מה קרה לסגנונך? התחלת לכתוב חלש? עוד מעט תספר לי שאתה עוזר לזקנות לעבור את הכביש?
אם הזקנות נראות כדוגמניות על- אז בוודאי שכן. לגבי הכתיבה- כמו שהודעתי כבר לא אכתוב בפורום.
הרי היה זה רק ברור שתענה להזמנתי להצטרף שוב לפורום.
לא אצטרף- אבל בכל זאת לא רציתי שתתאכזב ושאפגין התעלמות ממך, אז באופן חד פעמי לסגירת ההתדיינות הארוכה כתבתי את התגובה.
אני חושב שאתה יכול לכתוב גם כסוחר, כי כנראה רוב הלקוחות הפוטנציאלים של הציוד היקר שאתה מתעתד להביא-לא נכנסים לפורומים כאילו.
אין לך מושג מה אני מתכוון להביא ובאלו מחירים- למיטב ידיעתי חלק לא קטן מהציוד יהיה דווקא בעלויות של באי הפורום.
אני בטוח שלמדת איך להתנהג כסוחר ואם יהיו בעיות בנושא –אני כאן:
אתקשר שהבעיות יצוצו.
לגבי כמה דברים שכתבת: קודם כל לגבי הרמקולים. אין טכנולוגיה אחת הטובה על השנייה-כי אחרת כולם היו משתמשים באותה טכנולוגיה.
אני כתבתי כי רמקולים רגילים נשמעים כסוג של התחזות או אתה ? לא צריך להתלהב עד איבוד פרופורציות, זה כל מה שהצבעתי עליו.
לגבי השינה שלך-אתה דאגת להתווכח איתי כסוחר מוסווה על מה יש לי ומה אין לי ואיך הקואינסינס צריך להיות מוגבר, למרות שישראל בלום המתכנן חושב אחרת(צרפתי את הלינק בתחילת הטרד).
אתה באמת שייך לחבורת החושבים, אתה חושב, ישראל בלום חושב... גם סבתי חושבת- נו אז מה ? במבחן העליון של השמעת הרמקול עם שתי תורות הגברה שונות נעלמת ! אז מה זה חשוב מה אתה או מישהו אחר חושב ?
הטענה שלך כי יש יתרון גנרי בבי אמפ , לא מקובלת עלי . יש מקרים שזה מתאים ויש שלא. זה תלוי בתכנן הרמקול ואני מניח שמי שמתכנן את הרמקול מבין לפחות כמוך.
אם הדבר יהיה מקובל עליך או לא זה מעניין 'כקליפת השום'- מה שמעניין זה המפגש בין התיאוריות בעולם ההשוואתי- כל השאר מסך עשן.
דווקא לאחרונה יצא לי לקרוא בפורום הכחול את מרטין 'משתחץ' ומזמין מישהו להשוואה עם ציודו- ומי היה הנער המעודד ? דיז אהובנו משכבר הימים. מה קרה, שם חשוב לעשות השוואות ופה לא ? לראות את האבסורד ולחייך.
ההולנדי תכנן את הרמקול עם 115 וביאמפ-ככה הוא חושב שזה טוב (אולי הוא צריך להתייעץ איתך כדי ללמוד קצת?). כמובן שבנתונים כאילו לא צריך הרבה כוח כדי להפעיל את הרמקולים .
אני בניגוד אליך לא שואל שאלות תיאורתיות את המתכנן- אני בוחן אופציות ומגלה מה התוצאות. מן הרגל כזה שלמידה היא איסוף התנסויות ולא מאמרים ודיבורים.
ומי אמר שיותר כוח יפגום בתוצאה ? ואולי היא תהיה יותר טובה ? , איך אתה מסכים שטווח הסקרנות שלך יהיה מה נאמר לך ולא מה שהתנסית ?
אני לדוגמא חושב הפוך ממך- יותר כוח (עד לנקודה מסויימת שצריך לחפשה) זה יותר טוב, אבל מה שאני חושב שווה עד לבדיקה וההתנסות, לאחריה יש לי מסקנות וכיוון התקדמות.
נקודה אחרת-ביאמפ צריך להתאים את הסאונד של המגברים השונים שישתלבו יחד עם האלמנטים השונים ויצרו בקוהרנטיות של צליל. לא טריויאלי לחלוטין. אני חושב שאחד החזקות של הסווינג הוא השגת מטרה זו של קוהרנטיות עם ביאמפ על אלמנטים השונים.
אני ניסיתי בחיי לא סט אחד של ביאמפ ולא שניים- כל התיאוריה שלך לא מחזיקה מים. בעשרות סטאפים הצלחתי לשמוע התאמה- אתה חי באגדות אורבניות של מלהגים בשכונה שמתבססים על כלום ושום דבר.
לטעון לאיזה 'גביע קדוש' של מגברים מיוחדים שרק בהם ניתן לבצע הגברה כפולה היא בדיחה גרועה- ניתן לעשות מאות קומבינציות כאלו ללא שום בעיה, חבל שאתה מדבר על דברים שאין להם שום אחיזה במציאות.
- "שופר שיורה קדימה": אתה צודק. זו אחת הסיבות למשל שאני לא התלהבתי מהרבה סטאפים של אוונגרד שיצא לי להקשיב. ההולנדי ממליץ לכוון אותם כך שההצטלבות של מפגש הצירים שלהם יהיה בין 2 עד 5 מטר מאחורי המאזין. אני מאזין כרגע בהצטלבות של כשלושה מטר מאחור(הצטלבות על המאזין, לא טובה). הסאונד לחלוטין לא נמצא בקצה האף, לא חותך, יוצר בימה מדייקת. כמו שציינתי איכות הסאונד היא של אלקטרוסטאטי עם דינאמיות גדולה.
כיף לשמוע שזו התוצאה- תהנה.
-אני לא מעוניין ברמקול הבוטיק שלך שמיוצר במזרח- לא מעוניין בסמינרים שלך.כולם מוזמנים למקום שלך להקשיב לסמינר שתיתן.ממתינים לתאריך ההזמנה.
לא רמקול בוטיק שלי- ובתור אחד שלא מתעניין בדעותי אני שמח לראות את אדיקות חיפושיך לשומעם. אבל זה בטח רק בשביל השעשוע 'והמתח' שזה יוצר לקוראים בפורום (כי במקום להעביר קשישות אתה לוקח אחריות על בידורן).
- לגבי האקוסטיקה והחדר- אחד הדברים "המשונים" הוא שהרמקול השופרי לא מצריך כיוונים של מיקום כמו הדינאמי(בהודעה הראשונה שלך כתבת שאני אצטרך לרוץ אחר אקוסטיקה ובשניה ששופרים פחות מושפעים ממיקום או מתאימים לחדרים נורמאלים- תחליט כבר), כאילו החדר פחות משפיע.
רמקולים שופריים 'היורים' ישירות מושפעים גם מושפעים מהחדר- כך תיארתי את האוונגרד וכך תיארת את בקשת היצרן ההולנדי כיצד למקמם. לעומתם רמקולים שופריים הייקפיים לא מושפעים מהחדר באותה דרגת קושי עד כמעט בכלל לא. עכשיו זה יותר ברור ?
מצד שני, גם בחדר שמטופל אקוסטית (קיר ספיגה קדמי ודיפזיוזרים עם מעט ספיגה בשאר הקירות) עדיין אני חש שיש מקום לשיפור אקוסטי (שנמנעתי ממנו עד היום) והוא בתקרה. השיפור האקוסטי הזה היה מתוכנן גם כאשר הרמקול הדינאמי היה אך עתה עם השופרי אני בטוח לחלוטין שהוא צריך להיות. סוג החומר המיועד לתקרה עלול להיות יקר בגלל בחירה שלי על פתרון מסויים מטעמים אסטטים.
בהצלחה עם הטיפול- ללא ספק יכול לסייע במיוחד בהקטנת נקודת השבירה מאחורי המאזין, להערכתי.
לגבי היופיטר- נמאס לי לדבר עליו במיוחד כאשר אתה יודע שאתה הולך לחפף אותו בשביל רמקול טוב יותר.
אם יש לי עילה 'לחפף' את הג'ופיטר היא רק בגלל דבר אחד בלבד- זה יהיה יותר מלא הוגן להעמיד את הרמקול היקר של יבואן אחד בעסק שלי למול 2 עד 4 רמקולים שלי באותו תחום מחירים, ולבצע השוואות למולו.
אומר רק זאת היופיטר מאפשר רמקול שופרי לא נציל ואיכותי בקונסטלציה מסחרית קלה- במובן של מראה ומבנה שאפשר להכניס בקלות לקופסא ולשלוח. לי אישית לא מתאים ה"במתיות" שלו , דינאמיות שצריכה להיות מושגת על ידי הגברה שרירית ואיכותית אחרת, חבל על הזמן.
רמקולים ריבוניים דורשים יותר כוח בהגברה- יותר מרחב וגובה תיקרה, אבל בהינתן להם התנאים שום שופר לא יצליח להתמודד עימם, למיטב ניסיוני. אם השיקול הוא קניית הגברה אז לשופרים יש יתרון, ברם- אם התוצאה הסופית בצליל היא הקריטריון, אזי שאלת ההגברה היא פועל יוצא של השגת האיכות.
לגבי הג'ופיטר- האם הוא מה שאתה מתאר ? אומנם אני לא היבואן שלו- אבל אני אישית חושב שהוא רמקול מצויין למחירו, וכנראה לא ממש נופל מההולנדי או משופרים אחרים בתחום מחירו, אבל איך נדע מבלי לבצע השוואה ?
בסווינג כנראה יש אינטגרציה טובה. איזה אלקטרוניקה אני צריך לבדוק איתה- זה קל. יש את שלי (כמה) ויש את מה שברט חושב שמתאים בצורה הכי טובה. אני מאמין לו ולכן אנסה זאת בעתיד.
בהצלחה עם הבדיקות.
דבר מעניין הוא שעלות האלקטרוניקה שמתאימה לרמקול יכולה להיות "זולה" יחסית לרמקול ולשבור את היחס שאתה מאמין בו 40%\45%
אחרי שתסיים את הבדיקות עם המלצות היצרן, והאופציות שיש בביתך- אתה מוזמן לבוא ולשמוע הגברה שתיתן כנראה "קצת" יותר איכות ומוזיקאליות, שכן תעמוד בפרופורציות התקציב וגם תסייע לך להוציא את כל מה שיש ברמקולים שקנית.
כאשר אבדוק זאת וזה יהיה קודם בביקור אצלו(בזמן הלא רחוק)-אדע.