אי התגובות כאן שקולות לעודף התגובות בפוסטים הטעונים לעייפה באנטיפטיות הורסת.
ואיד זיל גמור.
מיהרת קצת עם האיד.
הלינק הראשון שנתת מפנה בעצם ללינק נוסף, שמפנה לכתבה בת 12 עמודים, שהיא הנושא.
בעמוד הרביעי נשבר לי ממר הארלי.
הוא אולי פיגורה מאוד כבדה בעולם הסאונד, אבל פיגורטיבית הוא דל בתחום ההתנסחות המתודית, נאמר כך.
מר הארלי משטח את הדיון מתחילתו ונוקט שיטות דמגוגיות לכל אורך מה-שקראתי.
הוא מציג בעצם ויכוח בין פוזיטיביסטים/אמפריציסטים לבין קונסטרוקטיביסטים/פרשנים, אבל מערב כל הזמן את הפרספקטיבות. לשיטתו, דווקא הפוזיטיבסטים 'האובייקטיביים לכאורה' דוחים התנסות ישירה ואילו הסובייקטיביים נוהגים באופן אמפריצ' ומאזינים ללא שום משוא פנים, או כך לפחות הכתבים המובילים. זאת למרות שהוא מודע ללוגו, פירמה, עלות והלאה. הוא גילה גם ש"העובדה [?] שכל התוצאות בכתבות על הציודים החדשים דומות מאוד[?] אוניברסאלית" היא סוג של הוכחה.
איזה כתבות, איזה כתבים, איזה ציוד, מה זה "דומה", מה זה "אוניברסאלי" ודוגמאות - אין.
אבל "עובדה" יש.
הצד השני מוצג כאילו הוא טוען שכל מכשיר שנמדד זהה, נשמע זהה.
לא זכורה לי טענה כזו. הארלי הופך קהילה של אנשים שמדע האודיו הוא עיסוקם, לכאלו שמעדיפים מדידה חשמלית ע"פ האזנה. אני חושב שזו טעות.
מה יש להגיד על זה :
Contrary to the objectivists’ misconceptions, much observational listening as practiced by magazine reviewers is conducted under carefully controlled conditions—more controlled, in fact, than the conditions present during many other stages of the music recording and reproduction processes.
?
ושני אלה - זה טוב להיפותיזה או רע לה ?
My listening room was purpose-built from the ground up solely for music listening
Many of my colleagues are active recording engineers and use their own recordings in evaluating equipment.
והחברים שלו מהנדסי הקול - לאיזו פרדיגמה משתייכים ?
באופן גחמני וקפריזי הוא קובע ש
our attitude is the antithesis of caprice or whim
ועל הדרך אולי מכלל הן מקיש לאו לגבי הצד השני.
כאן הוא תוקף חזיתית את 'המדענים' - במה שנראה כחרב פיפיות
The resort to conspiracy theories is always the sign of a weak argument.
כאן הוא מעלה טיעון ארכאי מאוד, נבוב, סתור, מביא דברים שלא בשם אומרם ופשוט נוקט דמגוגיה זולה
The modern scientific mind likes to think of itself as existing outside nature, a passive and disinterested observer
ומשם הוא כבר צולל להגדרות אישיות, הנחות שהפך לעובדות, תשובות שהיו מביישות את שפחתו של הכוזרי שניתנות כביכול מפי היריבים לדיון - ואז שלחתי אותו לעולמו בלחיצת X מימין, למעלה.
הוא אולי קיבל המון ציוד הביתה למבחן, וסביר להניח שהאיש הוא אחד התותחים בתחום ביקורת האודיו ולניסיונו משקל
עצום, לא פחות, כך גם לדעתו בעיני, אבל לקשקש משהו שרובו שגיאה אינהרנטית אחת תוך כדי שאתה מאשים את הצד השני, המדענים, ב'פסאודו-מדע' - בחיייייייייייייאאאאאאאת דינק.
הכתבה שלו לא רצינית ולא לוגית. ראוי שהאיש יעיין/ירענן את יסודות האפיסטמולוגיה והאונטולוגיה [ גם קצת מטאפיזיקה תהיה הוגנת לפני שמתיישבים ] לפני שהוא קם להציע הצעות וממנה עצמו דובר בשם פרדיגמה שאישית ייתכן ואני משתייך אליה, אבל לא מוכן שהלץ הזה יתיימר לדבר בשמי, שנאמר, הו הו הו ריכטר, שלוט בזרם השתן שנשפך מאוזניך, ואף על פי כן נוע תנוע לי מחוץ לפרדיגמה. הוא מתיימר להציע סוג של כתיבה אקדמית, אבל עד עמוד 4 זה לא נראה כך, ומעבר לו לא אוכל להשקיע זמן באיש הנחמד.
======
כעת, מה הייתה השאלה ?
זה זה על המבחן עיוור, שחצי מפחדים ממנו פחד מוות וחצי ששים אליו ?
וואללה.
יש הבדלים בין חלק מהכבלים. יש גם הבדלים בין חלק מהמאזינים.
לא כולנו שומעים אותו דבר, כך שראוי להתחיל במטאפיזיקה באמת : מה היא האזנה ?
אפשר למצוא להבדלים ביסוס מדעי, ולו תיאורטי. שני מוצרים שונים יכולים להוליך את אותו אות באותם נתונים, אבל יוליכו אחרת. לפי ההשטחה של הארלי, הארלי ו-R שנוסעים 100 קמ"ש מוליכים בצורה זהה כי כך מדד הספידומטר, ועל כך כבר אמר תלמידו הנסתר והנשכח של יום : יאללה יאללה. זו דמגוגיה זולה, זו ההשטחה.
================
לצד הביקורת יש כמובן נק' חוזק רבות אצלו, והן די עלו כאן כך שאשאר בצד המקטרג.
לגבי האזנה עיוורת, יש הבדל אם אחליף כבלים בביתי ואאזין לבין אם יחליף חבר בביתו ואאזין, ובכלל, אני חולק על מושג ההאזנה.
המאמר כולו מעודד דיון ארוך, קשה להיכנס אליו בכתיבה.