מדוע מוצרי HIGH END AUDIO נמדדים מאד גרוע?

  • פותח הנושא פותח הנושא EB1000
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

בפורום הכחול קיבלת ממני פעם תשובה בנושא - מתוודה בעלים של חברת יוקרה שיש הבדל בין מדידות לאוזן, האוזן יודעת מיד אם משהו לא מוצא חן בעניה והמדידה יכולה להיראות תקינה, כלומר בסוף היום האוזן היא אינסטרומנט רגיש יותר מכל כלי מדידה למה נשמע טוב או לא טוב. תבין, אתה אדם ולא כלי של גרפים ועם כל הכבוד למדע לא הכל הוא יודע או מבין גם ב 2020. מכונית פורמולה 1 עוברת מיליון כוונונים וטלמטריה אין סופית, בסוף מי שקובע את הכיול הסופי זה הישבן של הנהג האוחז בהגה.

אבל לא כל זוג אוזניים אלא מישהו מיומן. באתר של Harman פעם הורדתי קורס איך הם מלמדים קבוצת האזנה כזאת
 
אענה גם אני, לפני 25 שנה, כשהבאתי את כל המערכת שלי מחו"ל, הרמקולים כמובן שמעתי אותם , חובה לדעתי !!!,

למה רמקולים חובה לשמוע (בלי קשר למדידות) ומגבר לא חובה לשמוע?
 
אז אתה סותר את עצמך.
מה ההבדל בין רמקולים עם דגש בגבוהים לבין מגבר שנמדד לא משהו עם דגש בגבוהים?
אין "מגבר שפוי" שימדד עם הדגשה בגבוהים, למה שיבנו אותו כך?
 

למה רמקולים חובה לשמוע (בלי קשר למדידות) ומגבר לא חובה לשמוע?
כי לפאור טרנזיסטורי "שפוי", אם הוא נמדד תקין , לטענתי, כמעט אין חתימת צליל (לשפופרתי יש).

לעומת זאת כל רמקול הוא "עולם ומלואו".....תיבה מחומרים/עוביים שונים, צליל החומר ממנו עשויה ממברנת הדרייברים, קרוסאוברים, תדרי תהודה שונים ומשונים של האלמנטים/תיבה, טופולוגיית מיקום הדרייברים על הפאנל הקדמי (דיאפוליטו.......), ריבוי דרייברים, האינטרקציה ביו הרמקול לבין אקוסטיקת החדר וכו'......כמעט ולא ניתן להבין כלום מהמדידות איך הרמקול ישמע.

וכאמור לא כך הם פני הדברים לגבי האלקטרוניקה.
 
נערך לאחרונה ב:
מקווה מאוד, בשבילם, שבדגמים החדשים הם כבר Flat :) .

מגבר , לתפיסת עולמי הצנועה, הוא לא "מכונת צליל".....מגבר תפקידו להגביר נטו....... אקוויליזר, Tone Control הם מכונות צליל.
 

מקווה מאוד, בשבילם, שבדגמים החדשים הם כבר Flat :) .
".....מגבר תפקידו להגביר.....
.
אכן,
ומכונית תפקידה ליסוע
ומטוס תפקידו לטוס
ואוכל תפקידו להיאכל
ורופא תפקידו לרפא
וזמר תפקידו לשיר
ומבצע תפקידו לנגן
,
,
,
הכל כל כך פשוט, מי ל עזאזל מסבך לנו את החיים?

אריה
 
נכון אריה, אתה מוזמן לטוס על שוארמה ולאכול מטוס.......עכשיו החיים מסובכים, ומעניינים, דיים ? ;)
 

נכון אריה, אתה מוזמן לטוס על שוארמה ולאכול מטוס.......עכשיו החיים מסובכים דיים ? ;)
עזוב, אתה יודע יפה מאוד שמגבר זה לא רק עקום ההיענות. כדי שהמגבר יהייה מגבר טוב, יש הרבה בעיות שצריך להתגבר עליהן.

אריה
 
מקווה מאוד, בשבילם, שבדגמים החדשים הם כבר Flat :) .

מגבר , לתפיסת עולמי הצנועה, הוא לא "מכונת צליל".....מגבר תפקידו להגביר נטו....... אקוויליזר, Tone Control הם מכונות צליל.
אתה שוב סותר את עצמך.
גם רמקולים לא אמורים להיות מכונת צליל אלא לתת שיקוף של המקור.
 
קראת מה כתבתי בפוסט #44, איך אתה יכול להגיד שאני סותר את עצמי ?
-----------------------------------------------------------

פוסט #44, לעומת זאת כל רמקול הוא "עולם ומלואו".....תיבה מחומרים/עוביים שונים, צליל החומר ממנו עשויה ממברנת הדרייברים, קרוסאוברים, תדרי תהודה שונים ומשונים של האלמנטים/תיבה, טופולוגיית מיקום הדרייברים על הפאנל הקדמי (דיאפוליטו.......), ריבוי דרייברים, האינטרקציה ביו הרמקול לבין אקוסטיקת החדר וכו'......כמעט ולא ניתן להבין כלום מהמדידות איך הרמקול ישמע.
 

שואלים שפים איך יוצא להם כל כך טעים והם עונים "אנו עושים זאת עם ה-מ-ו-ן אהבה" .....שטויות במיץ, יש לו מתכון מדוייק ומנצח. הנמשל ברור.
גם לסבתא שלי יש מתכון מאוד מדויק למפרום שהיא מכינה....בגלל זה יוצא לה טעים יותר מכל שף שמכין מפרום.
 
סבתא פרומה (מפרומה) :).

.....אגב, לטעמי, אין הרבה מאכלים יותר טעימים ממפרום.......כזה שבסוף מטוגן בבלילת ביצה.....אלוהים !!!......עם קורט קינמון.......וצנוברים גם......ולדעתי גם טיפה עמבה ליד.....ואני בכלל אשכנזי.
 
נערך לאחרונה ב:
קראת מה כתבתי בפוסט #44, איך אתה יכול להגיד שאני סותר את עצמי ?
-----------------------------------------------------------

פוסט #44, לעומת זאת כל רמקול הוא "עולם ומלואו".....תיבה מחומרים/עוביים שונים, צליל החומר ממנו עשויה ממברנת הדרייברים, קרוסאוברים, תדרי תהודה שונים ומשונים של האלמנטים/תיבה, טופולוגיית מיקום הדרייברים על הפאנל הקדמי (דיאפוליטו.......), ריבוי דרייברים, האינטרקציה ביו הרמקול לבין אקוסטיקת החדר וכו'......כמעט ולא ניתן להבין כלום מהמדידות איך הרמקול ישמע.
קראתי ידידי.
אם אתה טוען שמגבר אמור להיות שקוף, גם הרמקולים אמורים להיות שקופים עם FR שטוח לחלוטין.

יש לך מתכון למפרום?
:-)
 

כי לפאור טרנזיסטורי "שפוי", אם הוא נמדד תקין , לטענתי, כמעט אין חתימת צליל (לשפופרתי יש).
ומכאן ועד להצהרה ש"גם רסיבר ק"ב ב 200 דולר מהדיוטי פרי יהיה לא פחות מכל מגבר טרנזיסטורי אחר שנמדד דומה" הדרך קצרה....

ונחשו מי צריך להוכיח שזה קשקוש ?.....
ארז
 
למה רמקולים חובה לשמוע (בלי קשר למדידות) ומגבר לא חובה לשמוע?
לדעתי חייבים לשמוע את שניהם, אבל יש תשובה לשאלתך,
מגבר קל מאוד למדוד ע"י ציוד מתאים וסטנדרטי, אם יצרן אמין וידוע מפרסם תוצאות בדיקה בהחלט אפשר לקבל את התוצאות ולקנות גם רק לאחר קריאת חוות דעת טובות, רמקולים יותר קשה למדוד , יש הרבה פארמטרים שמשפיעים על המדידה כגון אקוסטיקה של החדר, מיקרופון "רפרנס" מתאים ועוד הרבה הרבה גורמים לא אוביטיביים...
אישית, הייתי מעדיף לשמוע שילוב של המגבר והרמקול לפני קנייה
 
נערך לאחרונה ב:
ארז, בפעם המאה, תמיד אתה יכול לבוא בטרוניה למנכ"ל Harbeth שזו גם דעתו.
 

יצא לי לראיין כמה וכמה יצרנים. יחד עם זאת, אני גם מכיר לא מעט כאלה באופן אישי. באחד הראיונות שלי, אם אינני טועה זה היה עם יואב גבע מ-yg. הוא אמר לי משהו מדהים.

אנחנו מייצרים ומודדים את הציוד. המדידה יוצאת מרהיבה ואז מביאים צוות מאזינים. צוות המאזינים מדווח לנו מה הוא חושב. בכל הפעמים, אחרי שהתיישרנו עם צוות המאזינים, וטיפלנו בהערות שלהם, המדידה היתה פחות טובה בסקופ אבל הביצועים היו טובים יותר משמעותית.

מה אנחנו מבינים מזה?
מנכ"ל Tidal גם אמר דברים זהים בראיון שהועלה עמו לא מזמן באתר https://www.monoandstereo.com/
 
ארז, בפעם המאה, תמיד אתה יכול לבוא בטרוניה למנכ"ל Harbeth שזו גם דעתו.

מעניין שאתה טורח לצטט דיעה של בעל עניין כשזה מתאים לאג'נדה שלך....
למה דעתו של מנכל Harbeth נחשבת יותר מדעתו של נושא התפקיד ב HEGAL שצוטט פה קודם ?

רוברטס, בפעם האלף, אין לי בעיה שזו דעתך.
יש לי בעיה כאשר פוסלים או מגחיכים דיעה אחרת.
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור