עד כמה ניתן לסמוך על אתרי הסקירות / ביקורות שיש ברשת?


ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
סומך על האכסניה המכובדת הזו בעיניים עצומות.
אני בספק גדול אם בעלי אתר כחול כלשהו יכתבו על רמקול של חברה כמו ווילסון שהוא "צווחני" , או "שמתחרים שלו אוכלים אותו בלי מלח".
אילו רק שתי דוגמאות מהראש.
גם כשיצא לי להאזין במקרה למוצרים שתומר צין ביקר, התרשמותי היתה שהביקורת מדייקת.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,310
מעורבות
779
נקודות
113
מוצר היי אנד ע״מ שיכתבו עלי7 דבר ״רע״ חייב להיות באמת גרוע - לדעתי זה לא קורה לרוב, לכן בהגדרה מכשירי היי נד הם טובים וטובים מאוד ומצוינים - אחרת מה משמעות ליצר אותם?
כול השאר עניין של טעם והתאמה ותנאי האזנה שהיו באותה ביקורת.
אני רואה בביקורות רק עניין של חדשנות וכיוון.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
סומך על האכסניה המכובדת הזו בעיניים עצומות.
אני בספק גדול אם בעלי אתר כחול כלשהו יכתבו על רמקול של חברה כמו ווילסון שהוא "צווחני" , או "שמתחרים שלו אוכלים אותו בלי מלח".
אילו רק שתי דוגמאות מהראש.
גם כשיצא לי להאזין במקרה למוצרים שתומר צין ביקר, התרשמותי היתה שהביקורת מדייקת.
הבאת שתי דוגמאות מצוינות לאיך כותבים סקירה לא מקצועית.
למעט במקרה שהכפתור במגבר נתלש ונשאר ביד של הבודק, הרי שכל השאר זה עניין של טעם והעדפה גרידא.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
טענה ממשפחת 'הכל עניין של טעם' מייתרת את מוסד הביקורת בכללותו.
ואני אומר, שגם בבואך לעסוק בביקורת על נושא שהגדרתו המילולית היא 'טעם' כמו ביקורת מסעדות, מה שחשוב זה נקיון כפיים, תום לב, ועקביות.
ואף על פי שאין לי ספק שרובו של העולם הזה רווי אינטרסים כלכליים, איני סבור שזה מזיק במיוחד לקוראים שכן להתרשמותי הרוב נהנים מתמונות, אקשן ואינטראקציה, ולא מחפשים 'עצה צרכנית'.
סטראופיל, 6 ירחים: פטישיזציה של מכשירים מרהיבים במסווה (נו טוב, אולי לא כל כך מסווה) של 'סקירה'.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
טענה ממשפחת 'הכל עניין של טעם' מייתרת את מוסד הביקורת בכללותו.
ואני אומר, שגם בבואך לעסוק בביקורת על נושא שהגדרתו המילולית היא 'טעם' כמו ביקורת מסעדות, מה שחשוב זה נקיון כפיים, תום לב, ועקביות.
ואף על פי שאין לי ספק שרובו של העולם הזה רווי אינטרסים כלכליים, איני סבור שזה מזיק במיוחד לקוראים שכן להתרשמותי הרוב נהנים מתמונות, אקשן ואינטראקציה, ולא מחפשים 'עצה צרכנית'.
סטראופיל, 6 ירחים: פטישיזציה של מכשירים מרהיבים במסווה (נו טוב, אולי לא כל כך מסווה) של 'סקירה'.
זהו שלא. מה שמיותר הוא ביקורות שמחד עוסקות אך ורק בתחומי בדיקה סובייקטיביים לחלוטין ומאידך קובעות ״חרא של מוצר״.
אני לא חולק עליך לגופו של ענין אלא רק לגבי הרטוריקה והצניעות המתבקשת.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
בשביל הרקורד: הציטוטים מתגובות בפורום ולא מסקירות.
בכותרת השרשור מופיעות המילים "אתרי סקירות", אז הפרשנות היא במובן הרחב בה הפורום הוא חלק מהאתר.

ורק על מנת לצאת קטנוני: אני מעדיף שמישהו יכתוב מה שהוא חושב גם אם זה לא צנוע.
אם רמקול נשמע לו צורמני בניגון איזה מאהלר מתעלל, שיכתוב צורמני, ולא כמו שחלק מהחלקלקים מזלזלים לך באינטיליגנצה: "דומה שהשידוך בין הרמקול לחדר והגברת SET הספציפית, יוצר מצב בו התגלתה חריפות מסויימת כשהתזמורת כולה מנגנת פורטיסימו"
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
בשביל הרקורד: הציטוטים מתגובות בפורום ולא מסקירות.
בכותרת השרשור מופיעות המילים "אתרי סקירות", אז הפרשנות היא במובן הרחב בה הפורום הוא חלק מהאתר.

ורק על מנת לצאת קטנוני: אני מעדיף שמישהו יכתוב מה שהוא חושב גם אם זה לא צנוע.
אם רמקול נשמע לו צורמני בניגון איזה מאהלר מתעלל, שיכתוב צורמני, ולא כמו שחלק מהחלקלקים מזלזלים לך באינטיליגנצה: "דומה שהשידוך הין הרמקול לחדר וההגברת SET הספציפית, יוצר מצב בו התגלתה חריפות מסויימת כשהתזמורת כולה מנגנת פורטיסימו"
נו, טוב שעשית סדר והבהרת שמדובר בתגובות גולשים ולא בסקירות מקצועיות.
והרי זה בדיוק כל ההבדל.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
לא ידידי, מדובר בתגובות של בעלי ומנהלי האתר, בשמם.
מבחינתי זו אנדיקציה שפיהם וליבם שווים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
לא ידידי, מדובר בתגובות של בעלי ומנהלי האתר, בשמם.
מבחינתי זו אנדיקציה שפיהם וליבם שווים.
ליאור, מותר ״לבעלי האתר ומנהלי האתר״ לומר מה שהם רוצים כמו כל אחד אחר.
אבל, בבואם לתת סקירה, ולא טוקבק, בקאפסיטי שלהם כסוקרים מקצועיים, אני מצפה מהם לקוד כתיבה אחר.
ולראיה, נמר למעלה מאוד התאמץ להראות לקהל סקירה על מוצר ״מזעזע״ ואיך נגיד זאת בעדינות? הדוגמאות שהוא הביא רחוקות מרחק של כמה גלקסיות טובות מתאור של סקירה ״מזעזעת״.
אז בוא נפנים שיש כללי משחק מקובלים, שפה ואחריות מינימלית של כותב סקירה ״מקצועי״ בניגוד לאיש פרטי שכותב תגובה באתר, גם אם הוא בעליו או וואטאבר.
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
סומך על האכסניה המכובדת הזו בעיניים עצומות.
אני בספק גדול אם בעלי אתר כחול כלשהו יכתבו על רמקול של חברה כמו ווילסון שהוא "צווחני" , או "שמתחרים שלו אוכלים אותו בלי מלח".
אילו רק שתי דוגמאות מהראש.
גם כשיצא לי להאזין במקרה למוצרים שתומר צין ביקר, התרשמותי היתה שהביקורת מדייקת.
עדיין לא ראיתי ביקורת אחת רצינית לרמקולים באתר ההוא, כולל במבחנים הגדולים.
האתר ההוא הפך לפרסומת ניידת ל-SVS ודנון.

הסוקר באתר ההוא ברמת מתחיל ולא מספיק משופשף, שכותב תיאורים משעשעים לצליל שאין קשר בינם למציאות, ואפילו לגרפים.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
יש בעיה רצינית בקטילת מוצרים שמיובאים לארץ:
1. השוק כ''כ קטן ולא רוצים לפגוע בפרנסה של היבואן, במיוחד הקטנים שזה הרוב בתחום הזה.
2. כולם מכירים את כולם ויש אי נעימות. במיוחד כשרוב היבואנים הם אחלה אנשים ואין רצון להתעמת איתם.
לפני בערך שנה כתבתי בעדינות על מוצר שלא אהבתי במיוחד ולמחרת היבואן שלח לי הודעה שאני פוגע בפרנסה שלו. לא נעים.
 

נערך לאחרונה ב:

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
לפני בערך שנה כתבתי בעדינות על מוצר שלא אהבתי במיוחד ולמחרת היבואן שלח לי הודעה שאני פוגע בפרנסה שלו. לא נעים.
ממש לא סיטואציה נעימה. מבאס.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,310
מעורבות
779
נקודות
113
היתי גם בסיטואציה דומה, באמת לא נעים ומה שציינתי היה כלל לא בקטע שלילי ובטח לא הייתה שום כוונה לפגוע אמה מה...
לכן יותר לא מאיר לפוסטים כאלה:)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,903
מעורבות
3,010
נקודות
113
לפני בערך שנה כתבתי בעדינות על מוצר שלא אהבתי במיוחד ולמחרת היבואן שלח לי הודעה שאני פוגע בפרנסה שלו. לא נעים.
ממש לא סיטואציה נעימה. מבאס.

אני לא בעד לפגוע באיש, בטח לא בפרנסתו.
היות ואין לנו מושג במה הדברים אמורים (יש מי שעדינות אצלו היא כמו פיל משתולל בחנות חרסינה) הייתי נזהר מלהגיע למסקנות.
באופן כללי ומבלי להיכנס למקרה הספציפי, אם יבואן שהיה שולח לי הודעה דומה, קשה לי להאמין שהיינו עושים עסקים בעתיד.

שוב, אין לי מושג איזו ביקורת נכתבה ומה היה תוכנה.
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,682
מעורבות
1,416
נקודות
113
ישנם דברים אוביקטיביים שכדאי לשתף בין חברים -
- התנהחות היצרן - תמיכה לאחר מכירה, שרות, שדרוגים
- אמינות המוצר ובלאי
- עלות תחזוקה

לגבי הסאונד - הכל חרטוטים, יש מעט מאוד אנשים שאני בדברים מסוימים יכול לקבל את דעתם בנושא הזה
לגבי סקירות - עבורי רק Hi Fi News, אחד הרציניים יותר שמנסה להיות אוביקטיבי (מדידות כמובן לצד האזנה)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
יש בעיה רצינית בקטילת מוצרים שמיובאים לארץ:
1. השוק כ''כ קטן ולא רוצים לפגוע בפרנסה של היבואן, במיוחד הקטנים שזה הרוב בתחום הזה.
2. כולם מכירים את כולם ויש אי נעימות. במיוחד כשרוב היבואנים הם אחלה אנשים ואין רצון להתעמת איתם.
לפני בערך שנה כתבתי בעדינות על מוצר שלא אהבתי במיוחד ולמחרת היבואן שלח לי הודעה שאני פוגע בפרנסה שלו. לא נעים.

בדיוק מה שקרה לי וכתבתי זאת בשירשור, את חוסר הרצון להתעמת איתם הסברתי בגלל קוטנו של השוק שייתכן ומחר תרצה לקנות משהו מאותו יבואן.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
הנה בבקשה:
http://www.dtown.co.il/articles/1178.html
גם לקטול אנחנו יודעים כשצריך.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור