בעקרון צבע לא נועד לתת פיתרון אקוסטי. היצרנים מיעדים את צבעי הקיר לשתי מטרות:
1. לשמור על התשתית מפגעי הטבע.
2. אסטטיקה.
אבל...: צבע הוא חומר כימי ששמים על הקיר. את צד האסטטיקה משיגים על ידי נוסחאות צבע שבעצם קובעות בליעה והחזרה של חלקים,אלה ואחרים,מספקטרום האור הנראה. את הצד של שמירה על התשתית משיגים באמצעות הוספה לצבע של רכיבים כימיים שמיצרים שיכבה דקה שעודפת את פגעי טבע (קרני שמש,אבק,חום,ושחיקה מכאנית). היום המרכיבים האלה הם נוסאחות מבוססות פלסטיק מדלק פוסילי.
שליכט אקרילי: אפריורית צורך יסוד,לא משנה מה יש היום על הקיר,ואז השליכט. ולא משנה של איזה יצרן. מה שכן:על הקיר,יותר נכן,בין הקיר לטקסטורה של השליכט האקרילי נוצרת שיכבה מורכבת שבנוייה מחומרים פלסטיים. לשכבה הזו כן יש יכולת,מועטה מאוד,בבליעת גלי קול. היצרנים לא מספקים ספספיקציה לכמות הבליעה אבל השכבה הזו קשיחה מאוד,ולכן היסוד שהזכרתי קודם,וככזו היא כן עוצרת גלי קול אבל לא יודע לומר כמה ובאיזו עוצמה ובכל מקרה כמכשיר אקוסטי שליכט אקרילי בפרט וצבע לקיר בכלל הם לא פיתרון.
מאחר ומול פני המסתכל לשליכט האקרילי יש טקסטורה כלשהי,סביר להניח שהטקטורה הזו משפיעה על בליעה והחזרה של גלי קול אבל,אני לא מכיר מחקר או יצרן שאי פעם בדק את זה ובכל מקרה זה ממש ממש - בקטנה.
שורה תחתונה: צבע קירות ו/שליכט אקרילי הם לשמירה על תשתית וליופי לאקוסטיקה...נייט.
מה כן? בתחום הבנייה,צבע לקיר חובה רק בשביל לשמור על התשתית. על הקיר אפשר למצוא פתרונות אקוסטים או בהשמה של לוחות גבס אקוסטים (יש דבר כזה והם ממש לא זולים) או בחפוי הקיר בעץ וטיפול במבודד אקוסטי בין העץ לקיר,או פתרטנות אחרים שהם לא בתחום הבנייה הקלאסי וקשורים לחומרים אקוסטיים שניתנים לתלייה או להנחה על או בקרבת הקיר וזה תחום התמחות אחר לא בטווח הידע של העוסקים בבניין.
אני לא רוצה וגם לא מעוניין לעשות פה פרסומת,סמויה או גלויה,ליצרנים וספקים של בתחום פתרונות אקוסטים בענף הבנייה אבל...אשמח חעזור בפרטי.
בהצלחה.
מנחם