רכיב הכי חשוב במערכת - התשובה

  • פותח הנושא פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ניהול באס הוא מרכיב מרכזי מאוד, בזה אין ויכוח.
אבל הוא עדיין חלק ממכלול, לא המכלול כולו.
גם הוא נשען על חדר, מיקום והעמדה, ולא מחליף אותם.
לכן נכון לתת לו משקל גבוה, אבל לא להפוך אותו לחזות הכול.
תמיד חשוב ללמוד...
 
ניהול באס הוא מרכיב מרכזי מאוד, בזה אין ויכוח.
אבל הוא עדיין חלק ממכלול, לא המכלול כולו.
גם הוא נשען על חדר, מיקום והעמדה, ולא מחליף אותם.
לכן נכון לתת לו משקל גבוה, אבל לא להפוך אותו לחזות הכול.
תמיד חשוב ללמוד...
לילה טוב
 

ליל מנוחה
ואוסיף חג שמח.
 
דן,

אני יכול לקבל תוצאה ״מספיק טובה״ עם REW ולשתול את התוצאה בפילטר של Roon + כמה תיקונים פאסיביים?
או שאפריאורית אני חייב קרוס חיצוני עם DSP + שני סאבים?
צריך לקחת בחשבון שיש לי שני רמקולים רצפתיים שמייצרים באס יפה ולא מוניטורים כמו בסרטון של TAS.
איך זה משפיע על כל ה״משחק״?
 
תתחיל ממה שיש, תמדוד, תראה מה קורה בפועל, ורק אם חסר באמת, תתקדם הלאה.
 

תתחיל ממה שיש, תמדוד, תראה מה קורה בפועל, ורק אם חסר באמת, תתקדם הלאה.
זאת בדיוק ״הבעיה״ או העניין שלי.
האם אפשרי למדוד את החדר מראש בלי קשר למערכת וליישם תיקונים פאסיביים שיהיו גם אסתטיים.
או שאני לא אמלט מניסוי וטעייה כשכבר כל הריהוט + מערכת נמצאים בסלון ואז כמובן פרויקטים של ״בינוי״ הופכים לכואבים.
 
המממ
שאלה טובה

עד שאין מערכת וריהוט במקום, אתה עדיין לא רואה את התמונה האמיתית.
אז כן, שווה להכין בסיס טוב מראש, ופשוט לקחת בחשבון שיתכנו עוד כיוונים ושינויים אחר כך.
 
דן, מעניין מה שכתבת על גבס תוכל להרחיב?
אצלי כששיפצנו הנמכתי את כל התקרה בחלל בערך 10 ס״מ עם צמר סלעים בעיקר לשם בידוד מהשכנים מעלי. יכול להיות שיצרתי בעצם מלכודת בס ענקית?
מצד שני לא מסתדר לי גובה ההנמכה לעומת אורך הגל של תדר הבס
 

דן,

אני יכול לקבל תוצאה ״מספיק טובה״ עם REW ולשתול את התוצאה בפילטר של Roon + כמה תיקונים פאסיביים?
או שאפריאורית אני חייב קרוס חיצוני עם DSP + שני סאבים?
צריך לקחת בחשבון שיש לי שני רמקולים רצפתיים שמייצרים באס יפה ולא מוניטורים כמו בסרטון של TAS.
איך זה משפיע על כל ה״משחק״?
אני לא מכיר את החדר המדובר.
אם החדר לא בנוי עדיף לך ליישם דברים עוד בבניה .
אל תבנה על להגיע לסוף ולהתחיל לאלתר
הצורך לא קשור ליכולת של הרמקולים שלך לספק באס נמוך יותר או כמה הם גדולים - הבעיה הגדולה ותוספת הסאבים היא אף פעם לא חוסר הבאס אלא מה שהחדר עושה לבאס .אצלי למשל באולם תצודגה היה דיפ של עשרות דיציבלים ב 60 הרץ,זה כמובן לא קשור לרמקול .גם מדפי מספק 60 הרץ.אולי אצליח לחלץ את הגרפים ואראה -בכל מקרה זה קיים כמעט בכל חדר ועם כל רמקול ברמה כזו או אחרת.

הוספת EXTENSION לבאס בעזרת סאבים היא בונוס נחמד אבל לא הבעיה הגדולה שאותה צריך לפתור.
 
נערך לאחרונה ב:
דן, מעניין מה שכתבת על גבס תוכל להרחיב?
אצלי כששיפצנו הנמכתי את כל התקרה בחלל בערך 10 ס״מ עם צמר סלעים בעיקר לשם בידוד מהשכנים מעלי. יכול להיות שיצרתי בעצם מלכודת בס ענקית?
מצד שני לא מסתדר לי גובה ההנמכה לעומת אורך הגל של תדר הבס
מלכודת ממברנה לא עובדת כמו מלכודת נקבובית .
היא לא צריכה עומק כל כך גודל ועובדת במקומות בהם יש "לחץ" באס בחדר.

גבס וצמר בהחלט זה הכיוון הקל יותר והוא עובד - אבל צריך לדאוג שיהיה איטום טוב וגמישות מסוימת בבניה.( שהקיר יתנהג כמו עור תוף מווברץ)
וגן בסבירות גבוהה שגם אם בנית אותו נכון או יותר נכון בנית אותו במקרה חחח - הרווחת.
את השינוי בתגובה רואים בעיקר בזמני הדהוד בחדר והרבה פעמים גם ב SPL.
 

בדיוק חפרתי על זה עם gpt, זה לא ממש יעזור לבס בתדרים של 70 הרץ ומטה נניח אבל כן מוריד הדהודים וסופג בגלל אפקט הממברנה
 
המממ
שאלה טובה

עד שאין מערכת וריהוט במקום, אתה עדיין לא רואה את התמונה האמיתית.
אז כן, שווה להכין בסיס טוב מראש, ופשוט לקחת בחשבון שיתכנו עוד כיוונים ושינויים אחר כך.
איתי התכונות האקוסטיות של החדר לא מתעניינות בציוד שאתה מכניס אליו. ריהוט לא ממש יעזור יותר מידי בתחום הבס.
באותו אופן שקיה פיקנטו ו bmw יגיעו באותו זמן מתל אביב לנתניה כשיש פקק לאורך כל הדרך.
 
ברור שיש לחדר תכונות בסיסיות שאפשר להבין מראש.
אבל מה שתשמע בפועל נקבע רק כשהמערכת והריהוט נכנסים למשוואה.
לכן תכנון מוקדם עוזר מאוד, אבל הוא לא פוטר מכיוונון אמיתי אחר כך.
ובניגוד לדוגמת הרכב שנתת, כאן גם המסלול עצמו משנה את התוצאה.
 

אף אחד לא טען פה שלא צריך כוונון
 
נכון.
ולכן בדיוק צריך גם תכנון מוקדם וגם כוונון בפועל כאשר הכל יושב...
אלה כמובן לא דברים שסותרים אחד את השני.
 
בדיוק חפרתי על זה עם gpt, זה לא ממש יעזור לבס בתדרים של 70 הרץ ומטה נניח אבל כן מוריד הדהודים וסופג בגלל אפקט הממברנה
חג שמח שי…
אפשר גם הרבה מתחת .אני בניתי בעצמי .
יש גם מוצרים מוכנים כאלה אבל לא הייתי רוכש אותם כי צריך כמות אדירה … עדיף לתכנן קירות כך .
 

ברור שיש לחדר תכונות בסיסיות שאפשר להבין מראש.
אבל מה שתשמע בפועל נקבע רק כשהמערכת והריהוט נכנסים למשוואה.
לכן תכנון מוקדם עוזר מאוד, אבל הוא לא פוטר מכיוונון אמיתי אחר כך.
ובניגוד לדוגמת הרכב שנתת, כאן גם המסלול עצמו משנה את התוצאה.
כוונון אמיתי מתחיל לפני .
בעולם אידאלי אתה גם בוחר מידות חדר .
אבל כן יכול שהקירות יהוו מלכודות באס ענקית שלא תגזול מקום ולא תפריע אסתטית .
 
בעולם אידאלי, הכול אפשרי.
כשיש חלל קיים, לומדים אותו היטב, מבינים את המגבלות ואת היתרונות שלו, ופועלים בהתאם.
רק צריך לזכור שהדרך מתוצאה סבירה לתוצאה באמת משובחת היא לרוב ארוכה מאוד (מאוד).
 
חג שמח שי…
אפשר גם הרבה מתחת .אני בניתי בעצמי .
יש גם מוצרים מוכנים כאלה אבל לא הייתי רוכש אותם כי צריך כמות אדירה … עדיף לתכנן קירות כך .
חג שמח איש יקר
מעניין האמת, מעניין...בדירה הבאה כשתהיה אתכנן משהו כזה... למדתי משהו.
דרך אגב יש וילונות Orgon Duet כמו שיש לאלדר סוג של אקורדאון עם אויר בין השכבות, אומנם אין שם הכוונה לתדר ספציפי כמו ממברנה אבל נראה לי שברמה מסויימת זה מייצר אפקט דומה. ובנוסף התדרים שמצליחים לחדור את הוילון לכוון הוטרינה יונחתו פעמים בהלוך ובחזור.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור