רכיב הכי חשוב במערכת - התשובה

  • פותח הנושא פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

כן, כפרה. רמקול לא רע :). Tidal Contriva.
טקטס בוק.
הטוויטר הגדול והקירבה של הטווטיר למיד מאפשר חיתוך נמוך יותר של הטוויטר ושליטה בכיווניות.כמה לא מפתיע לראות שהוא שולט על החדר מעל 300 הרץ ולא הפוך.

אז מה אתה מסיק מכל האמור לעיל?
שלח קובץ MDAT של REW.
כרגע אני רק רואה SPL וזה ממש לא מספיק כדי לאבחן.
קשה לי להאמין שאין בעיה גדולה הרבה יותר במימד הזמן - כי מדידות ה SPL שלך טובות יותר מ 99 אחוז מהחדרים שאני מכיר .

מה שכן התגובה של הרמקול נותנת חשק להמשיך. כי אפשר לעבוד איתו.
לא רואים איפה הקרוס .מה שאומר שהוא מפזר טובמאוד מחוץ לציר - ולא זה לא קשור לעלות שלו זה קשור לזה שמישהו יודע מה הוא עושה שם בגרמניה.
 
עמיר, אתה מדבר על מקרה שנכנסת לחדר ויש לו מעט מאוד בעיות, כל החזרים שיש מכל המשטחים הסתדרו בול למה שצריך.
על זה אתה מדבר.
הפכת את זה על דיון על 1% מהמקרים (ואני נדיב) כדי להגיד לשאר 99% מאנשים שמה שאמרתי לא תמיד רלוונטי.
והם אלו שבדיוק היו מרוויחים מזה.
 

עמיר, אתה מדבר על מקרה שנכנסת לחדר ויש לו מעט מאוד בעיות, כל החזרים שיש מכל המשטחים הסתדרו בול למה שצריך.
על זה אתה מדבר.
הפכת את זה על דיון על 1% מהמקרים (ואני נדיב) כדי להגיד לשאר 99% מאנשים שמה שאמרתי לא תמיד רלוונטי.
והם אלו שבדיוק היו מרוויחים מזה.
סורי, זה ממש לא מה שדיברתי עליו. ממש לא. להיפך: הרי אפילו התייחסתי במפורש לזה ש-99% דפוקים. תקרא שוב.

אני כרגע במקלט, עם הסלולרי, ולא יכול להתחיל לצטט ולהסביר שוב.
 
נערך לאחרונה ב:
אפרופו,
כשאומרים "רמקול", לפחות מבחינתי, הכוונה לא (רק) הקופסה עצמה, אלא למכלול שלם, מיקום נכון, אופטימיזציה ופיין-טיונינג, אינטראקציה נכונה עם החדר, וזווית עבודה מדויקת ביחס לנקודת ההאזנה.

רמקול, טוב ככל שיהיה, שלא ממוקם נכון או שאינו פועל בסביבה מתאימה, פשוט לא יוכל לשאוף ולהציג את היכולת בפועל שלו ולעיתים אף יישמע בינוני מאוד ואף לא טוב.

בנוסף, רמקול תלוי מאוד בהגברה ובקדם התואמים לו (או במגבר משולב תלוי בקונסטלציה), כן, כאלה שמסוגלים לשלוט בו נכון, לייצב, לעצב ולהניע אותו כפי שצריך, לכן גם התאמה חשמלית ודינמית היא חלק בלתי נפרד מהתוצאה ובכלל מהמילה "רמקול"...

בפועל, איכות הסאונד נבנית מכל השרשרת יחד, סביבה, רמקול, מיקום, אופטימיזציה, הגברה, מקור, חשמל, שיכוך וכבילה, ורק כשהכול עובד בהרמוניה, מתקבל הקסם, לפחות בשאיפה.

וחשוב לחדד מניסיוני, כל אלה יכולים להיות משמעותיים יותר מעצם העובדה שהמערכת נמצאת בחדר ייעודי כזה או אחר, וגם יותר מהסתמכות על Room Correctionים למינהם, חדר ייעודי וגם תיקון דיגיטלי יכולים בהחלט לסייע, אבל הם לא יפצו באמת על בסיס לא נכון ויכולים אף לעוות ולהקצין את הבעיות הקיימות.

קודם בונים נכון את היסודות ורק אחר כך כל השאר שבהרבה מקרים יכול לתרום...כל מקרה לגופו ובטח לא איזו אקסיומה שמתבססת על מקרה כזה או אחר למרות עקשנותו של בעל האג'נדה.
 
רמקול נכון שעומד נכון בסביבה שתוכננה נכון או מוסיפים לה מספר אביזרים שלאוו דווקא חייבים להיות מכוערים מתחיל ממקום טוב.
המטרה היא להגיע לתיקון כזה או אחר ממקום של לתקן כמה שפחות .
קח את החדר של מתן - לא משנה מה הוא - התיקון אצלו יהיה מינורי . אבל הוא זקוק לו . אין לו דרך אחרת לפתור את זה.

ושוב - RC מתחיל ברמקול וצריך לדעת מה כן לתקן ומה לא "לתקן" .
שום דבר לא משמעותי יותר מאינטרקציה עם חדר.אפילו לא קרוב לזה.

לעולם לא תזהה את המערכת שלך בחדר אחר .
סביר מאוד להניח שאם תחליף רכיבאחר תזהה אותה.
 

ופה בדיוק נכנסת הערה הכ"כ מדוייקת של אהרון66554

"הרכיב החשוב ביותר הוא מי שמעמיד את המערכת."

אותה מערכת 1 ל 1 ואפילו באותו חלל בדיוק
תשמע/יכולה להשמע אחרת לחלוטין.
הכל תלוי במי שמעמיד אותה...
 
אני כרגע במקלט, עם הסלולרי, ולא יכול להתחיל לצטט ולהסביר שוב.

מבחינתי טוב שכך - הציטוטים שלך רבים באותה תגובה הורגים אותי :D:D:D
 
כל הדיון הזה מזכיר לי את הסיפור הבא:


הוויכוח הגדול: מי הבוס?

יום אחד, איברי הגוף התכנסו לישיבה סוערת כדי להחליט מי הכי חשוב ומי צריך להיות הבוס של כולם.
  • המוח אמר: "אני צריך להיות הבוס. אני שולט בכל המחשבות, נותן פקודות לכל המערכות ובלעדי אף אחד לא יודע מה לעשות."
  • הלב התפרץ: "מה פתאום! אני מזרים את הדם לכל פינה. בלי הדופק שלי, כולכם פשוט תמותו תוך דקות. אני הבוס!"
  • העיניים אמרו: "אנחנו מנווטות את הגוף, מראות לו לאן ללכת ומזהירות מפני סכנות. אנחנו הבוס!"
  • הידיים טענו: "אנחנו עושות את כל העבודה הקשה! אנחנו מביאות את האוכל לפה, אנחנו בונות ומבצעות. אנחנו הבוס!"
וכו' וכו', ככה זה נמשך עוד ועוד, עד שפתאום נשמע קול קטן ומחוספס מלמטה:

"אני צריך להיות הבוס", אמר פי הטבעת.

כל האיברים פרצו בצחוק היסטרי. "אתה?! הבוס?!" לעג המוח, "אתה בסך הכל שסתום של צינור פליטה מלוכלך, מי בכלל סופר אותך?"

השביתה הגדולה

פי הטבעת נעלב מאוד. בלי לומר מילה נוספת, הוא פשוט נסגר ושבת ממלאכה.
  • עברו 24 שעות: הגוף התחיל להרגיש קצת כבד ולא רגוע.
  • עברו 48 שעות: הבטן התנפחה, כאבי ראש התחילו להציק למוח.
  • עברו 72 שעות: העיניים התחילו לזגזג, הלב דפק בלחץ, המוח הרגיש כאילו הוא עומד להתפוצץ מרעלים, והידיים רעדו מחוסר נוחות.
בשלב הזה, לאף אחד כבר לא היה כוח להתווכח. כולם הרגישו נורא.

והתוצאה

בשארית כוחותיהם, התחננו כל האיברים בפני פי הטבעת: "בבקשה, תפסיק את השביתה! אתה הבוס, רק תשחרר!"

פי הטבעת חייך (בדרכו שלו), נפתח לרווחה, וכל הגוף הרגיש הקלה עצומה.



לדעתי, בסיפור הזה, האקוסטיקה בחדר היא בתפקיד פי הטבעת: היא זו שיכולה לסתום ולעוות את מה שכל הגוף – המערכת – עושה, במידה גדולה יותר מכל האחרים. אבל התרומה שלה לסאונד טוב ‑‑ לשיפור הסאונד שיוצא מהמערכת ‑‑ מינימלית. שיפורים ותיקונים בה תורמים בעיקר להקטנת מידת ההרס שהיא גורמת.

במאמר מוסגר, התרומה של האקוסטיקה אינה נטו שלילית. בחדר ללא אקוסטיקה ‑‑ אנאכוֹאי ‑‑ לא נעים להאזין, והתרומה יכולה להיות משמעותית יותר באולמות, ממש עד כדי הוספת עושר צלילי חיובי.

לפי "אסכולת ההיי‑פיי", בעצם לכל הרכיבים תפקיד דומה: להעביר את הסיגנל כפי שהוא, בלי להוסיף ובלי לגרוע. אף רכיב לא אמור לשפר דבר, אלא רק למזער את הקלקול. ב"אסכולת הכיף", אם לקרוא לה כך, אפשר גם "לשפר" ‑‑ להוסיף או להוריד מאפיינים המועדפים על המאזין הספציפי: תוספת הרמוניות של מנורות, עיוותים אחרים של ויניל, tone controls או EQ, תוספת אינפורמציית סראונד וכיו"ב.

הרכיב היחיד שבאמת יכול לשפר ‑‑ לתת תוצאה טובה יותר מרכיב אחר, אפילו ב"אסכולת ההיי‑פיי" ‑‑ הוא הרמקול. יכולים להיות רמקולים שכולם נחשבים Hi‑Fi, אך מעניקים צליל שונה מאוד, גם בנטרול השפעת האקוסטיקה.

לכן בוויכוח הלא ממש הגיוני הזה, החוזר ונשנה שוב ושוב בווריאציות שונות ‑‑ שבו לא מוגדר באמת מה חשוב, עבור מי ולמה, ומה בכלל נכלל במסגרת "המערכת" (האם גם אקוסטיקה, העמדה, המעמיד, משככים, טיפול פסיבי ואקטיבי, איכות החשמל שמגיע הביתה, איכות הכיסא, איכות המשקה, מצב הרוח וציפיות המאזין) ‑‑ נראה לי שהרמקולים הם המנצחים.

אבל מבחינתי אין לכך הרבה חשיבות או משמעות. ממילא השרשרת אינה חזקה מהחוליה החלשה ביותר בה, וגו'.
 

אתה כותב הרבה והמהוט נעלמת בערימת מילים ואמירות.
מי דיבר על חדר אנקאוי? מה זה קשור בכלל?
אקוסטיקה תורמת לסאונד ומטיבה עם התוצאה? בלי לעשות כלום ובחדר טיפוסי שיש ל-99% מהאנשים?
בחיית....
 
אתה כותב הרבה והמהוט נעלמת בערימת מילים ואמירות.
מי דיבר על חדר אנקאוי? מה זה קשור בכלל?
אקוסטיקה תורמת לסאונד ומטיבה עם התוצאה? בלי לעשות כלום ובחדר טיפוסי שיש ל-99% מהאנשים?
בחיית....
ברור שאין לך כוח, סבלנות, או יכולת לקרוא את הנאמר ולהבין אותו לפני שאתה מגיב, ואז התגובות שלך אינן למה שנכתב בפועל, אלא להתרשמות האקראית למחצה שקיבלת מהקריאה המחופפת. נראה לך אפילו שהמהות נעלמת, מה שלא נכון.

אין טעם גם להסביר, כי זה "הורג אותך".

גם אין מקום לדרוש ממני שאתאים את רמת הכתיבה שלי לרמת הקריאה שלך. אני כותב בצורה הטבעית עבורי, כפי שהמוח המוגבל שלי פועל.

אני רואה שתי אפשרויות מעשיות:
  1. שתטרח קצת יותר בקריאה ובהבנה -- אתה יכול להיעזר בצ'אט שיסכם לך, אם כי הוא עלול לעוות ולפספס את המשמעות
  2. שתדלג על התגובות שלי
אחרת אין לתגובות שלך משמעות, וגם אין טעם לענות להן.
 
אחלה רעיון.
 

passive aggressive much .. ?
 
חחחח
לא מתרגשים - כולו כתיבה בפורום.
העיקר שנמשיך לשמוע מוזיקה ולהנות.
 
בכל מקרה רציתי לשתף בתובנה שלי.

מניסיוני - ולא רק אצלי - כן צריך בחדר.
זה משהו שלא חושבים עליו לא מדברים עליו ולא נמצא על הרדאר של אנשים רבים.
להיות מודע כמו שאומרים זה כבר 50% מהפתרון...

ובפוסט של השאלה עודמה אנשים רשמו בנחרצות את אותה מסקנה - אז אני לא היחיד שחי בלה לא לנד...

ממליץ בחום לכולם לנסות לעשות פיין טיונינג לאקוסטיקה.
זה הרבה הרבה ניסוי ותהייה - לכן צריך לנסות ולשחק עם זה ולראות מה עובד טוב ומה לא.
 

בכל מקרה רציתי לשתף בתובנה שלי.

מניסיוני - ולא רק אצלי - כן צריך בחדר.
זה משהו שלא חושבים עליו לא מדברים עליו ולא נמצא על הרדאר של אנשים רבים.
להיות מודע כמו שאומרים זה כבר 50% מהפתרון...

ובפוסט של השאלה עודמה אנשים רשמו בנחרצות את אותה מסקנה - אז אני לא היחיד שחי בלה לא לנד...

ממליץ בחום לכולם לנסות לעשות פיין טיונינג לאקוסטיקה.
זה הרבה הרבה ניסוי ותהייה - לכן צריך לנסות ולשחק עם זה ולראות מה עובד טוב ומה לא.
מסכים שזה ביי פאר הדבר החשוב ביותר ….
ניסוי וטעיה באקוסטיקה אתה עלול להיכנס לבור ללא תחתית וללא פתרון ואף להרע את המצב .

מעבר לזה חשוב לבחור גם מוצרים נכונים … כי אם למשל הרמקול לא טוב - יהיה קשה .
גם אם הזמן אתה תבין ( למי שמשתמש במדידות ) שאת שהשינויים הגדולים באקוסטיקה משפעים על ציר הזמן ( אקוסטיקה פאסיבית ) - שהוא 50 אחוז מהסיפור .
לעומת זאת דרך ה SPL צריל לדייק בשיטות אחרות שחלקן הן פאסיביות וחלקן אקטיביות .

המזל שרמקול מוצלח כמו זה של מתן למשל לא צריך הרבה נגיעה ב SPL . כי הוא מכתיב את הגרף ולא החדר בתחום שמעל 300 הרץ .על התיר ומחץ לציר בשליטה שם וזה בלתי נמנע שהתגובה תהיה טובה .

בגלים ארוכים מצלעות החדר - מה שנקרא באס - הרמקול לא משחק תפקיד משמעותי הוא נתון לחסדי החדר ובדיוק שם לרוב כל הבעיות .

הן בתורן משפיעות על האיזון הטונאלי ואז אדם יכול לטעון שהגבוהים קשים או צורמים או לא מורגשים .
הבאס מכתיב את הטונציה הכללית .

ובסוף גם עם ה SPL מושלם עדיין חזרנו למימד הזמן .

בקיצור לא ניסוי וטעייה - אפשר לקרוא וללמוד ב 2026 בלחיצת כפתור .
 
כן, אמרתי גם שאת הבס צריך לסדר קודם.
פה מדידות זה הדרך מבחינתי.
לא יודע איך אחרים - אני אישית לא יודע להבחין באוזן האם גל עומד הוא ב-60 או ב-70.
רק מדידה.
וגם בחינה של שינויים בסאונד אחרי שינוי במיקום רמקולים/ישיבה/פנלים סופגים - אני אישית אחרי 3-4 ניסיונות כבר לא מבחין בכלום, הכל נשמע לי אותו דבר.
אני הולך לפי המדידות...

וכמובן, עם כל הכבוד למדידות - ההחלטה הסופית וטאצ'ים אחרונים לפי האוזן.
בתחום הנמוך גם.

זו הדרך שעובדת לי טוב.
 
כן, אמרתי גם שאת הבס צריך לסדר קודם.
פה מדידות זה הדרך מבחינתי.
לא יודע איך אחרים - אני אישית לא יודע להבחין באוזן האם גל עומד הוא ב-60 או ב-70.
רק מדידה.
וגם בחינה של שינויים בסאונד אחרי שינוי במיקום רמקולים/ישיבה/פנלים סופגים - אני אישית אחרי 3-4 ניסיונות כבר לא מבחין בכלום, הכל נשמע לי אותו דבר.
אני הולך לפי המדידות...

וכמובן, עם כל הכבוד למדידות - ההחלטה הסופית וטאצ'ים אחרונים לפי האוזן.
בתחום הנמוך גם.

זו הדרך שעובדת לי טוב.
מסכים מאה אחוז לכל מילה.
 

מסכים מאה אחוז לכל מילה.
מעלה את המחיר, אני מסכים במאתיים אחוז לכל מילה. בבס רק מדידות, זיהוי גלים עומדים והגדרת פילטרים פרמטריים לטיפול בהם ב DSP. מי שמצליח לטפל פסיבית בגל עומד לדוגמה 50 הרץ בסלון ישראלי טיפוסי בלי מלכודת בס בגודל מכונית, יכנס לספר השיאים של גינס.
 
רמקול ימין:
צפה בקובץ המצורף 70827

שניהם יחד:
צפה בקובץ המצורף 70828

איזה קובץ? CSV של המדידות?


כן, כפרה. רמקול לא רע :). Tidal Contriva.
אז מה אתה מסיק מכל האמור לעיל?

וכן, זה חלל קקה שבו צד אחד זה חלון זכוכית ענק למרפסת, והצד השני הוא יחסית פתוח יותר.


אחחח. התמימות.
עד לפני חודשיים היתה לי מערכת נהדרת. היום היא בינונית מינוס. והשוס? זאת אותה מערכת. :)
נסה להגדיר פילטרים ב Roon
משהו כזה בערך
1772825469417.png
 
נסה להגדיר פילטרים ב Roon
משהו כזה בערך
צפה בקובץ המצורף 70848
אזור הבס בשיא כולו גבוה וגורם לסאונד בומי. העוצמה הגבוה ביותר הא ב 55 הרץ כ 10 DB מעל הממוצע של מירב הספקטרום. הנחתה של 2 DB לא תיתן שום שיפור משמעותי, ואולי גם לא תישמע הבדל. ממליץ להנחית ב 7 DB עם Q רחב ולחזור על המדידה. מומלץ למדוד ב 75 DB ממוצע, המדידה בגרף היא בעוצמה מוגזמת או משהו לא מכוייל.
כמובן, רעש של אזעקה מפריע למדידה, אבל נתן לעשות אותה בין התרעה מקדימה לאזעקה. הכי טוב כאשר האירנים בשקט.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור