Dan-Cinemart
עוסק בתחום
- הודעות
- 1,917
- מעורבות
- 1,283
- נקודות
- 113
לא ברור אם לא שמת לבברור שיש בסיס טכני ויש סטנדרטים, רמקולים, חלל זה רוב המשחק.
לא ברור אם לא שמת לבברור שיש בסיס טכני ויש סטנדרטים, רמקולים, חלל זה רוב המשחק.
דווקא לפי המחקרים הוא כן מנבא.גם סאונד ״לא טוב באופן אבסלוטי״ כמו שאתה מגדיר אותו הוא סאונד לא טוב לטעמך.
השאלה לא הייתה מהו סאונד לא טוב אבסלוטית, אלא מהו סאונד כן טוב אבסלוטית, וכזה סאונד לטעמי לא קיים, כפי שהסברתי. יש אין ספור טכנולוגיות שייצרו פרזנטציות אודיו שונות וטובות בעני, ולכן לא קיים אחד אבסלוטי.
אם אתה מגדיר סאונד טוב אבסלוטית ככזה שעובר את הרף, אז לטעמי הרף הזה די נמוך ולא מנבא דבר על הסיכוי שאדם יאהב רכיב אודיו כזה או אחר.
זה לא כל כך מה שאני חושב ... זה מה שרוב העולם מגדיר , חושב ומתעד.א. במציאות אין שום דבר ש"צריך" בהקשר זה. יש רק מה שאתה חושב שצריך ‑‑ ויש עוד שחושבים כך ‑‑ וגם אני חשבתי כך בעבר ‑‑ אבל אחרים, כולל אני כיום, לא חושבים שצריך.
צריך חשמל כדי להפעיל את הציוד, והוא צריך להיות בתחום מתחים מסוים, אבל המערכת לא "צריכה" להישמע כך או אחרת.
ב. המערכת לא צריכה להשתנות לפי ההקלטה, וברור שההקלטה לא צריכה להשתנות לפי המערכת. אתה כנראה מתכוון שהמערכת צריכה להישאר בדיוק כפי שהיא, אך להישמע אחרת בהתאם להקלטה ‑‑ אבל לא דייקת בניסוח.
ג. נראה לי שבכל מצב שבו הצליל המקורי אינו מוגדר היטב ‑‑ כמו צליל של פסנתר מסוים באולם מסוים, שהמבצע גרם לו להישמע באופן מסוים ‑‑ הדיוק אינו משמעותי במיוחד.
למשל, לגיטרה חשמלית אין צליל מוגדר; היא נשמעת בהתאם להגברה ולרמקולים שדרכם שומעים אותה. אם מקליטים את האות החשמלי ישירות ולא את הצליל שמתקבל מההגברה והרמקולים שבהם משתמשים בהופעה, הצליל שונה אפילו מזה שהמבצעים רגילים אליו. יש בכך מידה רבה של מקריות. כך גם באפקטים אלקטרוניים, שאין להם צליל מוגדר.
למשל, באפקט ה"דלאי לנון", המבצעים שמעו דבר אחד בזמן הביצוע, דבר אחר דרך המוניטורים ובאקוסטיקה של האולפן, ובהמשך שמעו זאת דרך מוניטורים אחרים ובאקוסטיקה אחרת באולפן המיקס. אחר כך הופק תקליט או קסטת אישור, שנשמעו אצלם בבית במערכת ובאקוסטיקה אחרות. כלומר, הצליל של האפקטים הללו אינו מוגדר באופן חד‑משמעי. וגם מה שאתה שומע במערכת שלך הוא במקרה מה שיוצא ממנה, והוא אינו משחזר אף אחת מהגרסאות שהמבצעים והטכנאים שמעו. במערכת מדויקת ככל האפשר אך שונה משלך, שומעים משהו אחר ‑‑ ואין דרך לדעת מהו ה"נכון".
גם בהקלטה אקוסטית אין ודאות לגבי ה"נכון" - אפילו מי שהיה נוכח בזמן ההקלטה לא שמע את מה שהמיקרופונים קלטו. כל אחד שמע אחרת במציאות בזמן ההקלטה, במוניטורים בזמן ההקלטה, בעריכה/מיקס, ובזמן הסדיקה של הגירסאות הסופיות בסוגי המדיה השונים.
גם במערכות מדויקות כל אחד שומע אחרת. כל זה די חסר שחר, אך בכלים אקוסטיים לפחות הצליל המקורי מוגדר היטב, גם אם אין דרך ממשית להשוות אליו ‑‑ ככל שלכל זה יש בכלל משמעות.
מבחינתי כל ההתעסקות הזו טיפשית, אבל לא חסרים מי שמוצאים בה היגיון. שיהנו.
לא ברור אם לא שמת לב![]()
מעולם לא נאמר שזה רק או רק .אודיופיליה, נכון, היא לא "רק טעם אישי", אבל גם לא "רק סטנדרט".
יש רף טכני שצריך לעבור, לגמרי, ומשם והלאה ההבדלים הם פרזנטציה וטעם.
על זה בדיוק הדיון וההתפלפלות.
זה תלוי באיך מפרשים את המחקרים. המחקרים ‑‑ לפחות אלה של טול ואוליב ‑‑ מדברים על "העדפות מאזינים", אבל הם לא מודדים דבר שבאמת קרוב להעדפות של מאזינים כפי שהן מתבטאות בצורה שבה אותם מאזינים צורכים מוזיקה: בהאזנה למוזיקה שהם אוהבים, בווליום שהם אוהבים, בסטריאו, וביצירות שלמות ‑‑ ולא בקטעים בני 30 שניות בלופ.דווקא לפי המחקרים הוא כן מנבא.
יש רבים מאוד שמאמינים ועוסקים באותם דברים כמוך, ומבחינות רבות עדיף שכך ‑‑ זה תורם לקיומו של ציוד משובח, הן מצד היצרנים והן מצד הצרכנים. אני לגמרי בעד. לא כדאי לאף אחד שזה ייפסק.זה לא כל כך מה שאני חושב ... זה מה שרוב העולם מגדיר , חושב ומתעד.
אל תנסה להחריג אותי ...בשעה שאתה קצת ..איך אומרים...יום טוב
הופה, הבאת כאן רעיון לנושא חדש. יש למה לצפות.אבל לא "כל העולם" עוסק בפיוריזם קיצוני ובמרדף אחרי "נאמנות למקור" הלא מוגדר וברמאות עצמית. יש רבים שחושבים אחרת, גם אם אינם מרעישים באותה מידה ‑‑ אולי בין היתר משום שהפיוריסטים נוטים לזלזל בהם ולהציג אותם בצורה נלעגת, כפי שאתה ואחרים מנסים לעשות.
לא מזלזל באף אחד .זה תלוי באיך מפרשים את המחקרים. המחקרים ‑‑ לפחות אלה של טול ואוליב ‑‑ מדברים על "העדפות מאזינים", אבל הם לא מודדים דבר שבאמת קרוב להעדפות של מאזינים כפי שהן מתבטאות במציאות היומיומית: בהאזנה למוזיקה שהם אוהבים, בווליום שהם אוהבים, בסטריאו, וביצירות שלמות ‑‑ ולא בקטעים בני 30 שניות בלופ.
וגם ההתעקשות על כך שאלה אכן "העדפות מאזינים" ‑‑ לאחר שהובהר ‑‑ ולא נסתר ‑‑ מדוע הן לא ‑‑ היא רמאות עצמית.
יש רבים מאוד שמאמינים ועוסקים באותם דברים כמוך, ומבחינות רבות עדיף שכך ‑‑ זה תורם לקיומו של ציוד משובח, הן מצד היצרנים והן מצד הצרכנים. אני לגמרי בעד. לא כדאי לאף אחד שזה ייפסק.
מה ש"חריג" אצלך הוא הקיצוניות, וההתייחסות המזלזלת במי שרוצה ליהנות ממוזיקה ומסאונד שלא במסלול הצר שנראה לך לגיטימי, כולל זה שמבחינתך "חייבים" כל מיני דברים.
אבל לא "כל העולם" עוסק בפיוריזם קיצוני ובמרדף אחרי "נאמנות למקור" הלא מוגדר וברמאות עצמית. יש רבים שחושבים אחרת, גם אם אינם מרעישים באותה מידה ‑‑ אולי בין היתר משום שהפיוריסטים נוטים לזלזל בהם ולהציג אותם בצורה נלעגת, כפי שאתה ואחרים מנסים לעשות.
אולי הגיע הזמן שגם הם ירימו את הראש ויתגאו בהעדפות האישיות שלהם, שיש בהן הרבה יותר היגיון מבחינת השימוש בציוד ובהקלטות. ייתכן שזה אף יעודד מתכננים ויצרנים לפתח ציוד שלא יימכר לפי קריטריונים של דיוק ונאמנות, אלא לפי קריטריונים של ריגוש והנאה.
שאלה מי בדק מה, מעבר לטול ושות'.הכל אחלה -אבל בסוף בדקו הנאה.
אני קורא "קיצוניות" רק לזה שאתה חושב שפיוריזם ואובייקטיביות זו הגישה היחידה הקבילה, ושכ‑ו‑ל‑ם צריכים ללכת לפיה, וגם כשמתחילים מזה כבסיס, יש גבול לכמה נחשב בעיניך סביר להתרחק מזה.אתה קורא לזה קיצוניות - אני קורא לזה בסיס
יש יותר מהגדרה אחת לאודיופיליה, אבל אתה מתעקש שזו שלך היא היחידה. היא לא.לא מזלזל באף אחד .
רק מציין שיש הגדרה לאודיפיליה ומשם יש עניין של טעם אישי. יש מערכת לא טובה ויש מערכת טובה . ודאי שיש מערכת טובה שלא תאהב ולא תחשוב לרכוש אותה גם לא בחלום ,אבל אתה תדע להגיד שהיא טובה ( אם אתה מבין משהו) - רק לא מרגשת אותך,לא נוגעת בך -וזה אחלה.
בדיוק, על טעם וריח אין להתווכח, אבל אתה מתווכח על זה שהטעם אינו הגורם העיקרי, ושלפניו "חייבים" להיות גורמים אחרים, וזה מה שלא מקובל על מי שלא מסכימים איתך.לכל אותם פגועים - GET A LIFE.....הרי זה תחביב שרק טעם אישי משחק בו - אז מה יש להיפגע ? על טעם וריח אין להתווכח .
אני לא "מנסה להצטייר", ולא "מנסה להחריג", ולא שום דבר מההערות האישיות שאתה מייחס לי ולאחרים.ולך עמיר שמנסה להצטייר כרובין הוד של "בעלי הטעם האישי " - בוא חבר, על העקיצות והעלבונות האישיים שלך אפשר לכתוב הרבה ספרים ..
אני לא מתיימר לדעת מהם כל המחקרים שנעשו בתחום, ואני לא מזלזל בשום דבר שאני לא יודע. כשאני לא יודע, אני או שותק או שואל, ושאלתי:הסברתי עשרות פעמים :
1.כאשר אתה חולק על כל המחקרים שנעשו ובדקו הנאה - זה שלך - לא שלי.אתה יכול עד מחר לפקפק בהם.
שאלה מי בדק מה, מעבר לטול ושות'.
אני לא מוצא שום צורך להשוות אף אחד לנמר ולגיא, ואני רואה בכל ניסיון שיצור הירארכיה מלאכותית ולא רלוונטית כזו כניסיון התנשאות מיותר.2.אם אודיפליה לשיטתך - היא רק טעם וריח ואין סטנדרטים(מילים שלך) -הרי שכל אדם הוא שווה ערך לאחר לעניין זה -אותו פלוני אלמוני -חסר הבנה ונסיון הוא שווה ערך לנמר וגיא ולנסיון/ידע/פרקטיקה/השוואות והבנה - אין חשיבות -בסוף הכל טעם וריח ואין קויים בסיסיים לעבור סף ממערכת לא טובה למערכת טובה אוביקטיבית. כפי שהוסבר עשרות פעמים -תיתכן מערכת טובה שאותה לא תאהב וזה בסדר ( פה נכנס הטעם והריח ).
העניין אינו אם אתה חי עם זה בשלום. העניין הוא שאתה מנסה להשליט עמדה ספציפית כאילו היא האמת האבסולוטית ואין בלתה, ואם מובאים טיעונים שמסבירים למה ובמה זה לא המצב, אתה לא מתייחס אליהם, אלא ממשיך לדקלם אותו דבר.אם זה נשמע לך סביר -הטענות שלך - אני חיי עם זה בשלום .
כשאתה מתעסק במודעות שלי, וב"עקיצות ובעלבונות" שלי, במקום לענות לטיעונים שהעליתי, זה בחזקת פסילה אישית במקום את הטיעונים.באמת שלא פוסל אותך - אבל כן פוסל בצורה הכי ברורה שיש את רוב הדברים שאתה אומר .
סיכום מנהלים:
- יש משמעות לניסיון לשחזר סאונד רק במקרה שמה שהוקלט (המקור) היו צלילים ספציפיים שתיאורטית אפשר להשוות אליהם. במקרה שהסאונד היה קיים רק דרך מערכת, כבר המקור תלוי במערכת, ולכן אינו מוגדר לכשעצמו.
- אין משמעות לשחזור של מה שהטכנאים שמעו דרך המערכות שהיו להם בשלבים השונים, החל במוניטורינג בזמן ההקלטה והלאה -- זה תלוי במערכות שהיו להם באקוסטיקות שהיו להם.
- להקלטה אין צליל מוגדר -- אפשר לשמוע אותה רק דרך מערכת.
- רוב ההקלטות אפילו לא מנסות לשמר את המקור, כך שאף מערכת שמשמיעה אותן לא תוכל לשחזר את המקור.
- כל המערכות הכי היי-פיי שיש שונות זו מזו, ושומעים אותן באקוסטיקות שונות זו מזו, כך שמי שחושב שדווקא המערכת הספציפית שלו באקוסטיקה הספציפית שלו במקרה משחזרת את המקור שאולי לא מוגדר מהקלטה שלא ניסתה לשמר אותו, מרמה את עצמו big time
- לכן ההתעסקות בזה חסרת טעם וטיפשית.
- רוב האנשים כשהם קונים מערכת, הם לא קונים מכונת שיחזור מדויק, אלא מכשיר שישמיע מוזיקה בצורה שתגרם להם הנאה, אז במקום לעסוק ברמאויות עצמיות, עדיף לעסוק בהנאה.
- יש כאלה שההנאה שלהם היא מהרמאות העצמית שהמערכת שלהם משחזרת את המקור בצורה מדויקת ‑‑ חלקם אפילו בוחרים עקב כך בסאונד שהם פחות נהנים ממנו ‑‑ אז שאלה ירדפו אחרי היי-פיי. האחרים יכולים לעסוק באספקטים יותר רלוונטיים למטרת כל העניין ‑‑ ההנאה מהמוזיקה באמצעות המערכת, ולזה אין סטנדרטים.
אתה מוזמן לבדוק .אני לא מתיימר לדעת מהם כל המחקרים שנעשו בתחום, ואני לא מזלזל בשום דבר שאני לא יודע. כשאני לא יודע, אני או שותק או שואל, ושאלתי:
הסברתי 10 פעמים -משום מה אתה לא מבין .אני לא מוצא שום צורך להשוות אף אחד לנמר ולגיא, ואני רואה בכל ניסיון שיצור הירארכיה מלאכותית ולא רלוונטית כזו כניסיון התנשאות מיותר.
הרי אם מישהו -- נהג המונית או מישהו עם מערכת של מיליון דולר -- אוהב סאונד שלא לפי הסטנדרטים שלך, הוא לא מנסה להסביר לך ו/או לנמר ו/או לגיא שדעתו עדיפה ושכך כולם חייבים להאזין. הם נהנים ממה שהם נהנים ואיך שהם נהנים וזהו.
רק אתה (ורבים כמוך) עוסקים בלהכתיב לאחרים את הדרך הנכונה והיחידה שבה צריך להאזין.
ראה לעיל...שוב - יש סאונד שבור וסאונד לא שבור .זאת עובדה - לא דעה או עמדה .תוכל גם לשאול את הצ'אט.העניין אינו אם אתה חי עם זה בשלום. העניין הוא שאתה מנסה להשליט עמדה ספציפית כאילו היא האמת האבסולוטית ואין בלתה, ואם מובאים טיעונים שמסבירים למה ובמה זה לא המצב, אתה לא מתייחס אליהם, אלא ממשיך לדקלם אותו דבר.
בוא תתרכז בשאלה הפשוטה ששאלתי למעלה, לאט לאט ובזהירות.כשאתה מתעסק במודעות שלי, וב"עקיצות ובעלבונות" שלי, במקום לענות לטיעונים שהעליתי, זה בחזקת פסילה אישית במקום את הטיעונים.
לומר שאתה פוסל את הדברים שאני אומר בלי לנמק למה, זה לא נחשב כפסילת הטיעונים.
אם אתה מכיר מחקרים כאלה, למה לבזבז לי את הזמן על לבדוק? תפנה אותי אליהם.אתה מוזמן לבדוק .
"הסברתי 10 פעמים -משום מה אתה לא מבין". אז שוב:המקיף ביותר זה של טול ואוליב - אבל זה לא מספק אותך.
תוכל לנמק למה?
המחקרים ‑‑ לפחות אלה של טול ואוליב ‑‑ מדברים על "העדפות מאזינים", אבל הם לא מודדים דבר שבאמת קרוב להעדפות של מאזינים כפי שהן מתבטאות בצורה שבה אותם מאזינים צורכים מוזיקה: בהאזנה למוזיקה שהם אוהבים, בווליום שהם אוהבים, בסטריאו, וביצירות שלמות ‑‑ ולא בקטעים בני 30 שניות בלופ.
וגם ההתעקשות על כך שאלה אכן "העדפות מאזינים" ‑‑ לאחר שהובהר ‑‑ ולא נסתר ‑‑ מדוע הן לא ‑‑ היא רמאות עצמית.![]()
בהחלט יש כאן עניין של דעה. איך זה שדורות של אודיופילים נהנו ממערכות בחדרים לא מטופלים, שאין ספק שהסאונד בהם "שבור" לגמרי לפי הקריטריונים המקובלים עליך, אבל הם לא מדדו ואפילו לא ידעו שיש כזה דבר סאונד "שבור"?הסברתי 10 פעמים -משום מה אתה לא מבין .
אין דרך אחת לשמוע .
יש סאונד שבור ויש סאונד לא שבור - אוביקטיבית -לא עניין של דעה.
יש סאונד טוב ויש סאונד לא טוב - אוביטקיבית - לא עניין של דעה.
אם זה אפשרי "שלמרות שהסאונד טוב - פלוני אלמוני -לא מתחבר למערכת ,לא מרגשת אותו והוא לא אוהב אותה", אז ברור שהיא לא טובה מבחינתו.חידוד -כדי שלא תפזול לדרכים פחות כשרות - ניתן והגיוני להגיד שלמרות שהסאונד טוב - פלוני אלמוני -לא מתחבר למערכת ,לא מרגשת אותו והוא לא אוהב אותה וודאי לא יקנה אותה ( זה רובד אחר לגמרי של הדברים ואני מאמין שתצליח, במידה ותרצה -לעשות את ההבדלה).
"שיטתי" לא מדברת על סאונד טוב/רע, אלא רק האם אוהבים אותו או לא, או, אותו דבר במילים אחרות, טוב/רע לטעמו של מישהו.מעבר לטוב וללא שבור - יש אין סוף מקום לטעם אישי.
למשל בוא נקח מערכת עם באס שבור ב 20 דיבי - שכיח מאוד .
האם זה סאונד טוב - לשיטתך -כן.
רוב בני האדם לא יודעים שזה שבור, ומבחינתם ייתכן שזה לגמרי בסדר.לשיטתי -ולשיטת רוב בני האדם -לא . יש פה תקלה .
אפשר להסתכל על זה כעל "תקלה" ואפשר לא, תלוי מה אוהבים.האם אתה טוען שזו לא תקלה ? נסה לענות בכן ולא.
ראה לעיל.ראה לעיל...שוב - יש סאונד שבור וסאונד לא שבור .זאת עובדה - לא דעה או עמדה .תוכל גם לשאול את הצ'אט.
ראה לעיל.בוא תתרכז בשאלה הפשוטה ששאלתי למעלה, לאט לאט ובזהירות.
שבור או לא ?
אתה מגדיר איך שאתה מגדיר, אבל:ובסופו של יום אם אני מגדיר אודיופיליה כקודם כל נאמנות למקור, המקור היא ההקלטה ולא האם ההקלטה ניסתה לשחזר מציאות כי זה לא הדיון .
ורק לאחר מכן -לאחר שאותו רף עבר -נכנס הטעם האישי.
אני יודע, רק שזה לא הופך אותה ליותר נכונה/הגיוניתזו אמירה שאני שלם איתה לחלוטין.
יש כאלה וכאלה בכל אחת מהגישות. לא רק בשלך וכמוךוכן יש אנשים שמבינים יותר /מגובשים יותר /לא מחליפים כל שבוע ציוד וחושבים אותו דבר על המערכת בכל שעות היום (והלילה).
זה לא מגונה ולא מתנשא.למה זה מגונה או מתנשא?
בדיוק - זה מה שחשוב שתבין - יש כאלה שאוהבים סאונד לא טוב. ואין פה בעיה .שום בעיה.אם זה אפשרי "שלמרות שהסאונד טוב - פלוני אלמוני -לא מתחבר למערכת ,לא מרגשת אותו והוא לא אוהב אותה", אז ברור שהיא לא טובה מבחינתו.
כלומר אתה מכיר במפורש במצב שעבור מישהו המערכת טובה ועבור מישהו אחר היא רעה, וכמובן שגם ההיפך אפשרי.
נראה לי שנגמר הסיפור. זה מה שניסיתי לומר כל הזמן, למרות ש"הסברתי 10 פעמים -משום מה אתה לא מבין" -- הרבה יותר מ-10.
לבזבז לך את הזמן ?אם אתה מכיר מחקרים כאלה, למה לבזבז לי את הזמן על לבדוק? תפנה אותי אליהם.
אתה החלטת שזה לא מייצג.זו החלטה אישית שלך .לא תוצאות המחקר ולא כל המסקנות שיושמו אחריו."הסברתי 10 פעמים -משום מה אתה לא מבין". אז שוב:
אתה יודע בדיוק למה התכוונתי.לדבר על השוואה בין נמר וגיא לנהגי מוניות זו גישה מתנשאת, שגם לא מועילה לשום דבר.
זה מה שחשוב שתבין, שיש כאלה שאוהבים סאונד לא טוב לטעמך/דעתך (וכן, גם כל האחרים כמוך), אבל זה סאונד טוב לטעמם, ויש כאלה שהסאונד שלדעתך מצוין הוא לא טוב מבחינתם, והם לא פחות אודיופילים ממך, ולא חייבים להעדיף את דעתך.בדיוק - זה מה שחשוב שתבין - יש כאלה שאוהבים סאונד לא טוב. ואין פה בעיה .שום בעיה.
לבזבז זמן בחיפוש מאמרים רלוונטיים מתוך הכמות האינסופית שיש, כשאתה כבר יודע מהם.לבזבז לך את הזמן ?
זה לא ש"החלטתי" האופן שרירותי, הסברתי למה:אתה החלטת שזה לא מייצג.זו החלטה אישית שלך .לא תוצאות המחקר ולא כל המסקנות שיושמו אחריו.
לא אמרת שיש מטרה ספציפית להשוואה ביניהם לנהג המונית, . עבור עזרה/ייעוץ, ברור שתבחר מי שיש לו את אותו טעם וערכים שיש לך, ושאתה מכיר וסומך עליו, ולא מישהו אקראי ברחוב.אתה יודע בדיוק למה התכוונתי.
וכן,סביר להניח שאם ארצה להביא חברה חדשה -אזמין את גיא או נמר לשמוע -ולא נהג מונית ( שהכוונה פה היייתה ,כפי שאני מניח,אבל כבר לא בטוח,שברור לך שמדובר בנהג מונית חסר נסיון באודפיליה -אם יש דבר כזה ,לשטיתך).
האם אני מתנשא ?
ודאי שזה מועיל לקבל דעה מאדם עם נסיון ששמה וחווה דברים מאשר מאחד שלא.
במחשבה שניה , במידה ואין סטנדטים- מה זה משנה ? אשמח לתשובה על זה
בדיוק להיפך, אני לא "בורח" לשום מקום, אלא עומד מולך, מסתכל לך בעיניים, ועונה לכל פיפס שלך תשובה מלאה, מפורטת, מנומקת והגיונית, שקשורה רק לאודיו בצורה הכי ישירה שיש, רק שאתה לא מסוגל להפריך אף טיעון שלי, ואתה זה שבורח, נמנע מלענות, מתעקש לא להבין, חוזר על עצמך כמו תוכי, לא מוכן לחשוב טיפה יותר לעומק, מתעסק בדברים לא הגיוניים, וכו'אתה שוב בורח כהרגלך למקומות תחביריים ופילוספים - מדבר על הכל חוץ מאודיו והגיון בריא.
אני מנסה לשתף את ההיגיון הבריא של מי שאוהב לשמוע מוזיקה בסאונד שלא נמדד על פי מידת ה"נאמנות" שלו למשהו לא מוגדר שאין משמעות ל"נאמנות" אליו, אלא על פי מידת ההנאה שהוא גורם למאזין, וכמה שהוא מושך אותו להאזין למוזיקה.במקום שבו אין סטנדרטים לשטיתך - מה אתה בדיוק מנסה לשתף פה ?
לא, מדובר באהבה לסאונד שמעביר את המוזיקה, ולכן מדובר באודיופיליה נטו, על פי ההגדרה: אודיו=סאונד, פיליה=אהבה. לא תוכל להפריך את ההגדרה הזו, ככל שבכלל אפשר להפריך הגדרות, אלא לכל היותר להשתמש בהטעיה הלוגית שנקראת Argumentum ad Populum -- טיעון בשם הרוב -- שאם הרבה אנשים חושבים/אומרים משהו, זה בטוח נכון.אם זו אהבה למוזיקה -זה מעולה .רק שזה לא קשור לאודיפליה .
או פה קבור הכלבא, מדובר באהבה לסאונד שמעביר את המוזיקה, ולכן מדובר באודיופיליה נטו, על פי ההגדרה: אודיו=סאונד, פיליה=אהבה. לא תוכל להפריך את ההגדרה הזו , ככל שבכלל אפשר להפריך הגדרות, אלא לכל היותר להשתמש בהטעיה הלוגית שנקראת Argumentum ad Populum -- טיעון בשם הרוב -- שאם הרבה אנשים חושבים/אומרים משהו, זה בטוח נכון.
כפי שאמרו הגרשווינים: It ain't necessarily so![]()
בוקר טוב!או פה קבור הכלב
![]()
נכון, היה מוסכם מראש שהיא השכיחה, אבל הפואנטה היא שהיא לא היחידה.ההגדרה השכיחה היא אהבת הסאונד לעניין HIGH FIDELITY והתעסקות בשחזור נאמן של צלילים אמיתיים,כפי שסביר שישמעו במציאות .(אני לא מדבר על אפקטים)
אני לא יודע מה זה דיון "אמיתי". הדיון כאן עד עכשיו היה "אמיתי" לגמרי, והשאלה שנדונה היא האם דעותיך הן היחידות שתקפות, או שאפשר (ורצוי) שיהיו גם דעות אחרות.אני מבין שלזה אתה לא מסכים, לכן לעולם לא נוכל לקיים דיון אמיתי .
לא לא לא, אני מדבר על *סאונד* ממערכות אודיו, כלומר על אודיופיליה, לא על המוזיקה.אנחנו מדברים על תחומים אחרים לגמרי - אתה מדבר על מוזיקה .
אתה לא מדבר על שחזור מדויק והטעם האישי שמתלווה מיד אחריו.
עוד מעט גם תטען שאתה לא מתנשא.שמע... בתחביב שלך - אני לא באמת מבין .מודה
אשאיר אותך להתקשקש בו...
זה מזכיר לי את המשחקים בגן ילדים, אלה שאומרים למישהו "אתה תגיד את המילה האחרונה והיא תהיה מטופשת" במטרה לתמרן אותו שלא להגיד את המילה האחרונה. אני לא משתתף במשחק הזה. אם יהיה לך משהו רלוונטי לומר, ולי יהיה משהו רלוונטי לענות, אענה, לא כי זו המילה האחרונה אלא כי זו תגובה רלוונטית לנאמר. אתה מוזמן להמשיך להתקשקש עם המשחק הזה שלך, ואז אולי אתה תגיד את המילה האחרונהרק אל תשכח להגיד את המילה ( המטופשת ) האחרונה.
תראה …בוקר טוב!
נכון, היה מוסכם מראש שהיא השכיחה, אבל הפואנטה היא שהיא לא היחידה.
אני לא יודע מה זה דיון "אמיתי". הדיון כאן עד עכשיו היה "אמיתי" לגמרי, והשאלה שנדונה היא האם דעותיך הן היחידות שתקפות, או שאפשר (ורצוי) שיהיו גם דעות אחרות.
לא לא לא, אני מדבר על *סאונד* ממערכות אודיו, כלומר על אודיופיליה, לא על המוזיקה.
לא מעניין אותי לדבר על "שיחזור" שטוענים שהוא מדויק של משהו לא מוגדר, שאפילו אין אפשרות לבדוק עד כמה הוא בכלל דומה למה שחולמים שזה יהיה דומה לו. חוצמזה, "שיחזור" זו בנייה מחדש של משהו שהיה קיים, אבל ההקלטות לא משמרות את מה שהיה קיים כפי שהוא היה, אז אף מערכת לא יכולה לשחזר את זה. מבחינתי, כל עיסוק בזה טיפשי לחלוטין.
מדי פעם אני רק מזכיר את מטרת כל העניין עבור הרוב המוחלט של בעלי המערכות: הם לא קנו "מיכשור לשחזור מדויק", אלא "מיכשור להשמעת מוזיקה", בצורה שתגרום להם לאהוב את מה שהם שומעים ולהתרגש ממנו.
עוד מעט גם תטען שאתה לא מתנשא.
זה מזכיר לי את המשחקים בגן ילדים, אלה שאומרים למישהו "אתה תגיד את המילה האחרונה והיא תהיה מטופשת" במטרה לתמרן אותו שלא להגיד את המילה האחרונה. אני לא משתתף במשחק הזה. אם יהיה לך משהו רלוונטי לומר, ולי יהיה משהו רלוונטי לענות, אענה, לא כי זו המילה האחרונה אלא כי זו תגובה רלוונטית לנאמר. אתה מוזמן להמשיך להתקשקש עם המשחק הזה שלך, ואז אולי אתה תגיד את המילה האחרונה![]()
בהחלט, אבל הרבה חושבים שאם המערכת נמדדת טוב באקוסטיקה טובה, באמת שומעים סאונד כמו שהיה במרחב ההקלטה או כמו הטכנאים, ו*זה* לא נכון.תראה …
השחזור הוא לא אותו שחזור מדומיין של ההקלטה שאין לך מושג איך הוא בוצע .
אתה יודע בדיוק על איזה שחזור אני מדבר - sweep - יש בור 20 דיבי = לא נאמן למקור בוודאות . מסכים ?
נכון, כתבתי למעלה שאני כבר לא חושב כך בעניין סאונד "שבור", ונימקתי למה.כנראה שלא אהההה … זכור לי פעם שהסכמת לזה לעניין באס שבור , כנראה שדברים משתנים .
יש כל מיני דברים "מכריעים", שהרבה אנשים לא מרגישים בהם, ורוב האודיופילים עוברים חיים שלמים של התלהבות מהסאונד שלפי הקריטריונים שלך הוא "שבור" לגמרי. אישית, אני כבר לא חושב שאלה דברים ש"מכריעים", כי המוח מסוגל לפצות על פגמים מכל מיני סוגים
אפילו טול עצמו מדבר על כך שהמוח מסוגל להבחין בתרומה של הרמקולים בלי באמת לדעת מה היה הצליל המקורי ותוך סינון השפעות החדר.
ראה החל מ-18:10 בסירטון שלו:
![]()
עכשיו בוא רגע נדבר על מה שבאמת חשוב : בוא ננסכם רגע שהמילה האחרונה תהיה שלי.
זה מאוד חשוב לי
אתה מוזמן להגיב ואז אני פשוט ארשום משהו נוסף .
מקובל ?