מאז שחברת חשמל החליפה את התשתית לאלומיניום הסאונד גרוע

  • פותח הנושא פותח הנושא gse
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

gse

אוהב את התחום
הודעות
114
מעורבות
21
נקודות
18
עוד מישהו שם לב? יש לי פאסה נקיה אבל החשמלאי אמר שהיא לא מאוזנת, לפני חברת חשמל היה סאונד אורגני עכשיו יבש.
היה חשמלאי מומחה ואמר שאני רגיל לצליל של תשתית נחושת, בדק הארקות והכל טוב.
 

נערך לאחרונה ב:
דיבאון. איפה אתה גר?
 
יש לי מתח קבוע 240v בכל הפאסות שזה בסדר בשביל כל הקומפוננטים אבל מאז תשתית אלומינים הסאונד יבש כמו כבלים מכסף. יש לי מגבר אקופייז וממיר cec da5 גר במרכז תל אביב
 
צריך break-in
 

יש לי מתח קבוע 240v בכל הפאסות שזה בסדר בשביל כל הקומפוננטים אבל מאז תשתית אלומינים הסאונד יבש כמו כבלים מכסף. יש לי מגבר אקופייז וממיר cec da5 גר במרכז תל אביב
"יבש כמו כבלים מכסף". מהיכן האבחנה הזו?
גם מוליך נחושת ישמע על הפנים עם האיכות של הנחושת נמוכה. לצורך הדיון נגיד דרגת 5N ומטה.
תשמע כבלים עם כסף בדרגת 6N או 7N שבנויים בצורה רצינית ואז תבין אחרת. מבטיח לך.

באשר להחלפת תשתית חח"י, וואלה נשמע מסוג הדברים של "לך דפוק ת'ראש בקיר". הרי יש לנו אפס שליטה על זה. אתה תמיד יכול לקחת דוגמה מהיפני ההוא ששם לעצמו עמוד חשמל עם שנאי פרטי מחוץ לדירה שחוברו לרשת הראשית.:בכי::בכי::בכי:
ועכשיו ברצינות, עד כמה שזה נשמע תלוש ואולי נכתב לך כאן בציניות, חכה חודש חודשיים. אם אח"כ עדיין תחשוב שנדפק לך הסאונד אז תשקול מהלכים באמת.
 
  • Like
Reactions: gse
היו אצלי לניסיון שני כבלים אמצע פלוס של סילטק, אלבדו אחד, ועברו גם כמה אמצע של יצרנים שונים של נחושת נקיה בציפוי כסף קורד אפיק, אנזוּס וכד' לי יש בשמיעה משהו קצת מונוכרומטי בכבלים שמכילים כסף, כנראה שאני שייך למחנה של האנשים מסוג זה ולא חסר ב"ה .
לא בגלל זה אבל עשיתי בדיקת שמיעה לפני שלושה חודשים ויצא כמעט פלאט עם הנחתה כללית של 5 דיבי לכל הספקטרום הבסיסי, 250Hz 8kHZ ועוד חמישה באזור ה 6 kHz, דיסקרימינציה 100% שזה לא רע לגיל חמישים פלוס.
אם יורשה לי בשביל המצב רוח משהו שצילמתי היום והוא לא חתול:
 

תמונות מצורפות

  • IMG_20250727_083007.jpg
    IMG_20250727_083007.jpg
    KB 215.8 · צפיות: 94
נערך לאחרונה ב:
  • Haha
Reactions: omi
יש לי מתח קבוע 240v בכל הפאסות שזה בסדר בשביל כל הקומפוננטים אבל מאז תשתית אלומינים הסאונד יבש כמו כבלים מכסף. יש לי מגבר אקופייז וממיר cec da5 גר במרכז תל אביב
240v מתח זה מעבר למה שצריך. החשמל בישראל אמור להיות עד 230v, כך זה פועל אצלי.
 

240v מתח זה מעבר למה שצריך. החשמל בישראל אמור להיות עד 230v, כך זה פועל אצלי.
גם אני חשבתי כך ומסתבר שיש את המתח הזה בהרבה אזורים במיוחד כאלה שעברו שדרוג לשנאים חדשים ותלוי גם בקירבה של הבית לשנאי. הטולרנס מרשה סטיה של 10%±.
 
נערך לאחרונה ב:
איך גילית שהחליפו תשתית?
 
איך גילית שהחליפו תשתית?
הורידו את כל התשתית לתת קרקע. פתחו את המדרכות וליד התעלות שחפרו הניחו כבלים ירוקים עבים עם גידי אלומיניום שאח"כ חוברו מצד אחד לשנאי שנמצא שלושה בניינים ממני מהצד השני לארונות על המדרכה והטמינו את הכבלים באדמה. חלק מהבניינים חוברו בסוף מהארונות ברחוב לנתיכים של הבניין.

אנקדוטה לא משעשעת.
לפני שחברת חשמל הסירה את עמודיה עירית תל אביב שכרה קבלן (בן דוד) שינתק מעמודי החשמל את חוטי תאורת הרחוב שהם באחריותה, כבל שנמצא במתח מכני בין עמוד לעמוד ושוקל קילוגרמים רבים.
הטכניקה של הניתוק חיתוך היתה מדהימה: מישהו עולה על המנוף וחותך את הכבל שמגיע למנורה, הכבל כמובן מצליף בצורה שיכולה לערוף ראשים אבל כמובן שדאגו להרחיק את האנשים, ומה עם המכוניות מלמטה שחטפו סלאש יפה לצבע ולפחחות?...לא היינו פה דבר עם האחראי...
 

נערך לאחרונה ב:
חברת חשמל עברה לאלומיניום כבר לפני כ-20 שנה (הייתי סמנכ"ל איכות בחברת הכבלים בין השנים 2003-13), אז כנראה שיש פגום באותה הנחה של אותו חשמלאי מומחה
 
חברת חשמל עברה לאלומיניום כבר לפני כ-20 שנה (הייתי סמנכ"ל איכות בחברת הכבלים בין השנים 2003-13), אז כנראה שיש פגום באותה הנחה של אותו חשמלאי מומחה
פגם איזה? החליפו תשתית עילית מנחושת בתחתית מאלומינים לפני כמה חודשים ואני מניח שעשתה ברייק אין ומאז הצליל של אותה מערכת נשמע יותר יבש וקריספי.
התלונה שלי באתר אודיופילי זה היא לגבי הצליל במערכות שמע מתקדמות אצל צרכני הקצה, משהו שהוא זר לחברת החשמל.
האם תוכל להתייחס למתח שנע בין 237VAC ל 240VAC באופן קבוע בבניינים הסמוכים לשנאי? (בדקתי). האם תוכל להתייחס להשפעה של תשתית כבלי אלומיניום על הצליל אצל אודיופילים שמחוברים לתשתית כזו? אם תאמר שהכל פסאודו אני מחר אקנה כבלי חשמל אודיופילים מאלומיניום.
 
נערך לאחרונה ב:
חברת החשמל משתמשת גם בתשתיות נחושת וגם אלומיניום
סביר מאד שהחשמל שיוצא מתחנת הכוח בדרכו אליך עובר בדרך את שני הסוגים
כנראה שהבעיה שלך לא משם
תנסה להחליף פזה.
 

חברת החשמל משתמשת גם בתשתיות נחושת וגם אלומיניום
סביר מאד שהחשמל שיוצא מתחנת הכוח בדרכו אליך עובר בדרך את שני הסוגים
כנראה שהבעיה שלך לא משם
תנסה להחליף פזה.
בטוח שחלקי הגנרטור שמחובר לטורבינה גם הם עשויים מנחושת וסליל השנאי ברכיב הסטריאו גם הוא, אבל כמו במקרה שלי ושמונפץ בארץ, מהשנאי השכונתי ועד לנתיכים הראשיים של הבניין יש תשתית אלומיניום, אם לדעתך זה לא העניין למה לא לייצר כבלי חשמל אודיופיליים מאלומיניום בזול?
 
בטוח שחלקי הגנרטור שמחובר לטורבינה גם הם עשויים מנחושת וסליל השנאי ברכיב הסטריאו גם הוא, אבל כמו במקרה שלי ושמונפץ בארץ, מהשנאי השכונתי ועד לנתיכים הראשיים של הבניין יש תשתית אלומיניום, אם לדעתך זה לא העניין למה לא לייצר כבלי חשמל אודיופיליים מאלומיניום בזול?
אני בטוח שיש כבלי חשמל "אודיופילים" מאלומיניום
למה הם לא זולים? המחיר הוא לא רק נגזרת של עלות החומרים בטח לא בתחום האודיו
 
בטוח שחלקי הגנרטור שמחובר לטורבינה גם הם עשויים מנחושת וסליל השנאי ברכיב הסטריאו גם הוא, אבל כמו במקרה שלי ושמונפץ בארץ, מהשנאי השכונתי ועד לנתיכים הראשיים של הבניין יש תשתית אלומיניום, אם לדעתך זה לא העניין למה לא לייצר כבלי חשמל אודיופיליים מאלומיניום בזול?
תנסה להחליף לפזה אחרת
אפילו רק לנסיון חבר לשקע אחר בבית ותוודא שלא מופעלים עליו מוצרים ברגע הטסט
 

לי קרה אותו דבר לפני כמה שנים כשתחנת הכוח הפסיקה להשתמש בדלק נוזלי ( מזוט וסולר אורגני) ועברה לשימוש בגז טיבעי. הסאונד נהייה פחות אנלוגי ויותר חללי , אפשר להגיד אפילו פלצני.
( גזים/ הבנתם ? ).
מתנצל. ההיתי חייב.
 
נערך לאחרונה ב:
לי קרה אותו דבר לפני כמה שנים שתחנת הכוח הפסיקה להשתמש בדלק נוזלי ( מזוט וסולר אורגני) ועברה לשימוש בגז טיבעי. הסאונד נהייה פחות אנלוגי ויותר חללי , אפשר להגיד אפילו פלצני.
( גזים/ הבנתם ? ).
מתנצל. ההיתי חייב.
כ-שתחנת הכוח.
גז טבעי לא עושה סאונד חללי, אם כבר אנרגיה אטומית.
אבל תמיד אפשר לאיין את הבעיה עם כבל חשמל בעשרת אלפים שקלים, זה כבל על חלל!
 
אבל רגע ברצינות.
נכון שאלומיניום מוליך פחות טוב מנחושת אבל ניתן להתגבר על כך בעזרת קוטר גדול יותר של הכבל ולהגיע לאותה רמת מוליכות למטר. שהכבלים מתוחים בין עמודים בגובה ישנה מגבלה של כישלון החומר למתיחה. כבלים באדמה פטורים ממגבלה זאת ולכן ניתן לעבות אותם, כלומר להגדיל את משקלם לקבל אותה מוליכות , ומחומר זול בהרבה. אלומיניום.
לגבי הסאונד : קטונתי.
 

נערך לאחרונה ב:
חברת dynaudio מייצרת סלילי רמקול מאלומיניום, וזה מנגן טוב
רק אומרים שצריך עבורם מגבר חזק.
תנסה לעלות ל 380V:)

בריק אין
או ציוד חם יותר
או שבסוף תתרגל
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור