מוסיקלי או/ו אודיופילי ???


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני חוזר ואומר : שמעת מוצר כלשהו, נגיד רמקול, בסטאפ מסויים ובמקום מסויים - ולא אהבת ? אל תפסול לתמיד. תן צ'אנס. לי אישית קרה ששמעתי נגיד רמקולים בסטאפ מסויים שלא היו לטעמי ולאחר זמן שמעתי אותם בסטאפ אחר - ומאד אהבתי ! זה כל מה שניסיתי לומר ואין טעם להפוך את זה לסמינר בפילוסופיה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
לא טענתי שטכנולוגיה מסויימת עדיפה על אחרת. טענתי לגבי מה שאהבתי על פי מה ששמעתי, וגם הוספתי שזו דעתי האישית. לא התחשק לי להיות באותו רגע מהאו"ם או פוליטיקלי קורקט! לא טוען שזו אמת אבסלוטית או שיש כזו, סתם שזו דעתי.
מה שהייה כך הייה:

shushu: לגבי קלאס A או AB, אני באופן מובהק מעדיף את הקלאס A. לא שמעתי אף מגבר AB מאף חברה שאהבתי יותר מ A. אבל אולי אני משוחד או שלא שמעתי מספיק... אין צורך לנסות לשכנע אותי... רוב הסיכויים שאני טועה, אבל זו דעתי...

AK1: הראשון בטוח (לפי עדותך אתה) והשני כנראה גם נכון. אבל זכותך לדעתך, ולא הייתי מנסה לשכנע אותך גם אם לא היית מבקש במפורש.

michael123: ה-Class A שלך הוא Class A/B..

AK1: אוי, אל תגרום לאנשים להתעמת עם הדיעות הקדומות שלהם -- לא נעים :(

ורק אחר כך סיפרת שבדקת הרבה מכשירים, כך שאפשר להסכים שזו לא לגמרי דיעה קדומה, למעט העניין שאתה לא מבחין בין full class A לבין class A עד להספק מסויים ומשם AB.

לגבי מה שכתבת על AB עם ביאס ל A, סבבה. אבל זה לא המצב עם הפאס המדובר. המתכנן השתמש בטכנולוגיה הזו לא כדי לחסוך חשמל אלא כדי לאפשר פיקים עד 60 וואט (קלאס A עד 30 וואט). המגבר צורך חשמל כמו תחנת כח ומתחמם בטירוף.
ראשית, לפי מה ש-micael123 כותב, זה בדיוק המצב עם הפאס המדובר, ואני חושש שאתה לא יודע מה השיקולים של המתכנן לשימוש בטכנולוגייה הזו, וגם אם הייו התבטאויות בנושא, ייתכן שנאמר רק חלק מהאמת.

שנית, יש מכשירים, כמו המונובלוקים Parasound Halo JC 1, שעולים $9000 לזוג, שעובדים ב-class A עד 25W, ומשם והלאה ב-class AB, לא לפיקים של 60W, אלא להספקי RMS של 500, 1000, 2000, 4000 ל-8, 4, 2, 1 אוהם, בהתאמה, וייש להם רזרבות אדירות לפיקים ממש רציניים, עם יכולת להזרמת זרם של 135(!) אמפר, אבל זה לא נקרא pure class A, אם כי יש בהחלט מצב שמבחינת איכות סאונד, הם מתחרים בפאס class A (אם יש כאלה שלא עוברים ל-AB) יקרים בהרבה. לא השוויתי.

גם הם מתחממים מאוד, אבל לא "בטירוף"

ושוב, יש טובים ממנו, מניח ש MBL בינהם. אבל בגזרות המחיר ששמעתי, לא היה AB שעקף A בחדר ועל הרמקולים שלי. לגבי האתגר שנתת, גף פריץ טוען שדווילה הוא כזה. לא יודע, לא שמעתי.
לא הייתי פוסל את האפשרות שהאמונה שלך ביתרון של class A השפיעה על התגובה שלך למה ששמעת ממגברי class AB. זה משהו שקורה לא מעט כשבאים מתוך האמונה בטכנולוגייה מסויימת.

עמיר

נ.ב., ב-Sterophile כתוב במפורש: At higher levels, both n and p devices contribute to the output as a push-pull pair, operating in class-A mode up to the amp's rated output and class-AB beyond that point
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
אני חוזר ואומר : שמעת מוצר כלשהו, נגיד רמקול, בסטאפ מסויים ובמקום מסויים - ולא אהבת ? אל תפסול לתמיד. תן צ'אנס. לי אישית קרה ששמעתי נגיד רמקולים בסטאפ מסויים שלא היו לטעמי ולאחר זמן שמעתי אותם בסטאפ אחר - ומאד אהבתי ! זה כל מה שניסיתי לומר ואין טעם להפוך את זה לסמינר בפילוסופיה.
כשאתה תקוע על משהו, אתה תקוע פחד!! :(

מי בכלל העלה את האפשרות של לפסול "לתמיד"?

מדובר רק על לא להשקיע מאמץ יזום במה שלא אהבת.
לא מדובר על לא לתת לו סיכוי אם במקרה אתה נתקל בו שוב.

לא מדובר על שום רמה של פילוסופייה. מדובר במלחמה שלך בדברים שלא נאמרו ושאינם עולים על הדעת, ובהסטת הפוקוס מכיוון ראציונאלי לכיוון איראציונאלי, תוך הוספת בילבול מיותר וחסר טעם, וכל זה רק כדי לכלול אפשרות שממילא לא נפסלה ושהסתברותה נמוכה :(

מה יהייה? :(

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
יהיה טוב ...

מה הבעייה פה בדיוק ??
יש נטייה לאנשים לשמוע מוצר מסויים ולקבוע עליו דיעה נחרצת על סמך אותה פעם. כאשר מאד יכול להיות ששמעו אותו על סטאפ לא מתאים או במקום לא מתאים או שכאבה להם השן.
אני אומר : אל תפסלו. תנו עוד צ'אנס.
מה בדיוק לא הגיוני פה ???
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
יהיה טוב ...

מה הבעייה פה בדיוק ??
יש נטייה לאנשים לשמוע מוצר מסויים ולקבוע עליו דיעה נחרצת על סמך אותה פעם. כאשר מאד יכול להיות ששמעו אותו על סטאפ לא מתאים או במקום לא מתאים או שכאבה להם השן.
אני אומר : אל תפסלו. תנו עוד צ'אנס.
מה בדיוק לא הגיוני פה ???
שאלה מה המשמעות של "אל תפסלו. תנו עוד צ'אנס".

אני מבין מזה שגם אם לא אהבת משהו, לא להניח לו, אלא לחפש באופן יזום עוד סטאפים שכוללים אותו, ולבדוק אותו שוב.

ולדעתי, בהכללה, זה לא דבר הגיוני לעשות.

בדרך כלל, הזמן והכוח והסבלנות שלך לבדיקות כאלה הם מוגבלים, ובטח אם מדובר בבדיקות אצלך בביית.

לרוץ אחרי יותר מדי רוחות זה מעייף ומייאש, במיוחד כשלא מתקדמים, וצריך לחזור על בדיקות.

אם לא הולכים בדרך שהיא בעליל יעילה, ממוקדת ומקדמת, יש סיכוי גדול יותר להתייאש, לרפות ידיים ולהתפשר, הרבה לפני שבדקת את המינימום שממש חשוב לבדוק, והנזק בזה גדול ומוחשי הרבה יותר מאשר בהחמצת משהו שכבר בדקת ולא אהבת.

אפשר להגדיר כמקרה יוצא דופן מכשירים שביקורות רציניות ו/או אנשים שאתה סומך עליהם טוענים שמדובר במשהו-משהו סופר-דופר-פנטאסטי ושאסור להחמיץ, אבל לא, כמו שכתבת, במוצרים שהם סתם "באיכות טובה ולא מהתחנה המרכזית".

עמיר

נ.ב., אפשר להגדיר יוצא-דופן נוסף: אם אתה שומע אספקטים שאתה אוהב מאוד, אבל הם מלווים בדברים שמפריעים לך, כך שהתוצאה הכללית לא מספיק טובה מבחינתך, אז ממש רצוי לבדוק בסטאפ/ים נוסף/ים!

יש מצב נוסף שבו אתה רוצה לבדוק משהו לאחר שבדקת אותו כבר: בשלב הבחירה בין המועמדים הסופיים, כדאי לבדוק אותם שוב, באותו סטאפ ו/או סטאפ אחר.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
טוב, shlomom, נראה לי שבשלב זה הדיון הפסיק להיות ענייני מבחינתך.

אני מציע לך להניח לענייני ההבדלים בין class A ל-AB, שכבודם במקומם מונח, ולא לדאוג כרגע מראש האם כן/לא לבדוק שוב דברים שעדיין לא שמעת בפעם הראשונה.

אם אתה רוצה להתקדם, כדאי להתחיל לזוז.

לפני זה אני רוצה להעלות שאלה עקרונית -- (A) באיזו מידה אתה מוכן לקחת סיכונים שהציוד שתרצה יהייה קשה להשגה (לא רק מבחינת מחיר, אלא נדירות בשוק), וסיכונים עם ציוד שהסיכוי לתקלות בו גבוה יותר.

למשל יש מועדון קטן אך מושבע של מעריצים לרמקולים פלאנארים של Apogee, אבל החברה לא קיימת יותר, ואפשר להשיג רק בייד שנייה, או אצל בנאדם אחד או שניים שמייצרים בעצמם דגמים דומים, אבל אם יקרה להם משהו, לא יהייו חלקי חילוף. אז אולי מראש לא כדאי לך לשמוע כאלה. לשיקולך. (B) אנא הגדר כן/לא.

כנ"ל, אבל במידה פחותה, ענייני מנורות. יש לא מעט שמכורים לצליל המנורתי, אבל מנורות זה משהו שייכול להתפוצץ כל רגע, במיוחד מנורות של שלבי ההספק, וזה יכול לקחת איתו פיוזים במקרה הטוב וחלקים שלמים במקרה הרע. מנוררות דועכות עם השימוש והאיכות יורדת בהדרגה, כך שבכל מקרה חובה להחליף אותן מדי פעם, וייש תחום שלם של עיסוק באיזה מנורות עדיף להשתמש, ואיך להשיג אותן, ועלויות משלוח וכאלה. אז שאלה אם אתה רוצה לבדוק אם ההבדל באיכות שווה לך, או מראש לא להיכנס לזה. לשיקולך. (C) אנא הגדר כן/לא.

כנ"ל עניין הויניל, שגם לו יש מועדון גדול של מעריצים, אבל יש כאלה שלא אוהבים, וייש הרבה בעייתיות מכל מיני סוגים, החל בהשקעה גדולה יחסית בפטיפון סביר עם ראש סביר, בפונו סטייג' סביר, ולרציניים גם מכונת ניקוי וניל ועוד אינטרקונקטים יקרים. בנוסף, יש את עניין רעשי הרקע של תקליטים, פיצפוצים וחריקות וחיכוך, קפיצות, היתקעויות במקום, ירידת איכות לקראת סוף הצד, וכל מיני כאלה. יש גם שאלה איפה משיגים תקליטים, ואיך מזהים תקליטים טובים וכו' -- הרבה התעסקות, וגם אין הרבה תקליטים של מוזיקה שנוצרה בעבר הקרוב -- הרוב הוא מהעבר הרחוק, לפני מחצית שנות השמונים. אז שאלה אם אתה רוצה לבדוק אם שווה לך מבחינת ההבדל בגוון (לא איכות) הצליל. לשיקולך.(D) אנא הגדר כן/לא.

ועוד שאלוות:
  1. איזה ציוד יש לך כרגע?
  2. איזה רכיבים אתה רוצה להחליף?
  3. מה התקציב?
  4. איזה סוגי מוזיקה אתה שומע, וכמה אחוזים מהזמן אתה מקדיש לכל סוג?
  5. איזה הקלטות אתה אוהב במיוחד מכל סוג, שהן גם טובות מבחינת איכות סאונד -- לצורך שימוש לבדיקת ציוד. אולי החבר'ה כאן יוכלו להציע לך הקלטות מתאימות יותר.
  6. האם אתה מתכוון לרכוש דיסקים פיזיים או לעבוד רק ממחשב -- הורדות קבצים וכאלה?
ואולי כדאי לשאול את החברה -- למי יש רמקולים לא דינאמיים ואיזה, ומוכנים להשמיע לך אצלם בבית?
כך תוכל להתחיל בהתאפסות על הסוג שהכי מדבר אליך. תנסה לשמוע יותר מאחד באותו סוג.

עוד משהו -- יש חברה שנקראת Naim Audio שייש לה מועדון מעריצים מושבעים, אולי כדאי לך לשמוע דברים שלה (את המעט שאני שמעתי אני לא אהבתי, אבל זה לא אומר כלום לגבי טעמך). רק תיזהר משטיפת מוח כשאתה מגיע לשפוט שלהם.

יאללה, ענה על כל השאלות (כולל A-D שלפני הממוספרות) ותתחיל לזוז (אם אתה רוצה).

וואו, כמעט שלוש בלילה -- אני טס לישון! לילטוב ושנטובה!!
עמיר

נ.ב., תכתוב גם מאיפה אתה בארץ, כדי שתוכל להיעזר באנשים שקרובים אליך גיאוגראפית
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,295
מעורבות
822
נקודות
113
עמיר, לגבי מה שסטראופיל כתבו, זה בדיוק מה שאמרתי. עד 30 וואט הוא עובד בקלאס A טהור!!! לא 5 וואט ראשונים, אלא 30!
מיכאל ואתה לא קולטים שאין פה באמצע... זה לא שהמגבר "עובד בקלאס AB שהוא קרוב לקלאס A בגלל הביאס". משמעות הביאס במקרה של המגבר האמור, ויש לו פטנטים על זה, היא שעד 30 וואט (ואין סיכוי שאני עובר את זה) רק טרנזיסטור אחד בשלב המוצא עובד ולא שניים! הוא תמיד נמצא בסינגל אנדד ולא בפוש פול. מעבר לוואט הנתון, עד פיקים של 120 וואט (לא 60 כפי שטענתי קודם) הוא עובר ל AB.

טוב, נראה לי מיצינו.

(סאחתק, אשתי עכשיו העירה אותי ונזרקתי מהחדר כי הקטן התעורר)
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
מעדיף לא להכנס לשמות מוצרים כדי לא לעצבן אף אחד. בגדול, השוואתי AB שונים על הפוקאלים. אצלי המטרה הייתה לאזן אותם לטעמי, ז"א קצת לחמם מבלי לאבד פירוט ומשקל. לא מצאתי ab שעשה את זה.

העניין הזה של קלאס a הוא חם יותר זו שטות מוחלטת.
מגברי קלאס a רבים ששמעתי היו נטרלים מאוד. לא חמים, לא קרים. נלסון פאס למשל הוא כזה.
יש גם כאלה שהם לא קלאס a אבל בעלי אופי חם בהחלט - מקינטוש.
יש כאלה שהם קלאס a ובעלי אופי נטרלי/אנליטי - קרל.

אחד הדברים החשובים לדעת הם שקלאס ab הוא שחלקם עובדים בכמה עשרות הוואטים הראשונים שלהם בקלאס a.
ולכן, כיוון שהרמקול שלך שייך למשפחת הרמקולים הנצילים, מגברים כמו 350.8 של פאס, avm 8.2, אודיו אנלוג מאסטרו 200, קרל 402 ועוד ועוד ועוד הם מגברי קלאס a לכל דבר ועניין עבור הרמקולים שלך.

עזוב קלאס a וקלאס ab. המגברים שלא התאימו לך לא הושפעו מהקלאס אם כי מעצם היותם לא מתאימים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
עמיר, לגבי מה שסטראופיל כתבו, זה בדיוק מה שאמרתי. עד 30 וואט הוא עובד בקלאס A טהור!!! לא 5 וואט ראשונים, אלא 30!
מיכאל ואתה לא קולטים שאין פה באמצע... זה לא שהמגבר "עובד בקלאס AB שהוא קרוב לקלאס A בגלל הביאס". משמעות הביאס במקרה של המגבר האמור, ויש לו פטנטים על זה, היא שעד 30 וואט (ואין סיכוי שאני עובר את זה) רק טרנזיסטור אחד בשלב המוצא עובד ולא שניים! הוא תמיד נמצא בסינגל אנדד ולא בפוש פול. מעבר לוואט הנתון, עד פיקים של 120 וואט (לא 60 כפי שטענתי קודם) הוא עובר ל AB.

טוב, נראה לי מיצינו.

(סאחתק, אשתי עכשיו העירה אותי ונזרקתי מהחדר כי הקטן התעורר)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
עמיר, לגבי מה שסטראופיל כתבו, זה בדיוק מה שאמרתי. עד 30 וואט הוא עובד בקלאס A טהור!!! לא 5 וואט ראשונים, אלא 30!
מיכאל ואתה לא קולטים שאין פה באמצע... זה לא שהמגבר "עובד בקלאס AB שהוא קרוב לקלאס A בגלל הביאס". משמעות הביאס במקרה של המגבר האמור, ויש לו פטנטים על זה, היא שעד 30 וואט (ואין סיכוי שאני עובר את זה) רק טרנזיסטור אחד בשלב המוצא עובד ולא שניים! הוא תמיד נמצא בסינגל אנדד ולא בפוש פול. מעבר לוואט הנתון, עד פיקים של 120 וואט (לא 60 כפי שטענתי קודם) הוא עובר ל AB.

טוב, נראה לי מיצינו.

(סאחתק, אשתי עכשיו העירה אותי ונזרקתי מהחדר כי הקטן התעורר)
ראשית, מה שסטריאופייל כתבו זה מה שכתבתי כל הזמן, ובניסוח הזה (ראה נ.ב.2 לגבי מה שמיכאל כתב).

שנית, תאמין או לא, קלטתי במדוייק את המשמעות של זה כבר שנים לפני שהזכרתי את זה כאן בשירשור, שזה הייה לפני שהתייחסת למה שהזכרתי :)

שלישית, אולי אין סיכוי שאתה עובר את ה-30W ב-RMS, זה לא מובטח שזה לא קורה בפיקים -- אני לא יודע באיזה ווליומים אתה שומע, מה נצילות הרמקולים שלך, מה המרחק מהרמקולים, מה גודל החדר, וכו' -- אבל לא באמת חשוב לי לדעת. מספיק שאתה נהנה מהמחשבה שהמגברים שלך עובדים ב-class A כל הזמן, ורק לך ההבדל הזה ממש עקרוני.

רביעית, ככל שאתה מראה יותר את גודל האובססייה שלך לענייני class A, כך אני פחות בטוח במהימנות הבדיקות שעשית בעניין. ההשפעה של אמונות עמוקות כאלה גדולה בהרבה מהשפעת הטכנולוגיות על הסאונד.

חמישית, מיצינו כבר הרבה קודם. משלב מסויים והלאה זה הייה רק טחינת מיים.

שישית, נראה לי שבכל מקרה, כל התת-ויכוח הזה לא אמור לעניין את פותח השירשור יותר מדי.

עמיר

נ.ב.1, ובקשר ל"יש את הטכנולוגייה, וייש את מה שעושים איתה", תחשוב על זה שייש למר נלסון פאס את הרעיונות האלה עם הטרנזיסטורים והפטנטים. נניח לרגע שאלה הרעיונות של המאה, ועדיין:
  • ייתכן שיש bug-ים ברעיונות
  • ייתכן שייש bug ביישום, והכניסה לפעולה של הטרנזיסטור השני לא מתבצעת בצורה חלקה ומשולבת seamlessly עם הראשון.
  • ייתכן שייש bug אחר ביישום, למשל שהמנגנון שמחליט מתי להפעיל את הטראנזיסטור השני לוקח טיפה מהזרם של הראשון, כך שהוא מקלקל את העבודה ב-class A של הראשון
דברים כאלה יכולים בקלות רבה לגרום לעיוותים מאוד לא סימפאטיים, אולי אפילו גדולים יותר משל class AB שמיושם כהלכה, במיוחד כשאלה פטנטים עצמאיים ואין הרבה ניסיון תעשייתי ביישומם.

כלומר אתה ישן בשקט שהמגברים שלך עובדים ב-class A טהור כל הזמן, אבל בעצם זה לא בהכרח כך, ולא הבחנת בזה, או שהתייחסת להבדלים הנובעים מזה לעומת מכשירים אחרים כאל יתרון :(

נ.ב.2, אני לא מבין כמעט כלום באלקטרוניקה, אז ייתכן שאני טועה כשאני חושב שייש יותר מטכנולוגייה אחת ליישם עבודה ב-class A עד גבול מסויים ולמעלה ממנו ב-AB, שזה דבר שעושים כבר הרבה שנים.

דומני שפאס משתמש ברעיונות חדשים, עם הטרנזיסטור שנכנס לפעולה במצב מסויים, ואני פשוט לא יודע אם למשל הטכנולוגייה בשימוש John Curl בפאראסאונד זהה למה שמיושם במגברי Full Power Balance של Krell
 
נערך לאחרונה ב:

shlomom

אוהב את התחום
הודעות
120
מעורבות
11
נקודות
18
תשובות לעמיר:
A- לא מאמין שיש ציוד מסויים שהוא רק של החברה הזו. תמיד תמצא משהו מספיק קרוב/דומה.
B- בגלל A לא רוצה להתקע עם ציוד בלי חלקי חילוף.
C- התנסתי רק עם מנורות בהספק נמוך כלומר פרה ומגבר אוזניות ובהחלט נהנתי לגבי מנורות הספק שמעתי את קונרד מונובלוק וגם את MV60 אהבתי אבל אין לי הרבה למה להשוות. שמעתי פאס 150 וואט והיה ממש טוב אבל לא שונה בהרבה ממה שיש לי (אדקום) ומהקונרד.
D- יש לי פטיפון אורקל אלכסנדריה אבל חושב שאם לא שמים איזה 15 20K בסט האנלוגי אי אפשר ממש להנות וגם מבחר התקליטים שלי מצומצם (15).
נמר לגבי מבחן עיוור פאס לא ביצע את הניסוי בעצמו אלה ציטטת אותו והוא היה במתכונת ששולחים מגבר לקבוצת אנשים שלא יודעים מה הוא מכיל ובאיזה קלאס עובד והיתה קורלציה מובהקת לכאלה עם הרמוניות מסדר שני או שלישי.
ציטוט:
http://www.firstwatt.com/pdf/art_cas_2015.pdf
מציע לא לזלזל בו הוא היחיד שיצא לי להכיר שמשלב ידע תיאורטי טכנולוגי עם מבחני סובייקטיבים. רוצה לומר שילוב של מדידות ומבחני שמיעה.
תודה ושנה טובה לכולם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
תשובות לעמיר:
A- לא מאמין שיש ציוד מסויים שהוא רק של החברה הזו. תמיד תמצא משהו מספיק קרוב/דומה.
B- בגלל A לא רוצה להתקע עם ציוד בלי חלקי חילוף.
C- התנסתי רק עם מנורות בהספק נמוך כלומר פרה ומגבר אוזניות ובהחלט נהנתי לגבי מנורות הספק שמעתי את קונרד מונובלוק וגם את MV60 אהבתי אבל אין לי הרבה למה להשוות. שמעתי פאס 150 וואט והיה ממש טוב אבל לא שונה בהרבה ממה שיש לי (אדקום) ומהקונרד.
D- יש לי פטיפון אורקל אלכסנדריה אבל חושב שאם לא שמים איזה 15 20K בסט האנלוגי אי אפשר ממש להנות וגם מבחר התקליטים שלי מצומצם (15)
השאלות האלה לא באו כדי להתנצח איתך אלא כדי לנסות לקדם את הנושא שהעלית.

האם אתה בכלל מעוניין בניסיונות כאלה ו/או בעזרת אחרים?

אם לא, אין בעייה, לא אעלה יוזמות לקידום העניין, והכל בסדר.

אם כן, אז לגבי מה שענית:
  • בקשר ל-A, השאלה היא לדעתו/טעמו של מי זה "מספיק קרוב/דומה", וספציפית לגבי Apogee, אני לא בטוח שתמצא משהו שייהייה מספיק דומה אפילו לדעתך/טעמך שלך. אולי תוכל למצוא דימיון טכנולוגי למגנפאן, או אחרים, אבל הסאונד די שונה, לטוב ולרע, ובמפורש יש בפועל גם טוב וגם רע.

  • התשובות לכל השאלות A עד D אמורות להיות רק המסקנה הסופית -- כן/לא -- לא כל השיקולים שבדרך אליה -- ובעצם רק B קיבלה תשובה כזו פחות או יותר

  • לא ענית לשאלות הממוספרות ול-נ.ב.
עמיר
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
מציע לא לזלזל בו הוא היחיד שיצא לי להכיר שמשלב ידע תיאורטי טכנולוגי עם מבחני סובייקטיבים. רוצה לומר שילוב של מדידות ומבחני שמיעה.
תודה ושנה טובה לכולם

אם נמר אכן ציטט את פאס נכון, מומלץ לזלזל בו. אמירות דמגוגיות וחלולות הן דוגמא להונאה, לא ליידע.
זה עלבון לאינטיליגנציה, לבלבל בין בדיקה נטולת הטיות (מבחן עיוור) לאוכלוסיית היעד (אנשים עיוורים). הקשר היחיד בין השניים הוא במילה "עיוור". המובן שלה אחר לגמרי. כאילו שבכדי להאזין למוסיקה צריך עיניים ולראות את האביזר הטכנולוגי.

היחידים שעושים מבחני שמיעה שיטתיים, למיטב ידיעתי, זה JBL, בהובלה של Floyd Toole בעבר ו-Sean Olive, והיחידים שבדקו באופן נרחב ושיטתי בחיפוש אחר קורלציה בין העדפות סאונד למדידות אובייקטיביות.



http://seanolive.blogspot.co.il/

אבל אל תחפש אצלם מבחנים למגברים, מבחינתם זה עיסוק בשטויות.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,295
מעורבות
822
נקודות
113
לא נראה לי שנמר ציטט את פאס, אם כן, אשמח ללינק המקורי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
אם נמר אכן ציטט את פאס נכון, מומלץ לזלזל בו.
לא נראה לי שאמור להיות צורך מיוחד לזלזל בפאס.
לא חשוב כל כך אם ואיזה שטויות הוא מדבר, אם בכלל.
העיקר שהוא מייצר ציוד טוב, כנראה.
(וההסתייגות "כנראה" באה רק כי זה לא מהתנסות אישית)

עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,167
מעורבות
1,616
נקודות
113
עמיר ,שלום וחג שמח!
רציתי להודות לך על המכירה הנעימה והמופלאה של המגברים הללו למיכאל ,וזאת לאחר ישיבת לילה של מועצת חכמי התורה עד שעות הבוקר כשעלה עשן לבן ויצאנו טרוטי עיניים אני מיכאל ועוד קבוצה ענקית של חובבי קלאס A (לא היה אף אחד מלבדינו), מגבר מדהים ,שהלך לבית הנכון ,ועכשיו איך אני אשויץ עם הלקסמן שלי? ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... "יש מכשירים, כמו המונובלוקים Parasound Halo JC 1, שעולים $9000 לזוג, שעובדים ב-class A עד 25W, ומשם והלאה ב-class AB, לא לפיקים של 60W, אלא להספקי RMS של 500, 1000, 2000, 4000 ל-8, 4, 2, 1 אוהם, בהתאמה, וייש להם רזרבות אדירות לפיקים ממש רציניים, עם יכולת להזרמת זרם של 135(!) אמפר, אבל זה לא נקרא pure class A, אם כי יש בהחלט מצב שמבחינת איכות סאונד, הם מתחרים בפאס class A (אם יש כאלה שלא עוברים ל-AB) יקרים בהרבה. לא השוויתי.

גם הם מתחממים מאוד, אבל לא "בטירוף"

חג שמח והרבה מעשים טובים!
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
אם יש משהו שמוצא חן בעיני בהצלחה של לקסמן זו הדוגמא לזה שהסטיגמה שייצור סיני זה "זבל" היא הכללה שאי אפשר לקבל לפיה החלטות!
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
לא נראה לי שאמור להיות צורך מיוחד לזלזל בפאס.
לא חשוב כל כך אם ואיזה שטויות הוא מדבר, אם בכלל.
העיקר שהוא מייצר ציוד טוב, כנראה.
(וההסתייגות "כנראה" באה רק כי זה לא מהתנסות אישית)

עמיר

אפשר לייצר ולמכור ציוד מצויין בלי להכנס לדמגוגיה.
אמירות טיפשיות כאלה מעצבנות אותי, כי זה זלזול בלקוחות.
יש מספיק טיעונים רציונאלים כנגד מבחני ABX, לא צריך לגלוש לדמגוגיה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,603
מעורבות
2,814
נקודות
113
אפשר לייצר ולמכור ציוד מצויין בלי להכנס לדמגוגיה.
אמירות טיפשיות כאלה מעצבנות אותי, כי זה זלזול בלקוחות.
יש מספיק טיעונים רציונאלים כנגד מבחני ABX, לא צריך לגלוש לדמגוגיה.
בטוח שתיאורטית "אפשר לייצר ולמכור ציוד מצויין בלי להכנס לדמגוגיה", ובאותה מידה לפחות, אפשר גם לא להתעצבן מדברים כאלה ו/או שלא להצמיד להם פרשנויות של זיזלול בלקוחות.
יש מצב שהם אפילו מאמינים במה שהם אומרים, מופרך ככל שזה ייראה לך ו/או לאחרים.

בכל מקרה, הרבה יצרנים, יוצרים, אמנים, סופרים ושאר ירקות מקשקשים שטויות על מה שהם עושים, ודי מיותר להתעצבן מזה יותר מדי, אלא אם ממש רוצים ו/או נהנים מזה, להלן מזוכיזם -- אבל זכותך המלאה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,167
מעורבות
1,616
נקודות
113
אם יש משהו שמוצא חן בעיני בהצלחה של לקסמן זו הדוגמא לזה שהסטיגמה שייצור סיני זה "זבל" היא הכללה שאי אפשר לקבל לפיה החלטות!
ברור!
אני כבר בשלב שמותגים בכלל לא מדברים אלי ,בוחר רק לפי מה ששומע ,הלקסמנים גרשו לי מהבית כמה חלומות אודיופילים ,הן אמריקאים והן גרמנים ,וחוץ מזה ,זה לא כל כך סיני ביננו ,וקצת קשה למצוא יותר טוב מהם בכסף שהם עולים ,גם אני רוצה FM אקוסטיק ,או דרטזיל ,אבל במחיר של הלקסמנים קונים בקושי מגבר אוזניות של החברות הללו ,חוץ מזה יש גבול לכל תעלול ,מילא אם הייתי פנסיונר שיושב כל היום בבית ושומע וזה כל עולמי ,אבל לצערי חיי קצת יותר מלאים וכדי לשמוע קצת יאיר דלאל בערב חג ,לא צריך יהלומים ,אפילו הוא היה נופל לשמוע את עצמו כאן אצלי עם "הלקסמנים הסינים" שלי .
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור