

אני ממליץ שוב, בחום, על המאמר של Markus Sauer , בשם God is in the Nuances.
הוא עוסק בהעדר הקורלציה בין ניתוח איכות הסאונד ו/או מדידות, לבין הנאה ממוסיקה שנשמעת ממערכת.
גם אם לא תסכים לכל מה שכתוב שם (גם אני לא), יש שם כמה וכמה רעיונות מעניינים (וגם מחקר אחד, מאוד מעניין).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
ידידי.

1- אף אחד לא הצליח להוכיח כיצד נברא העולם. כרגע, כוח על טבעי (אלוהים לצורך העניין) הוא ההסבר הכי הגיוני מבחינתי. הסיבה היא שהתיאוריה הזו לא משתנה לעומת התיאוריות המשתנות השכם וערב של המדע כיום. במילים אחרות, יש טענות משתנות ויש וטענה שלא זזה מילימטר ממקומה. הדבר ההגיוני ביותר הוא להאמין בלא טבעי.

2- פעם שמעת הבדל ואתה לא מאמין לעצמך?
ההבדל זעיר עבורך עבורי לא ולא עבור המערכת שלי.

3- נכון. אודיופיליה היא עיסוק כפייתי בכל הנוגע לאיך אני שומע את מה שאני שומע. לא חדש לי, לא לך, ולא לאודיופילים האחרים. בכל זאת, לא רלוונטי לנושא שעליו אנחנו מתדיינים.

4- הבנתי אותך. ניסית כבלים ואתה יוצא בהצהרות חד משמעיות שאין הבדלים. אז אני אענה לך שניסיתי יותר כבלים ממך ואני יוצא בהצהרה שיש הבדלים. כאן, ברמת ההגיון, לי יש כמה נקודות עלייך. פשוט ניסיתי יותר ממך.

5- לשחזר כלי חי באופן מושלם לא ניתן. לעיתים הצליל המוקלט ומנוגן דרך המערכת נשמע אפילו רחוק מהכלי החי. לבל תשכח (אם אתה יודע בכלל) שאני עוסק בהגברת מופעים ואני נחשף המון לכלים חיים. המטרה היא לשחזר כמה שיותר מהכלי החי. לעיתים, על מנת להגיע לעוד אחוז מאיכות השיחזור, אתה חייב להתעסק בזוטות.

6- מעולה. אז אתה מסכים איתי שכפייתיות או לייתר דיוק אדיקות זה יכול להיות חיובי ואף להביא לתוצאות.

7- אז רגע, מנסיונך זה לא עושה כלום (מהו נסיונך אגב) אבל בציוד שפופרות זה כן עושה? אז זה כן עושה? לא עושה? עושה קצת? לא שמעת הבדלים אז זה לא עושה? אולי בכל זאת זה כן עושה ופשוט אתה לא מצליח להבין מה זה עושה? אולי זה עושה ואתה יודע שזה עושה אבל אתה לא רוצה להגיד שזה עושה? אולי זה עושה וזה הכל? אולי אתה פשוט רוצה להגיד שזה לא עושה למרות שאתה יודע שזה כן עושה?

8- אני יכול להעיד על עצמי ולהגיד ששעות המוסיקה שלי הן רבות משעות העבודה במשרה מלאה של האדם הממוצע.

9- לא פעם ולא פעמיים תיארנו באופן מאוד מפורט הבדלים בצליל בין מוצרים שאינך מבחין בהבדלים בניהם. דובר על הבדלים בתמונה, בבמה, במהירות, במיידיות, בדיוק, ברזולוציה, בטרנזיינטים, דינמיות, מיקרו דינמיות, פרטים, איזון טונאלי ועוד. בקיצור, הסבר מפורט כמו שההבדל בין מגבר אחד לריעהו מוסבר באופן מפורט.

אחרון.
לגבי המאמר.
תהייה ספציפי. עם מה אתה מסכים שם ועם מה לא?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,098
מעורבות
1,585
נקודות
113
ידידי.

1- אף אחד לא הצליח להוכיח כיצד נברא העולם. כרגע, כוח על טבעי (אלוהים לצורך העניין) הוא ההסבר הכי הגיוני מבחינתי. הסיבה היא שהתיאוריה הזו לא משתנה לעומת התיאוריות המשתנות השכם וערב של המדע כיום. במילים אחרות, יש טענות משתנות ויש וטענה שלא זזה מילימטר ממקומה. הדבר ההגיוני ביותר הוא להאמין בלא טבעי.

:כל-הכבוד::כל-הכבוד:

איפה! איפה עוד תיראו אדם שמחזיק דודו אהרון ושרית חדד בקולקציית הדיסקים ה"מגובים" שלו, ומתבטא בכזאת רהיטות? אין, לא קיים. אתה חתיכת אנומליה אתה, תאמין לי.

א. אתה חוטא לחלוטין בכך שאתה מנגח תיאולוגיה עם מדע. אין שום סתירה בין שתי צורות החשיבה האלו. יתירה מזאת, ככל שעולים ברמת ההבנה של כל אחת מהן, הסתירה שהיתה קיימת בהתחלה הולכת ונמוגה. ע"ע פרשנות רש"י ל"ששה ימי בריאה" (או שאולי זה היה הרמב"ם. לא זוכר. זה לא חשוב. מעניין, אבל לא חשוב).
היות והנושא טעון כ"כ, הייתי חייב להגיב. זאת משום שלמרות שאיני אדם מאמין, ואני חושב שאמונה בבריאה תבונתית היא מגוחכת, אני בהחלט מעריך תיאוריות דתיות *שלמות* הנותנות תשובות לשאלות הליבה של חיינו. (לא, אין כאן סתירה. גיחוך והערכה יכולות לחיות במקביל. )

קצת לתפוס עליך ת*ח*ת בצורה יותר ממוקדת - הסבירו ועוד איך נוצר העולם. יש כרגע תיאוריה די שלמה, ויחסית עם מעט מאד חורים לגבי חלקיקי השניה הזעירים הראשונים, השניות שבאו לאחר מכאן, ומליארדי השנים הבאות. לגבי הטענה שלא זזה ממקומה, גם אני יכול לטעון שנחש ירוק הקיא את העולם. הבעיה עם הטענה שלי שלא צריך להוכיח אותה. מדע, מטבעו, צריך להוכיח.

ב. אני, כמו רבים אחרים, נהנים ברוב הזמן לקרוא את הגיגייך, ובייחוד כשהווריד התימני במצח קצת מתנפח. עם זאת, כמסתכל מהצד - לא פעם אני רואה שכאשר הוריד מתנפח, גם החזה איתו, ואתה מאד מוריד אנשים אחרים (תופס עליהם ת*ח*ת בקיצור). אמנם הנ"ל מעצבנים למדי - מדובר בדיגיסאן, פאלו וכל מני נודניקים כאלה שלא מזהים הבדלים בין כבלים וחושבים שגם אנחנו לא, אבל לדעתי התפיסת תחת הזאת לא מביאה לכלום. אני מזכיר לך שאתה "בעל הבית" פה, וכשאתה תופס עליהם ת*ח*ת, זה קצת מוריד (בעיני לפחות) מדמותך ה"מנהיגותית" משהו.

ובאמת שאני שונא להחמיא לך, כי זה נשמע דוחה ומתלקק, אבל הדברים נאמרים מתוך מקום של פירגון, כמשתמש עוקצני מהצד שלא שם פין על אף אחד: לך אין את הפריבילגיה הזאת.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,098
מעורבות
1,585
נקודות
113
אני ממליץ שוב, בחום, על המאמר של Markus Sauer , בשם God is in the Nuances.
הוא עוסק בהעדר הקורלציה בין ניתוח איכות הסאונד ו/או מדידות, לבין הנאה ממוסיקה שנשמעת ממערכת.
גם אם לא תסכים לכל מה שכתוב שם (גם אני לא), יש שם כמה וכמה רעיונות מעניינים (וגם מחקר אחד, מאוד מעניין).

נודניק יקר,
(אתה נודניק וזה בסדר. נודניקים לפחות עומדים על שלהם, תכונה ראויה להערכה לכשעצמה. ואתה עוד שומע מוסיקה, אז בכלל...)

פה אני חייב להסכים איתך (למרות שבכל השאר לא) - לא משנה כמה שידרגתי וכמה טוויקים עשיתי - כשהמערכת לא נשמעה טוב, או כשלא היתה לי סבלנות להאזין, פשוט לא נהניתי ממוסיקה.
כל הטוויקים בעולם יכולים להרחיק אותנו מהמצב הארור הזה שבו לא משנה מה נשים, זה יישמע דרעק. התרופה היחידה? ללכת לישון ולקום ביום אחר. אולי זה יישמע טוב יותר.


אגב, אחסוך לך לחפש על מה לנגח אותי בחזרה, ואתן לך את החומר על מגש של כסף:

שלשום החלפתי את הדיסק הקשיח החיצוני אשר מחובר למחשב האודיו שלי, בדיסק קשיח חדש אך קטן (2.5"), USB3, המצריך רק כבל USB ואין לו ספק כוח חיצוני. רציתי דיסק ללא ספק כדי להתנייד איתו ביתר קלות בנסיעותיי.
הבדל לטובה, בלתי צפוי אך מובן לחלוטין בדיעבד, נשמע במערכת. כמובן - הרי הורדתי ממנה ספק מרעיש שאינו מיועד לאודיו. איזה אושר.

חלומות באספמיה, נכון?
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
נמר טוען להבדלים ויש הבדלים אם הסאטאפ שלכם יכול להמחיש זאת, זה הכל
לחפש את המדע כל הזמן, בקצב הזה לא תגיעו לשום מקום
אם זה יותר טוב אז זה יותר טוב
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
1,995
מעורבות
1,061
נקודות
113
רק בשבוע שעבר פורסם שיתכןן ומצאו בשוויץ חלקיק המהיר יותר מהאור....
אם זה אכן נכון, כל התאוריה של אלברט איינשטין שמבוססת על האור כחלקיק המהיר ביקום- ושלא ניתן תיאורתית לעקוף מהירות זו- קורסת, זו תהיה רעידת אדמה מדעית אם יש אמת בדבר.
לכן עופר, נראה כאילו נטענת כמה שנים והתפוצצת פה השבוע, אבל במהלך השנים מאז תפוז עברו פה הרבה כמוך, ויעברו עוד ...
יש הבדלים קטנים כמעט בכל שטות בתחום הזה, ויש אולפנים שכן משקיעים בפיפסים האלו (לך תבדוק את החדרי העריכה הסופית בכמה אולפנים מובילים בארה"ב ותראה כבלים בעובי האגזוז שלך באוטו וקונקטורים משובחים)
אני בעצמי התווכחתי והוכחתי לכמה אנשי אולפן שטענו שאין הבדלים בין כבלים, עד כמה הרמקול שהם עובדים איתו סתום שאכן לא שומעים דרכו שום הבדל- ועל מוניטור אולפני משובח שומעים יופי של הבדלים.
וכן, גם חברות כמו Dynaudio וB&W משקיעות במחברים איכותיים, חיווט פנימי יקר יותר בפנים הרמקול ורכיבים פאסיביים איכותיים הרבה יותר מלפני 15-20 שנה- והתוצאה בהתאם!
בקיצור ,רק מהדף האחרון שקראתי ,אתה מעלה טיעונים חסרי בסיס בשביל להוכיח את צדקתך , לא השתנה כלום מימי תפוז העליזים...
שיהיה בהצלחה בקרב לכל המתמודדים
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור