בהחלט. זאת משום שאכן יש לו חומרה ייעודית מחד, כמו שעון וספקי כוח משודרגים, ומאידך צריכת זרם וצרכני זרם נמוכה בהרבה, כי יש הרבה פחות רכיבים סטרימר, למשל, לא צריך כרטיס מסך רועש (חשמלית). לסטרימר אפשר לשים מערכת הפעלה בסיסית ביותר ודרייברים מועטים.
להגיד שסטרימר זה מחשב זה קצת כמו להגיד שמחשב כיס זה מחשב, או שראוטר זה מחשב. או ש- NAS זה מחשב. זה פשוט לא.
מניסיוני, סטרימר טוב נשמע יותר טוב ממחשב מצוין. מיכאל123 חולק עלי. אני לא שמעתי את המחשב שהוא בנה והוא לא שמע את הסטרימר שלי.
בכל מקרה, לדעתי, מבחינה פרקטית, ברגע שיש פיתרונות תוכנה מבוזרים כמו ROON, הצורך ביחידת קצה של מחשב שמחובר ישירת לדאק, נעלם. צריך פשוט חומרת קצה טובה ככל האפשר, שתדע לקבל קבצים ולנגן אותם. השליטה יכולה להיות ממקור אחד. אין שום יתרון למחשב על סטרימר, בארכיטקטורה כזאת. רק חסרונות.