רכיב הכי חשוב במערכת - התשובה

  • פותח הנושא פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Croc

חבר משקיען
הודעות
660
מעורבות
160
נקודות
43
בהמשך לשאלתי - כאמור הפתעתי לטובה לרמת המודעות אצל החברים.

לדעתי ומיניסיוני - החלק הכי חשוב במערכת זה החדר.
במושגים שלי זה משלב בפנים גם סט אפ אקוסטי.
גם בחירת נקודת הישיבה.

EEG הרחיב על זה יפה מאוד לדעתי

העמדת הרמקולים בחדר וכו' - זה גם די קשור לזה.
אבל לדעתי זה אופרה קצת אחרת - בגלל שאם החדר טוב, ומטופל טוב - אז אינטרקציה של רמקולים איתו גם טובה.
ומשם נשאר רק פיין טיונינג לקבלת במה וכו'.

אז למה אני אומר שחדר זה רכיב חושב?
כי מניסיוני לחדר וטיפול אקוסטי יש השפעה מטורפת על התוצאה.
לחלוטים ברמה כאילו שומעים מערכת אחרת.
לגמיר לגמרי לגמרי.

מי שלא נותן לזה מענה - לא שומע את המערכת שלו. הוא שומע את החדר.
וזה עצוב ששמים על הברזלים 100,000 או 200,000 או יותר - ולא שומעים אותם.

.1 חלק ראשון זה מידות וגאומטריה+סימטריה.
פה אין הרבה שליטה מעבר לבחירת הדירה/חדר מראש.
אבל מי אמר שאי אפשר לבחור? זה עניין של החלטה....
לבעיות סימטריה יש פתרונות מסויימים.
שימו לב חללונות וזכוכיות אחרות...

2. חלק שני "להרגיע" את תחום הנמוך - נגיד איזורים של 30-150 הרץ.
בכל חדר יש פיקים/NULL-ים/גלים עומדים.
פשוט זה קורה בתדרים שונים ובנקודות שונות בחדר.
הפתרון פה ספיגה - זה לא עולה מיליונים וזה לא בהכרח מכוער. זמינים בארץ מוצרים מסחריים בדוקים ונראים טוב.
כן זה תופס מקום פיזי - אין חוכמות...

בחירת מקום ישיבה - כולל גובה הישבה - זה סופר חשוב.
רק זה יכול לפתור 50% מהבעיה.

אחרי שבסים כבר לא סותמים לנו את האוזניים - אפשר להמשיך הלאה.

3. פיין טיונינג של הסאונד ע"י אביזרים אקוסטיים.
זה משנה אופי צליל של המערכת. כאילו FREQUENCY RESPONCE ניהיה אחר.
כן כן, ממש כך.
במה לחלוטים מושפעת מזה - רוחב, עומק, תלת מידד - הכל.

קנו רמקולים לא משנה בכמה כסף - אם לא עושים את זה אתם יורים לעצמכם ברגל.

לפה יותר מחתבר משחק העמדת הרמקול בחדר.

בתחום טיפול אקוסטי - לא הכל חייב להיות אביזרים יעודיים/מקצועיים.
יש עצמים שמשפיעים באותו כיוון - שטיחים, קורסאות, ארונות מלאים בדברים, תמונות, עציצים וכו'.
בעיה איתם שהם UNPREDICTABLE ולא ממוקדים בהשפעה שלהם.

לסיכום - מה שרציתי להגיד ולצעוק אפילו - כל מי שרציני לגבי הסאונד, כל מי ששפך כסף רב על המערכת - חייבים חייבים חייבים להתייחס לחדר ולתת לזה טיפול.

בסקר שלי לא מעט אנשים העלו את הנקודה הזו - אני באמת שמח שיש מודעות לזה וזה מראה לטעמי לבגרות חשובה בתחום הזה.
אבל מודעת זה צעד אחד - צריך גם ליישם.
ובקטע הזה ראיתי אצל בודדים השקעה במקום הנכון.

זה לא עולה מיליונים.
20,000 ש"ח יכולים לקחת את החדר ואת תוצאה בסאונד לרמה אחרת.
ב-50 בכלל אפשר לעשות דברים מטורפים לגמרי.
זה יקר?
בגדול - כן, לא גרוש וחצי.
אבל כמה אנשים אתם מכירים רק עם כבלי חשמל בסכומים כאלו?
הבנתם למה אני חותר אני מקווה...

ויש פה עניין פסיכולוגי שלא עושים כלום לגמי מה שלא רואים ומה שלא כואב.
זה כמו עם בריאות - כולם יודעים שזה חשוב. בקושי מישהו עושה עם זה משהו.
מבינים כמה זה חשוב כאשר מאבדים אותו...

אז גם בנושא החדר/אקוסטיקה (על אותו משקל איכות החשמל) - רובם מיבינים.
מה עושים? כלום.
גם אני עשיתי רק בגלל שזה כאב לי חחחחח

אני רושם את הדברים לאחר שיחקתי עם זה הרבה מאוד - וחוויתי שינויים קיצוניים עם אותה מערכת, באותו חדר.
קיצוניים - אני אל מגזים.
זה אמיתי לגמרי.

אני ממליץ לכולם - זה כדאי !!!
כדאי מאוד...

מילה אחת על יעצים בתחום - יש כמה וכמה, וותיקים ומוכרים, חדשים יותר שמפרסמים רשתות חברתיות פרוייקטים מגניבים.
אני אישית טרם פגשתי אחד שהיה בראש שלי.
ראיתי דברים לא הגיוניים.
ראיתי חדר מטופל לא מאוזן.
ראיתי גישה "אולפנית" שלא תואמת לדעתי חדר ביתי.
אבל מכל מלמדיי השכלתי. לפחות השתדלתי :)

המשיכו לשמוע מוזיקה טוב,
גנאדי
 

אני חולק על זה.

אקוסטיקה יכולה לדפוק את הסאונד אפילו יותר מכל רכיב במערכת, אבל לא בכל מקרה שהאקוסטיקה גרועה ‑‑ אפילו מאוד ‑‑ התוצאה ששומעים גרועה לדעת המאזין, ולכן כנראה שאינה הדבר החשוב ביותר.

בהינתן ש-99% מהחדרים דפוקים אקוסטית, דורות רבים של מאזינים נהנו ונהנים מאוד מהמערכות שלהם בחדרים כאלה, כך שלא בהכרח זו תמיד בעיה אמיתית מבחינתם. יש לציין שהמוח יכול, ברוב המקרים, לסנן במידה רבה את השפעת החדר, מה שמאפשר למאזין להבחין בהשפעת המערכת ואף בהשפעת ההקלטה.

אפשר כמובן לשפר באמצעות טיפול אקוסטי פסיבי ו/או אקטיבי, אבל מי שלא מודע לעניין, השיפור הזה לא חסר לו, למעט אלה שהייתה להם בחדר בעיה אקוטית חריפה שמושכת תשומת לב לעצמה והפריעה, שאז לפחות חלק מהנ"ל אולי טיפלו אקוסטית -- אני לא יודע עד כמה זה הייה משהו נפוץ לאורך הדורות -- וזה כנראה מה שקרה אצלך בחדר.

אצלי בחדר בדירה הקודמת הייתה הדגשה של תדרי באס, בסביבות 40 הרץ, אבל מבחינתי זו לא הייתה "בעייה" -- אהבתי את זה, ואם אני זוכר נכון, גם @נמר -- שביקר אצלי גם בדירה הישנה וגם בחדשה, הזכיר את ההדגשה הזו לטובה.

בדירה הנוכחית הייתה בעיה הפוכה, של בליעת באס, ולמקם סאב/ים ליד הרמקולים הקדמיים לא הועיל. אבל @Dan-Cinemart מצא מקום מתאים לסאבים כך שהבעייה נפתרה. זו הייתה בעייה שבאמת דרשה טיפול. גם החלפת הסאבים הקודמים שלי, שלא היו קוטלי קנים ‑‑ B&W DB1 ו‑JL Audio f113v2 ‑‑ לסאבים המעולים ש- @Dan-Cinemart מוכר (Perlisten) תרמה באופן מורגש, כמו גם תוספת רגליות עבורם שהומלצו ע"י @RanMoyal ועשו הבדל ממאוד חיובי באופי הבאס.

@RanMoyal המליץ לי גם על טרינוב, שגם הוא תרם לשיפור ניכר, כולל לאינטגרציה מעולה בין הסאבים לשאר, אבל גם אם התרומה של הטרינוב הייתה מאוד משמעותית ורצויה, כפי שהבנתי אחר כך, זה לא היה משהו שהיה חסר לי קודם. לעומת זאת, הזזת הסאבים ותוספת הרגליות היו דברים שתיקנו בעיות כואבות ומורגשות.

לכן גם אם ההבדל בין בלי/עם טיפול אקוסטי, פאסיבי ו/או אקטיבי אצלך בבית היה עצום ואדיר, ואתה מאוד מתלהב ממנו, לא אצל כולם זה כך. אי אפשר להסיק מהמקרה שלך לגבי כ‑ו‑ל‑ם.

אפילו לי אישית היה מקרה שטיפול אקוסטי לא היה חסר, ומקרה שבו הוא היה מאוד משמעותי ורצוי, אבל פחות משמעותי מדברים אחרים.

כך שאני חולק על כך שאקוסטיקה היא תמיד ובהכרח הדבר החשוב והמשמעותי ביותר, אולי אפילו לא ברוב המקרים.


מילה אחת על יעצים בתחום - יש כמה וכמה, וותיקים ומוכרים, חדשים יותר שמפרסמים רשתות חברתיות פרוייקטים מגניבים.
אני אישית טרם פגשתי אחד שהיה בראש שלי.
ראיתי דברים לא הגיוניים.
ראיתי חדר מטופל לא מאוזן.
ראיתי גישה "אולפנית" שלא תואמת לדעתי חדר ביתי.
אבל מכל מלמדיי השכלתי. לפחות השתדלתי :)
אני לא יודע מה בראש שלך, אבל האם ניסית את @Dan-Cinemart ?

נראה לי שהוא יוצא דופן לטובה בתחום, ויצא לי לעבוד עם כמה אקוסטיקאים.
יש לו גם ידע תיאורטי הרבה מעל לממוצע, וגם המון ניסיון מעשי.

מעבר לזה שהוא מוכר סאבים מעולים.
 
עם המעבר מחיפה להרצליה, אני חווה פה סיוט אקוסטי עם גל עומד בתדר של 54.5 הרץ, שפשוט אין לי יכולת להתמודד איתו עם הכלים שיש לי כרגע. צריך לקנות כלים חדשים. RC לא בא בחשבון, כי יש לי פטיפון. יש לי גם רזונטור הלמהולץ אחד מסכן שעל הנייר אמור לטפל בטווח הזה, אבל הוא, באופן הזוי, רק מחמיר את הבעיה.
טיילתי עם הרמקול מטר בכל הכיוונים, והבעיה נשארת. סיוט.

אני לא מכיר פתרונות מסחריים, מוצרי מדף, שנותנים מענה לתדר הזה, ושלא נראים כמו גוש ספוג ענק ומכוער. לכן, בינתיים, אני אובד עצות.

אה, רגע, אולי זה רק אצלי בראש ואני אף פעם לא מרוצה? אולי כי אני יורד על אנשים ובגלל זה יש לי גל עומד? אני מניח שלתמיר יש תשובה...
 
RC לא בא בחשבון, כי יש לי פטיפון
גם לי יש פטיפון, והשוויתי בין המצבים הבאים:
  1. חיבור הפלט של הפונו סטייג' המנורתי לכניסה של פרה אנלוגי מנורתי וממנו למונובלוקים המנורתיים, כולם מתוצרת Audio Research, לגמרי pure analog
  2. חיבור הפלט של הפונו סטייג' לכניסה אנלוגית של RC של טרינוב, שמבצע המרה לדיגיטל ב-24/96, עושה את קסמיו, ממיר חזרה לאנלוג, ומהפלט האנלוגי שלו למונובלוקים.
אם היה הפסד זעיר כלשהו עקב ההמרות לדיגיטל וחזרה, הוא היה זניח ליתרונות של השימוש ב-RC, שגם מאפשר טיפול בפיקים, וגם אינטגרציה מעולה עם סאב/ים, שמעבר לשיפור משמעותי בבאס, אפילו יחסית לרמקול full range, מאפשר טיפול גם בדיפים.

הפרה הפך להיות מיותר, ומכרתי אותו.

קח בחשבון שבכלל RC סותר את העקרונות המקודשים של אודיו, כמו מסלול סיגנל מינימלי והתערבות מינימלית, אז עוד המרות בדרך קטן עליו, ובכל זאת הוא משפר מאוד, כך שאולי כדאי לתת סיכוי גם לגישה הלא-שמרנית הזו. אני לא חשבתי שזה יכול לעבוד.
 

גם לי יש פטיפון, והשוויתי בין המצבים הבאים:
  1. חיבור הפלט של הפונו סטייג' המנורתי לכניסה של פרה אנלוגי מנורתי וממנו למונובלוקים המנורתיים, כולם מתוצרת Audio Research, לגמרי pure analog
  2. חיבור הפלט של הפונו סטייג' לכניסה אנלוגית של RC של טרינוב, שמבצע המרה לדיגיטל ב-24/96, עושה את קסמיו, ממיר חזרה לאנלוג, ומהפלט האנלוגי שלו למונובלוקים.
אם היה הפסד זעיר כלשהו עקב ההמרות לדיגיטל וחזרה, הוא היה זניח ליתרונות של השימוש ב-RC, שגם מאפשר טיפול בפיקים, וגם אינטגרציה מעולה עם סאב/ים, שמעבר לשיפור משמעותי בבאס, אפילו יחסית לרמקול full range, מאפשר טיפול גם בדיפים.

הפרה הפך להיות מיותר, ומכרתי אותו.
סיפור של עשרות אלפי שקלים. בשביל פיק רציני בבאס, אני מעדיף טיפול פסיבי. כל השאר סביר+.
 
סיפור של עשרות אלפי שקלים. בשביל פיק רציני בבאס, אני מעדיף טיפול פסיבי. כל השאר סביר+.
אולי הפיק הרציני בבאס הוא הטריגר, אבל זה פותח אפשרויות לשיפור באספקטים נוספים ומשמעותיים.

לדעתי, אתה יכול לקבל בהשאלה מכשיר RC מהיבואנים לפחות לכמה ימים טובים -- למשל טרינוב מ-Future Audio/Video, או Storm מ- @Dan-Cinemart -- ואני מאמין שהם יעשו לך כיוונון בסיסי, כך שתוכל להתרשם מההשפעה שלו, לא רק בעניין הפיק הזה. לדעתי ממש שווה בדיקה, ולא חייבים לקחת את המודלים היקרים ביותר.


דרך אגב, בפוסט שציטטת לא כללת את מה שהוספתי בעריכה.
קח בחשבון שבכלל RC סותר את העקרונות המקודשים של אודיו, כמו מסלול סיגנל מינימלי והתערבות מינימלית, אז עוד המרות בדרך קטן עליו, ובכל זאת הוא משפר מאוד, כך שאולי כדאי לתת סיכוי גם לגישה הלא-שמרנית הזו. אני לא חשבתי שזה יכול לעבוד.
 
בהמשך לשאלתי - כאמור הפתעתי לטובה לרמת המודעות אצל החברים.

לדעתי ומיניסיוני - החלק הכי חשוב במערכת זה החדר.
במושגים שלי זה משלב בפנים גם סט אפ אקוסטי.
גם בחירת נקודת הישיבה.

EEG הרחיב על זה יפה מאוד לדעתי

העמדת הרמקולים בחדר וכו' - זה גם די קשור לזה.
אבל לדעתי זה אופרה קצת אחרת - בגלל שאם החדר טוב, ומטופל טוב - אז אינטרקציה של רמקולים איתו גם טובה.
ומשם נשאר רק פיין טיונינג לקבלת במה וכו'.

אז למה אני אומר שחדר זה רכיב חושב?
כי מניסיוני לחדר וטיפול אקוסטי יש השפעה מטורפת על התוצאה.
לחלוטים ברמה כאילו שומעים מערכת אחרת.
לגמיר לגמרי לגמרי.

מי שלא נותן לזה מענה - לא שומע את המערכת שלו. הוא שומע את החדר.
וזה עצוב ששמים על הברזלים 100,000 או 200,000 או יותר - ולא שומעים אותם.

.1 חלק ראשון זה מידות וגאומטריה+סימטריה.
פה אין הרבה שליטה מעבר לבחירת הדירה/חדר מראש.
אבל מי אמר שאי אפשר לבחור? זה עניין של החלטה....
לבעיות סימטריה יש פתרונות מסויימים.
שימו לב חללונות וזכוכיות אחרות...

2. חלק שני "להרגיע" את תחום הנמוך - נגיד איזורים של 30-150 הרץ.
בכל חדר יש פיקים/NULL-ים/גלים עומדים.
פשוט זה קורה בתדרים שונים ובנקודות שונות בחדר.
הפתרון פה ספיגה - זה לא עולה מיליונים וזה לא בהכרח מכוער. זמינים בארץ מוצרים מסחריים בדוקים ונראים טוב.
כן זה תופס מקום פיזי - אין חוכמות...

בחירת מקום ישיבה - כולל גובה הישבה - זה סופר חשוב.
רק זה יכול לפתור 50% מהבעיה.

אחרי שבסים כבר לא סותמים לנו את האוזניים - אפשר להמשיך הלאה.

3. פיין טיונינג של הסאונד ע"י אביזרים אקוסטיים.
זה משנה אופי צליל של המערכת. כאילו FREQUENCY RESPONCE ניהיה אחר.
כן כן, ממש כך.
במה לחלוטים מושפעת מזה - רוחב, עומק, תלת מידד - הכל.

קנו רמקולים לא משנה בכמה כסף - אם לא עושים את זה אתם יורים לעצמכם ברגל.

לפה יותר מחתבר משחק העמדת הרמקול בחדר.

בתחום טיפול אקוסטי - לא הכל חייב להיות אביזרים יעודיים/מקצועיים.
יש עצמים שמשפיעים באותו כיוון - שטיחים, קורסאות, ארונות מלאים בדברים, תמונות, עציצים וכו'.
בעיה איתם שהם UNPREDICTABLE ולא ממוקדים בהשפעה שלהם.

לסיכום - מה שרציתי להגיד ולצעוק אפילו - כל מי שרציני לגבי הסאונד, כל מי ששפך כסף רב על המערכת - חייבים חייבים חייבים להתייחס לחדר ולתת לזה טיפול.

בסקר שלי לא מעט אנשים העלו את הנקודה הזו - אני באמת שמח שיש מודעות לזה וזה מראה לטעמי לבגרות חשובה בתחום הזה.
אבל מודעת זה צעד אחד - צריך גם ליישם.
ובקטע הזה ראיתי אצל בודדים השקעה במקום הנכון.

זה לא עולה מיליונים.
20,000 ש"ח יכולים לקחת את החדר ואת תוצאה בסאונד לרמה אחרת.
ב-50 בכלל אפשר לעשות דברים מטורפים לגמרי.
זה יקר?
בגדול - כן, לא גרוש וחצי.
אבל כמה אנשים אתם מכירים רק עם כבלי חשמל בסכומים כאלו?
הבנתם למה אני חותר אני מקווה...

ויש פה עניין פסיכולוגי שלא עושים כלום לגמי מה שלא רואים ומה שלא כואב.
זה כמו עם בריאות - כולם יודעים שזה חשוב. בקושי מישהו עושה עם זה משהו.
מבינים כמה זה חשוב כאשר מאבדים אותו...

אז גם בנושא החדר/אקוסטיקה (על אותו משקל איכות החשמל) - רובם מיבינים.
מה עושים? כלום.
גם אני עשיתי רק בגלל שזה כאב לי חחחחח

אני רושם את הדברים לאחר שיחקתי עם זה הרבה מאוד - וחוויתי שינויים קיצוניים עם אותה מערכת, באותו חדר.
קיצוניים - אני אל מגזים.
זה אמיתי לגמרי.

אני ממליץ לכולם - זה כדאי !!!
כדאי מאוד...

מילה אחת על יעצים בתחום - יש כמה וכמה, וותיקים ומוכרים, חדשים יותר שמפרסמים רשתות חברתיות פרוייקטים מגניבים.
אני אישית טרם פגשתי אחד שהיה בראש שלי.
ראיתי דברים לא הגיוניים.
ראיתי חדר מטופל לא מאוזן.
ראיתי גישה "אולפנית" שלא תואמת לדעתי חדר ביתי.
אבל מכל מלמדיי השכלתי. לפחות השתדלתי :)

המשיכו לשמוע מוזיקה טוב,
גנאדי
כתבת הרכיב הכי חשוב במערכת.
 

עם המעבר מחיפה להרצליה, אני חווה פה סיוט אקוסטי עם גל עומד בתדר של 54.5 הרץ, שפשוט אין לי יכולת להתמודד איתו עם הכלים שיש לי כרגע. צריך לקנות כלים חדשים. RC לא בא בחשבון, כי יש לי פטיפון. יש לי גם רזונטור הלמהולץ אחד מסכן שעל הנייר אמור לטפל בטווח הזה, אבל הוא, באופן הזוי, רק מחמיר את הבעיה.
טיילתי עם הרמקול מטר בכל הכיוונים, והבעיה נשארת. סיוט.

אני לא מכיר פתרונות מסחריים, מוצרי מדף, שנותנים מענה לתדר הזה, ושלא נראים כמו גוש ספוג ענק ומכוער. לכן, בינתיים, אני אובד עצות.

אה, רגע, אולי זה רק אצלי בראש ואני אף פעם לא מרוצה? אולי כי אני יורד על אנשים ובגלל זה יש לי גל עומד? אני מניח שלתמיר יש תשובה...
AVVA C214 תצטרך יותר מאחד, אבל לפחות נראה ולא בגודל של מלכודת באס פאסיבי.
 
אני לא אשכח אף פעם את החדר של martion (לא marten) מהתערוכה האחרונה (תרתי משמע) במינכן. פנומנלי.
זה היה במבנים ממול, איפה שיש מסעדות ותצוגות מכוניות למי שמכיר. שם יש עוד כמה יצרנים שהציגו, החללים שם לא פשוטים בכלל, martion הציגו רמקול הורן עם 2 אלמנטים 18 אינצ' באס ו15 אינצ' מידבאס בחלל ש2 צלעות הן זכוכיות ענק , ו2 צלעות נוספות בטון , על קיר צד אחד פוזרו בכל מיני צבעים לוחות ריבוע קטנים מחומר אקוסטי כלשהוא,ממש לא נראה כמו משהו "מחושב".

הסאונד היה פנומנלי , פשוט הכי טוב שחוויתי מכל התערוכות שהייתי אי פעם, וכך גם הסכימו חבריי.
החדר היה מפוצץ תמידי, כשחדרים במבנה הזה היו כמעט ונטושים, לפעמים חזרתי אליו וחיכיתי בחוץ שכיסא יתפנה.

ביום האחרון שאלתי את המציג , שאני חושב שהוא גם המתכנן אם הוא מדד את החדר ואם יש אולי מערכת תיקון, הוא הצביע על איקיו אנלוגי שמגיע לפני הפאוור, ואמר שנתן 'נגיעה' לפי האוזן.

אגב, היה שם גם מהנדס האלקטרוניקה (זו חברה שמייצרת הכל פרט למקור) קשקשתי איתו קצת בחוץ, הוא אמר לי שיש להם את אותו דגם בדיוק אבל עם dsp אבל הוא נשמע פחות טוב למרות שהוא יותר "גמיש" לצורך כיולים,אבל הוא וגם המתכנן חושבים שהסאונד הטוב ביותר מגיע ממערכות שכל הנתיב אנלוגי (משלב הקדם מגבר,ללא קשר למקור)

זו היתה חוויה מטורפת, ניגן גם פטיפון וגם דיגיטל (סטרימר קוקטייל אודיו לא יקר ככ, וממיר holo may!!)
כבלים שהם מייצרים, שלפי הפרוספקט שקיבלתי, מחירם עשרות אירו למטר!
שווי המערכת כולה (ללא מקור) 75k אירו, שבמונחים של החדרים הטובים בתערוכה , זה יכול להיות בקלות מחיר הכבילה בלבד פחות או יותר.

מבחינתי זה היה חדר שנותן תשובה מדוייקת לשאלה שלך.

הרכיב החשוב ביותר הוא מי שמעמיד את המערכת.
 
AVVA C214 תצטרך יותר מאחד, אבל לפחות נראה ולא בגודל של מלכודת באס פאסיבי.
מגניב מאד, תודה. לא הכרתי את זה. יקר רצח. לפחות 4 לפי גודל החלל שלי. במחיר הזה כבר עדיף לא בטוח שלא עדיף סט פסיבי מפונפן או RC.
 

יש לך גרף מתן ?
זה רק פיק ?
כמעט תמיד כולל דיפ בילט אין .

לא תמצא פתרון פאסיבי לזה .
יש גם מלכודות בעובי 10 ס״מ אבל צריך כמויות לא סבירות כדי להזיז משהו בתדר הזה .

שילוב סאבים גם ללא RC יכול לפתור את זה .

שלח גרף במידה ויש
 
זה גרף של פלט מהרמקול השמאלי בלבד, הוא זה שעושה את הבעיות.
בימני אין כמעט גל עומד, גם הבורות בין 70 ל- 250 יותר טובים.
חדר 605X660 ס"מ.
טוב, עשיתי לגנא מחטף פה.
איסי, שאר הפרטים בדרך אלייך במייל.
דן, תודה:).
1772282352681.png
 
אתה בחלל שחלקו פתוח ?
איזה רמקול יש לך ?
את הפיק אני רואה ויודע כמה הוא מציק אבל הדיפ באזורים שאני רואה גם גונב חום וגוף ( בתנאי שהפיק לא ממלא אותם בתדרים שלא קשורים ) .

עדיף שתשלח מדידה של רמקול ימין בנפרד
שמאל בנפרד
ושניהם יחד

ואת הקובץ עצמו .

ונראה שהרמקול טוב כי מעל 300 בערך רואים שהוא מכתיב את התגובה ולא החדר כמו שרמקול מוצלח עושה .
 

אמיר, זה שבן אדם חושב שהכל בסדר ולא צריך כלום - זה בדיוק מה שאני אומר.
שלאמרות זה הוא יכול להגיע לרמות אחרות לגמרי אם יעשה טיפול או פיין טיונינג לאקוסטיקה.

ושוב - אני מדבר מעבר מלטפל בבעיה בבסים, כי זה דבר בסיסי.
אם היא לא מטופלת - אי אפשר לשמוע כלום...

אם אתה חושב שכל הלחצים והחזרים שנוצרים לנו בחדר מכל הכיוונים לא פוגעים בסאונד שרמקולים מוציאים - אתה טועה BIG TIME.
לדעתי.
ומיניסוני (שקווא לא מועט).
 
אין לי חדר מוזיקה, או חדר אקוסטי (שומע בסלון בכיף) ואין לי טרינוב. רק ריהוט יפה, שטיח, כריות, ספרים וילון על הויטרינה ועציצים מאחורי הרמקולים.
אבל יש לי vivid ושומעים סווףףף הדרך :p
מבחינתי, הרמקולים זה הדבר הכי חשוב במערכת(אחר כך הגברה ומקור)
אם לא שומעים טוב אצלכם, סימן שהרמקולים לא מאוזנים/לא מספיק טובים
 
הרכיב החשוב ביותר הוא מי שמעמיד את המערכת.

לגמרי.

פה זה מתחיל וגם פה זה נגמר, נקודה.
 

אין לי חדר מוזיקה, או חדר אקוסטי (שומע בסלון בכיף) ואין לי טרינוב. רק ריהוט יפה, שטיח, כריות, ספרים וילון על הויטרינה ועציצים מאחורי הרמקולים.
אבל יש לי vivid ושומעים סווףףף הדרך :p
מבחינתי, הרמקולים זה הדבר הכי חשוב במערכת(אחר כך הגברה ומקור)
אם לא שומעים טוב אצלכם, סימן שהרמקולים לא מאוזנים/לא מספיק טובים
אתה אומר שאם לא שומעים טוב זה הרמקולים ?
 
עמיר ב-ע' :)


זה שבן אדם חושב שהכל בסדר ולא צריך כלום - זה בדיוק מה שאני אומר.
שלאמרות זה הוא יכול להגיע לרמות אחרות לגמרי אם יעשה טיפול או פיין טיונינג לאקוסטיקה.
אבל זה בדיוק מה שאני לא מסכים לו כהכללה גורפת.
  1. בחלק מהמקרים זה יהיה שיפור עצום
  2. בחלק לא ישתנה הרבה, או שיהיו שינויים של "הליכה הצידה" -- באספקטים מסוימים שיפור ובאחרים הרעה
  3. ובחלק המצב החדש יהיה פחות טוב מבחינת בעל המערכת (אולי המדידות משתפרות אבל המאזין הספציפי לא אוהב את התוצאה)

ושוב - אני מדבר מעבר מלטפל בבעיה בבסים, כי זה דבר בסיסי.
אם היא לא מטופלת - אי אפשר לשמוע כלום...
אבל זה בדיוק מה שאני לא מסכים לו כהכללה גורפת.
  1. רק בחלק מהמקרים "אי אפשר לשמוע כלום", כלומר המצב גרוע וחייבים טיפול כדי להפוך לסביר או טוב.
  2. בחלק מהמקרים שומעים מצוין, אבל אפשר לשפר
  3. בחלק מהמקרים הטיפול לא מועיל או מהווה "הליכה הצידה"
  4. ובחלק מהמקרים פחות טוב מבחינת בעל המערכת (אולי המדידות משתפרות אבל המאזין הספציפי לא אוהב את התוצאה).

אם אתה חושב שכל הלחצים והחזרים שנוצרים לנו בחדר מכל הכיוונים לא פוגעים בסאונד שרמקולים מוציאים - אתה טועה BIG TIME.
זה אפילו לא בכיוון של מה שאני אומר.
  1. קודם כל, החזרים למיניהם לא רק פוגעים. בלעדיהם -- חדר אנאקואי -- הסאונד מת ומאוד לא נעים להאזנה.
  2. שנית, השפעת ההחזרים שונה מאוד מחדר לחדר, מרמקול לרמקול, וממקום למקום של הרמקולים והמאזין. כשלרמקולים יש ספינורמה טובה, למשל, יש סיכוי טוב יותר שההחזרים יהיו פחות בעייתיים.
  3. בחלק מהמקרים -- כמו שהיה אצלי בדירה הקודמת -- ה"בעיה" האקוסטית של הדגשת תחום באס לא הייתה בעיה מבחינתי, אהבתי את זה.
  4. במילים אחרות, עצם העובדה שהמדידות של המצב בחדר הן איומות לא אומר שהסאונד איום מבחינת המאזין, וייתכן אפילו ש"לתקן" אותן בעזרת טיפול יביא להרעה מבחינת המאזין, או יהווה "הליכה הצידה", או בכלל לא יחווה כמשמעותי.

לדעתי.
ומיניסוני (שקווא לא מועט).
אתה בעצם מבטיח בהכללה גורפת לכל אחד בכל מצב שאם יטפל אקוסטית בחדר שלו, הסאונד אצלו ישתפר בצורה מטורפת, לחלוטין, ברמה כאילו שומעים מערכת אחרת. לגמרי לגמרי לגמרי -- בצורה גורפת. אבל גם אם אתה ממש מתלהב מזה עבור עצמך, זה לא בהכרח דומה עבור אחרים.

אבל נראה שרוב הניסיון הלא מועט שלך היה בנסיונות בחדר שלך, עם הציוד שלך, ולפי טעמך.

בעוד שאצל אחרים, בנסיונות בחדר שלהם, עם הציוד שלהם, ולפי טעמם, זה לא בהכרח כך. אצל חלק יהיה שיפור מובהק, בחלק אחר לא משמעותי או הליכה הצידה, ובחלק אחר פחות טוב עבור בעל המערכת, גם אם המדידות השתפרו, ולא תמיד אפשר לשפר את המדידות די הצורך.

כך שלא תמיד, עבור כל אחד, עם כל ציוד, ועם כל חדר, האקוסטיקה והטיפול בה הם הדברים החשובים ביותר.

ועוד יש להזכיר שלמוח יש את היכולת לסנן במידה רבה את השפעת החדר, ובכל זאת לשמוע את השפעות הרכיבים וההקלטה, כך שאספקטים אחרים חשובים לו יותר מאשר השפעת החדר.
 
אתה בחלל שחלקו פתוח ?
איזה רמקול יש לך ?
את הפיק אני רואה ויודע כמה הוא מציק אבל הדיפ באזורים שאני רואה גם גונב חום וגוף ( בתנאי שהפיק לא ממלא אותם בתדרים שלא קשורים ) .

עדיף שתשלח מדידה של רמקול ימין בנפרד
רמקול ימין:
1772386369938.png

שמאל בנפרד
ושניהם יחד
שניהם יחד:
1772386434768.png

ואת הקובץ עצמו .
איזה קובץ? CSV של המדידות?

ונראה שהרמקול טוב כי מעל 300 בערך רואים שהוא מכתיב את התגובה ולא החדר כמו שרמקול מוצלח עושה .
כן, כפרה. רמקול לא רע :). Tidal Contriva.
אז מה אתה מסיק מכל האמור לעיל?

וכן, זה חלל קקה שבו צד אחד זה חלון זכוכית ענק למרפסת, והצד השני הוא יחסית פתוח יותר.

אין לי חדר מוזיקה, או חדר אקוסטי (שומע בסלון בכיף) ואין לי טרינוב. רק ריהוט יפה, שטיח, כריות, ספרים וילון על הויטרינה ועציצים מאחורי הרמקולים.
אבל יש לי vivid ושומעים סווףףף הדרך :p
מבחינתי, הרמקולים זה הדבר הכי חשוב במערכת(אחר כך הגברה ומקור)
אם לא שומעים טוב אצלכם, סימן שהרמקולים לא מאוזנים/לא מספיק טובים
אחחח. התמימות.
עד לפני חודשיים היתה לי מערכת נהדרת. היום היא בינונית מינוס. והשוס? זאת אותה מערכת. :)
 

וכן, זה חלל קקה שבו צד אחד זה חלון זכוכית ענק למרפסת, והצד השני הוא יחסית פתוח יותר.
אולי כדאי לתת סכמה של החדר, כולל פתחים וריהוט, ואם יש חלק פתוח, גם את האזור הפתוח.

סתם מחשבה -- אני לא בטוח שזה ישים בכלל בלי הסכמה כזו.

לגבי מיקום הרמקולים: אפשר לנסות למקם אותם משני צדי החלון, כשהגב שלהם לחלון, בהנחה שיש קירות משני הצדדים, כך שמתקבלת סביבה סימטרית לשני הרמקולים. ההאזנה תהיה עם הישיבה מולם, עם הגב אל השטח הפתוח. גם אם זה פחות מנומס או אסתטי, מבחינה אקוסטית זה עשוי לשפר.

השאלה היא אם זה אפשרי בחלל הזה והאם התנאים מאפשרים מיקום כזה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור