לפחות אני לא מתנשא על נהגי מוניות, שאולי לחלקם יש ידע והבנה לא קטנה משאר חברי הפורום כאן.
יש "סטנדרטים" למי שרוצה סטנדרטים.
מבחינתי אודיופיל זה מי שאוהב סאונד טוב לטעמו ממערכות אודיו, ודומני שזו ההגדרה, לפחות מילולית. בדרך כלל מדובר על צליל טבעי וכו', אבל אם מישהו שומע רק מוזיקה לא אקוסטית, לא צריך לעניין אותו צליל טבעי, וגם אחרים לא חייבים לאהוב/לשאוף דווקא לזה.
על זה אין ויכוח.
המחקר של טול ואוליב משתמש במילים "העדפות מאזינים", אבל לדעתי, הם לא באמת בדקו העדפות מאזינים.
השמיעו להם קטעים של 30 שניות, של מוזיקה שהם לאו דווקא אוהבים (ואני אישית שונא), בווליומים שלאו דווקא מתאימים להם (לפחות חלק מההשוואות בוצעו בקבוצה, ואז הווליום לא בהכרח מתאים לכולם), במונו (כלומר תוך התעלמות מכל נושאי ה‑imaging ו‑soundstage), ומניסיון שלי בהשוואות מרובות (לא של רמקולים) של דברים דומים, מעטים אוהבים את יוצאי הדופן, והרוב דווקא את הממוצע, כך שאם כל רמקול סחב לכיוון אחר, אלה שהיו נייטרליים כנראה זכו להעדפה מעצם צורת הניסוי, ואולי גם בגלל צורת ההדרכה
לפי זה הם נתנו ציונים, ולפי דברי טול עצמו, אלה שלא היו מאומנים נתנו ציונים בינוניים עם מעט שוני, כך שאפילו מה שטול ואוליב מפרשים כה"העדפות" שלהם לא היו מובהק, אבל השתתף בסטטיסטיקות.
לא תשכנע אותי, או כל אדם בעל היגיון מינימלי, שזה באמת בודק איזה רמקול באמת מרגש אותם, נוגע בהם ומערב אותם במוזיקה, שלדעתי זו המשמעות של העדפות בהקשר זה.
איו ויכוח על זה שיש עניין כזה, אבל לא כל אחד חייב להיות מעוניין בזה.
לפחות לאלה ששומעים רק/בעיקר מוזיקה לא אקוסטית זה לא אמור להיות רלוונטי בכלל, וגם אחרים יכולים לאהוב דברים אחרים.
יש כל מיני דברים "מכריעים", שהרבה אנשים לא מרגישים בהם, ורוב האודיופילים עוברים חיים שלמים של התלהבות מהסאונד שלפי הקריטריונים שלך הוא "שבור" לגמרי. אישית, אני כבר לא חושב שאלה דברים ש"מכריעים", כי המוח מסוגל לפצות על פגמים מכל מיני סוגים
אפילו טול עצמו מדבר על כך שהמוח מסוגל להבחין בתרומה של הרמקולים בלי באמת לדעת מה היה הצליל המקורי ותוך סינון השפעות החדר.
ראה
החל מ-18:10 בסירטון שלו:
צפה בקובץ המצורף 70734
לגמרי לא מסכים. לא "חייב להיות" שום דבר. אתה מנסה להכתיב את הדעות שלך.
למיטב ידיעתי, לרוב בני האדם אין קריטריונים מוגדרים למה הם אוהבים, ולא ידוע לי כמה מהם בכלל יודעים להגדיר את מה הם אוהבים, והאם זה באמת צליל "טבעי", או שהם פשוט אוהבים את מה שהם רגילים לשמוע, או באס שמרעיד אותם, או טרבל שנותן להם הרגשה של ברק, או בכלל.
זו פרשנות לגמרי מוטעית. אין שום ספק שכ-ו-ל-ם בעלי פגמים, ואני די בטוח שהפנמתי את זה עוד לפני שנולדת. גם אני בטוח שעשיתי הרבה יותר "התבוננות פנימית" ממה שאתה עשית אי פעם, ואפילו עסקתי באימון אישי כמאמן, ועזרתי לאנשים בהתבוננות הפנימית שלהם.
הבעיה בדברי תמיר היא שהוא הציג את כל האודיופילים ובמיוחד ציודופילים -- במפורש ובסאבטקסט -- כאילו הם טיפוסים אובססיביים, שטחיים ושוויצרים, שאינם מתעסקים ב"מקום הפשוט והבריא יותר: המוסיקה עצמה" -- ובמשמע הם חולניים; הם "נרגנים", ועוד "מחמאות".
זה לא לעניין ולא תורם לשום דבר. אפילו לא להבהרת מה שתמיר אמר שהוא התכוון לומר (ואני מאמין לו, אבל בפועל הוא כתב דברים שונים ממה שהוא התכוון).
אתה לומד, אבל מתבטא כאילו אתה יודע את האמת המוחלטת לגבי אודיופיליה, וכ‑ו‑ל‑ם צריכים להתאים לדיעותיך בעניין, וכאשר מישהו חושב ו/או מרגיש אחרת ממך, אתה עובר למתקפות על
אישיותו של מי שחולק עליך, כאילו מדובר בהכרח ב"אגו ומעמד", או בחוסר "בגרות אודיופילית והתבננות פנימית", וכיו"ב