מבחן עיוור


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מר גו'קר הנכבד
90% מאזחרי ארה"ב מאמינים במלאכים, מחצית מאלו שמצהירים על עצמם אתיאסטים מתפללים, אנשים שנוהגים 30 שנים חסרי ידע ביכולת הרכב ואני שאוכל מיום שנוסדתי (וזה יותר מ-30 שנים) לא מצטיין בזיהוי מרכיבי מזון כמו אחדים מבני ביתי, אדם שעבדתי אתו ורצה להחליט על תמונה אמר כי "השתיים האלו בסדר". אחת הייתה לא בפוקוס - אבל הוא לא ידע איפה להסתכל ועל מה.
אז?

למר רקק
אני מעיד רק על עצמי. ממש לא מעניין אותי מי היצרן, כל עוד אני מתייחס לתוצאה. אם התוצאה שווה - ובהינתן שאר פרמטרים דומים כגון תכוונת, איכות וכו' - אלך על היותר זול. תמיד. לא הבנתי את עניין המעגליות: אם יש הבדל והוא שמיע - אז הוא ישנו והוא שמיע.
אם הוא לא או שהאו שניח או שהאו קיים והפער במחיר גדול - אז לא.
בכל העניין הזה קיים ברקע הטיעון שאדם מושפע מראש מדברים. אז ככה: אני לא יכול, בגלל מוגבליות מובנות, לעשות מבחן עיוור למכונית.
אז? (הסבר מפורט מאוחר יותר)

לרונן: א. הטקסט מעניין - מי כתב ואיפה; ב. הצליל והשמיעה נוצרים בתוך הזמן מול דומם ותמונה המאפשרים הקפאה. ג. הקטע הנשי הוא הרבה יותר מוצלח ממה שחושבים עליו גם בהקשר הזה, אם לזכרים יש התבונה והיכולת לתקשר אתן. לרוב אין להם.

לכולם: מי שעשה דבר מדהים בהקלטה מרובת כלים וקול בביצוע אחד היא לורי אנדרסון ב"מדע גדול" שזה גם משובח למערכות ובעיקר יצירת מופת בזכות עצמה.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מבחן עיוור. למכוניות (זהירות: ארוך)

אני מצטער, אבל אני לא מסוגל לערוך מבחן עיוור למכונית (אבל עשיתי לא מעט עם עיניים פקוחות). בנוסף לכישלון המובנה הזה, כל מכונית חדשה באה מיצרן ידוע, וזה מצדו פמפם טקסט והצהרות לרוב אודותיה - כולל מסיבות עיונאים - המידע הטכני גם הוא זמין במלואו כולל מה השתנה במרכיבים טכניים.
אם מדובר בהשקה ראשונית לרכב בחו"ל המצב נעשה "חמור" יותר: אחרים כבר נהגו וכתבו.

אבל אז לוקחים את המכונית, מתיישבים בה ומתחילים לבדוק את כל המרכיבים שאפשר לבדוק כשהמנוע דומם: הנדסת אנוש ואיכות, אבזור ומרחב, שימושיות ועיצוב.

אחר כך נוהגים: נוהגים בעיר ובודקים את נוחות הנסיעה במהירויות שונות אגב מעקב על מה שעושים המתלים ואיך, עושים אותו דבר מחוץ לעיר, בודקים האצות ביניים תחת עומס וגם בלימות, האצות ומהירות מרבית (לצורך העניין, בהשקות בחו"ל), מתרשמים מה רמת איכות הנהיגה הכוללת (שקט, נוחות), בוחנים את היכולת הדינמית בפניות, פעולת המנוע, ההילוכים, ההגההדיבור שלו עם הנהג ועוד.

חלק מהדברים הם מדידים, חלק לא; חלק הוא עניין של ניסיון, חלק הוא עניין של יכולת נהיגה מסוימת. לפעמים המבחן רק לרכב הנ"ל, לפעמים הוא מבחן השוואתי. ההשוואה נעשית לפעמים על אותו קטע דרך, במקרים אחרים באותו סוג דרך.
ומי שיודע - יודע בלי מבחן עיוור.

וכן, כותבים כל דבר ביחס לכל מרכיב.

והידיעה באה לידי מבחן תרתי משמע כאשר נרשמים שינויים ברכב שאינם מוצהרים. כאשר פיז'ו הפסיקה להשקיע בהגה מתקשר ובמתלים פנטסטיים, זה היה ברור מהנהיגה הראשונה – והבירורים של למה היו לאחר מכן. כאשר סיטרואן הוציאה לשוק דגם נוקשה ביחס זה שהוחלף, זה ממש לא שינה את ההתרשמות (כולל יכולת לשים אצבע על המקום בו הדברים השתנו).
יש חברות המצהירות בקול גדול כי הדגם החדש תוכנן לאוהבי נהיגה ועשו בו כך וכך דברים. אז הן מצהירות.

ליוקרה יש משמעות עצומה בשוק הרכב, וקיים פלח שוק אדיר המוקדש ליצרני פרימיום. הן תמיד יצאו טוב? לא. הן לא "הפסידו" למותגים פחות נחשבים או שהדגם המצויץ בהרבה כסף הוצג כמשהו שפרט לעיצוב אין לו מה למכור ו/או בסכום שלו?

וכאן אנחנו מגיעים לפן האישי. בהרבה מקרים במבחנים השוואתיים הייתה הסכמה מלאה לגבי כל אחד מהמרכיבים הנ"ל. כאשר כולן טובות, בכל אופן, ההעדפה הייתה אישית מוחלטת או אישית-ביחס-לסוג-המכונית.

ב.מ.וו 7 ננהגת טוב יותר מאשר מרצדס S. מרצדס S יותר מרוככת ו"לימוזינית"ממנה (ולא אכנס לכל המרכיבים). ה-7 היא מכונית פאר מרשימה כלימוזינה; ה-S יודעת להיכנס ב-200 קמ"ש לפנייה בכביש מפותל.
והנה, כל מי שנהג מסכים לקביעות האלו – אבל היה לוקח לעצמו אוטו אחר. גם מי שאוהב לנהוג ייתכן ויעדיף את ה-S כי זה – לדעתו – נכון יותר לרכב כזה בכלל או בישראל בפרט.

וכך גם ביחס למחיר. ייתכן וה-7 היא מכונית טובה יותר מה-5 – והיא טובה ממנה בפרמטרים מסוימים. אבל יהיו שיעדיפו את ה-5 – החל בגלל שהפרש המחיר לא שווה לדעתם, וגמור מסיבות של רכב מול רכב.

לקסוס IS היא מכונית פרימיום עשויה באופן פנטסטי ומאובזרת עד התנוך. פורד מונדיאו (שהיא מאותה קטגוריה) עולה חצי – בהשוואה של אוטו מול אוטו (שלא תיעשה בגלל פערי המחיר והמיתוג) ובהחלט יימצא כי הפער במובן האוטומוטיבי קטן דרמטית ביחס לפער המחיר.

זה, ועוד הרבה, בלי מבחן עיוור. ההיפך.

אם מישהו חושב שכל המערך הזה מובן לכל מי שיש לו רשיון 30 שנים ונוהג כל הזמן - טועה. זה עניין של התייחסות מושכלת, ניסיון, בדיקה שיטתית, ידע ועוד.

זה נכון שם, זה נכון גם באודיו.
 

ronenmmm

מושעה
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
16
יואל אני מסכים עם כל מילה שלך , ואף מחזק את דבריך......ערב טוב!
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
יואל
אני אוהב את הכתיבה שלך , ובד"כ מסכים עם מה שאתה כותב(Y)
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אני מסכים עם המסכימים עם הכתוב
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
(זהירות: עבה)

יואל, אין לי מה להוסיף בעניין המבחן העיוור לאודיו. מעבר לכך שהמילה מבחן היא שורש הבעייה.
בהינתן שהמטרה היא לבדוק ציוד אז הכל בסדר, וכל הדיון נעשה תרגיל בסמנטיקה.
לדעתי { וזהו עיקר הטיעון שלי } המקרה הטיפוסי הוא שבוחנים בן אדם, ואז הכל ביזבוז זמן.

בכלל לא ברורה לי סידרת דוגמאות הרכב וקישרן אל הדיון. אולי התכוונת לבנות אלגוריה בין עולם הרכב ועולם האודיו?
אולי. אם כן, אני חייב לשאול מה דין שמיטה ומעמד הר סיני?:מבולבל:

אם לא נהגת בעצמך ב BMW סידרה 7 או 5 או במרצדס S או אואדי A8 באותם תנאי מסלול,
אז כל הדוגמא שלך לא מתאימה לדיון על מבחן עיוור בנושא אודיו.
היכן הדוגמא כן מתאימה { בעולם האודיו }? היא מתאימה לרכישה של מוצרי אודיו { ובכלל }
ע"פ קריאה במגזינים, המלצות בפורומים ובאתרי אינטרנט כמו אתר זה. ללא האזנה בכלל.

לא נהגתי באסטון מרטין, ולא האזנתי לסידרת העל של ווילסון. קראתי על שני המוצרים האילו פה ושם
והתרשמתי מאוד מהתרשמותם של אחרים מהבסים של האסטון ומיציבות הווילסון בסיבוב חד ב 200 קמ"ש.
היכן העיוורון פה ? :)

אני מבין לאן אתה חותר באומרך שכל אחד מחפש דברים שונים. מה שלי הכי חשוב ברכב,
זה שיהיה קל לנקות את כל הג'יפה שילדים מסוגלים למרוח על הריפוד במהלך נסיעה לאילת. :O

אגב, את מבחן הרכב העיוור היחיד שאני מכיר ערך אל פאצ'ינו בסרט 'ניחוח אישה', דומני שבפרארי.:cool:

עוד אגב, כיצד בדיוק הגענו לזה שהלקסוס IS והפורד מונדיאו דומות אוטומוטיבית ונבדלות בעיקר במיתוג ויוקרה?
מעבר ליוקרה , האיבזור והבטיחות שתי המכוניות שונות אוטומוטיבית לחלוטין.

ה IS היא מכונית הנעה אחורית המגיעה עם מנוע 208 כ"ס
{ בתצורה הכי בסיסית , יש גם הנעה כפולה ומנועים חזקים משמעותית }.
הפורד מונדיאו היא מכונית הנעה קידמית שחולקת פלאטפורמה עם מאזדה 6 החדשה,
ועושה שימוש במנוע 130 כ"ס של מאזדה 6 הישנה.
הן באותו גודל בערך ו.... זהו. { זה גם הגודל של BMW סידרה 3 }
{ כשהגיע הזמן להחלפת רכב דווקא נהגתי על המונדיאו וה6 החדשות, ובחרתי את המזדה. הלואי ויכולתי ללכת על הלקסוס.:O }

אני בכלל חושב שאין ללקסוס מכוניות הנעה קדמית, ויכול להיות שלא היתה לה מכונית כזו אי פעם
{ וזו תשובה לטיעון הותיק שלקסוס זה בעצם טויוטה בתחפושת.הן לא. הפלטפורמות שונות לחלוטין}
 

נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
מר גו'קר הנכבד
90% מאזחרי ארה"ב מאמינים במלאכים, מחצית מאלו שמצהירים על עצמם אתיאסטים מתפללים, אנשים שנוהגים 30 שנים חסרי ידע ביכולת הרכב ואני שאוכל מיום שנוסדתי (וזה יותר מ-30 שנים) לא מצטיין בזיהוי מרכיבי מזון כמו אחדים מבני ביתי, אדם שעבדתי אתו ורצה להחליט על תמונה אמר כי "השתיים האלו בסדר". אחת הייתה לא בפוקוס - אבל הוא לא ידע איפה להסתכל ועל מה.
אז?
ואני מבין שאתה מאמין שעל דפי האיטנרנט אתה תשכנע מישהו שמאמין בפיות שאין פיות ?

וזה שאתאיסטים מתפללים , זה בגלל אותה סיבה שחילוניים כשעומדים לפני מוות פתאומי פתאום מוצאים דרך להתפלל , כי החילוניות היא רצון לא להתחייב , ומכאן גם נובעת השנאה הכ"כ גדולה לחרדים שהיא מגיעה כמעט לאנטישמיות פנימית . ולא אנני מתכווין להכנס לזה ולהסביר את זה (זה ידרוש יותר מקורס בפסיכולוגיה מעשית שאין לי שום כוונה להסביר באינטרנט )
ואם נקח את האנלוגיה שעשית על מכונית , אז את הידיעה מה תהיה יותר טובה 7 או S , יוכל להסביר חובב מכוניות , אדם שלא אכפת לו ולא משנה מדוע לא אכפת לו , לא ידע את ההבדל גם אם יקבל נסיעת מבחן
אלו שטוענים שאין הבדל הכניסו את זה לתת מודע שלהם בצורה כ"כ נחרצת , עד שהמוח שלהם ימצא מספיק סיבות לא למצוא הבדלים . וזה בכלל לא משנה מה תגיד או תעשה . היכולת האדירה של המוח והתת מודע שלך לשרת את האמונות שאתה רוצה בהן היא מספיק אדירה , מכדי שתוכל להוכיח , ובמיוחד באינטרנט

בשביל להוכיח אתה צריך הלם כ"כ חזק עד שיכריח את האדם להתמודד עם האמת האמיתית שלו , והיות ואנשים מקיפים את עצמם בשקרים כמעט מהרגע שהם נולדים , אז רק עמידה בפני מוות פתאומי או ארוע בדרגה כזו מכריח אותם לראות את האמת , איך תיצור אירוע כזה לאלו שלא מאמנים בהבדלים ?
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ואני מבין שאתה מאמין שעל דפי האיטנרנט אתה תשכנע מישהו שמאמין בפיות שאין פיות ?

וזה שאתאיסטים מתפללים , זה בגלל אותה סיבה שחילוניים כשעומדים לפני מוות פתאומי פתאום מוצאים דרך להתפלל , כי החילוניות היא רצון לא להתחייב , ומכאן גם נובעת השנאה הכ"כ גדולה לחרדים שהיא מגיעה כמעט לאנטישמיות פנימית . ולא אנני מתכווין להכנס לזה ולהסביר את זה (זה ידרוש יותר מקורס בפסיכולוגיה מעשית שאין לי שום כוונה להסביר באינטרנט )
ואם נקח את האנלוגיה שעשית על מכונית , אז את הידיעה מה תהיה יותר טובה 7 או S , יוכל להסביר חובב מכוניות , אדם שלא אכפת לו ולא משנה מדוע לא אכפת לו , לא ידע את ההבדל גם אם יקבל נסיעת מבחן
אלו שטוענים שאין הבדל הכניסו את זה לתת מודע שלהם בצורה כ"כ נחרצת , עד שהמוח שלהם ימצא מספיק סיבות לא למצוא הבדלים . וזה בכלל לא משנה מה תגיד או תעשה . היכולת האדירה של המוח והתת מודע שלך לשרת את האמונות שאתה רוצה בהן היא מספיק אדירה , מכדי שתוכל להוכיח , ובמיוחד באינטרנט

בשביל להוכיח אתה צריך הלם כ"כ חזק עד שיכריח את האדם להתמודד עם האמת האמיתית שלו , והיות ואנשים מקיפים את עצמם בשקרים כמעט מהרגע שהם נולדים , אז רק עמידה בפני מוות פתאומי או ארוע בדרגה כזו מכריח אותם לראות את האמת , איך תיצור אירוע כזה לאלו שלא מאמנים בהבדלים ?

ממש לא. נהפוך הוא. אני לא מתכוון לשכנע איש, ואני לא עושה דבר בכיוון זה. מכיוון שזה פורום העוסק בתחום נתון, אני מתכבד לספר על ניסיוני ולהגג את דעתי. זה ורק זה.
ואני גם לא מתכוון להוכיח. מקובל עלי שהדבר ידרוש הרבה אנרגיה ושיעור ההצלחה היה קטן. אבל אני ממש לא שם.
אפשר ליצור אירוע, אפשר להפגין, והיו כאלו שיכירו ויהיו כאלו שלא. אבל זה, שוב, דורש פעילות מסוימת. אני לא שם.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
אגב, את מבחן הרכב העיוור היחיד שאני מכיר ערך אל פאצ'ינו בסרט 'ניחוח אישה', דומני שבפרארי.:cool:


}


הקדימה אותו, אם איני טועה, קרוליין לנגפורד בשליחותו של יהודה ברקן.
:)

לגבי המבחנים, אם משנים את המטרה מהוכחת - האחר [ "מה יותר טוב " ] לזיהוי ההבדל [ " תמונת סאונד שונה " ] זה די מרגיע.
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
תהייה

אולי זה רק אני ?

היתכן שהשרשור מנכיח את מה שאחד מקודמיי כינה " חוק התמורה השולית הפוחתת"?
כלומר , ככל שהוא(השרשור) נמשך ערכו המוסף מצטמצם?

לא , לא יתכן

רם
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
נוסטלגיה והערכה (משולבים בעירבוביה)/אילנות גבוהים

הקדימה אותו, אם איני טועה, קרוליין לנגפורד בשליחותו של יהודה ברקן.
:)

הו ס.
מה אני אגיד לך ,העלאתם של יהודה ברקן וקרוליין לנגפורד ללב הדיון פרטה אצלי על נים.
ברטרוספקטיבה ,נדמה שיצירתו של י. ברקן הקדימה את זמנה.
איזה קומפוזיטור ! (שלא לומר מעבד) , איזה עושר (או רוחב) רגשי ניכרים ,
גם היום , ביצירותיו המוסיקליות .

וכן, גם קרוליין ל. היתה מלחינה פנטסטית לטעמי.
(גם הקדימה את זמנה, גם המניפולציה עם המבטא וה-ש השורקת/מאנפפת ,ובכלל )

אגב, גם פסי הקול של סרטי ברקן- הגם שלא תמיד הולחנו על ידו ,מושתתים היו לעולם על נגן קסילופון על אסיד -מהווים פנינה מוסיקלית בעלת עומק בלתי נדלה.
(מי אמר שוברט?)

אגב, אם תרצה, ס. , נוכל להזכר, בצוותא כמובן, ביצירותיו(הלא פחות מרובדות)
של המלחין ג'ורג' עובדיה.

הידד ליוצרים ישראלים

רם, יפו
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
רם , כרגע הוכחת את התיזה שלך לגבי חוק התמורה השולית הפוחתת (lol)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
על קבוצות ומפרט

לדג שלום
מכוניות נוסעים מאורגנות בקבוצות, מה שנקרא בלע"ז "קטגוריות". כל יצרן המשתתף בקבוצה מסוימת תורם רצפה, מה שנקרא באותו לע"ז "פלטפורמה", והיא הבסיס לדגם; בסיס הגלגלים, הבסיס לשייכות לקבוצה, הוא בממדים מסוימים (ויש יוצאים מהכלל); הדגם בא עם מנוע ב"נפח תקני" לאותה קבוצה (ויש יוצאים מהכלל) ובמספר גרסאות מנוע, מרכב וגם הנעה שונות. על כל זה מלבישים רמות-גימור וחבילות אבזור.

קטגוריה D היא "משפחתית-גדולה" (פעם קראו לה בישראל "מכונית מנהלים"). כל דגם בקבוצה נמצא מעל "משפחתית" ומתחת ל"מכונית סלון".

העניין הוא שבקבוצה זאת, באופן הבולט ביותר, קיימת הפרדה בין מותגי פרימיום (אודי, אלפא, ב.מ.וו, וולוו, יגואר, לקסוס, מרצדס, קדילאק) לבין כל השאר; במשפחתיות, מותגי פרימיום משחקים הרבה פחות, בסלון יש מעט מותגים עממיים.

כך שמונדיאו ופאסאט, C5 ואוונסיס נמצאות באותה קבוצה של אודי A4 (הנעה קדמית או כפולה), אלפא 159 (כנ"ל); וולוו S60 (כנ"ל) וגם לקסוס IS (עם הנעה אחורית) או ב.מ.וו 3 ומרצדס C. הן כולן מאותו "סדר גודל" ושייכות לאותה קטגוריה. לכל זה אין קשר לאיכות, אמינות, יכולת, מחיר, טכנולוגית הנעה, רמת אבזור וכיו"ב. היוקרה היא נגזרת של המותג – לא של איכות הדגם – וכך גם המחיר, שהוא כפול במקרים רבים במעבר מרגיל לפרימיום.

כדי לחדד את הדוגמה שנתתי ולשפרה: אודי A4 ופולקסווגן פאסאט. כאן המנועים והתיבות זהים (ממש), ההנעה הקדמית זהה - ואודי יקרה יותר.

לגבי לקסוס וטויוטה, אתה צודק לחלוטין. המותג שייך לטויוטה, אבל הדגמים שונים לגמרי מהמסד ועד הטפחות. התגובה שאתה מספר עליה יכולה להתקיים רק בישראל.

ביחס למבחן: יש יתרון גדול בעריכתו באותו מסלול, אבל המידע זמין באופן דומה גם במסלול אחר, אם הוא מציע אותם מרכיבי תשתית ומבנה להתייחסות. אתה לא יכול לדעת הרבה על יכולת דינמית בכביש ישר, לא ניתן ללמוד על איכות הנוחות בכביש ברמה גבוהה מאוד. אבל אם הכל ישנו במסלול האחר - אין בעיה.
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
יואל, עד שנדמה היה לי שהבנתי אותך, הגיע הפוסט הזה ...
בטוחני כי קיימת אפשרות לשזור איזשהו קו לוגי { גם אם דק כחוט השני }, המאפשר המשלת קטגוריות רכב למבחנים עוורים.
בעוונותי כנראה כבר לא אראה אותו בגילגול הזה. :)

..... ואולי כדאי שנעצור כאן לפני שנדון בעקרונות הפעולה של מנוע הבעירה הפנימי. ;)

{ או לפחות לפני ש ram bra ישוב ויבכה את התדרדרות השירשור(lol) }
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
לדג

יואל, עד שנדמה היה לי שהבנתי אותך, הגיע הפוסט הזה ...
בטוחני כי קיימת אפשרות לשזור איזשהו קו לוגי { גם אם דק כחוט השני }, המאפשר המשלת קטגוריות רכב למבחנים עוורים.
בעוונותי כנראה כבר לא אראה אותו בגילגול הזה. :)

..... ואולי כדאי שנעצור כאן לפני שנדון בעקרונות הפעולה של מנוע הבעירה הפנימי. ;)

{ או לפחות לפני ש ram bra ישוב ויבכה את התדרדרות השירשור(lol) }

דג ידידי

יש לכתוב ram_bra(_!) , שהרי אלוהים מצוי בפרטים.

הידד

רם
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
שלום לדג
אה, בהחלט כן, תוך כמה ימים. משהו שינסה לצאת מתוך מה שכולם מסכימים עליו - גם במערכת, גם במכוניות - דרך דברים פחות חלוטים (מילה שעושה עכשיו קריירה בצבא) ועד לטעמו והעדפתו של כל אחד.
ומה שיאחד את הדברים זוהי הפרוצדורה וניסיון להגדיר כל תוצר מתקבל באופן אחיד. ברשותו מר ram_bra(!!!) יובאו גם דוגמאות מצילום - השחזור המדויק ביותר והמניפולטיבי ביותר של המציאות (בו-זמנית ובמקביל).
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
שלום לדג
אה, בהחלט כן, תוך כמה ימים. משהו שינסה לצאת מתוך מה שכולם מסכימים עליו - גם במערכת, גם במכוניות - דרך דברים פחות חלוטים (מילה שעושה עכשיו קריירה בצבא) ועד לטעמו והעדפתו של כל אחד.
ומה שיאחד את הדברים זוהי הפרוצדורה וניסיון להגדיר כל תוצר מתקבל באופן אחיד. ברשותו מר ram_bra(!!!) יובאו גם דוגמאות מצילום - השחזור המדויק ביותר והמניפולטיבי ביותר של המציאות (בו-זמנית ובמקביל).


יואל ידידי
בוקר טוב ושבת שלום לך ולבני משפחתך

מובן (מאליו) שרשותי נתונה לך.

הידד

רם (_!bra)
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
p.s

שלום לדג
אה, בהחלט כן, תוך כמה ימים. משהו שינסה לצאת מתוך מה שכולם מסכימים עליו - גם במערכת, גם במכוניות - דרך דברים פחות חלוטים (מילה שעושה עכשיו קריירה בצבא) ועד לטעמו והעדפתו של כל אחד.
ומה שיאחד את הדברים זוהי הפרוצדורה וניסיון להגדיר כל תוצר מתקבל באופן אחיד. ברשותו מר ram_bra(!!!) יובאו גם דוגמאות מצילום - השחזור המדויק ביותר והמניפולטיבי ביותר של המציאות (בו-זמנית ובמקביל).

יואל
(מאחר שכבר אין טעם להתנצל על טרחנותי):
חדי האוזן בודאי שמו לב שאין קרקע פוריה ככותרת השרשור (מבחן עיוור)
לחילוץ הגיג או שניים אודות פרקטיקת הצילום.

הידד לעיוורון ! (הידד לסאראמגו)

ram_bra (יפו)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור