מערכת סאונד בתוך מזנון - מה דעתכם?


ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
התשובות על שאלות ה "מה ההבדל " נראות לפעמים מאוד דומות אחת לשנייה בלי קשר לנושא או למשיב :

זה נפתח בהקדמה שגם מתנצלת וגם קובעת חד משמעית :
תשמע, ההבדלים בין ...... כאלו ואחרים הם עובדים ושמיעים

הסבר קצר על זה שבאמת זה שמיע :
...... גורמים לעיוותים בצליל...זה מדיד ואפשר לראות זאת בקלות...

התייחסות למקור הידע :
אני לא איזה פיזקאי דגול אבל את עניין ה.... בדקתי באופן אישי....

סיכום:
הגעתי למסקנה שככל ש... את הציוד שלי יותר כך הצליל שהתקבל היה נקי יותר, פחות גרייני, ושקט בהרבה

וקינוח בפוליסת ביטוח לקראת הוויכוח הקרב ובא :
אני לא מתכוון לפתוח ויכוח על זה או פולמוס כל שהו
אבל אלו מסקנותיי


:)

אגב, ה"פור" שב"אייל פור" - איך הוגים אותו ?

PUR
POR
FUR
FOR

כל פעם אני קורא את זה אחרת.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
למי שחשוב היגוי השם שלי,

אז זה POR:)

למי שרוצה לחשוב קצת על השפעת מעמדי ציוד, שיחשוב על מנורות וקבלים, ושיחפש קצת מידע ברשת לראות למה הם מושפעים יותר מרכיבים אחרים.

יותר מיזה אני לא מעוניין לכתוב כדי למנוע ויכוחים מיותרים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני לא מבין למה לא לתת תשובה.
למה קבל מתזוזות מכניות קטנות מאוד. וכמה חזק זה צריך להיות?

ושוב, ההתיחסות היא לא לחלקים מכניים כגון פטיפון (בעיקר לא פטיפון) ולא CD(וגם שם אומר שאם הCD שלך לא עומד בזה וצריך לקנות לו מעמד מיוחד אז אתה פרייאר שקנית אותו), וגם במנורות.

אני רוצה הסבר אמיתי אם אפשר, זה באמת מעניין.

בנתיים שמעתי רק וודו. אני רוצה הסבר:(
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אורי שאלה קטנה - אם שמן נחשים היה עוזר לך לשמוע יותר טוב (או כל וודו אחר) - לא הייתי משתמש בזה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אורי.

שמע מגבר שפורפרתי על פלטת עץ שעליה נימצאים גם הרמקולים, שים לב שאתה תרגיש שהמנורות מרצדות כתוצאה מהויברציות שהרמקול גורם.

לאחר מכן תנסה לבודד את המגבר מהמדף ומיד תרגיש את היתרון החד משמעי בצליל, הרבה יותר נקיון ופתיחות וכמובן שהבס ישמע הדוק ומדוייק יותר.

קח את אותו מגבר מנורות ותקיש על המנורה עם עיפרון {בעדינות}. מה שיקרה הוא שתשמע את ההקשה גם ברמקול.

מכאן תוכל להסיק מסקנות.

בנוסף עשיתי נסוי עם ספייקים ומונו בלוקים של ניופורס, צד ימין היה על ספייקים וצד שמאל על פלטת עץ, הצד הימני נישמע משמעותית יותר דינמי ויחד עם זאת חזק יותר. תאמין או לא? לא הייתי לבד. כאשר הגיע אלי אייל פור שאלתי אותו מה הוא מרגיש? הוא מיד ענה שצד אחד חזק יותר מהאחר. לא דובבתי אותו לפני ולא הכנתי אותו לשינוי. היו עוד כמה שהיו בחדר אך הם לא בדיוק כותבים בפורומים אבל תמיד קוראים והם מיד הבחינו בשינוי.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אורי,

מנורות וקבלים כוללים חלקים שהמרחק ביניהם קובע את התכונות החשמליות שלהם.

שינויים בתדר קבוע או בתדר לא קבוע בין החלקים האלה יגרום שינויים בתכונותיהם החשמליות ולכן גם הוספת תדרים למעגל.

תחשוב גם על כבלים שרצים בתוך המכשיר, עם קיבול והשראות פרזיטיים, על אפקט המיקרופוניות שהוא אפקט פיזיקלי מדיד, וכ"ו.

כל זה מסביר מדוע בידוד וסינון ויברציות יכול להשפיע על מעגל חשמלי.
 

eyal_joshua

אוהב את התחום
הודעות
407
מעורבות
0
נקודות
0
אוקי

תגיד אייל

לדעתך בידוד יתר על המידה לא יכול לגרום לפעמים נזק??

אני בעצמי פעם הייתי עד בסאט אפ מסויים לבעיה שפטיפון מסויים שהונח על פלטה של יצרן מאוד נחשב בתחום גרמה יותר נזק מאשר הועילה, זאת אומרת הצליל שהתקבל היה קצת יבש וחסר חיים

זה לא ניסוי שניסיתי במערכת שלי..

הייתי שמח לשמוע את חוות דעתך בנושא
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
"ייבוש"

היי,

יש כמה סוגי בעיות.

1) מוצר שפשוט בנוי לא טוב או לא נכון או לא מוצלח עבורך. כמו בכל דבר רכיב אחר, יש יצרנים שעושים מוצרים לא מוזיקליים לטעמו של אדם אחד, אבל שיקלעו לטעמו של אדם אחר.

יש למשל סוג מסוים של מוצרים שהוא פופולרי למדי, נראה הגיוני מבחינת ההגיון המכני, אבל מנסיונות שלי פשוט מקלקל.

לצערי אני לא יכול לפרט יותר.

2) יש מה שנקרא OVER DAMPING, שלא מאפשר למכשיר לבטא את ההרמוניות שכן נמצאות במוזיקה, כפי שהמתכנן המקורי של המכשיר התכוון שהן יצאו.
זה יכול לקרות גם במוצר שהוא לכשעצמו טוב, אם מטפלים בו בצורה לא נכונה ומגזימים ברצון להעלים ויברציות.

תוצאה לא טובה כזו, שהיא אולי כן טובה למערכות מסוימות מאוד עם בעייתיות ב - OVER BASS למשל, יכולה לנבוע מכל מיני גורמים.

שוב, יש דוגמאות אבל אני לא יכול לפרט.

3) ויש כמובן מוצרים שנוצרו כדי להוציא עודף הרמוניות, אולי לא דבר נכון מבחינה מוזיקלית, אולי כן. זה כמובן לא מה ששאלת עליו, ובכל זאת כדאי להזכיר אותו.

יש לפחות מוצר אחד די ידוע כזה, שכבר לר מיובא שנים רבות לארץ, מי שמתמצא קצת בתחום בטח מכיר את ההתייחסות עליו בספרות בדיוק בקונטקסט שכתבתי.
 

bandler

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
0
הנדסה

כמהנדס ואיש טכנולוגיה ברור לי ש:
פטיפון בהחלט מושפע מתנודות.
CD טוב אמור להתגבר על תנודות וכשהוא לא האפקט יהיה קפיצה\איבוד מידע בולט אבל נגיד שזה אפשרי.
רכיבים פרימיטיבים (שנשמעים טוב) - מנורות, יכולים להיות מושפעים במידה מסויימת.
רכיבים מודרנים כמו קבלים אלקטרוליטים ונרמלים או רכיבי MOS לא יושפעו אלה אם תכה בהם בצורה אלימה. רכיבים כאלה עומדים יפה במשימתם במוצרים רועדים מטבעם.

בואו נהיה ריאלים: כרמי שם רסיבר במזנון לא פטיפון על מכונת כביסה!
וכמו שכרמי אמר הוא חי בסלון הזה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כמהנדס ואיש טכנולוגיה ברור לי ש:
פטיפון בהחלט מושפע מתנודות.
CD טוב אמור להתגבר על תנודות וכשהוא לא האפקט יהיה קפיצה\איבוד מידע בולט אבל נגיד שזה אפשרי.
רכיבים פרימיטיבים (שנשמעים טוב) - מנורות, יכולים להיות מושפעים במידה מסויימת.
רכיבים מודרנים כמו קבלים אלקטרוליטים ונרמלים או רכיבי MOS לא יושפעו אלה אם תכה בהם בצורה אלימה. רכיבים כאלה עומדים יפה במשימתם במוצרים רועדים מטבעם.

בואו נהיה ריאלים: כרמי שם רסיבר במזנון לא פטיפון על מכונת כביסה!
וכמו שכרמי אמר הוא חי בסלון הזה.

אני פשוט פוחד לדבר ככה.

אבל זו הייתה הכוונה שלי. אני מחכה פשוט מכל הוודואיסטים לתת לי הסבר כזה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,046
מעורבות
1,490
נקודות
113
לי יש מזנון בתוך המערכת

זה אולי לא יפה אבל גם אני לא מה שהייתי
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני פשוט פוחד לדבר ככה.

אבל זו הייתה הכוונה שלי. אני מחכה פשוט מכל הוודואיסטים לתת לי הסבר כזה.

לוודו אין הסבר - גם לא צריך הסבר אם זה נשמע יותר טוב מצידי שזה יהיה גם שמן נחשים.
המבחן החשוב לי זה איך זה נשמע גם אם אני לא מבין למה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
שניצל,כמובן שהמערכת בתוך מזנון...ולא הפוך.

אגב, זה הפיתרון/אופציה שנלקחת בחשבון בחיי שותפות. {מכיר את זה מקרוב...}
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שימו וודו בצד.

מעמד למערכת חשוב מכמה סיבות, בניהן הסיבה שהיא העיקרית אקרה מכנית של ויברציות שרצוי לבטל, הסיבה המשנית היא שמזנון בין רמקולים גורע המון מהבמה ומזיק קשות לתמונת הסטריאו.

שיכוך ויברציות משפיע גם על מנורות וגם על טרנזיסטור אמנם פחות אך עדיין ההשפעה אינה קשורה לא לשמן נחשים ולא לשמן תינוקות.

נכון - זה הזוי מפני שהסטנד אינו מחובר לחשמל אך הוא חלק בלתי נפרד מטיפול אקוסטי מינימליסטי. אני לדוגמא מאוד מאוד רוצה לשדרג את המעמד שלי {שהוא מצויין אבל לא מספיק} ואני מיחל לשיפור אדיר כאשר אעשה זאת.

אוקצור.
מעמד יעודי איכותי למערכת הוא חלק בילתי נפרד ממנה.
 

eyal_joshua

אוהב את התחום
הודעות
407
מעורבות
0
נקודות
0
היי נמר

נמר, קח בשבון שמעמד אודיו איכותי ויעודי ברמות הגבוהות של הספקטרום שבאמת יהווה שיפור אדיר עולה בין-20,000-30,000 שקל - בדוק
אני מודה שעדיין קשה לי לחשוב על הוצאה כזו למעמד איכותי למרות שאני מבין את החשיבות של הדברים האלו אבל תמיד צריך לחשוב על מה אפשר לקנות בסכום כזה או אחר ואיזה שיפור אתה יכול לקבל....
תחשוב על זה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אף מערכת אינה מושלמת ללא מעמד איכותי.

אני מת על המשפט "איזה שיפור תוכל לקבל עם השקעה ברכיב אחר". למה אני כל כך והב אותו?

נניח שאדם מעוניין לרכוש מקור חדש ואני בטוח שהשקעה ברמקול איכותי יותר יביא שיפור גדול יותר, נמליץ לו על רכישת רמקול איכותי יותר שיתן שיפור רב יותר, כאשר ישמע בעיצתינו וירכוש את הרמקול האיכותי יותר יחזור אלינו ושוב יבקש חוות דעת על מקור שישתלב במערכת שלו אך הפעם יגדיל את התקציב. שוב נבוא ונמליץ לו "תעלה יותר גבוהה ברמקול" הרי הוא המשפיע ביותר וכך נמצא גולש עם רמקול מדהים ואלקטרוניקה של אוטו גלידה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,046
מעורבות
1,490
נקודות
113
מספיק פלטה טובה מתחת למכשיר

ברשותי סטנד מסטר רפרנס של פיניט אלמנט שכביכול אמול לתת מענה מצוין למכשירים שמונחים ישירות עליו,וראה זה פלא ופלטות יעודיות כגון SRA ואחרות מצליחות לתת שיפור שגורם למחשבות מרות על המחיר היקר של הסטנד .
בנוסף רציתי לציין שיש לבדוק אילו רגליים יש למכשיר היקר שקניתם, לדוגמא ברשותי נגן CD של EMM LABS שעלותו קרוב ל10000K ולא מדובר בזלוטי או בדרכמות.
המכשיר נשמע כשהגיע אלי "מאפן" ואחרי שכמעט נואשתי ראיתי לפתע שהרגליים המקוריות שמורכבות בתחתית המכשיר אפילו LG היו שמים טובות יותר בוידיאו של 200$ ,רק לאחר שהוחלפו לBDR המכשיר קיבל נפח וחלקות .
כלומר מה שרציתי לומר הוא שלעיתים סטנד טוב לא מספיק ויש לבדוק גם אמצעי שיכוך אחרים כגון ספייקים ופלטות למיניהם למרות שהללו עולים ובעיקר הפלטות מלא כסף.
מניסיוני עדיף לרכוש נגן תקליטורים קצת פחות טוב ולהשקיע קצת יותר בכבלי חשמל לנגן ובקונדישונר שמחובר לכבל הנל{הנגן מכניס המון רעש למערכת ולכן יש למנוע את כניסתו חזרה באמצעות פילטר\קונדישונר\שנאי} שמחובר אליו בלבד וכמו כו להעמיד את הנגן ע"ג פלטה טובה שמונחת על סטנד ראוי ,
עלות הרכיבים הללו אצלי שמשמשים את הנגן בלבד קרובים מאוד למחיר הנגן עצמו אבל לא חושב שנגן במחיר כפול שמונח על המזנון המווברץ עם כבל קומקום{נניח איזה MBL גדול}היה נותן תוצאה קרובה.
מתנצל באם נשמעתי טיפה פלצני אבל זהו המצב אצלי לאשורו ולך תדע מה יקרה עם שאר הרכיבים שהרי המערכת מורכבת גם ממגברים ,קדם מגבר ,פונו, פטפון,ספקים למיניהם בקיצור כאב ראש נדול
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לדוגמא ברשותי נגן CD של EMM LABS שעלותו קרוב ל10000K ולא מדובר בזלוטי או בדרכמות.
המכשיר נשמע כשהגיע אלי "מאפן" ואחרי שכמעט נואשתי ראיתי לפתע שהרגליים המקוריות שמורכבות בתחתית המכשיר אפילו LG היו שמים טובות יותר בוידיאו של 200$ ,רק לאחר שהוחלפו לBDR המכשיר קיבל נפח וחלקות .


מה הייתה הסיבה ששיכנעה אותך לקנות את המכשיר המעפן הזה?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור