מדידות וטיפול אקוסטי (כולל RC) -- למה?

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
קודם כל – אין הכרח בשום דבר מזה, ואפשר להשיג תוצאות מצוינות בלי, אבל אם באמת רוצים למקסם את הציוד שיש, כנראה שאין דרך יעילה יותר, כולל החלפת רכיבים מסוימים מהציוד.

כשהרמקול משמיע צלילים לתוך החדר, חלקם מגיע ישירות לאוזני השומע, וחלקם מתפזרים לכל מיני כיוונים, נתקעים בקירות, ברצפה, בתקרה, ובחפצים אחרים בחדר, ומוחזרים מהם, לפעמים יותר מפעם אחת.

גלים בתדרים מסוימים, שתלויים במימדי החדר ובגורמים נוספים, מהדהדים בעוצמה מוגברת – מה שנקרא גלים עומדים או room modes. גם גלים שונים שמגיעים לאוזן השומע באותה פאזה מחזקים זה את זה, וגלים שמגיעים בפאזה הפוכה מגלים אחרים מחלישים עד מבטלים אותם, מה שנקרא ביטולים (cancellations). אם מודדים את העוצמה לפי התדר במקום בו נמצאות אוזני המאזין, ומייצגים זאת בגרף, מה שנקרא Frequency Response – FR, אז בתדרים שבהם יש גלים עומדים וחיזוקים, מקבלים "גבעות", מה שמכונה peaks או "פיקים", ובתדרים שבהם יש ביטולים, יש "עמקים", שנקראים dips או "דיפים".

התדרים שבהם יש פיקים ודיפים, והאמפליטודה של הסטייה שלהם מהמוצע, שונים *לגמרי* מחדר לחדר, כתלות במימדיו, בעצמים שהוא מכיל, במיקום הרמקולים ובמיקום המאזין, וזו אחת הסיבות שבכללן אי אפשר לתכנן רמקול שיתנהג בצורה הפוכה להתנהגות החדר ומה שבתוכו ויפצה על הסטיות, שבכל חדר הן אחרות לגמרי. סיבה נוספת היא שבמקומות שיש ביטולים, תוספת עוצמה לא עוזרת – גם בעוצמה המוגברת הגלים המחוזקים מבטלים זה את זה באותה צורה, לא משנה מה הרמקול עושה.

זה ההסבר למה הקסם שעופר ובוזגלו מבטיחים לגבי אי הצורך בטיפול אקוסטי עבור הרמקולים שלהם הוא מופרך וסותר את חוקי הפיזיקה.

ההדגשות וההנחתות האלה, בעיקר בתחומים הנמוכים, בעצם מעקמים את מה שהרמקול מוציא, ומעוותים את הטונליות שלו. לאוזן יש יכולת מסויימת, מוגבלת, לסנן את השפעת החדר, ולכן בכל זאת התוצאות יכולות להישמע טוב, אבל זה מזכיר באסוציאציה לא בדיוק מקבילה את המצב של שמיעת מוזיקה דרך רמקול שלא מוצא באס, אבל כן מוציא את הצלילים העיליים של הכלים שמנגנים באס, והאוזן/מוח "משחזרים" את הבאס החסר, אבל זה לא כמו כשיש באס אמיתי.

מעבר לכך שהדהודים מגבירים את העוצמה בתדרים מסויימים, הימשכותם על פני זמן רב מדי גורמת למריחה/עירפול של המוזיקה, גם בבאס וגם בבמה ובצלילות, וגם עלולים לגרום להרגשה שהבאס לא מסונכרן עם השאר. הדהודים כאלה ניתן להקטין ע"י עזרים אקוסטיים פסיביים (=ללא אלקטרוניקה), שבולעים או מפזרים את גלי הקול שפוגעים בהם. ניתן לטפל בפיקים גם באמצעים פאסיביים, אבל קשה/יקר למצוא אמצעים פסיביים שיודעים לפעול בתדר מסויים ובעוצמה מסוימת כדי לטפל בפיק נתון, או במספר פיקים.

הטיפול בדיפים מסובך יותר, כי, כאמור, הגברת התחום שבו יש דיפ לא עוזרת. לכן בד"כ יש צורך ברמקול/ים נוסף/ים, וכיוון שמדובר בתחומים הנמוכים, זה בד"כ סאב/ים, שלרוב אפשר למצוא להם מיקום כזה שבו הצלילים שהם משדרים אינם מבוטלים ע"י גלים אחרים, ואז אפשר "לסתום" את החורים. לעיתים גם טיפול פאסיבי אפשרי, אבל זה לא תמיד פשוט.

ברגע שיש יותר משני רמקולים, אם סאב/ים ואם רב-ערוציים, נכנסת בעיה נוספת: זמני הגעה שונים מהרמקולים לאזני המאזין. לסאבים מוגברים יש בד"כ DSP פנימי, שגורם לעיכוב נוסף מעבר להפרשי מרחקים.

כאן נכנס לתמונה Room Correction – RC, מכשיר, או מחשב עם תוכנה מתאימה, שמבצע את ההתאמות הנדרשות לצליל כך שרוב הבעיות האקוסטיות הנ"ל נפתרות, והסיגנל ה"מתוקן" מועבר כקלט להגברה. השם "Room Correction" מטעה, כי לא "מתקנים" את החדר אלא את הסיגנל.

התהליך שונה במקצת בין מכשירי/תוכנות ה-RC למיניהן, אבל העיקרון משותף: משמיעים צלילים דרך המערכת, ומודדים, בעזרת מיקרופון המוצב המקום אוזני המאזין, מה קורה עם הצלילים האלה, כולל אמפליטודות וזמני הגעה, ואז מבצעים תהליך חישוב של מה צריך לעשות לסיגנל כך שייהיה "פיצוי" לכל ההתעללויות של החדר ומה שיש בו בצלילי המערכת. זה כולל החלשת התדרים בהם יש פיקים (מה שניתן לעשות בדיוק בתדר ובאמפילטודה של כל פיק בלי להשפיע על הסביבה), עיכוב הצלילים שמגיעם קודם כך שיגיעו יחד עם הצלילים שיגיעו באיחור, וגם התאמות של עוצמות הסאב/ים כדי לפצות על הדיפים (יתכן יותר מאחד).

בניגוד לאיקוולייזרים אנלוגיים, הידועים לשימצה עקב כך שם מכניסים עיוותים והפרשי פאזה בלתי רצויים, התהליך של RC נעשה בדומיין הדיגיטלי, במדויק, בלי שום עיוותים ובלי פגיעה באיכות הצליל.

זה פותר כאמור את רוב הבעיות פרט להידהודים שמתמשכים זמן ארוך מדי. לזה הפיתרון היחידי האפשרי כיום הוא טיפול פאסיבי. בשלבים מתקדמים של מימוש יש RC מתקדם שיכול לטפל גם בבעיות כאלה, בעזרת מספר רמקולים (לא רק שניים + סאב/ים).

כל אלה מביאים אותנו למידה המקסימלית בה ניתן לשחזר את הטונליות ה"אמיתית" של המערכת, ובזה מסתיים שלב הכיול של המערכת. למי שמה שמעניין אותו זה דיוק מעל הכל, יכול לעצור כאן.

מעבר לזה, רוב/כל ה-RCs מאפשרים מה שנקרא target curve – לצייר גרף שבו מתארים את עקומת ההיענות הרצויה מעבר לכיול, למשל הדגשת התחומים הנמוכים שהרבה אוהבים, הדגשת הגבוהים לפגועי שמיעה או לאלה שסתם אוהבים הרבה טרבל, וכד', וכך אנשים יכולים לבצע התאמות אישיות למיניהן, כולל כאלה ש"יקלקלו את הגרפים".

לחלק מה-RC יש גם מה שנקרא bass management בכל מיני רמות, שהבסיסית בהן היא שבמקום לתת לרמקול/ים לנגן את כל התדרים, מעבירים את התחום הנמוך לסאב/ים, שבדרך כלל יודעים להפיק באס טוב יותר, ולא מעבירים לרמקולים את התחום הזה. זה נעשה בצורה כזו שהמעבר הוא אינטגרלי לגמרי, ולא מרגישים במעבר מהרמקולים לסאב/ים.

מי שרוצה לשפר את החשמל, רזונטורים, כל מה שנראה לו מתאים, יכול לעשות זאת לפני או אחרי או באמצע כל הנ"ל. אם אלה דברים שנשמעים לו שמשפיעים על הטונליות, כדאי לעשות זאת לפני הכיול ומשחקי target curve.

אם יש שאלות, משהו לא ברור, משהו חסר -- אנא שאלו, ואנסה כמיטב יכולתי לענות, ויש גם את @Dan-Cinemart ואת @RanMoyal שמבינים בזה הרבה יותר ממני.
 

נערך לאחרונה ב:

issi

אוהב את התחום
הודעות
193
מעורבות
178
נקודות
43
כל הכבוד להסבר כתבת יפה ונכון.
מאחר ומימוש ההמלצות האלה דורש התגברות על מחסומים פסיכולוגים מהאדיופיל זה יהיה קשה למימוש, והמבין יבין...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
כל הכבוד להסבר כתבת יפה ונכון.
תודה! (ורד)

מאחר ומימוש ההמלצות האלה דורש התגברות על מחסומים פסיכולוגים מהאדיופיל זה יהיה קשה למימוש, והמבין יבין...
לא ניסחתי את זה כהמלצה, ואין לי צורך כלשהו שאנשים יישמו את זה.

זה לא נכתב במטרה לשכנע מישהו, רק להסביר, כך שמי שמתעניין, יוכל להבין במה מדובר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
הנה הסבר אלמנטארי על room modes ועל cancellation.

זה רק מבהיר שזה בלתי נמנע, לא חשוב מה המקור, וכן תלוי בשלושת מימדי החדר, ולכן שונה מחדר לחדר, שלא לדבר על חפצים ופתחים בחדר שמגדילים את השוני בין חדרים. לכן אין רמקול אחד שמתאים לכולם ללא טיפול אקוסטי. אם הוא מתאים לחדר אחד, הוא לא יתאים לאחר, ובכל מקרה לא יוכל לטפל ב-cancellations.


 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
עמיר,

כל הכבוד על היוזמה !!
 
  • Like
Reactions: AK1

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,

כל הכבוד על היוזמה !!
עם זאת, נראה שיש מעט צפיות והערות/שאלות.

אולי הנושא לכשעצמו לא מעניין, רק זריקות הבוץ בהקשר אליו בשירשורים אחרים...

או שאולי כאן ההתייחסות טכנית / יבשה / מסובכת מדי ואין לאנשים כוח לקרוא.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
תודה עמיר
חבל שגם פה נרשמו עקיצות לבעלי העסקים

"אולי הנושא לכשעצמו לא מעניין"
לדעתי אתה יכול להווכח בזה ממיעוט המשתתפים. ומכמות הרפש בפוסטים הללו

ועכשיו לטוב (ויש)
הסבר מבוא טוב כדי להבין את הבעיות
אקרא שוב כדי להבין במלואו

"התדרים שבהם יש פיקים ודיפים, והאמפליטודה של הסטייה שלהם מהמוצע, שונים *לגמרי* מחדר לחדר, כתלות במימדיו, בעצמים שהוא מכיל, במיקום הרמקולים ובמיקום המאזין,"
זה בדיוק העניין. יבוצע ניתוח ותיקון על העמדת רמקולים ספציפית. ואולי יש העמדה שתביא לתוצאות טובות יותר?
האם התהליך יראה לך שכדאי להזיז רמקול ימין ב 4 סמ הצידה, ושמאלי 2 אחורה? ואם כן איך?

ותרגיש טוב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
"התדרים שבהם יש פיקים ודיפים, והאמפליטודה של הסטייה שלהם מהמוצע, שונים *לגמרי* מחדר לחדר, כתלות במימדיו, בעצמים שהוא מכיל, במיקום הרמקולים ובמיקום המאזין,"
זה בדיוק העניין. יבוצע ניתוח ותיקון על העמדת רמקולים ספציפית. ואולי יש העמדה שתביא לתוצאות טובות יותר?
האם התהליך יראה לך שכדאי להזיז רמקול ימין ב 4 סמ הצידה, ושמאלי 2 אחורה? ואם כן איך?
בעזרת הזזת הרמקולים אפשר לקבל שיפור/הרעה מסויימים, אבל זה עדיין לשחק בחושך, בלי שיש לך כלי משחק חזקים. אתה נשאר נטול ידע באיזה תדרים/עוצמות יש פיקים, דיפים והדהודים, וכמובן ללא דרכים יעילות לטפל בהם.

גם אם תבצע מדידות ותראה מה מתקבל ע"י הזזות, יש גבול למידת השפעתן.

ותרגיש טוב
תודה!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
לחץ הדם שלי לא מאפשר לי להשתתף בפורום, אז אני חייב לקחת פסק זמן. ביטלתי את המעקב על הפורומים והשירשורים למיניהם, כולל זה וכולל אלה שפתחתי בעצמי, אני מפסיק לקרוא ומפסיק להגיב.

אני בטוח שיהיו כאלה שילכלכו עלי מאחורי הגב, ומקווה שיהיה מי שיגיב בהתאם.

שאלות, אם יש, אפשר בהודעה פרטית.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
רפואה שלמה @AK1, תרגיש טוב!
 

  • Like
Reactions: AK1

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
מעבר לכך שהדהודים מגבירים את העוצמה בתדרים מסויימים, הימשכותם על פני זמן רב מדי גורמת למריחה/עירפול של המוזיקה, גם בבאס וגם בבמה ובצלילות, וגם עלולים לגרום להרגשה שהבאס לא מסונכרן עם השאר. הדהודים כאלה ניתן להקטין ע"י עזרים אקוסטיים פסיביים (=ללא אלקטרוניקה), שבולעים או מפזרים את גלי הקול שפוגעים בהם. ניתן לטפל בפיקים גם באמצעים פאסיביים, אבל קשה/יקר למצוא אמצעים פסיביים שיודעים לפעול בתדר מסויים ובעוצמה מסוימת כדי לטפל בפיק נתון, או במספר פיקים.

אחלה הסבר!
לגבי הנקודה הזו - עושים את זה ג באמצעות RC אקטיבי.
טוב או לא טוב - אני כבר לא יודע.
בוודאות אצל LEXICON של פעם זה עבד כך.
יש מצב שגם אצל MERIDIAN.

לא יודע האם ב-RC מיינסטרים "עממי" של היום זה כלול.

אני חושב שכחלק מהפחתת הפיקים גם הדהודים יורדים.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
אתה ממשיך עם האג'נדה ואז רץ להסתתר מאחרי מצבך הבריאותי. פשוט תפסיקו עם פימפום הRC כל היום וזהו.
האמן לי -גם תתחיל להרגיש יותר טוב.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
למה לריב - בתחום שלנו יש לא מעט מקרים של תפיסות מנוגדות, לא הכל מסוכם על כולם.
הכל בסדר, כך זה...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
אתה ממשיך עם האג'נדה ואז רץ להסתתר מאחרי מצבך הבריאותי. פשוט תפסיקו עם פימפום הRC כל היום וזהו.
אני לא רץ לשום מקום, לא מסתתר משום דבר, ולא "מפמפם" שום דבר -- זה פוסט הסבר למי שמעוניין לדעת במה מדובר, וזה מלפני כמעט חודש.
וכפי שכבר כתבתי באחת התגובות, זו לא אג'נדה -- אין לי צורך כלשהו שמישהו יקנה RC, או יטפל באקוסטיקה אצלו, או בכלל.
לא ניסחתי את זה כהמלצה, ואין לי צורך כלשהו שאנשים יישמו את זה.

זה לא נכתב במטרה לשכנע מישהו, רק להסביר, כך שמי שמתעניין, יוכל להבין במה מדובר.


האמן לי -גם תתחיל להרגיש יותר טוב.
ואני לא באמת זקוק לעצות ממך איך להרגיש יותר טוב, במיוחד כשברור שאתה בעליל לא יודע אפילו שבמצבי לחץ דם גבוה לא מרגישים שום דבר מיוחד.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
בחודשים האחרונים כל פוסט מקבל תפנית חדה לכיוון הRC. למרות טענותיך לתום לב ורק הסבר למעוניינים ישנה הדגשה ברמת השיח
לאותו כיוון כל הזמן. אז אל תטען שאין פימפום. לגבי מה שאני יודע או לא למצבים בריאותיים -זה תשאיר לי. ולידיעתך שני הורי אינם בחיים ושניהם סבלו גם מלחץ דם בין יתר הבעיות הבריאותיות שלהם.
הבאשתם את הפורום עם הפימפום הזה. לי ולעוד רבים אחרים שאולי אפילו חשבו לבדוק RC כבר אינם מעוניינים בכך וזאת משיחות עם הרבה חברה שחדלו מלכתוב.
אודיופילים רבים שפקדו את האתר כבר לא משתתפים בשל פסטיבל הRC.
אני לא כאן בכדי לריב עם אף אחד אבל הגזמתם ממזמן. אולי צריך לשכנע את נמר לפתוח פורום לRC ולשם יפנו כל המתעניינים בכך.
לא כל שרשור צריך לגלוש לשם-אתם משיגים בדיוק את ההיפך.
אני מאחל לך בריאות עד 120 ללא כל קשר לאמור
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
בחודשים האחרונים כל פוסט מקבל תפנית חדה לכיוון הRC. למרות טענותיך לתום לב ורק הסבר למעוניינים ישנה הדגשה ברמת השיח
לאותו כיוון כל הזמן. אז אל תטען שאין פימפום. לגבי מה שאני יודע או לא למצבים בריאותיים -זה תשאיר לי. ולידיעתך שני הורי אינם בחיים ושניהם סבלו גם מלחץ דם בין יתר הבעיות הבריאותיות שלהם.
הבאשתם את הפורום עם הפימפום הזה. לי ולעוד רבים אחרים שאולי אפילו חשבו לבדוק RC כבר אינם מעוניינים בכך וזאת משיחות עם הרבה חברה שחדלו מלכתוב.
אודיופילים רבים שפקדו את האתר כבר לא משתתפים בשל פסטיבל הRC.
אני לא כאן בכדי לריב עם אף אחד אבל הגזמתם ממזמן. אולי צריך לשכנע את נמר לפתוח פורום לRC ולשם יפנו כל המתעניינים בכך.
לא כל שרשור צריך לגלוש לשם-אתם משיגים בדיוק את ההיפך.
אני מאחל לך בריאות עד 120 ללא כל קשר לאמור
היי רונן.

צר לי לשמוע על ההורים, שלא תדע עוד צער.

קצת לגבי הדברים שכתבת כאן, הטון של הדברים, ההתנשאות וחיצי הביקורת.
אותה חזרה על "ענייני פימפום" ו/או "אנשים רבים שלא כותבים" כאן משום ש...

הן גם אמירות שאני שומע לא מעט, אבל למעשה הם נאמרים בכיוון ההפוך רונן, על ידי עשרות אנשים.

אנשים שלא מעוניינים לכתוב על החוויות שלהם, על הציוד שלהם, על הנסיונות שלהם, כי כל דבר כאן ישר יקבל עצה בדמות של חשמל, החלפת מדפים, תוספת של מרימי כבלים, או התעסקויות בכל מיני חוטים ושקעי חשמל, בקיצור, המון דברים שנוגעים למסביב, לשוליים של השוליים ולא למהות שנקראת אודיו ולכן, הם מעדיפים לכתוב במקומות אחרים.

צר לי על אלו וצר לי על אלו.

מדובר בפורום, בפורום, כמו בכל פורום יש דיעות לכאן או לכאן, יש תקופות בהן דיעה מסוימת היא השלטת ויש תקופות אחרות בהן דיעה אחרת היא השלטת, אנחנו עדים לתופעה הזאת והיא לא רק בפורומים.

לטעמי, כל אחד צריך לכתוב כאן , בין אם הוא מאמין שברגים הם חזות הכל , או מיקרופון הוא חזות הכל, תוך הבנה שיהיו כאן אנשים שיגחכו, יצחקו או סתם יחשבו אחרת. באופן אישי, ברגע שהחלטתי לכתוב כאן (וזה לקח לי מספר שנים) אני משתדל להגיב בנעימות ועניינית לאותם אנשים שחושבים אחרת ולפעמים קופץ לי הפיוז (הקצר), אבל זה לעולם לא ימנע ממני לכתוב שוב ושוב את הדברים שאני (ובערך כל האנושות) מאמין בהם.

באשר לכוונתך לפנות לנמר...:)

הסבירות שנמר יחליט להוציא מכאן את ענייני אקוסטיקה פאסיבית ו/או אקטיבית מתוך פורום דו ערוצי ולהשאיר כאן עצים, חוטים, גולות ומשחקים בחשמל, דומה להוצאת ענייני המנוע מפורום רכב והשארת הדיונים על השטיחונים ועצי הריח. זו אפשרות והיא אכן קיימת, אבל לא הייתי מהמר עליה.

או שפשוט רונן....אפשר להתעלם. זו גם אופציה.

בידידות.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
אחלה הסבר!
לגבי הנקודה הזו - עושים את זה ג באמצעות RC אקטיבי.
טוב או לא טוב - אני כבר לא יודע.
בוודאות אצל LEXICON של פעם זה עבד כך.
יש מצב שגם אצל MERIDIAN.

לא יודע האם ב-RC מיינסטרים "עממי" של היום זה כלול.

אני חושב שכחלק מהפחתת הפיקים גם הדהודים יורדים.

אני מנסה להבין אם אתה מי שאני חושב שאתה.... ברגע שכתבת לקסיקון, זה סגר לי את הפינה. :)

אז מה שלומך גנאדי ומה שלום הלקסיקון?

היו ימים.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
בחודשים האחרונים כל פוסט מקבל תפנית חדה לכיוון הRC. למרות טענותיך לתום לב ורק הסבר למעוניינים ישנה הדגשה ברמת השיח
לאותו כיוון כל הזמן. אז אל תטען שאין פימפום.
ראשית, בעניין ההסבר התייחסתי רק לפוסט הזה.

שנית, יש עוד שמעלים את הנושא.

שלישית, אני לא רואה בזה שום רע.

רביעית, אף אחד מאלה שמעלים את הנושא לא טוענים שזה הכרחי.

חמישית, מי שזה מפריע לו, שידלג על הנאמר, או ישתמש באופציה של "התעלם ממשתמש זה".


לגבי מה שאני יודע או לא למצבים בריאותיים -זה תשאיר לי. ולידיעתך שני הורי אינם בחיים ושניהם סבלו גם מלחץ דם בין יתר הבעיות הבריאותיות שלהם.
שלא תדע עוד צער.
אבל הערתך שלא רלוונטית הראתה על חוסר ידע בסיסי בנושא, ללא תלות במה שקרה עם הוריך ז"ל.


הבאשתם את הפורום עם הפימפום הזה. לי ולעוד רבים אחרים שאולי אפילו חשבו לבדוק RC כבר אינם מעוניינים בכך וזאת משיחות עם הרבה חברה שחדלו מלכתוב.
אודיופילים רבים שפקדו את האתר כבר לא משתתפים בשל פסטיבל הRC.
אני לא מקבל את המונח "הבאשה" בהקשר זה. אם כבר, סגנונך בתגובות לפוסט הזה הן הבאשה לכל דבר ועניין.

יש לי גם ספקות לגבי הסיפורים על אלה שחשבו לבדוק RC וירדו מזה, או שהפסיקו לכתוב בגלל ה-RC.

יתכן שאלה שכתבו דברים מופרכים על RC ועל דברים אחרים הפסיקו עם זה, מה שלא בהכרח רע, אבל אני לא בטוח לגבי מספרם.

אני לא כאן בכדי לריב עם אף אחד
אבל כך זה נראה, לגמרי.

אבל הגזמתם ממזמן. אולי צריך לשכנע את נמר לפתוח פורום לRC ולשם יפנו כל המתעניינים בכך.
לא כל שרשור צריך לגלוש לשם-אתם משיגים בדיוק את ההיפך.
אני מבין שלדעתך זו הגזמה, ולדעת אחרים לא.

יש אימרה שמיוחסת לפעמים למרפי: if you try to please everybody, somebody won't like it, אז אני בכלל לא מנסה.

אני לא יודע לגבי אחרים, אבל אני בכלל לא מנסה לגרום לאנשים לקנות RC. הכיוון האישי שלי הוא בכלל בעניין הבאת דברים על דיוקם, במידת האפשר, והבהרת דברים. לאחרונה היה מעורב בזה גם RC, מחר יהיה משהו אחר, ובשום מקרה זה לא יהיה בהתאם לרצונות שלך.


אני מאחל לך בריאות עד 120 ללא כל קשר לאמור
תדה, תהייה בריא.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
רונן,
משתתף בצערך - שלא תדעו עוד צער.
למיטב זכרוני עמיר כתב את הפוסט כי מישהו ביקש .
אני לא חושב שזה משנה לעמיר מי ומה יחשבו על RC .

מעבר לזה - יש פה המון דעות בפורום לכאן ולכאן.
כל אחד רשאי לכתוב אותם - אפשר לדלג ,אפשר גם להתווכח ברוח טובה ולא אישית ( זו הבעיה אגב- אין קשר ל RC ואין קשר לכל נושא כלל).

צפה שהשנה היא השנה שבו RC יתן פתרון עדיף על אקוסטיקה פאסיבית בהרבה - אני כבר נחשפתי לזה ובודק את זה (פחות יכול להרחיב כרגע)
בקצרה מדובר בפתרונות שיגרמו לאקוסטיקה פאסיבית ללכת למוזיאון.
הצהרה שלא קל לי איתה - אבל זו האמת וצריך לקבל אותה ( גם אני).

כשזה יקרה, אני בהחלט מתכוון לדבר על זה פה .
ואגב - ברור מאליו - שלא כל אחד צריך לנסות דבר כזה .בחירה חופשית

שיהיה שבוע טוב
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
213
מעורבות
68
נקודות
28
רונן,
משתתף בצערך - שלא תדעו עוד צער.
למיטב זכרוני עמיר כתב את הפוסט כי מישהו ביקש .
אני לא חושב שזה משנה לעמיר מי ומה יחשבו על RC .

מעבר לזה - יש פה המון דעות בפורום לכאן ולכאן.
כל אחד רשאי לכתוב אותם - אפשר לדלג ,אפשר גם להתווכח ברוח טובה ולא אישית ( זו הבעיה אגב- אין קשר ל RC ואין קשר לכל נושא כלל).

צפה שהשנה היא השנה שבו RC יתן פתרון עדיף על אקוסטיקה פאסיבית בהרבה - אני כבר נחשפתי לזה ובודק את זה (פחות יכול להרחיב כרגע)
בקצרה מדובר בפתרונות שיגרמו לאקוסטיקה פאסיבית ללכת למוזיאון.
הצהרה שלא קל לי איתה - אבל זו האמת וצריך לקבל אותה ( גם אני).

כשזה יקרה, אני בהחלט מתכוון לדבר על זה פה .
ואגב - ברור מאליו - שלא כל אחד צריך לנסות דבר כזה .בחירה חופשית

שיהיה שבוע טוב
מעניין, אבל נשמע לי קצת מרחיק לכת.
היישום של זה מורכב לפי מה שראיתי ותלוי בפיזור רמקולים בכל החדר, לא כל אחד יכול, מה גם שזה לא מדבר לכל אנשי האנלוג.
לדעתי, אין תחליף לחדר שנשמע טוב.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור