מברשות וכו' .. ומכונות ניקוי

  • פותח הנושא פותח הנושא Juiced
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,326
מעורבות
500
נקודות
113
מחפש לרענן את הציוד ניקוי במשהו איכותי כולל מברשת לסטיילוס,
יש המלצות או יש משהו חדש בתחום..?


או בתחום המוגזם וכנראה מיותר

 

הכי פשוט הכי טוב:

לתקליטים עדיפה מברשת עם שערות פחם, שגם דקות כדי להיכנס לערוצים ולהוציא אבק, וגם מוליכות, כך שעוזרות לנטרל חשמל סטטי. אחרי השלמת הניגוב, כדאי לגעת עם גוף המברשת בציר של הפטיפון, מה שעוזר לפרוק חשמל סטאטי:

אם נדבק לתקליט משהו מעבר לאבק, מברשת יבשה לא תוכל להסיר אותו ללא נזק לתקליט, ויש צורך בניקוי רטוב. אפשר להשתמש בתמיסה של כשליש Isopropyl Alcohol והשאר מים מזוקקים, ובמברשת מתאימה, שלא תספוג את רוב החומר, וזה הייתרון במברשת הבאה:

כמובן שעדיפה מכונת ניקוי, עם ואקום או אולטרסונית, אבל אנחנו מדברים כאן רק על רמה של מברשות.

למחט כדאי להשתמש במברשת עם שערות קשיחות, תמיד בתנועה מאחור קדימה יחסית לראש, וכשהזרוע חופשית, כך שלא פועלים על המחט כוחות מעבר ל-VTF (ה"משקל"): https://www.analogueseduction.net/p...ct-clean-it-carbon-stylus-cleaning-brush.html

כברירת מחדל, עדיף ניקוי מחט יבש, ללא נוזל, כי הנוזל עלול לתקוף את הדבק שבין היהלום ל-cantilever, ואפשר להישאר עם יהלום נקי או מלוכלך ביד, תלוי כמה הספקנו "לנקות". אם חומר, אז זה קלאסי: https://www.analogueseduction.net/stylus-cleaners/audio-technica-at607a-stylus-cleaning-fluid.html. כיוון שיש לי ראש של Clearaudio, אני מעדיף להשתמש בנוזל הניקוי שלהם https://www.analogueseduction.net/stylus-cleaners/clearaudio-elixir-of-sound-stylus-cleaner.html

יש מוצר לניקוי יבש של מחט שנקרא Onzow Zerodust, שזה מין ג'ל שקוף ודביק, שמניחים את הקופסה שמכילה אותו על הפלטה ומורידים את המחט לתוכו. הרעיון הוא שהאבק נדבק לג'ל (שהוא גם רחיץ). נחמד, אבל טוב רק למקרים שהדביקות של הלכלוך לג'ל גדולה מהדביקות שלו למחט. יש לי כזה, ואני לא משתמש בו.

למקרים של לכלוך עקשן במיוחד יש מוצר שנקרא Flux Hi-Fi sonic electronic stylus cleaner, שמרעיד מברשת בתדר תת-קולי, שהוא יקר, אבל עושה עבודה טובה. אני משתמש בו במיעוט המקרים, אבל במקרים האלה דברים אחרים לא עוזרים והוא כן: https://www.analogueseduction.net/stylus-cleaners/flux-hifi-sonic-electronic-stylus-cleaner.html
 
נערך לאחרונה ב:

תמונות מצורפות

  • Screenshot_20230808_152948_Chrome.jpg
    Screenshot_20230808_152948_Chrome.jpg
    KB 104.5 · צפיות: 155
מברשת מדהימה, בפער עצום, הטובה שהייתה לי מעולם.
ASB-1 היא עוד ה"זולה":

למי שמוכן להשקיע בשערות על מקל £230+משלוח יש מברשת שסביר להניח שהיא אפילו יותר טובה:
 

ASB-1 היא עוד ה"זולה":

למי שמוכן להשקיע בשערות על מקל £230+משלוח יש מברשת שסביר להניח שהיא אפילו יותר טובה:
השערות האילו הם ההוצאה הקטנה ביותר בסטאפ האנלוגי שלי ואחת המשמעותיות ביותר מבחינת vfm. עד שלא תנסה, לא תדע. מוזמן לבוא עם תקליט ומברשת אחרת להשוואה
 
השערות האילו הם ההוצאה הקטנה ביותר בסטאפ האנלוגי שלי ואחת המשמעותיות ביותר מבחינת vfm. עד שלא תנסה, לא תדע. מוזמן לבוא עם תקליט ומברשת אחרת להשוואה
שאלה איזו בעיה זה בא לפתור. נראה לי שהעיקר כאן אינו ניקוי, אלא חשמל סטטי, ששאלה עד כמה הוא בעייתי בסטאפים שונים.

ייתכן שזה עושה פלאים, וייתכן שזה פלאסבו.

ברגע שראיתי שהם מבטיחים לשפר את הצליל של דיסקים אופטיים -- CD, DVD, Blu-ray Disc, וכו' -- התחלתי להיות סקפטי אפילו יותר מקודם.

כיוון שאני לא מודע לבעיה כלשהי בתחום החשמל הסטטי, אני לא מחפש דרכים לפתור אותה, אם היא קיימת.

ייתכן שאם זה היה עולה עשירית או פחות, הייתי מתעניין יותר, מקסימום הייתי שורף קצת כסף, אבל זה לא עולה עשירית או פחות. מעדיף להשקיע את הכסף הזה בעוד תקליטים, דיסקים וקבצי מוזיקה. לפחות ל-Furutech אין יומרות -- או לפחות לא ראיתי -- לשפר קבצי מוזיקה :)
 
כמעט הזמנתי https://ramar.berlin/en/produkt/record-brush-amy/
אני ממש אוהב את האסטטיות של המברשת הזאת אפילו שהיא דיי יקרה אני מוכן לשלם אבל מנסה שלא להתפזר יותר מידיי אז קניתי מברשת "פשוטה" יחסית אז הדחה בנתיים את ה Ramar.

יש המלצות למכונות ניקוי?
 

יש המלצות למכונות ניקוי?
מה התקציב

שלושת המומלצות שלי שניתן להשיג בארץ.

Clearaudio double matrix
Audio desk
Degritter

את הראשונה מייבא רן שביט, השתיים האחרות מיובאות ע’י יגאל לסרי

מתחתם אפשר למצוא מכונות של pro ject , oki noki ועוד…
 
הן נורא יקרות, פי 10 ..

חשבתי על
כל מכונה תהיה עדיפה ממברשת.
מבחינת תוצאה נטו, אי אפשר להשוות מכונות אולטרה סוניות למכונות ניקוי אחרות, זו ליגה אחרת.
ֿאחרי שמתרגלים להאזין לתקליטים שעברו ניקוי במכונות אולטרה סוניות אי אפשר לחזור אחורה.
 

אני אישית אחרי די הרבה נסיונות עם כל מיני אמצעים חושב שכל תקליט ואני חוזר כל תקליט (כולל חדש מהחנות) שמגיע לידיכם חייב לעבור ניקוי אולטראסוני. כמובן שאני מדבר על מצב שבו אתם בתחביב בצורה רצינית ומשקיעים בכל השרשרת (הדפסות, ציוד ראשים וכו). ההבדל משמעותי.
 
ניקוים עם מברשת לא עושה עליי רושם.
זה מנקה את הרוב ומרוח את השאר.
וגם זה רק מה שעל פני השטח, לא נכנס פנימה.

מכונה - יש לי VPI אבל HUMMINGURU עושה עבודה טובה יותר. לדעתי.
במיוחד בתקליטים לא חדשים.
לכלוך קשה או רב היא לא מורידה בניקוי אחד - אז אני מקדים ניקוי סופי עם מים בניקוי שטחי עם מיקרופייבר רוטב או/ו ניקוי במכונה עם מים ו-SURFACTANT.

אחרי הכל - נשאר חשמל סטאטי.
בסוף קניתי את FURUTECH DeStat III Static Charge Remover וואללה זה עושה את העבודה.
 

ה hummiguru רק בגלל המחיר אבל נראה שה Degriter הרבה יותר טוב

 
הרבה יותר טוב?
קצת קשה לי להאמין.
ה hummiguru עובד לי מעולה.
ממש.
פחות נוח מדגריטר זה בטוח.
אבל 2,500 ש"ח לעומת 15,000 זה הבדל שלא הולך ברגל.

ומי אמר שצריך לעצור במכונה של 3,500$?
למה לא מכונה של 7,000$ - בטוח יש לה יתרונות.

קיצר - אין לזה סוף....
 
המברשת הכי אפקטיבית שניתקלתי בה!

- שערות עז שורטות את התקליט.
- קטיפה לבד מנקה אבל גם דוחף ליכלוך לתוך הגרובים.
- פייבר לבד מוריד חשמל סטטי אבל לא מנקה הכי טוב.
 

זה נראה כמו רפליקה של TONAR הזה:

אריה לא מביא אותו יותר.
קניתי ממינו את המברשת יותר פשוטה רק עם שערות - היא די סבאבה.
 
מתלבט בין ה humming guru הרגיל ל Nova
שווה את האלף מאה שקל הבדל?

 
מתלבט בין ה humming guru הרגיל ל Nova
שווה את האלף מאה שקל הבדל?

ראשית, ההפרש נטו הוא כ־1,100 ש"ח, אבל יש מע"מ, כך שזה יוצא קרוב יותר ל־1,300 ש"ח.
בכל מקרה, זו תוספת של כמעט 75% למחיר.

אני לא חושב שמישהו יכול להיכנס לך לכיס ולהגיד אם שווה לך או לא. תשווה את התיאורים ותחליט בעצמך אם זה שווה.

בקריאה שטחית מאוד:

נראה לי שאת התדר האולטרסוני המקסימלי הם לא שינו—נשאר 40 קה"צ—אבל יש בחירה של התדר האופטימלי. ההספק הוגדל מ־45W ל־60W, אבל לא ראיתי אם זה לאולטרסוני, לאיוורור או לשניהם, והוסיפו הגנה בפני עליית טמפרטורה.

הם שיפרו את מהירות הייבוש, אפשר להעמיד תקליטים לייבוש על המכסה (לא ברור למה זה דרוש), אין צורך באדפטורים ל־"10 ול־"7, פעולה יותר שקטה—דברים כאלה.
 

אחרי שנים בלי שום ציוד ניקוי משמעותי הזמנתי Humming Gurru Nova.
הגיע תוך שבוע.

סה״כ יצא 3k שקל.
2,800 שקל עם המשלוח + 200 שקל מיסים לפדאקס.

פשוט מדהים ולא תופס הרבה מקום.

WhatsApp Image 2025-07-06 at 17.46.33.jpeg

WhatsApp Image 2025-07-06 at 17.46.34.jpeg
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור