למה לא ניתן להסתמך רק על מדידות אודיו


ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
יצרני הענק של כבלי אודיו מקצועיים כמו קלוץ, מוגאמי, זומר, קאנאר למשל איך זה שעם כל המשאבים שלהם שום כבל רמקול או כבל ליין שלהם לא נשמע ברמה מספקת במערכת ביתית ?
לדעתי הם מכוונים לשוק ה pro ששם הדרישות הן שונות - העברה לאורכים הרבה יותר ארוכים עם עמידות גבוהה לתנאי שטח (אני מתכוון להגברת אירועים).
אני בטוח שנמר יכול להתייחס לזה הרבה יותר טוב מתוך ניסיונו בתחום ה pro.
ארז
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
לדעתי הם מכוונים לשוק ה pro ששם הדרישות הן שונות - העברה לאורכים הרבה יותר ארוכים עם עמידות גבוהה לתנאי שטח (אני מתכוון להגברת אירועים).
אני בטוח שנמר יכול להתייחס לזה הרבה יותר טוב מתוך ניסיונו בתחום ה pro.
ארז
לקוח עיסקי יכול להשקיע עד איפה שכדאי לו כלכלית, לעומת זאת אצל לקוח פרטי הרכישות אינן חייבות הצדקה כלכלית לכן יכול להשקיע גם 100K על כבל רמקול או אינטרקונקט יחיד.
מעבר לזה, תכניס העדפות סוניות של לקוחות פרטיים (הרי מערכת ההגברה, המקור והרמקולים גם הם נגזרת טעמו של הלקוח)

לכן, מה שטוב לאולפן, לא בהכרח טוב לי בבית.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
כל מי שמחזיק בבית מערכת רצינית יודע שהמון פעמים בבית אתה שומע דברים שנכנסו למיקרופון ולא היו אמורים להיות בהקלטה ובכל זאת עברו את כל השלבים באולפן כולל מסטרינג ויצאו לאור…
אני מדבר על רוק בפה של הזמר, ליחשושים, נאדים ועוד כל מני הפרעות שמשתרבבות להקלטות מבלי שהבחינו בהם אנשי האולפן, קורה גם שציוד ההקלטה רגיש ומפורט יותר מציוד ההאזנה והמסטרינג (לא שזה אמור להיות כך) ועל כן הייתי מאוד זהיר עם המחשבה של לקחת את האולפון כרפרנס.
כמו שכתב גיא, אולפן הקלטות זה ביזנס שחייב להרוויח כסף ובהתאם רוכש ציוד…
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
כבל סיגנל באולפן צריך להעביר חומר גלם למיקס, אם הוא סתום זו בעייה, איזון טונאלי פחות קריטי, וגם "פירוט יתר" זה לא כזה אסון.
("פירוט יתר" הוא צירוף מגוחך ופרדוקסלי, הכוונה היא לחווית האזנה של "מרוב עצים לא רואים את היער", או מרוב קשתות לא שומעים את חטיבת המיתרים)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
כל מי שמחזיק בבית מערכת רצינית יודע שהמון פעמים בבית אתה שומע דברים שנכנסו למיקרופון ולא היו אמורים להיות בהקלטה ובכל זאת עברו את כל השלבים באולפן כולל מסטרינג ויצאו לאור…
אני מדבר על רוק בפה של הזמר, ליחשושים, נאדים ועוד כל מני הפרעות שמשתרבבות להקלטות מבלי שהבחינו בהם אנשי האולפן, קורה גם שציוד ההקלטה רגיש ומפורט יותר מציוד ההאזנה והמסטרינג (לא שזה אמור להיות כך) ועל כן הייתי מאוד זהיר עם המחשבה של לקחת את האולפון כרפרנס.
כמו שכתב גיא, אולפן הקלטות זה ביזנס שחייב להרוויח כסף ובהתאם רוכש ציוד…
זה לא מובן שמאליו ש"רעשי הלוואי" אינם אמורים להיכנס להקלטה. יש כאלה שאפילו רואים בנוכחותם הוכחה לרגישות ציוד ההקלטה ו/או הדגמה ליכולות המערכת שלהם לאפשר להבחין בהם.

בפועל, זו רק דוגמה למצב שאודיופילים אומרים שהם רוצים צליל ריאליסטי כמו בקונצרט, אבל רוצים לשמוע פרטים שלא שומעים בקונצרט... :)

ובכל מקרה, נוכחות הפרטים האלה או היעדרם אינם אומרים דבר לגבי לקיחת האולפן כרפרנס, מטוב ועד רע.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
זה לא מובן שמאליו ש"רעשי הלוואי" אינם אמורים להיכנס להקלטה. יש כאלה שאפילו רואים בנוכחותם הוכחה לרגישות ציוד ההקלטה ו/או הדגמה ליכולות המערכת שלהם לאפשר להבחין בהם.

בפועל, זו רק דוגמה למצב שאודיופילים אומרים שהם רוצים צליל ריאליסטי כמו בקונצרט, אבל רוצים לשמוע פרטים שלא שומעים בקונצרט... :)

ובכל מקרה, נוכחות הפרטים האלה או היעדרם אינם אומרים דבר לגבי לקיחת האולפן כרפרנס, מטוב ועד רע.
רוק בתוך הפה שלך הזמר לא אמור להיכנס להקלטה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
רוק בתוך הפה שלך הזמר לא אמור להיכנס להקלטה.
איך לדעתך אמורים להוציא רעשים מסוג זה מההקלטה אם במציאות הזמר מייצר אותם והמיקרופון קולט אותם?
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
איך לדעתך אמורים להוציא רעשים מסוג זה מההקלטה אם במציאות הזמר מייצר אותם והמיקרופון קולט אותם?
הזמר אמור לשתות כוס מים לבלוע את הרוק ולשיר שוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
הזמר אמור לשתות כוס מים לבלוע את הרוק ולשיר שוב.
זה מתוך ההנחה שהרעשים שאתה שומע הם אכן של רוק, ושמה שאתה מציע מעלים אותם למשך זמן ארוך יותר מהקטע המושר, אחרת הוא יצטרך להפסיק כל פעם באמצע ולחזור על התהליך, מה גם שכל ההתעסקות בזה עלולה להסיח את דעתו ואת דעת צוות ההקלטה מהעיקר.

לי זה לא נראה סביר.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
יש לך איזו דוגמא לשיר שאתה אשכרה שומע רוק של הזמר?
בשלוף, הראשון שעולה לי לראש solitaire של Carpenters אמנם ממש ישן אבל קפץ לי קל לראש שם זה גובל בגועל נפש, השני שאני זוכר קל זה לו ריד ואני חייב רגע להקשיב ומקווה יותר מאוחר לתת קישור אבל יש עוד…
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
זה מתוך ההנחה שהרעשים שאתה שומע הם אכן של רוק, ושמה שאתה מציע מעלים אותם למשך זמן ארוך יותר מהקטע המושר, אחרת הוא יצטרך להפסיק כל פעם באמצע ולחזור על התהליך, מה גם שכל ההתעסקות בזה עלולה להסיח את דעתו ואת דעת צוות ההקלטה מהעיקר.

לי זה לא נראה סביר.
לי זה נראה סביר כששיר אורך בין 3 ל 5 דקות ובד״כ יש יותר מסשן אחד לכל שיר, לפעמים על דברים פחות מפריעים עושים סשן נוסף. לדעתי זה טריויאלי לגמרי לשיר שוב כששומעים רוק בפה של זמר…
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
לי זה נראה סביר כששיר אורך בין 3 ל 5 דקות ובד״כ יש יותר מסשן אחד לכל שיר, לפעמים על דברים פחות מפריעים עושים סשן נוסף. לדעתי זה טריויאלי לגמרי לשיר שוב כששומעים רוק בפה של זמר…
ייתכן שפשוט יש לך רגישות יתר לעניין הזה ולאחרים זה לא מפריע.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
ייתכן שפשוט יש לך רגישות יתר לעניין הזה ולאחרים זה לא מפריע.
הכל ייתכן! ייתכן גם שהמערכת שלי חושפת יותר פרטים מזו של טכנאי ההקלטה וטכנאי המסטרינג ובמידה והם היו שמים לב לזה הם היו מבקשים מהזמר לשיר שוב. לדעתי זו האופציה היותר סבירה…
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
הכל ייתכן! ייתכן גם שהמערכת שלי חושפת יותר פרטים מזו של טכנאי ההקלטה וטכנאי המסטרינג ובמידה והם היו שמים לב לזה הם היו מבקשים מהזמר לשיר שוב. לדעתי זו האופציה היותר סבירה…
ממש לא סביר, לדעתי. ובכל מקרה, אם רק מעט מהמערכות "חושפות" את זה, זה נכלל בזה שלך יש רגישות יתר לעניין ולרוב האחרים זה לא מפריע (אפילו אם זה במערכת ולא באוזניים).
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
יכולים להיות סבורים ובטוחים שאנשי האולפנים שומעים הרבה יותר פרטים מבהאזנה ביתית.(בד"כ).
הסיבות המרכזיות הן :
ישיבה קרובה לרמקול (פחות חדר מעורב)
אקסוסטיקה וידע וכשאין אותו תמיד מזמינים איש מקצוע
באס מאוזן - מספר אחד בחסימת פרטים בחדרי מגורים/אודיופילים וכו.
רמוקלים ניטרלים,מוגברים

כמובן שיש גם אולפנים על הפנים ,אבל הרוב המכריע שמוציא הקלטות איכות - משתמשים הרמקולים מעולים,מבין מה הוא עושה ותמיד בסביבה אקוסטית.

רוב אנשי האולפנים גם - ניחנים בתשוקה בוערת לסאונד,איכות סאונד וכו - הם לרוב לא מתחילים את העסק מנקודת מבט של עסק ריווחי או לא והצד האומנתי,היצירי - הרבה יותר חזר מהצד העיסקי .

לגבי כבלים - יש חברות אולפניות שעושות כבלים טובים - ויש כאלה שממש לא.יש פרו טוב ויש פרו לא טוב.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
אנחנו לא שם
זה לא חיסרון או יתרון !
זו פשוט מטרה שונה .
סביבת הדהוד אחרת לגמרי - סביב 150 - 100 מילי שניות עד 200 נניח .
הפרטים פשוט עפים החוצה .
זו לא חייבת להיות האזנה לכיף - שמצריכה סביבה רטובה יותר .
היכולת של הסאונד מן לשמוע פרטים היא בסיס העבודה שלו - הוא לא מצפה להנות - הוא בא לעבוד וליצור
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,116
מעורבות
1,120
נקודות
113
@AK1 ואחרים, תודה על השתתפותכם בדיון, מבקש לא להתגושש עם ״אלוהיי הסאונד״, חבל לחרב שרשור נוסף.

תודה.
לא יחורב הדיון. מבטיח לך!!!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור