יש דבר נוסף שאתה מבין בו חוץ ממדידות והוכחות על הספר? מה עם לשמוע למשל?
מה? לשמוע? – הגזמת בגדול! (מנקודת המבט של התיאורטיקנים כמובן).
התיאורטיקנים לא קולטים שבמערכות שמע, ההבדל בין התיאוריה לבין האזנה בפועל הוא הבדל של שמים וארץ. לכן, הדו-שיח של חרשים הזה נמשך וימשך.
למיטב הבנתי הכוונה של מיכאל הייתה ש- 24/96 מניב תחום-תדר וטווח דינאמי גדולים יותר מאלה של הפטיפון. וזה נכון.
ההקבלה של "תיאוריה לעומת מעשה" אינה שקולה כלל להקבלה של "מדידות לעומת שמיעה".התיאורטיקנים לא קולטים שבמערכות שמע, ההבדל בין התיאוריה לבין האזנה בפועל הוא הבדל של שמים וארץ. לכן, הדו-שיח של חרשים הזה נמשך וימשך.
יש דבר נוסף שאתה מבין בו חוץ ממדידות והוכחות על הספר? מה עם לשמוע למשל?
אתה מוסמן להסביר לי את מה שלטענתך איני יודע ואיני מבין.זהו בדיוק, שהוא לא מבין לא במדידות, ולא בספר,
ואין לו זמן לשמוע כי הוא משחק פה בCOPY PASTE.
ההתייחסות ל"פן האישי" נובעת מכך שאינך מנמק את טענותיך מלבד קביעה כי הטוען מולך "לא מבין דבר". זהו טיעון לגופו של אדם. אינך מכיר אותי ואינך יודע מה אני יודע. גם אני לא מכיר אותך. אתה בוחר לתקוף את הטוען כתחליף לתקיפת הטענה. זוהי חריצות דעת בלתי מבוססת. מכאן אתייחס רק עניינית לטענות שמועלות.שוב ... ממש לא מעניין אותי ללמד אותך , SORRY.
ואל תנסה לסובב את זה לפן האישי, ההערות שלי הם תגובה לציטטות חסרות הפשר שהדבקת
זה עוזר כי רוחב הפס שמאפשר אודיו ב-96 קה"ץ - מגיע עד ל-48 קה"ץ. כמובן שלא כדאי להגיע לקצה זה, אולם הוא רחוק ממילא מרוחב הפס השמיע שמציעים תקליטורים, שלא לדבר על יכולת השמיעה האנושית. מדובר על טווח נוסף של יותר מאוקטבה.זה אתה שהחליט לגייס את ניקוויסט, בוא נשמע איך בדיוק זה עוזר לנמר להקליט את הפטיפון שלו.
איני חי בשום אידיליה. המשפט הנ"ל פשוט שולח אותי "ללמוד". זהו טיעון בריאתני קלאסי.לך קודם כל תלמד מה אפשרי ולא אפשרי בVINYL, ואחכ תזמין את הכובע האמור.
מצטער לשבור לך את האידיליה.
אתה עושה סלט בין טווח דינאמי של מדיה לדינאמיקה של ההקלטה. הטווח הדינאמי של המדיה, קובע את יחס האות-לרעש שלה. ועל כך אנו מדברים. ברור שעם חומר השוואה נטול-דינמיקה לחלוטין, ההבדלים ממילא לא יבואו לידי ביטוי. לא בודקים דינאמיקה עם הקלטות נטולות דינאמיקה, כפי שאתה בוודאי יודע. יתר על-כן, אותו תחום דינאמי של 10dB שאתה מדבר עליו הוא בד"כ ערך ה- RMS עבור חלון זמן, ולא כלל הטווח הקיים בהקלטה.במציאות,אנחנו חיים בעידן שבו לבקש 10DB של תחום דינמי מ CD פופ מסחרי אחרי מסטרינג, זה "מוגזם", למרות שהממיר נותן 115 מקס, אז סלח לי שאני לא מזיל דמעה על ה80DB של הפטיפון.
אני לא High-Res Lover. בכלל לא. אתה סתם תוקף בהתלהמות.הכי מצחיק זה לראות את פרצופו של HIGH RES LOVER
כשהוא מגלה שבלא מעט הקלטות HIGH RES, רימו ועשו UPSAMPLING ..
הכל יכול להיות. אז...?ובאותו יום יכול לצאת לזה איזה גרסת LP שספקטרום שלו יראה פיקים מעל 30 KHZ ... קפיש ?
אתה מודע לעניין הזה ?
נראה שאתה סתם חש צורך לתקוף אותי (או את מיכאל) בהתלהמות ולהתנצח מתוך איזשהו חוסר בטחון. אחרת אני ממש לא מבין איך הגעת לזה.מסקנה: לא הכל זה כמו שזה נראה, ניקוויסט לא ניצח על שום תזמורת,
ואל תלמד שחייה בהתכתבות.
ואל תלמד שחייה בהתכתבות.
ברור שלא מכיוון שזאת תהיה רפרודוקציה של הפטיפון ולא הפטיפון. יהיה שוני בגלל הרבה סיבות, למשל מסלולי הגברה שונים (מגבר פטיפון מול מגבר יציאה של ה DAC). שום רפרודוקציה לא 100% נאמנה למקור. אבל עיקר ההבדל לא יהיה מהדיגיטיזציה - אלא ממה שתארתי במשפט למעלה. יהיה כמובן גם הבדל בין שני פטיפונים, מהסיבה הזאת והרבה סיבות אחרות.הבנתי.
אני רק רוצה להבין.
אתה טוען שאם תקליט את הפטיפון שלי ותשמיע דרך המחשב אני לא אוכל להבחין בניהם?
מר גומא היקר, נראה לי שהפטיפון שלך תקוע על אותו משפט כבר זמן רב. בעצם על שני משפטים - הקטע על אוזניים ערלות ועל איך "הטכנוקרטים" (לדבריך) לא מאזינים למוזיקה. אם אין לך משהו נוסף להוסיף אתה מוזמן לכבות את הפטיפון. מאידך אם ברצונך להוסיף משהו ענייני אשמח לשמוע!זה לב העניין במקרה דנן.
מניסיון העבר, דבריך נופלים על אוזניים ערלות.
למיטב ידיעתי רוב ההקלטות החשובות כבר מזמן עברו דיגיטיזציה, ולא בטוח שמה שאתה אומר על טייפים ישנים עדיין נכון, ובוודאי שהוא לא יהיה נכון בעתיד. אורך חיים של קלטות זה דבר מאוד בעייתי - תשאל מנהל מידע של בנק שצריך לשמור קלטות נתונים לאורך שנים.... בעייה אדירה בכל התעשייה. ביטים זה ביטים - זה כל העניין. אני יכול לשכפל את ה CD כמה שאני רוצה, להמיר אותו ל-FLAC - המוזיקה נשמרת 100%. כמובן שעניין הפורמטים מהווה בעייה קשה שנתמודד איתה כל חיינו. לא מתווכח בכלל לגבי טעמם של אנשים בצליל כזה או אחר - בעצם אמרתי את זה קודם. אבל משום מה כשאני מנתח את הדברים באופן טכני זה מעצבן מיסטיקאי אחד או שניים שלדעתו/ם אסור להסביר כלום.MOKES
זה לא משנה אם אתה תטען שהעיוותים האלו הם בגלל המדיה , או בגלל כול טיעון אחר . העובדה הפשוטה היא שעד היום ניתן לקחת רימאסטר שבוצע על טייפ אנלוגי , ולעשות הדפסה של תקליט/תקליטור .
יש היום אנשים עם דיסקי שאי אפשר לשחזר כי הדיסק נדפק בצורה זו או אחרת . כך שגם הטיעון שביטים הם ביטים לא לעניין .
מה עוד שאם מסיבה כלשהי תשתנה מערכת ההפעלה ו/או מערכת הקבצים , ולא תהיה לך מערכת NTFS בעתיד , ולא העברת בזמן למערכת קבצים אחרת . כול הביטים שלך לא שווים גרוש . כך שגם מבחינת שימור ארכיוני אין למידע דיגיטאלי יתרון (זה לא פול פרוף ), מאידך טייפ אנלוגי בתנאי שאני עדיין זוכר איך הם פעלו , אני יכול לשחזר את כול המידע ממנו .
כמו כן אני לא בטוח שאין סוגי מוסיקה שבהם התוצאה הפטיפונית אינה יותר נעימה . וז לא משנה אם תקרא לזה עיוות , או כול דבר אחר , בפקטור ההנאה זה מנצח . ועם כול הכבוד אנו קונים מכשירים כדי לההנות ממוסיקה ולא לבדוק עיוותים
אינך יודע עם מי אתה מדבר ועל מה אתה מדבר. לא אביך אותך עם העובדות.....יש צורך בידע מעמיק כדי לנתח נתונים טכניים – ידע שאינו קיים אצל מרבית המברברים.
כבר הרבה מאוד זמן, הפלייבק סטאפ שלי הוא "דיגיטלי",
הספריה ממוחשבת, הCD ו DVDAUDIO כולם מועתקים בצורה אולטרה מדויקת, מקוטלגים, מחשב מקונפג ברמה של דרייברים ספציפיים ... וכו וכו .. "סופר מודרני".