תודה וכמה תשובות
נמר- איזה סטנד שאלת?
מרחק האזנה- מהנקודה שהתמונה הראשונה צולמה, רק שהצילום היה מאחורי הספה ומנקודה גבוהה יותר. פרקטית 4 מטר קו אלכסוני מכל רמקול.
באופן כללי כמה דברים על שופריים:
מצורף מאמר קצת קשה לקריאה , אלא אם אתה חובב מתמטיקה, בניסיון להסבר על תכנון רמקולים שופריים
http://www.audioxpress.com/magsdirx/ax/addenda/media/kolbrek2884.pdf
ולינק יותר ידידותי
http://www.geocities.com/la1zka/
משמאל ללחוץ על הלינק HORN ואחר
Horns in general
לגבי הקשר לאוונגרד- אין קשר והצורה החיצונית של שימוש בשופרים בעלי צורה הנ"ל אינה ייחודית לאונטגרד.
אני לא משתגע על אוונגרד דואו מהסיבות הבאות: סוג של צביעה אופיינית במיד, יחידת הבס לא משהו , אינטגרציה בין הבס והתדרים הגבוהים לא מדהימה טעמי והכי חשוב, תחושתי היא של צליל חושפני שנזרק עליך ישירות.
זה אינו אומר שזה לא רמקול טוב. באוונגרד ובהורן בכלל, הסטאפ הוא קריטי.כל דבר משפיע ובא לידי ביטוי(מישהו רוצה להתערב שיש הבדלים שמיעים בין כבלים???
).
לעובדה שהרמקול מאוד נציל מספר משמעויות:
הגברה מינימאלית "מעיפה" אותו לשמיים. כל דבר נשמע.מצד אחד שומעים יותר פרטים יותר דינאמיות אבל מצד שני שומעים גם יותר את כל הבעיות.
אם יש ברמה כזו או אחרת, רעש פנימי של מכשירים אלקטרוניםEARTH LOOP
כבל שמתפקד גם כאנטנה , התאמות לא טובות בציוד ועוד. כלומר כדי להגיע לתוצאה טובה צריך ממש להשקיע בסטאפ מאמץ וירידה לפרטים באופן ניכר. רמקול דינאמי של 90 דציבל, חלק מהרעשים במערכת לא נשמעים אבל כך גם חלק מהפרטים, ובכדי להתחיל לגרד דינאמיות של רמקול שופרי צריך הגברה בריאה.
להפתעתי , התוצאה הצלילית היא מצוינת כבר במכה ראשונה בו הסווינג חובר ליתר המערכת (עם שינוי כבל בין הסידי לפרה). בכל אופן ישנם אנשים שניסו המון אפשרויות על הרמקול הזה ושני אילו שאני מכיר מחזיקים היום בהגברה דומה. היות והצליל בסווינג הוא לא עניין של טעם(צבע כזה או אחר) אלא עניין של אמת, אני אנסה עוד השנה את השילוב שהם משתמשים.
הסווינג , למרות שזורק את הסאונד קדימה איננו "חד" כמו האונגרד(למרות שאם מכוונים אותו ישירות על המאזין יש תחושה של "עודף"), מה גם שהכיוון הצבתו המומלץ הוא בהצטלבות מאחורי המאזין. הבס מדהים, לא שמעתי כזה בשום מקום. אוויר ודיוק בלי התחושה של גל הדף.כנראה כמות האוויר שצריך להניע כדי ליצור את האפקט הצלילי, אינו גדול.
הטונאליות של הבס מאוד ברורה. אינטגרציה מעולה בין הבס למיד .
הבניה של הסווינג שונה לחלוטין מהאוונגרד בכל פרמטר. הם לא דומים.לא ביחידות ההורן,לא מהחומר מהם הם עשויים, לא בדריברים,לא בתיבה המיוחדת של הסווינג ולא בהגברה של התדרים הנמוכים.
לגבי הצורה חיצונית:
השאלה היא של סדרי עדיפות.
מי שחושב שציוד אודיו זה (גם) קישוט לבית, שיבושם לו. חלק מהשוק אומר את זה ולכן יש רמקולים עם עיצוב שיתאים לסלון פולני או איטלקי.אני בטוח שיש כאילו שהעיצוב בא על חשבון איכות צליל. אני בטוח שחלק מהרמקולים מושקע בהם ממון ומחשבה בצד העיצובי אסטטי ועל זה משלמים.
אני בגישה שציוד אודיו אמור לעשות רק דבר אחד - להשמיע מוזיקה.
אשתי והילדים טענו שרמקול נראה משונה עד מכוער.
אני לא הייתי מציב את הסווינג בסלון
, אבל בחדר האזנה ייעודי.... אין בכלל שאלה.