נגיף הקורונה והשפעתו בעולם...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

מי אמר שזה אלקים שלי?
הם דיברו על בורא רוחני !!
(אף אחד לא הזכיר שום דת).

רוברט, כשאתה לא מסוגל להתמודד עם מדענים (אמיתיים, לא כמוך)
אתה בורח לרגשות.
פתאום אתה לא מדען?!

אבל מה יש לך לומר על דברי המדענים??
ספר לנו רוברט.
מה אתה יודע במדע, שהם עדיין לא יודעים.
: -))
 

המון סיפורי צוונציק.
 
כתבתי פילוסופיה ברמה גבוהה,תדייק!
הרבנים מכנים אלה שלא מאמינים בעלי
" נכות רוחנית" לא ריגשית אתה מטעה דייק!
סליחה? אנא דבר יותר יפה.
אני חושב שאלה מקורות ברמה הגבוהה ביותר. אסור לי?
ובכלל לא ענית לעניינו של עניין.
 

אני פשוט חי הרבה שנים אחריהם והידע האנושי של כולנו רב יותר.
על זה אתה נתלה? משענת קצה רצוץ!
כבר הכנתי לך רשימת מדענים בני זמנינו מכל העולם.
אבל ....אכבד את בקשתו של תומר.
 
אבל ....אכבד את בקשתו של תומר.
תומר הוא האלוהים של השרשור הזה ואכן צריך לכבד אותו;)(ורד)
 

רוברט, אם זה היה תלוי בי ....
ליתר דיוק, הייתי יכול ...
בועט בך לפורום מוזיקה!
די למדידות! עת להעשיר במוזיקה.
: -)
 
רוברט, אם זה היה תלוי בי ....
ליתר דיוק, הייתי יכול ...
בועט בך לפורום מוזיקה!
די למדידות! עת להעשיר במוזיקה.
: -)
חגי, המוסיקה שאני שומע לאחרונה זה לא מה שמקובל על החברים כאן בפורום - אמביינט, ג'אנגל, אסיד ג'אז, ברייק ביט וכו' .....לא בטוח ששמעת על הג'אנרים האלה.

אגב, ההתבטאות שלך לגבי "בועט" בהקשר לשמיעת מוסיקה.....לדעתי אתה צריך ללכת לייעוץ מקצועי כדי לבדוק את האגרסיות שלך.

אתה צריך להתבייש בהתבטאות זו.
 
נערך לאחרונה ב:
בועט?
אוי נו, זה סלנג.
מה יש לך עם הריגשי הזה לאחרונה.
בגללך אני אתחיל להלך על ביצים.
(בחיי שאיתך אני מדבר בחיבה כמו עם החבר'ה. אבל, כנראה שאין מנוס... אשמר להבא).

אל תמהר רוברט.
אמביינט מכיר. לא חובב.
אסיד ג'אז ועוד איך.
(זה היה במועדון/פאב) בתחילת שנות ה 90.
דווקא אחלה. אבל לפאב, לא לבית.
השאר שציינת לא מכיר. אולי מכיר, רק לא ידעתי שזה השם.
חוץ מזה, אתה תשים מה שבא לך. אולי מישהו יאהב?! כבר שווה.
מה גם, אתה בעצמך יכול לעלעל בשרשורים.
אולי אתה תאהב משהו.
 

בועט?
אוי נו, זה סלנג.
.

בוודאי סלנג....היית כותב בתגובה לנמר או ליאור "הייתי בועט בך" ? אל תחרטט אותי.....ובוא נסיים את הפרשה.
 
נערך לאחרונה ב:
מניין החולים עלה ל 10. כבר אחת נדבקה באזור המרכז ולא הייתה בחול. זה כבר מתחיל להתפשט בקהילה וסביר להניח שעד סוף החודש יהיו לפחות כ 100 נדבקים ומקרה מוות אחד:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5687200,00.html


הסוף קרב, אין יותר טעם בשידרוגי המערכת, תתחילו להינות מהמוסיקה...
 
המאמינים באלוהים מאמינים בו ללא עוררין וכל דבר טוב שיקרה להם הם יגידו שזה בזכות האמונה שלהם, וכל דבר רע שיקרה להם הם יגידו שזה רוצונו להעמיד אותם במבחן. אין אפשר לשכנע אותם לראות דברים אחרת. בדיוק אותו הדבר קורה עם אודיפילים שמאמינים שיש הבדלים נשמעים בין כבלי USB וכבלי קומקום.

אמונה זה כנראה צורך פסיכולוגי של הרבה אנשים. לצערי לי אין שום אמונה, אולי אם ההיתי מאמין במשהו שאין לו הוכחה מדעית, מצבי היה יותר טוב והייתי יותר אופטימי. אי אפשר גם להתעלם מהעובדה שבקרב אנשי המדע, הרוב הוא חילוני. מהסיבה הפשוטה שיש סתירה גמורה בין דת למדע.

מתי בדיוק קרה שתפילה של משהו נעתנה? ואני לא מדבר על מאורעות בינאריים שיש להם שתי תוצאות אפשריות, ששם יש לך הסתברות של 50% שמה שתפלל אליו, יקרה באופן מקרי. בעמוד הפייסבוק שלי, לפחות פעם בחודש אני נתקל בשרשור של תפילה המונית לשלומו של איזה מסכן שגוסס מסרטן, וב 100% מהמקרים עד כה, כעבור זמן מה אני רואה שאותו שרשור הפך לשרשור ניחום אבלים...


Eb

אתה מתאר את האמונה באלוהים בצורה מאוד נאיבית ואפילו ילדותית.
התפיסה שלי את אלוהים מורכבת.
ולא מתאימה לגישת "אלוהים הוא כספומט".
תפקידו ביקום הוא קצת יותר מורכב מלהגשים את בקשות המונים.

אתה יכול ללמוד על אמונה ודת מציטוטים של אנשים בפייסבוק, אבל האמת אני מצפה ממך לקצת יותר.

לא לכל דבר יש הוכחה פשוטה. לפעמים אנחנו משתמשים בעקרונות מסויימים גם ללא הוכחה ולפעמים ההוכחה מגיעה אחרי שנים.

כשם שאני לא מחפש להוכיח את חוקי מקסוואל או האפקט הפוטואלקטרי כשאני מדליק את האור כך אני לא מחפש להוכיח שיש אלוהים.
בשבילי הוא קיים. ללא קשר לאמונה.

לא מכיר שיש סטירה גמורה בין דת למדע.
בפעם האחרונה שבדקתי הם חיים זה לצד זה.
אתה יכול להביא הבדלים לגבי גיל כדור הארץ (6000 שנה לפי התורה ומאה מליון פלוס לפי המדע) , ואבולוציה (התפתחנו מהקוף לפי המדע אבל תורה כתוב שנבראנו תוך יום) ומצד שני יש רבנים/חוקרים שהקדימו אותנו בכמה מאות שנים וכבר מצאו הסברים "רגילים" וקבליסטים לגבי ההבדלים. חלקם אפילו הקדימו את דרווין בגישתם.




ובחיית
בו נכבד קצת מאמינים, הם לא יחליפו אלוהים באלוהים אחרים כמו שאדיופילים מחליפים כבל.
 

נערך לאחרונה ב:
Eb

לא מכיר שיש סטירה גמורה בין דת למדע.
בפעם האחרונה שבדקתי הם חיים זה לצד זה.
אתה יכול להביא הבדלים לגבי גיל כדור הארץ (6000 שנה לפי התורה ומאה מליון פלוס לפי המדע) , ואבולוציה (התפתחנו מהקוף לפי המדע אבל תורה כתוב שנבראנו תוך יום) ומצד שני יש רבנים/חוקרים שהקדימו אותנו בכמה מאות שנים וכבר מצאו הסברים "רגילים" וקבליסטים לגבי ההבדלים. חלקם אפילו הקדימו את דרווין בגישתם.
.

לני, אתה מנסה לגשר בנחמדות בין המדע לבין "איך העולם נברא וקיים ע"י האלוהים" וזה נידון לכישלון......אי אפשר לכופף את 2 הצדדים כדי שיפגשו ונהיה ל"שבת אחים"......הדברים הם חד משמעיים לכאן או לכאן, ומישהו מהצדדים טועה, ונעזוב כרגע מיהו.

והדבר הכי יפה במדע הוא שהכל פתוח, יבוא מישהו ויציג מודל פיזיקאלי טוב יותר אז תוך זמן קצר יגרסו במיחזורית את ספרי הפיזיקה הישנים ויכניסו אחר כבוד את החדשים.......עד למודל הבא שאולי יבוא ,ואולי לא, כי הוא מספיק טוב כדי להסביר את כל אשר סביבנו.

דוגמא לסיפור תנכי מגוחך : תיבת נוח....כל המינים בעולמינו בתיבת עץ רעועה שלפי הגודל שלה שמצויין בתורה (1) יכולה להכיל בקושי עשירית מכלל המינים ..... זו המציאות ?.......דינוזאורים עלו לתיבה או הם נשארו באולפני הצילום של פארק היורה ?
--------------------------------------------------
(1) אורכה 300 אמה, רחבה 50 אמה, וגובהה 30 אמה.
 
נערך לאחרונה ב:
רוברטס,

הסבלנות שלי מתחילה לפקוע...
לא חבל (בגללך) לחרב את השרשור?
 
לני, אתה מנסה לגשר בנחמדות בין המדע לבין "איך העולם נברא וקיים ע"י האלוהים" וזה נידון לכישלון......אי אפשר לכופף את 2 הצדדים כדי שיפגשו ונהיה ל"שבת אחים"......הדברים הם חד משמעיים לכאן או לכאן, ומישהו מהצדדים טועה, ונעזוב כרגע מיהו.

והדבר הכי יפה במדע הוא שהכל פתוח, יבוא מישהו ויציג מודל פיזיקאלי טוב יותר אז תוך זמן קצר יגרסו במיחזורית את ספרי הפיזיקה הישנים ויכניסו אחר כבוד את החדשים.......עד למודל הבא שאולי יבוא ,ואולי לא, כי הוא מספיק טוב כדי להסביר את כל אשר סביבנו.

דוגמא לסיפור תנכי מגוחך : תיבת נוח....כל המינים בעולמינו בתיבת עץ רעועה שלפי הגודל שלה שמצויין בתורה (1) יכולה להכיל בקושי עשירית מכלל המינים ..... זו המציאות ?.......דינוזאורים עלו לתיבה או הם נשארו באולפני הצילום של פארק היורה ?
--------------------------------------------------
(1) אורכה 300 אמה, רחבה 50 אמה, וגובהה 30 אמה.
אני לא דתי, והקשר שלי לדת מסתכם בתעודת זהות.

אתה בטח יודע שבמכון ויצמן ובטכניון יש כמה "מגוחכים" עם כיפה, שסיימו פוסט ומעלה בארה"ב ובאנגליה.
בוא נגיד בעדינות שיהיה לך מאוד קשה להתמודד איתם.
 

לני, אתה מנסה לגשר בנחמדות בין המדע לבין "איך העולם נברא וקיים ע"י האלוהים" וזה נידון לכישלון......אי אפשר לכופף את 2 הצדדים כדי שיפגשו ונהיה ל"שבת אחים"......הדברים הם חד משמעיים לכאן או לכאן, ומישהו מהצדדים טועה, ונעזוב כרגע מיהו.

והדבר הכי יפה במדע הוא שהכל פתוח, יבוא מישהו ויציג מודל פיזיקאלי טוב יותר אז תוך זמן קצר יגרסו במיחזורית את ספרי הפיזיקה הישנים ויכניסו אחר כבוד את החדשים.......עד למודל הבא שאולי יבוא ,ואולי לא, כי הוא מספיק טוב כדי להסביר את כל אשר סביבנו.

דוגמא לסיפור תנכי מגוחך : תיבת נוח....כל המינים בעולמינו בתיבת עץ רעועה שלפי הגודל שלה שמצויין בתורה (1) יכולה להכיל בקושי עשירית מכלל המינים ..... זו המציאות ?.......דינוזאורים עלו לתיבה או הם נשארו באולפני הצילום של פארק היורה ?
--------------------------------------------------
(1) אורכה 300 אמה, רחבה 50 אמה, וגובהה 30 אמה.
לני, אתה מנסה לגשר בנחמדות בין המדע לבין "איך העולם נברא וקיים ע"י האלוהים" וזה נידון לכישלון......אי אפשר לכופף את 2 הצדדים כדי שיפגשו ונהיה ל"שבת אחים"......הדברים הם חד משמעיים לכאן או לכאן, ומישהו מהצדדים טועה, ונעזוב כרגע מיהו.

והדבר הכי יפה במדע הוא שהכל פתוח, יבוא מישהו ויציג מודל פיזיקאלי טוב יותר אז תוך זמן קצר יגרסו במיחזורית את ספרי הפיזיקה הישנים ויכניסו אחר כבוד את החדשים.......עד למודל הבא שאולי יבוא ,ואולי לא, כי הוא מספיק טוב כדי להסביר את כל אשר סביבנו.

דוגמא לסיפור תנכי מגוחך : תיבת נוח....כל המינים בעולמינו בתיבת עץ רעועה שלפי הגודל שלה שמצויין בתורה (1) יכולה להכיל בקושי עשירית מכלל המינים ..... זו המציאות ?.......דינוזאורים עלו לתיבה או הם נשארו באולפני הצילום של פארק היורה ?
--------------------------------------------------
(1) אורכה 300 אמה, רחבה 50 אמה, וגובהה 30 אמה.



רוברט אני לא מנסה לחזק את אמונתך.
ובטח שאני לא מנסה לחבר בין המדע לתנך.

בתנך יש חורים והגזמות, מצד שני אנחנו (גם אתה) לא מבינים "מדעית". על כל דבר פשוט מסתתרים מודלים מסובכים שאנשים חקרו במשך שנים. באופן דומה מפרשי תנך חקרו את הספר המופלא לאורכה ולרוחבה של ההסטוריה.

הכי קל לקחת הסטוריה של יותר מ 3000 שנה ולזרוק לפח.
אנחנו לא רוצים להיות כאלה מהרבה סיבות.
זו המורשת שלנו, זה מה שמאחד אותנו כעם, זה מה שגרם לנו לקחת את הפקלאות ולעלות לשממה בשם ארץ ישראל ולהפריח אותה ועל הדרך לאבד הורים, דודים חברים.
אי אפשר להצדיק הקרבה כזו רק על ידי רציונאל.

כיהודי אני מעריך ומנסה להנחיל גם לילדי את המהות שלנו כעם וללא קשר לאמונה שלהם.

אני לא מתחבר לגישת (ך) "הדתיים טפשים" והמדענים הכי חכמים.

אם הידע שלך מסתכם במה שהמורה רותי לימדה אותך בשיעורי תנך לפני 50 שנה , אז עזוב, אתה לא שם....
אם אתה באמת רוצה להבין אתה חייב ללמוד.
קח קורס לא דתי באונברסיטה.

וסתם בשביל הקוריוז
מדהים בעניי שדווקא בפרק הראשון בסיפור הבריאה לא מוזכרים במפורש שמות החיות, פרט ל"תנינים הגדולים" שנבראו ביום החמישי לפני "העופות" וה"בהמות" והאדם.
למה להשקיע בתאור "גדולים"?
כמה גדולים?
למה לפני העופות?

הקיצר תלמד.
 
@roberts התפיסה שלך את המדע מעוותת. אתה לא מדען וגם אני לא, אבל אחת הדוגמאות הקלסיות המובאות כדי להסביר שיש להטיל ספק גם ״באמיתות״ מדעיות היא התפשטות האור.
בתחילה התייחסה הפיזיקה לאור כאל קרן.
אחר כך התייחסה הפיזיקה לאור כאל גל.
והיום הפיזיקה מתייחסת לאור כאל התפשטות חלקיקים.
אלה הם לא סתם הבדלים סמנטיים, יש להם משמעות מבחינת הפיזיקה.
אתה, רוברט, מתייחס למדע כאל דת, בדיוק כפי שאדם דתי מתייחס לאלוהים.
גם במדע יש פוליטיקה. לא כל מי שבא עם איזו תפיסה חדשה מתקבל מייד בזרועות פתוחות. הרבה אנשים שהביאו תיאוריות מדעיות נכונות, אכלו הרבה מרורים עד שתפיסתם התקבלה. עד כמה שאני זוכר, גם לפרופסור שכמן מהטכניון, זוכה פרס נובל, לקחו כמה עשרות שנים עד שתפיסתו המדעית התקבלה בקהיליה המדעית.
גם המדענים הדגולים ביותר, הם לא מלאכים, הם קודם כל בני אדם בדיוק כמו אחרון האודיופילים על כל היתרונות והחסרונות. וגם למדען ותיק לא נעים שאיזה ינוקא מנסה להסביר לעולם שהתפיסה שלו, הותיק, היא שגוייה והינה יש משהו נכון יותר עכשיו.
אני, כמו הרבה אחרים כאן, מזלזל בנסיונות שלך להכתיב לאחרים מה הם שומעים או לא שומעים, ואתה עוד עושה זאת באיצטלה מדעית בעיניך שבדרך כלל נראית כגיבוב שטויות בעיני האחרים. ואתה יודע היטב שיש אודיופילים שלא נופלים ברמת הידע ההנדסי שלהם מהידע שלך - וכמו שהעיר לך מישהו, יש הרבה אנשים דתיים ומאמינים שהם מדענים אמיתיים וחיים מצויין עם אמונתם ועם המדע. לא נראה לי שאתה במעמד שיכול לערער על כך או לנסות לקשקש לנו פה מה זה מדעי. זה באמת מעייף וזה גם לא הפורום המתאים. תכתוב בבקשה מה אתה מרגיש ומה אתה שומע ואל תקשקש לנו (בכבל) הקומקום מה אנחנו שומעים. אל תתנשא עלינו ואל תציג עצמך כמדען כי אתה לא.

אריה
 

המון...ולא בגלל שאני כזה גאון .....אני פשוט חי הרבה שנים אחריהם והידע האנושי של כולנו רב יותר.

אתה יודע כאשר הטלוויזיה משמיעה רעש
וצלצולים יש כזה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, ככה זה גם איתך, אני מצטער אתה מתנהג כילד אז צריך להיתנהג איתך כילד.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור