רמקול חדש

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לדיז

הגזמה טוטאלית, ואני בטוח לא נגד שופרים.

יש לשופרים איכויות בלתי ניתנות לביטול- ויתרון גדול בהתאמה לחדרים 'נורמליים' לעומת אלקטרוסטטים וריבונים גדולים.

אבל, גם השופריים הגדולים ביותר לא יצליחו 'להאפיל' על ריבונים ואלקטרוסטטים בדינמיות, מהירות, 'חושפנות', פירוט, גודל ועומק במה וכדומה.

לגבי רמקולים רגילים, חלקם מייצר סאונד לא מבייש בכלל בהשוואה לשופריים- ועם יתרונות בתוצאה המתקבלת ללא היותם חמים או קרים, פשוט מוזיקאליים.

כמובן שישנם רמקולים דינמיים שהצליחו להטמיע טכנולוגיות כדוגמת אלמנטים קרמיים, אלמנטים פחמניים, טווירים ומידים פלזמטיים או המתבססים על תנועת אוויר או המתבססים על יהלום או על אלמנטים ריבוניים: שניתן להנות מהם לא פחות משופרים.

לטעמי התאמת רכיבי המערכת וגודל חלל השמיעה הם הפרמטרים לניתוח בניית מערכת: יש לך את כל המרכיבים יש לך מערכת מאוזנת וטובה לתקציבה, אין לך- טעית בקניית רכיב יקר ומיותר בסט.

הסבר אמיתי אם אפשר למה?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
הסבר אמיתי אם אפשר למה?

תלוי למה הכוונה למה.

אם הכוונה להסבר הטכני אין לי מושג. אם הכיוון הוא לתוצאה- אז אלו התצפיות / עובדות לניסיוני (בחלק מהטכנולוגיות/ שיטות).

אם הכוונה למשהו אחר- אז זה יצריך שאלה מפורטת יותר.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תסביר לי איך אתה בודק את המילים :
מהירות, 'חושפנות', פירוט, גודל ועומק במה וכדומה.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
כמה עולה- שאלה לא רלוונטית

רלוונטיות זה ענין אינדיבידואלי, דווקא על פניו המחיר נראה אטרקטיבי ביחס לרושם שנוצר מקריאת החומר....

יש באתר את כל המחירים ביורו- הסווינג=19 , פרה= 2, הגברה= 3, מי שרוצה גם להתפנק עם DAC מבית היוצר יוסיף עוד 1.5.

בקיצור, כאמור, יחסית- שפוי.

זאת בניגוד, למוצר אודיו סיני כלשהו (ולא משנה מה הוא..) שעולה כ 70K$ (אם יש דבר כזה).
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אילן,

מה קרה לסגנונך? התחלת לכתוב חלש? עוד מעט תספר לי שאתה עוזר לזקנות לעבור את הכביש?

הרי היה זה רק ברור שתענה להזמנתי להצטרף שוב לפורום.;)
אני חושב שאתה יכול לכתוב גם כסוחר, כי כנראה רוב הלקוחות הפוטנציאלים של הציוד היקר שאתה מתעתד להביא-לא נכנסים לפורומים כאילו.
אני בטוח שלמדת איך להתנהג כסוחר ואם יהיו בעיות בנושא –אני כאן.:rolleyes:

לגבי כמה דברים שכתבת
קודם כל לגבי הרמקולים. אין טכנולוגיה אחת הטובה על השנייה-כי אחרת כולם היו משתמשים באותה טכנולוגיה.

לגבי השינה שלך-אתה דאגת להתווכח איתי כסוחר מוסווה על מה יש לי ומה אין לי ואיך הקואינסינס צריך להיות מוגבר, למרות שישראל בלום המתכנן חושב אחרת(צרפתי את הלינק בתחילת הטרד).

הטענה שלך כי יש יתרון גנרי בבי אמפ , לא מקובלת עלי . יש מקרים שזה מתאים ויש שלא. זה תלוי בתכנן הרמקול ואני מניח שמי שמתכנן את הרמקול מבין לפחות כמוך.
ההולנדי תכנן את הרמקול עם 115 וביאמפ-ככה הוא חושב שזה טוב (אולי הוא צריך להתייעץ איתך כדי ללמוד קצת?). כמובן שבנתונים כאילו לא צריך הרבה כוח כדי להפעיל את הרמקולים .

נקודה אחרת-ביאמפ צריך להתאים את הסאונד של המגברים השונים שישתלבו יחד עם האלמנטים השונים ויצרו בקוהרנטיות של צליל. לא טריויאלי לחלוטין. אני חושב שאחד החזקות של הסווינג הוא השגת מטרה זו של קוהרנטיות עם ביאמפ על אלמנטים השונים.
- "שופר שיורה קדימה": אתה צודק. זו אחת הסיבות למשל שאני לא התלהבתי מהרבה סטאפים של אוונגרד שיצא לי להקשיב. ההולנדי ממליץ לכוון אותם כך שההצטלבות של מפגש הצירים שלהם יהיה בין 2 עד 5 מטר מאחורי המאזין. אני מאזין כרגע בהצטלבות של כשלושה מטר מאחור(הצטלבות על המאזין, לא טובה). הסאונד לחלוטין לא נמצא בקצה האף, לא חותך, יוצר בימה מדייקת.
כמו שציינתי איכות הסאונד היא של אלקטרוסטאטי עם דינאמיות גדולה.

-אני לא מעוניין ברמקול הבוטיק שלך שמיוצר במזרח
- לא מעוניין בסמינרים שלך.כולם מוזמנים למקום שלך להקשיב לסמינר שתיתן.ממתינים לתאריך ההזמנה.

- לגבי האקוסטיקה והחדר- אחד הדברים "המשונים" הוא שהרמקול השופרי לא מצריך כיוונים של מיקום כמו הדינאמי(בהודעה הראשונה שלך כתבת שאני אצטרך לרוץ אחר אקוסטיקה ובשניה ששופרים פחות מושפעים ממיקום או מתאימים לחדרים נורמאלים- תחליט כבר), כאילו החדר פחות משפיע.
מצד שני, גם בחדר שמטופל אקוסטית (קיר ספיגה קדמי ודיפזיוזרים עם מעט ספיגה בשאר הקירות) עדיין אני חש שיש מקום לשיפור אקוסטי (שנמנעתי ממנו עד היום) והוא בתקרה. השיפור האקוסטי הזה היה מתוכנן גם כאשר הרמקול הדינאמי היה אך עתה עם השופרי אני בטוח לחלוטין שהוא צריך להיות.
סוג החומר המיועד לתקרה עלול להיות יקר בגלל בחירה שלי על פתרון מסויים מטעמים אסטטים.

לגבי היופיטר- נמאס לי לדבר עליו במיוחד כאשר אתה יודע שאתה הולך לחפף אותו בשביל רמקול טוב יותר. אומר רק זאת היופיטר מאפשר רמקול שופרי לא נציל ואיכותי בקונסטלציה מסחרית קלה- במובן של מראה ומבנה שאפשר להכניס בקלות לקופסא ולשלוח. לי אישית לא מתאים ה"במתיות" שלו , דינאמיות שצריכה להיות מושגת על ידי הגברה שרירית ואיכותית אחרת, חבל על הזמן.

בסווינג כנראה יש אינטגרציה טובה. איזה אלקטרוניקה אני צריך לבדוק איתה- זה קל. יש את שלי (כמה) ויש את מה שברט חושב שמתאים בצורה הכי טובה. אני מאמין לו ולכן אנסה זאת בעתיד.
דבר מעניין הוא שעלות האלקטרוניקה שמתאימה לרמקול יכולה להיות "זולה" יחסית לרמקול ולשבור את היחס שאתה מאמין בו 40%\45%

כאשר אבדוק זאת וזה יהיה קודם בביקור אצלו(בזמן הלא רחוק)-אדע.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נו מה עם השאלה שלי?
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
גידי

זה מה נקרא "סיכון מחושב היטב"...

בכל אופן עדיין מגיע לך שפו על ההתמסרות והמסירות לתחביב הזה ועל האנרגיה שאתה משקיע במציאת הסט אפ הנכון עבורך..

שלמה
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מה קרה לסגנונך? התחלת לכתוב חלש? עוד מעט תספר לי שאתה עוזר לזקנות לעבור את הכביש?

אם הזקנות נראות כדוגמניות על- אז בוודאי שכן. לגבי הכתיבה- כמו שהודעתי כבר לא אכתוב בפורום.

הרי היה זה רק ברור שתענה להזמנתי להצטרף שוב לפורום.;)

לא אצטרף- אבל בכל זאת לא רציתי שתתאכזב ושאפגין התעלמות ממך, אז באופן חד פעמי לסגירת ההתדיינות הארוכה כתבתי את התגובה.

אני חושב שאתה יכול לכתוב גם כסוחר, כי כנראה רוב הלקוחות הפוטנציאלים של הציוד היקר שאתה מתעתד להביא-לא נכנסים לפורומים כאילו.

אין לך מושג מה אני מתכוון להביא ובאלו מחירים- למיטב ידיעתי חלק לא קטן מהציוד יהיה דווקא בעלויות של באי הפורום.

אני בטוח שלמדת איך להתנהג כסוחר ואם יהיו בעיות בנושא –אני כאן:

אתקשר שהבעיות יצוצו.

לגבי כמה דברים שכתבת: קודם כל לגבי הרמקולים. אין טכנולוגיה אחת הטובה על השנייה-כי אחרת כולם היו משתמשים באותה טכנולוגיה.

אני כתבתי כי רמקולים רגילים נשמעים כסוג של התחזות או אתה ? לא צריך להתלהב עד איבוד פרופורציות, זה כל מה שהצבעתי עליו.

לגבי השינה שלך-אתה דאגת להתווכח איתי כסוחר מוסווה על מה יש לי ומה אין לי ואיך הקואינסינס צריך להיות מוגבר, למרות שישראל בלום המתכנן חושב אחרת(צרפתי את הלינק בתחילת הטרד).

אתה באמת שייך לחבורת החושבים, אתה חושב, ישראל בלום חושב... גם סבתי חושבת- נו אז מה ? במבחן העליון של השמעת הרמקול עם שתי תורות הגברה שונות נעלמת ! אז מה זה חשוב מה אתה או מישהו אחר חושב ?

הטענה שלך כי יש יתרון גנרי בבי אמפ , לא מקובלת עלי . יש מקרים שזה מתאים ויש שלא. זה תלוי בתכנן הרמקול ואני מניח שמי שמתכנן את הרמקול מבין לפחות כמוך.

אם הדבר יהיה מקובל עליך או לא זה מעניין 'כקליפת השום'- מה שמעניין זה המפגש בין התיאוריות בעולם ההשוואתי- כל השאר מסך עשן.

דווקא לאחרונה יצא לי לקרוא בפורום הכחול את מרטין 'משתחץ' ומזמין מישהו להשוואה עם ציודו- ומי היה הנער המעודד ? דיז אהובנו משכבר הימים. מה קרה, שם חשוב לעשות השוואות ופה לא ?
לראות את האבסורד ולחייך.

ההולנדי תכנן את הרמקול עם 115 וביאמפ-ככה הוא חושב שזה טוב (אולי הוא צריך להתייעץ איתך כדי ללמוד קצת?). כמובן שבנתונים כאילו לא צריך הרבה כוח כדי להפעיל את הרמקולים .

אני בניגוד אליך לא שואל שאלות תיאורתיות את המתכנן- אני בוחן אופציות ומגלה מה התוצאות. מן הרגל כזה שלמידה היא איסוף התנסויות ולא מאמרים ודיבורים.

ומי אמר שיותר כוח יפגום בתוצאה ? ואולי היא תהיה יותר טובה ? , איך אתה מסכים שטווח הסקרנות שלך יהיה מה נאמר לך ולא מה שהתנסית ?

אני לדוגמא חושב הפוך ממך- יותר כוח (עד לנקודה מסויימת שצריך לחפשה) זה יותר טוב, אבל מה שאני חושב שווה עד לבדיקה וההתנסות, לאחריה יש לי מסקנות וכיוון התקדמות.


נקודה אחרת-ביאמפ צריך להתאים את הסאונד של המגברים השונים שישתלבו יחד עם האלמנטים השונים ויצרו בקוהרנטיות של צליל. לא טריויאלי לחלוטין. אני חושב שאחד החזקות של הסווינג הוא השגת מטרה זו של קוהרנטיות עם ביאמפ על אלמנטים השונים.

אני ניסיתי בחיי לא סט אחד של ביאמפ ולא שניים- כל התיאוריה שלך לא מחזיקה מים. בעשרות סטאפים הצלחתי לשמוע התאמה- אתה חי באגדות אורבניות של מלהגים בשכונה שמתבססים על כלום ושום דבר.

לטעון לאיזה 'גביע קדוש' של מגברים מיוחדים שרק בהם ניתן לבצע הגברה כפולה היא בדיחה גרועה- ניתן לעשות מאות קומבינציות כאלו ללא שום בעיה, חבל שאתה מדבר על דברים שאין להם שום אחיזה במציאות.


- "שופר שיורה קדימה": אתה צודק. זו אחת הסיבות למשל שאני לא התלהבתי מהרבה סטאפים של אוונגרד שיצא לי להקשיב. ההולנדי ממליץ לכוון אותם כך שההצטלבות של מפגש הצירים שלהם יהיה בין 2 עד 5 מטר מאחורי המאזין. אני מאזין כרגע בהצטלבות של כשלושה מטר מאחור(הצטלבות על המאזין, לא טובה). הסאונד לחלוטין לא נמצא בקצה האף, לא חותך, יוצר בימה מדייקת. כמו שציינתי איכות הסאונד היא של אלקטרוסטאטי עם דינאמיות גדולה.

כיף לשמוע שזו התוצאה- תהנה.

-אני לא מעוניין ברמקול הבוטיק שלך שמיוצר במזרח- לא מעוניין בסמינרים שלך.כולם מוזמנים למקום שלך להקשיב לסמינר שתיתן.ממתינים לתאריך ההזמנה.

לא רמקול בוטיק שלי- ובתור אחד שלא מתעניין בדעותי אני שמח לראות את אדיקות חיפושיך לשומעם. אבל זה בטח רק בשביל השעשוע 'והמתח' שזה יוצר לקוראים בפורום (כי במקום להעביר קשישות אתה לוקח אחריות על בידורן).

- לגבי האקוסטיקה והחדר- אחד הדברים "המשונים" הוא שהרמקול השופרי לא מצריך כיוונים של מיקום כמו הדינאמי(בהודעה הראשונה שלך כתבת שאני אצטרך לרוץ אחר אקוסטיקה ובשניה ששופרים פחות מושפעים ממיקום או מתאימים לחדרים נורמאלים- תחליט כבר), כאילו החדר פחות משפיע.

רמקולים שופריים 'היורים' ישירות מושפעים גם מושפעים מהחדר- כך תיארתי את האוונגרד וכך תיארת את בקשת היצרן ההולנדי כיצד למקמם. לעומתם רמקולים שופריים הייקפיים לא מושפעים מהחדר באותה דרגת קושי עד כמעט בכלל לא. עכשיו זה יותר ברור ?

מצד שני, גם בחדר שמטופל אקוסטית (קיר ספיגה קדמי ודיפזיוזרים עם מעט ספיגה בשאר הקירות) עדיין אני חש שיש מקום לשיפור אקוסטי (שנמנעתי ממנו עד היום) והוא בתקרה. השיפור האקוסטי הזה היה מתוכנן גם כאשר הרמקול הדינאמי היה אך עתה עם השופרי אני בטוח לחלוטין שהוא צריך להיות. סוג החומר המיועד לתקרה עלול להיות יקר בגלל בחירה שלי על פתרון מסויים מטעמים אסטטים.

בהצלחה עם הטיפול- ללא ספק יכול לסייע במיוחד בהקטנת נקודת השבירה מאחורי המאזין, להערכתי.

לגבי היופיטר- נמאס לי לדבר עליו במיוחד כאשר אתה יודע שאתה הולך לחפף אותו בשביל רמקול טוב יותר.

אם יש לי עילה 'לחפף' את הג'ופיטר היא רק בגלל דבר אחד בלבד- זה יהיה יותר מלא הוגן להעמיד את הרמקול היקר של יבואן אחד בעסק שלי למול 2 עד 4 רמקולים שלי באותו תחום מחירים, ולבצע השוואות למולו.

אומר רק זאת היופיטר מאפשר רמקול שופרי לא נציל ואיכותי בקונסטלציה מסחרית קלה- במובן של מראה ומבנה שאפשר להכניס בקלות לקופסא ולשלוח. לי אישית לא מתאים ה"במתיות" שלו , דינאמיות שצריכה להיות מושגת על ידי הגברה שרירית ואיכותית אחרת, חבל על הזמן.

רמקולים ריבוניים דורשים יותר כוח בהגברה- יותר מרחב וגובה תיקרה, אבל בהינתן להם התנאים שום שופר לא יצליח להתמודד עימם, למיטב ניסיוני. אם השיקול הוא קניית הגברה אז לשופרים יש יתרון, ברם- אם התוצאה הסופית בצליל היא הקריטריון, אזי שאלת ההגברה היא פועל יוצא של השגת האיכות.

לגבי הג'ופיטר- האם הוא מה שאתה מתאר ? אומנם אני לא היבואן שלו- אבל אני אישית חושב שהוא רמקול מצויין למחירו, וכנראה לא ממש נופל מההולנדי או משופרים אחרים בתחום מחירו, אבל איך נדע מבלי לבצע השוואה ?

בסווינג כנראה יש אינטגרציה טובה. איזה אלקטרוניקה אני צריך לבדוק איתה- זה קל. יש את שלי (כמה) ויש את מה שברט חושב שמתאים בצורה הכי טובה. אני מאמין לו ולכן אנסה זאת בעתיד.

בהצלחה עם הבדיקות.

דבר מעניין הוא שעלות האלקטרוניקה שמתאימה לרמקול יכולה להיות "זולה" יחסית לרמקול ולשבור את היחס שאתה מאמין בו 40%\45%

אחרי שתסיים את הבדיקות עם המלצות היצרן, והאופציות שיש בביתך- אתה מוזמן לבוא ולשמוע הגברה שתיתן כנראה "קצת" יותר איכות ומוזיקאליות, שכן תעמוד בפרופורציות התקציב וגם תסייע לך להוציא את כל מה שיש ברמקולים שקנית.

כאשר אבדוק זאת וזה יהיה קודם בביקור אצלו(בזמן הלא רחוק)-אדע.

ואל תישכח לספר לו על המשוגע בישראל שחושב אחרת ממנו- ותספר לו מה אותו משוגע מציע כהגברה לרמקול שלו.
 
נערך לאחרונה ב:

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
תסביר לי איך אתה בודק את המילים :
מהירות, 'חושפנות', פירוט, גודל ועומק במה וכדומה.
נו מה עם השאלה שלי?

אורי

למה שאני אגדיר לך, למה שלדוגמא אתה לא תגדיר זאת- הרי אתה נמצא בפורום אדיו וכותב בשפת האדיו ? או דיז שהשתמש בשירשור הזה במושגים העיל, שמהם ציטטתי, בתארו את ההבדלים בין רמקול רגיל לרמקול שופרי ?

אני נראה לך המילון למושגי השפה האדיופילית ? כנס לאינטרנט ובצע חיפוש- כל הגדרה שתימצא שם והיא לטעמך, לזאת התכוונתי בדיוק.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אבקש רק להקפיד על חוקי העוסקים בתחום - משמע לא לעסוק במוצרים ספציפיים כאלו או אחרים.
תודה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
גידי.

אתה מנסה לגרור את אילן לויכוחים שהוא די מוגבל בתשובות שלו כיוון שהוא עוסק בתחום. אני חושב שזה לא הוגן כל כך.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
נמר, אני מודע למגבלות שבהם אילן מצוי בתשובותיו ולכן אני אענה לו בזהירות המתבקשת, כדי שלא יתחלק בלשונו או על לשונו שוב.
הנקודה החשובה לטעמי בכל בליל תשובתו היא נושא ההגברה החזקה. כביכול יש יתרון להגברה חזקה בכל תנאי(על גבול ערטילאי מסוים).
אני לא מסכים וזאת מניסיון ולא מ"הבנות" כביכול שנשענות על ניסיון לא בציוד המדובר.
כך זה היה עם הקואינסינס , שאילן ידע לומר מה טוב ומתאים ומה לא למרות שלא שמע מעודו את הרמקול המדובר (אם כי היה בלאס וגס כאשר רמקול אחר היה שם)
כנ"ל עתה. מניסיוני הדל עם הרמקול ההולנדי, אצלי בחדר האזנה- יותר כוח לא נותן שם כלום.
הניסיון כלל כמובן את הואק , המונו סינגל אנדד שאני מקשיב דרכו כרגע, הגברה של אודיו ריסרץ
VT100
רסיבר דנון 2803 (סאונד ממש לא טוב )
רסיבר מרנץ (לא זוכר כרגע את המספר-למרות שהוא שלי).
למרות אסופה אקלקטית שניסיתי(כדי להתחיל להבין איך זה פועל ועם מה), המשמעותי זה ההאודיו ריסרץ עם הרבה כוח שהסאונד לא היה משהו והכוח לא הוסיף כלום במקרה הזה. אני לא יודע מה התוצאה הצלילית של המגבר של ההולנדי. אני כן יודע שהוא בחן את הרמקול עם המון הגברות (על כך נכתבו בינינו אין ספור מילים ושיחות) אני יודע שגרנר קריסטנסן (ההוא מבלגרד) ניסה המון הגברות והגיע לאותה מסקנה. שניהם בעלי ניסיון רב בתחום האודיו. שניהם מחפשים משהו שאני גם מחפש. שניהם עדיין לא שמעו על אילן והיגדיו.

תודה על ההזמנה לבחון הגברה שאתה מביא ושתיתן יותר, מצחיק לשמוע את זה ממך , מהצד הסוחרי שלך.
איך ולמה תיתן יותר? ניסית מול הגברות אחרות על הרמקולים שלי או שפשוט מצאת "גביע קדוש" של מגברים? אתה מנסה או חושב ומסתכל על קטלוגים?
אבל אני לא יהרוס לך לשכנע אנשים כאן לקנות ממך את "הגביע הקדוש" של המגברים.
אשרי המאמין.
לגבי הביאמפינג והתאמה של מגברים, לא מסכים איתך. יש חשיבות לאיזה מגבר אתה מתאים גם בבי אמפינג.

לגבי "היורה קדימה" ואקוסטיקה-אמרתי שיש חשיבות ואני הולך לבדוק את זה. הרמקול מתוכנן כך שיתן תוצאה מיטבית כאשר נקודת מפגש הצירים היא מאחורי אוזניו של השומע. לא מבין מה הבעיה שלך עם זה.
ולגבי השוואה והפורום הכחול- אל תיעלב אבל גם כאן וגם שם ובכל מקום אחר אני לא מזמין אנשים לבחינה של ציוד שלהם מול זה שלי- מאוד לא מעניין אותי. אני לא מחפש מה יש בדשא אצל השכן. לי חשוב מה אני שומע אצלי.הציוד משמש אותי להקשבה למוזיקה בלבד ולא לתועלות עסקיות או אגו.

בהצלחה בעסק.
 
נערך לאחרונה ב:

צפיר

אוהב את התחום
הודעות
87
מעורבות
1
נקודות
8
WOW תתחדש על הרמקול.
לדעתי העיצוב הוא יפה ומקווה שהוא נשמע כמו שהוא נראה.


לצערי לא יצא לי לשמוע רמקול שופרי עדיין.
אבל מהפוסט הנ"ל רק הסקרנות עלתה ועלתה .....
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
הנקודה החשובה לטעמי בכל בליל תשובתו היא נושא ההגברה החזקה. כביכול יש יתרון להגברה חזקה בכל תנאי (על גבול ערטילאי מסוים).

למה ערטילאי- עד גבול הבדיקות שניתן לבצע, ומה שיותר בדיקות כך עדיף.

אני לא מסכים וזאת מניסיון ולא מ"הבנות" כביכול שנשענות על ניסיון לא בציוד המדובר.

זכותך המלאה לא להסכים- בשורה התחתונה ישנה הבדיקה, ושם טענתך לוקה.

כך זה היה עם הקואינסינס , שאילן ידע לומר מה טוב ומתאים ומה לא למרות שלא שמע מעודו את הרמקול המדובר (אם כי היה בלאס וגב כאשר רמקול אחר היה שם)

אני לא 'ידעתי' - אני הצעתי בדיקה על סמך ניסיוני, אתה טוען שאתה יודע בלי הבדיקה שהצעתי, הבדל תהומי במי יודע מה.

כנ"ל עתה. מניסיוני הדל עם הרמקול הנציל הזה , אצלי בחדר האזנה יותר כוח לא נותן שם כלום. הניסיון כלל כמובן את הואק , המונו סינגל אנדד שאני מקשיב דרכו כרגע, הגברה של אודיו ריסרץ VT100 , רסיבר דנון 2803 (סאונד ממש לא טוב ), רסיבר מרנץ (לא זוכר כרגע את המספר-למרות שהוא שלי).

רק נשאר לי לקרוא עוד פעם את רשימת הציוד שעימו בדקת- אנא דיז בוא לא נפגין כישורי חובבן מתחיל.

הגברת אולטראלינאר בסיסית ? ושני רסיברים ? למה ציפיתה ? וזה ברמקול של 115DB , באמת חבל שלא חיברת אותו למגבר דיגיטאלי של 1,000 וואט- אולי זה היה מצליח לך.


למרות אסופה אקלקטית שניסיתי(כדי להתחיל להבין איך זה פועל ועם מה), המשמעותי זה ההאודיו ריסרץ עם הרבה כוח שהסאונד לא היה משהו והכוח לא הוסיף כלום במקרה הזה.

בהחלט יכול להיות שאולטראלינאר לא יוסיף, אפילו סביר שכך המצב ברמקול עם רגישות כה גבוהה. לעומת זאת יש לניסיוני / לדעתי יותר מסיכוי שדווקא הגברת סינגל אנדד חזקה יותר עשויה להשפיע.

אני לא יודע מה התוצאה הצלילית של המגבר של ההולנדי. אני כן יודע שהוא בחן את הרמקול עם המון הגברות (על כך נכתבו בינינו אין ספור מילים ושיחות) אני יודע שגרנר קריסטנסן (ההוא מבלגרד) ניסה המון הגברות והגיע לאותה מסקנה. שניהם בעלי ניסיון רב בתחום האודיו. שניהם מחפשים משהו שאני גם מחפש. שניהם עדיין לא שמעו על אילן והיגדיו.

אם הם כמוך- שומעי רסיברים, אז מצבם לא מי יודע מה. אני מניח שהם כנראה קצת יותר רציניים מלחבר רסיבר מרנץ לרמקול שופרי. איזה מגברים המתכנן בדק / הבלגרדי בדק- מה היו התוצאות, כרגיל- כלום ושום דבר.

שאני מפרט על בדיקה / התאמה של רמקול- אני מנסה לספר מה בחנתי ומה שמעתי, ולפחות רואים ששמעתי ציוד ראוי ומכובד עם שמירה ככל שניתן על רמה שווה בין האלטרנטיבות. לקרוא איך אתה משווה ציוד זה לא יותר ממעורר תמיהה- וזה בלשון המעטה.


תודה על ההזמנה לבחון הגברה שאתה מביא ושתיתן יותר, מצחיק לשמוע את זה ממך , מהצד הסוחרי שלך. איך ולמה תיתן יותר? ניסית מול הגברות אחרות על הרמקולים שלי או שפשוט מצאת "גביע קדוש" של מגברים? אתה מנסה או חושב ומסתכל על קטלוגים?

אני באמת לא אצליח לעולם להשוות ציוד הגברה 'שקטף' כל פרס אפשרי בעולם- בכל יבשת אפשרית, לרסיבר של מרנץ. ההבדל היחיד ביננו שאני 'פותח' קטלוגים שנתיים / שלוש לפני אחרים ולפני ההכרה העולמית ואומר- זה 'ציוד על', ואתה מחכה שהמתכנן ינחה אותך מה לרכוש.

אצלי ברשימה ישנן כ 12 חברות כאלו- מרביתן לא ממש ידועות לציבור הרחב בעולם המערבי, ולכולן יש ציוד מסידרת 'הגביע הקדוש', כל אחת מהן מתאימה למיגוון רמקולים אחר. אם מישהו ירצה את עצתי אוכל 'להניח' מיגוון חלופות בהתאם לציודו- ומה תהיה המלצתך ? שנחזור לרשימת הציוד הבסיסי שבחנת ?

אבל אני לא יהרוס לך לשכנע אנשים כאן לקנות ממך את "הגביע הקדוש" של המגברים.
אשרי המאמין.

למה ? תהרוס ! תביא את ציודך להשוואה 'שתקרקס' את כל המאזינים- או לחילופין 'יקרעו' מצחוק. וכאן אפילו אוכל לגייס את התלהבותך וביטחונך בידע הבלגרדי / הולנדי- לקידום מכירות (הבטחת שאם אתקל בבעיות שאפנה אליך לסיוע- לא ?)

לגבי הביאמפינג והתאמה של מגברים, לא מסכים איתך. יש חשיבות לאיזה מגבר אתה מתאים גם בבי אמפינג.

וזה שאמרת שיש חשיבות- האמירה הטרוויאלית ביותר- בזה צימצמת את מאות האפשרויות ?

אין חיבור סט של מערכת שלא נשען על ידע מינימאלי וניתוח פרמטרים- מערכות לא נבנות 'בהטלת' חלקים אקראית, ועדיין יכולות הגברה כפולה אינן איזו אומנות הנסתר שניתנת למימוש רק בתנאים קיצוניים ובמקרים בודדים.


לגבי "היורה קדימה" ואקוסטיקה-אמרתי שיש חשיבות ואני הולך לבדוק את זה.

בהצלחה

ולגבי השוואה והפורום הכחול- אל תיעלב אבל גם כאן וגם שם ובכל מקום אחר אני לא מזמין אנשים לבחינה של ציוד שלהם מול זה שלי- מאוד לא מעניין אותי. אני לא מחפש מה יש בדשא אצל השכן. לי חשוב מה אני שומע אצלי.

אני כתבתי שאתה הזמנת להשוואה אצלך ? ממש לא ! כתבתי שמרטין שהסביר לי בעבר מדוע הוא לא מוציא ציוד להשוואה, 'השתחץ' למול מישהו והציע לו להגיע אליו עם הציוד להשוואה כדרך להוכחת טענות.

אני רק הדגשתי את חלקך כמקהלת עידוד לבצע את ההשוואה לבדיקת הטענות- וכמה התלהבת והיללת את חשיבות סיגנון הבדיקה המוצע שמדובר באחרים.


בהצלחה בעסק.

תודה.
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אילן אילן אילן

תמשיך בשלך, להוציא דברים מהקשרם, לשים דברים בפי,לתת משמעויות שונות ומשונות.
כמה נקודות- לא, רסיבר זה לא הגברה סטראו,אבל יש כאילו שחושבים שזה נשמע כמגבר ולכן הסתקרנתי לשמוע מה שומעים כאשר מחברים כזה לרמקול מאוד נציל. מה ששומעים זה את הזבל שיש ברסיבר.
לגבי הגברות אחרות- שוב, מה שהיה לי זמין מידית בבית, לא מתוך כוונה או מחשבה שזה מה שיתאים.
הגברת סינגל אנדד לא בידיוק חלשה מחוברת כרגע.
החברים מבלגרד והולנד עברו קילומטג' רציני מאוד עם הרמקול הזה כדי למצוא מה הכי מתאים להם. תאמין לי שאין לך מה להוסיף להם. אתה חובבן שחושב שהוא מומחה על הרמקולים הללו.
הם הגיעו למסקנה מסויימת לאחר בדיקה. אני אקשיב למסקנתם בעוד תקופה קצרה. אתה לא תקשיב לזה, אבל תשב על הספסל בגן הציבורי ותכתוב כאילו אתה מבין ויודע מה נכון או לא גם במה שאין לך ניסיון ישיר בו.
אותי אתה לא צריך לשכנע. מקווה שצליח לשכנע אחרים (עסק זה עסק ועל זה זה בנוי- בהצלחה)
(ורד) מתי הפתיחה?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אורי

למה שאני אגדיר לך, למה שלדוגמא אתה לא תגדיר זאת- הרי אתה נמצא בפורום אדיו וכותב בשפת האדיו ? או דיז שהשתמש בשירשור הזה במושגים העיל, שמהם ציטטתי, בתארו את ההבדלים בין רמקול רגיל לרמקול שופרי ?

אני נראה לך המילון למושגי השפה האדיופילית ? כנס לאינטרנט ובצע חיפוש- כל הגדרה שתימצא שם והיא לטעמך, לזאת התכוונתי בדיוק.


מראה כרגיל על תרבות הדיון הקלוקלת שלך.

במקום לענות אתה משיב בשאלה וזריקת הדברים על מישהו אחר.
אתה מביא הצהרות , נפנופי ידיים וכו...

אבל תשובות אתה לא יודע לתת.

תאמין לי גידי תותח. אתה סתם סוחר.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
תמשיך בשלך, להוציא דברים מהקשרם, לשים דברים בפי,לתת משמעויות שונות ומשונות.

אנחנו בטח קוראים טקסטים שונה- אני דווקא מזהה חידוד וזיכוך של הדברים.

כמה נקודות- לא, רסיבר זה לא הגברה סטראו,אבל יש כאילו שחושבים שזה נשמע כמגבר ולכן הסתקרנתי לשמוע מה שומעים כאשר מחברים כזה לרמקול מאוד נציל. מה ששומעים זה את הזבל שיש ברסיבר.

סקרנות היא תכונה מבורכת- אבל משום מה אצלך היא נעצרת באותה המהירות שהיא מאיצה. היית צריך שופר מיוחד כדי לדעת שרסיבר זול זה זבל אדיופילי- לא גילית זאת עם הקואינסידנס ?

גם אם תחבר את הרסיבר לעומת ה 32 וואט סינגל אנדד שלך על מוניטור, תמצה את הלמידה בנושא, ולחשוב שהיית צריך להמתין לשופר בשביל 'המחקר' הזה.


לגבי הגברות אחרות- שוב, מה שהיה לי זמין מידית בבית, לא מתוך כוונה או מחשבה שזה מה שיתאים. הגברת סינגל אנדד לא בידיוק חלשה מחוברת כרגע.

מישהו אמר שבחנת את ההגברות בגלל איזו מתודה או ניתוח מקדים לבניית דרך / כיוון חקירה- ממש לא. כל מה שאמרתי זה שאתה מנהל מהלכי 'למידה' אקראיים וחסרי 'בשר' ראוי, ולכן אמירותיך לוקות בבסיס עובדתי דל.

החברים מבלגרד והולנד עברו קילומטג' רציני מאוד עם הרמקול הזה כדי למצוא מה הכי מתאים להם. תאמין לי שאין לך מה להוסיף להם. אתה חובבן שחושב שהוא מומחה על הרמקולים הללו.

אני אמרתי שאני מומחה לרמקולים של 'ההולנדי המתנדנד' ? - ואם כל הכבוד לקילומטרז' שהם עברו, זו אינה תכונה שמייחדת אותם בלבד. דיז, כדי להכניס אותך לפרופורציה על 'ההתגלות האלוהית ההולנדית', בוא נחזור לעובדות הבסיסיות:

הראשונה- בונים מוכשרים לרמקולי הורן יש בעשרות, מרביתם בונים כהולנדי החביב שלך רמקולים ראויים וטובים.

השניה- מנעד האלמנטים שמרביתם משתמשים הוא לא אין סופי, אלא יחסית מוגבל, ולכן ניתן לראות שגם בונים שונים משתמשים באותם אלמנטים בצורות / קונפיגורציות שונות- מה שמעיד שחלק מהם 'מבינים' אחרת מההולנדי את היתרונות והחסרונות של האלמנטים.

השלישית- רובם ככולם מנסים להשתמש במגברי סינגל אנדד חזקים יותר או פחות, כל אחד לפי תיכנונו ואמונתו.

הרביעית- מיגוון ההגברות שמשתמשים הלקוחות שלהם מגוון ביותר- כולל כאלו שמשתמשים בהגברות שסותרות את המלצת היצרן ועדיין זוכים להכרה מהיצרן שדרכם ראויה ומפיקה תוצאה מעולה, אז מאיפה מגיע הזרם האולטרא- חרדי שאתה בו מקדש את הרב כדובר אמת אחת ואין בילתה שנקיה מכל שיקול שיווקי ?

החמישית- כל אותם יצרנים קטנים מנסים להצמד להגברה זולה יחסית- מאחר והם לא מסוגלים למתג את הרמקולים שלהם כבני לוויה להגברות מפורסמות ויקרות, ולא בגלל שההגברות לא יעשו טוב יותר לרמקול מאותן הגברות זולות שהם מציעים, אלא שמיתוג הרמקול כמוצר לא מתחבר לאותם הסכומים שנגבים בעבור המגברים.

דרך אגב רק היפנים נוהגים למתג רמקולי שופר עם הגברה אולטרה יקרה מטעם אותה חברה- רוצה דוגמא:AUDIO TEKNE ] אחת מהחברות שגובות 70 אלף דולר לרמקול שופרי.


הם הגיעו למסקנה מסויימת לאחר בדיקה. אני אקשיב למסקנתם בעוד תקופה קצרה. אתה לא תקשיב לזה, אבל תשב על הספסל בגן הציבורי ותכתוב כאילו אתה מבין ויודע מה נכון או לא גם במה שאין לך ניסיון ישיר בו.

מישהו מערער על מסקנותיהם- מי יודע מה היו השיקולים, מה נבחן, איך התבצעה ההשוואה, מה היו התוצאות האמיתיות של אותן השוואות, האם היו שיקולי פיתוח מוצרים זולים שיתנו אפשרות לרכוש 'סל מלא' מהיצרן, וכדומה.

ולגבי 'ישיבתי'- אני מניח שלהתענג על ההולנדי זה יותר מספק מללמוד איך לשלב ציודים של כמה מחברות העל בשוק העולמי- אתה צודק. אני בכל זאת, ברשותך, אעדיף להישאר עם יצרני ומחדשי טכנולוגיות ברמה עולמית, ואתה תמשיך לפקוד ג'ראזניקים צרפתיים / הולנדים / בלגרדים וכדומה.

ושיגיע שלב האמירות- כנראה נחזור לאותה רוטינה: אתה תצטט רבנות מוסכית, ואני אבסס את דברי על התנסות ישירה ומשווה עם הקצה האדיופילי.


אותי אתה לא צריך לשכנע. מקווה שצליח לשכנע אחרים.

מה יש לי לשכנע צרכן שקונה אמירות רבניות ממכולת קטנה בקצה 'הסימטה'' העולמית- ונמנע מהשוואות רק בגלל שהיצרן שולח לו פסקי הלכה שמקורם לא ממש משכנע או שלא ניתן לבחון אותם בכלי השוואה מקובלים.

(עסק זה עסק ועל זה זה בנוי- בהצלחה), מתי הפתיחה?

העסק יהי בסדר- אני לא ממש מודאג, מתי תהיה הפתיחה- לא יודע. אני מניח שהחל מהשבוע יצאו המשלוחים, אנחנו כל כך עסוקים בדברים האחרים בעסק שאין לנו יותר מדי זמן פנוי.

אני מקווה שעד שיגיעו הדברים- נפנה זמן ונסיים את מה שצריך, לא ממש בוער לפתוח ולהתחיל למכור.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מראה כרגיל על תרבות הדיון הקלוקלת שלך.

במקום לענות אתה משיב בשאלה וזריקת הדברים על מישהו אחר.
אתה מביא הצהרות , נפנופי ידיים וכו...

אבל תשובות אתה לא יודע לתת.

תאמין לי גידי תותח. אתה סתם סוחר.

אתה צודק- מה יש להוסיף.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
האזנה לציוד בעזרת מוזיקה,
התדיינות ללא שמץ לוגיקה.

רמת המעורבות הרגשית שאנשים מתירים לעצמם [ או נסחפים אל ] בעת נסיון נואל לתחום את האמורפי [ מילא אמורפי, סובייקטיבי ] מפתיעה כל פעם מחדש.

סיכום תחרות מילולית בין שני עילגים במידה זו או אחרת עם נסיון להכנסות מאוד זולות:

1. סיני
2. גראז'ניק

כללי :

1. שיבימלפדולר
2. קטלוגים


קטעים אתכם
:)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור