Croc
חבר משקיען
- הודעות
- 660
- מעורבות
- 160
- נקודות
- 43
בהמשך לשאלתי - כאמור הפתעתי לטובה לרמת המודעות אצל החברים.
לדעתי ומיניסיוני - החלק הכי חשוב במערכת זה החדר.
במושגים שלי זה משלב בפנים גם סט אפ אקוסטי.
גם בחירת נקודת הישיבה.
EEG הרחיב על זה יפה מאוד לדעתי
העמדת הרמקולים בחדר וכו' - זה גם די קשור לזה.
אבל לדעתי זה אופרה קצת אחרת - בגלל שאם החדר טוב, ומטופל טוב - אז אינטרקציה של רמקולים איתו גם טובה.
ומשם נשאר רק פיין טיונינג לקבלת במה וכו'.
אז למה אני אומר שחדר זה רכיב חושב?
כי מניסיוני לחדר וטיפול אקוסטי יש השפעה מטורפת על התוצאה.
לחלוטים ברמה כאילו שומעים מערכת אחרת.
לגמיר לגמרי לגמרי.
מי שלא נותן לזה מענה - לא שומע את המערכת שלו. הוא שומע את החדר.
וזה עצוב ששמים על הברזלים 100,000 או 200,000 או יותר - ולא שומעים אותם.
.1 חלק ראשון זה מידות וגאומטריה+סימטריה.
פה אין הרבה שליטה מעבר לבחירת הדירה/חדר מראש.
אבל מי אמר שאי אפשר לבחור? זה עניין של החלטה....
לבעיות סימטריה יש פתרונות מסויימים.
שימו לב חללונות וזכוכיות אחרות...
2. חלק שני "להרגיע" את תחום הנמוך - נגיד איזורים של 30-150 הרץ.
בכל חדר יש פיקים/NULL-ים/גלים עומדים.
פשוט זה קורה בתדרים שונים ובנקודות שונות בחדר.
הפתרון פה ספיגה - זה לא עולה מיליונים וזה לא בהכרח מכוער. זמינים בארץ מוצרים מסחריים בדוקים ונראים טוב.
כן זה תופס מקום פיזי - אין חוכמות...
בחירת מקום ישיבה - כולל גובה הישבה - זה סופר חשוב.
רק זה יכול לפתור 50% מהבעיה.
אחרי שבסים כבר לא סותמים לנו את האוזניים - אפשר להמשיך הלאה.
3. פיין טיונינג של הסאונד ע"י אביזרים אקוסטיים.
זה משנה אופי צליל של המערכת. כאילו FREQUENCY RESPONCE ניהיה אחר.
כן כן, ממש כך.
במה לחלוטים מושפעת מזה - רוחב, עומק, תלת מידד - הכל.
קנו רמקולים לא משנה בכמה כסף - אם לא עושים את זה אתם יורים לעצמכם ברגל.
לפה יותר מחתבר משחק העמדת הרמקול בחדר.
בתחום טיפול אקוסטי - לא הכל חייב להיות אביזרים יעודיים/מקצועיים.
יש עצמים שמשפיעים באותו כיוון - שטיחים, קורסאות, ארונות מלאים בדברים, תמונות, עציצים וכו'.
בעיה איתם שהם UNPREDICTABLE ולא ממוקדים בהשפעה שלהם.
לסיכום - מה שרציתי להגיד ולצעוק אפילו - כל מי שרציני לגבי הסאונד, כל מי ששפך כסף רב על המערכת - חייבים חייבים חייבים להתייחס לחדר ולתת לזה טיפול.
בסקר שלי לא מעט אנשים העלו את הנקודה הזו - אני באמת שמח שיש מודעות לזה וזה מראה לטעמי לבגרות חשובה בתחום הזה.
אבל מודעת זה צעד אחד - צריך גם ליישם.
ובקטע הזה ראיתי אצל בודדים השקעה במקום הנכון.
זה לא עולה מיליונים.
20,000 ש"ח יכולים לקחת את החדר ואת תוצאה בסאונד לרמה אחרת.
ב-50 בכלל אפשר לעשות דברים מטורפים לגמרי.
זה יקר?
בגדול - כן, לא גרוש וחצי.
אבל כמה אנשים אתם מכירים רק עם כבלי חשמל בסכומים כאלו?
הבנתם למה אני חותר אני מקווה...
ויש פה עניין פסיכולוגי שלא עושים כלום לגמי מה שלא רואים ומה שלא כואב.
זה כמו עם בריאות - כולם יודעים שזה חשוב. בקושי מישהו עושה עם זה משהו.
מבינים כמה זה חשוב כאשר מאבדים אותו...
אז גם בנושא החדר/אקוסטיקה (על אותו משקל איכות החשמל) - רובם מיבינים.
מה עושים? כלום.
גם אני עשיתי רק בגלל שזה כאב לי חחחחח
אני רושם את הדברים לאחר שיחקתי עם זה הרבה מאוד - וחוויתי שינויים קיצוניים עם אותה מערכת, באותו חדר.
קיצוניים - אני אל מגזים.
זה אמיתי לגמרי.
אני ממליץ לכולם - זה כדאי !!!
כדאי מאוד...
מילה אחת על יעצים בתחום - יש כמה וכמה, וותיקים ומוכרים, חדשים יותר שמפרסמים רשתות חברתיות פרוייקטים מגניבים.
אני אישית טרם פגשתי אחד שהיה בראש שלי.
ראיתי דברים לא הגיוניים.
ראיתי חדר מטופל לא מאוזן.
ראיתי גישה "אולפנית" שלא תואמת לדעתי חדר ביתי.
אבל מכל מלמדיי השכלתי. לפחות השתדלתי
המשיכו לשמוע מוזיקה טוב,
גנאדי
לדעתי ומיניסיוני - החלק הכי חשוב במערכת זה החדר.
במושגים שלי זה משלב בפנים גם סט אפ אקוסטי.
גם בחירת נקודת הישיבה.
EEG הרחיב על זה יפה מאוד לדעתי
העמדת הרמקולים בחדר וכו' - זה גם די קשור לזה.
אבל לדעתי זה אופרה קצת אחרת - בגלל שאם החדר טוב, ומטופל טוב - אז אינטרקציה של רמקולים איתו גם טובה.
ומשם נשאר רק פיין טיונינג לקבלת במה וכו'.
אז למה אני אומר שחדר זה רכיב חושב?
כי מניסיוני לחדר וטיפול אקוסטי יש השפעה מטורפת על התוצאה.
לחלוטים ברמה כאילו שומעים מערכת אחרת.
לגמיר לגמרי לגמרי.
מי שלא נותן לזה מענה - לא שומע את המערכת שלו. הוא שומע את החדר.
וזה עצוב ששמים על הברזלים 100,000 או 200,000 או יותר - ולא שומעים אותם.
.1 חלק ראשון זה מידות וגאומטריה+סימטריה.
פה אין הרבה שליטה מעבר לבחירת הדירה/חדר מראש.
אבל מי אמר שאי אפשר לבחור? זה עניין של החלטה....
לבעיות סימטריה יש פתרונות מסויימים.
שימו לב חללונות וזכוכיות אחרות...
2. חלק שני "להרגיע" את תחום הנמוך - נגיד איזורים של 30-150 הרץ.
בכל חדר יש פיקים/NULL-ים/גלים עומדים.
פשוט זה קורה בתדרים שונים ובנקודות שונות בחדר.
הפתרון פה ספיגה - זה לא עולה מיליונים וזה לא בהכרח מכוער. זמינים בארץ מוצרים מסחריים בדוקים ונראים טוב.
כן זה תופס מקום פיזי - אין חוכמות...
בחירת מקום ישיבה - כולל גובה הישבה - זה סופר חשוב.
רק זה יכול לפתור 50% מהבעיה.
אחרי שבסים כבר לא סותמים לנו את האוזניים - אפשר להמשיך הלאה.
3. פיין טיונינג של הסאונד ע"י אביזרים אקוסטיים.
זה משנה אופי צליל של המערכת. כאילו FREQUENCY RESPONCE ניהיה אחר.
כן כן, ממש כך.
במה לחלוטים מושפעת מזה - רוחב, עומק, תלת מידד - הכל.
קנו רמקולים לא משנה בכמה כסף - אם לא עושים את זה אתם יורים לעצמכם ברגל.
לפה יותר מחתבר משחק העמדת הרמקול בחדר.
בתחום טיפול אקוסטי - לא הכל חייב להיות אביזרים יעודיים/מקצועיים.
יש עצמים שמשפיעים באותו כיוון - שטיחים, קורסאות, ארונות מלאים בדברים, תמונות, עציצים וכו'.
בעיה איתם שהם UNPREDICTABLE ולא ממוקדים בהשפעה שלהם.
לסיכום - מה שרציתי להגיד ולצעוק אפילו - כל מי שרציני לגבי הסאונד, כל מי ששפך כסף רב על המערכת - חייבים חייבים חייבים להתייחס לחדר ולתת לזה טיפול.
בסקר שלי לא מעט אנשים העלו את הנקודה הזו - אני באמת שמח שיש מודעות לזה וזה מראה לטעמי לבגרות חשובה בתחום הזה.
אבל מודעת זה צעד אחד - צריך גם ליישם.
ובקטע הזה ראיתי אצל בודדים השקעה במקום הנכון.
זה לא עולה מיליונים.
20,000 ש"ח יכולים לקחת את החדר ואת תוצאה בסאונד לרמה אחרת.
ב-50 בכלל אפשר לעשות דברים מטורפים לגמרי.
זה יקר?
בגדול - כן, לא גרוש וחצי.
אבל כמה אנשים אתם מכירים רק עם כבלי חשמל בסכומים כאלו?
הבנתם למה אני חותר אני מקווה...
ויש פה עניין פסיכולוגי שלא עושים כלום לגמי מה שלא רואים ומה שלא כואב.
זה כמו עם בריאות - כולם יודעים שזה חשוב. בקושי מישהו עושה עם זה משהו.
מבינים כמה זה חשוב כאשר מאבדים אותו...
אז גם בנושא החדר/אקוסטיקה (על אותו משקל איכות החשמל) - רובם מיבינים.
מה עושים? כלום.
גם אני עשיתי רק בגלל שזה כאב לי חחחחח
אני רושם את הדברים לאחר שיחקתי עם זה הרבה מאוד - וחוויתי שינויים קיצוניים עם אותה מערכת, באותו חדר.
קיצוניים - אני אל מגזים.
זה אמיתי לגמרי.
אני ממליץ לכולם - זה כדאי !!!
כדאי מאוד...
מילה אחת על יעצים בתחום - יש כמה וכמה, וותיקים ומוכרים, חדשים יותר שמפרסמים רשתות חברתיות פרוייקטים מגניבים.
אני אישית טרם פגשתי אחד שהיה בראש שלי.
ראיתי דברים לא הגיוניים.
ראיתי חדר מטופל לא מאוזן.
ראיתי גישה "אולפנית" שלא תואמת לדעתי חדר ביתי.
אבל מכל מלמדיי השכלתי. לפחות השתדלתי
המשיכו לשמוע מוזיקה טוב,
גנאדי