חברה הגונה וצנועה תדרוש פי 5 -6 ממה שהחומרים עלו בפועל
ככול שהמכשיר יקר יותר- הטיעון של "תכנון" כמרכיב החשוב במחיר יבוא לידי ביטוי.
מה שחשוב זה לשכנע אחרים לשלם עבור זה. זה הטריק הגדול של התעשיה.
ברור שבשוק חופשי מוצר נקבע לפי מה שמוכנים לשלם עליו.
ברור שבמצב כזה כל עוד יש אנשים עם הרבה כסף, הם יסכימו לשלם מחירים שאדם ממוצע לא יכול לשלם.
ברור שבדרך כלל מוצר מאוד יקר גם בנוי מאוד טוב - רולקס זהב ויהלומים או רולייס רוייס או חליפה של ארמני או VITOS תמיד יהיו מתוכננים ובנויים מצויין ומהחומרים הכי טובים שאפשר.
השאלה שלי היא אחרת: עד כמה זה כדאי? לא למולטי מיליונר שבשבילו הוצאה על ויטוס זה כמו בשביל אחרים הוצאה על רסיבר דנון. כמה זה כדאי בשביל מי שמחפש שיפור אודיופילי?
כמובן שאין לזה תשובה אחת, כי כל אחד עושה את החשבון שלו בהתאם ליכולת שלו. יש מי שמתאים לו להשקיע ויש מי שלא.
אני טוען שהשיפור שאפשר לקבל בקפיצה למחירים של 60 אלף יורו למגבר כוח, היא שולית ולא עומדת בשום יחס להוצאה. אתה מקבל מעט מאוד שיפור - אם בכלל - תמורת הרבה מידי כסף. לא הגיוני לחלוטין, ולכן מתאים באמת רק למי שקונה בשביל לקנות, לא בהכרח בשביל להינות יותר מהמוזיקה. אני טוען שבמחיר של 10,000$ ואולי אפילו 5000$ אפשר לקנות היום מגברים מעולים שההבדל בינהם לבין מפלצת שעולה פי עשר או עשרים, יהיה קטן מאוד.
אפשר להתפלסף על זה בלי סוף, אבל על דבר אחד אולי אפשר להסכים - אין באודיו קשר ישיר בין עקומת המחיר לעקומת התועלת הסונית. מגבר שעולה 100 אלף דולר לא ישמע פי עשר יותר טוב ממגבר שעולה 10,000 דולר. וכל מי ששווה לו בשביל מעט-מעט שיפור לשים המון-המון כסף, שיוציא את הארנק וייהנה.
לאחר שאלוהים אדירים {שם של גולש יקר} טען טענה מעניינת לגבי מגבר של ויטוס שעולה 60K יורו אני פותח את הדיון הזה.
כמה צריכים לעלות רכיבים של מוצר יקר לדעתכם?
האם 50 אחוז ממחירו? פחות, יותר?
האם זה בכלל לא מעניין והעיקר הוא איך הוא נשמע?
ברור שבשוק חופשי מוצר נקבע לפי מה שמוכנים לשלם עליו.
ברור שבמצב כזה כל עוד יש אנשים עם הרבה כסף, הם יסכימו לשלם מחירים שאדם ממוצע לא יכול לשלם.
ברור שבדרך כלל מוצר מאוד יקר גם בנוי מאוד טוב - רולקס זהב ויהלומים או רולייס רוייס או חליפה של ארמני או VITOS תמיד יהיו מתוכננים ובנויים מצויין ומהחומרים הכי טובים שאפשר.
השאלה שלי היא אחרת: עד כמה זה כדאי? לא למולטי מיליונר שבשבילו הוצאה על ויטוס זה כמו בשביל אחרים הוצאה על רסיבר דנון. כמה זה כדאי בשביל מי שמחפש שיפור אודיופילי?
כמובן שאין לזה תשובה אחת, כי כל אחד עושה את החשבון שלו בהתאם ליכולת שלו. יש מי שמתאים לו להשקיע ויש מי שלא.
אני טוען שהשיפור שאפשר לקבל בקפיצה למחירים של 60 אלף יורו למגבר כוח, היא שולית ולא עומדת בשום יחס להוצאה. אתה מקבל מעט מאוד שיפור - אם בכלל - תמורת הרבה מידי כסף. לא הגיוני לחלוטין, ולכן מתאים באמת רק למי שקונה בשביל לקנות, לא בהכרח בשביל להינות יותר מהמוזיקה. אני טוען שבמחיר של 10,000$ ואולי אפילו 5000$ אפשר לקנות היום מגברים מעולים שההבדל בינהם לבין מפלצת שעולה פי עשר או עשרים, יהיה קטן מאוד.
אפשר להתפלסף על זה בלי סוף, אבל על דבר אחד אולי אפשר להסכים - אין באודיו קשר ישיר בין עקומת המחיר לעקומת התועלת הסונית. מגבר שעולה 100 אלף דולר לא ישמע פי עשר יותר טוב ממגבר שעולה 10,000 דולר. וכל מי ששווה לו בשביל מעט-מעט שיפור לשים המון-המון כסף, שיוציא את הארנק וייהנה.
1. תגדיר מוצר יקר???
2.המחיר הוא נגזרת של תכנון + חלקים.
3.אין ספק ששאלת השאלות היא איך "הוא" נשמע.
מה שכן, באופן כללי קשה יהיה להגיע למוצר טוב כשהרכיבים *** וכך גם התכנון.
כדי לבנות מוצר טוב צריך לשלב ככל שניתן בין שני העולמות- בין תכנון לביצוע כאשר
בזה האחרון נכנס השיקול של השקעה מול תועלת.
בדומה לעולם המחשבים אם תיקח חומרה טובה ותשלב אותה מול תוכנה חלשה - תקבל מוצר בינוני או להיפך.
הבעיה הגדולה לצערי היא - שקיימים כמה מוצרים בשוק שרמת התכנון נמוכה וכך גם הרכיבים
בהם השתמשו - ולמרות הכל הם עדיין מתומחרים יקר ביחס לשווי האמיתי שלהם.
יקר זה נניח 10K דולר לרכיב {רמקול, מגבר, נגן דיגיטלי וכ"ו}.
אהבתי את ההקבלה לעולם המחשבים.(Y)
לדעתי יש טעות יסודית בהנחה שיקר יותר = טוב יותר/ישפר את הסאונד.
זו הנחה שבעקרון קיימת כמעט בכל מקום ואליה הורגלנו...
אם נשלם יותר, נוכל לשדרג ממלון 4 כוכבים למלון 5 כוכבים ועם עוד קצת מאמץ נוכל לשדרג ל 5 כוכבים דלוקס.
אם נשלם יותר, נוכל לשבת בביזנס קלאס בטיסה ולא בתיירים.
הקיצר, אם נשלם יותר, נוכל לקבל יותר...
אז פלא שאנו מצפים שאותו טריק יעבוד גם באודיו?
במרוצת השנים, בעיקר כשהתפרץ אצלי חיידק השדרגיטיס יצא לי לבחון לא מעט מוצרים בביתי למטרת שדרוג.
בחנתי מקור, כבלים, רמקולים, הגברה שהיו יקרים מהרכיבים המקבילים אצלי בסט-אפ לעיתים באופן קיצוני ביותר.
למרות שיכולתי להרשות אותם לעצמי, בסופו של דבר לא רכשתי, למרות שעל הנייר הם היו מוצרים "נחשבים"... למה? בעיקר כי התוצאה הסונית היתה פחות טובה לטעמי מהמוצר ה"זול" שברשותי...
כשיש לך מערכת לא "יקרה" מספיק, האודיופילים יגידו "המערכת לא מספיק חושפנית"
אבל האמת היא שהיא כן, מאחר שכל החלפת רכיב הורגשה וניתן היה לאמוד את טיבו של כל רכיב.
לך תסביר...
אודיופילים אחרים יגידו "לא יכול להיות... כנראה שלא היתה התאמה בין הרכיבים"...
הכל נכון, לא מתווכח עם אף אחד... רק נותר שמח בחלקי
יש לי וילה עם חדר השמעה בגודל 45מ"ר.
יש לי זוג רמקולים גדולים עם נצילות של 88דיבי.
האם אתה חושב שמגבר ב10K$ יעשה מה שמגבר כח ב 60K$ יעשה?
1. בפירוש כן
2. ייתכן שגם ישמע יותר טוב.
3. אם הייתי לוקח את המגבר של ה - 60 אלף, ואת המגבר של ה - 10 אלף, שניהם טרנזיסטוריים לצורך העניין, ואת שניהם אתה לא מכיר ולא שמעת מעולם, מחבר אותם לזוג רמקולים שאתה לא מכיר, אבל מעולים, מחבר לפרה שאתה לא מכיר אבל מעולה, כנ"ל למקור, ומציב את הכל מאחורי וילון כשאתה על כורסא עם הגב לוילון באותו חדר של 45 מ"ר - האם היית יודע לומר לי בצורה נכונה 10 פעמים מתוך 10 החלפות, איזה הוא זה של 60 אלף ואיזה הוא זה של 10 אלף?
אני אומר לך ש:
1. ספק רב. ואם זה באמת בספק רב, אז המגבר היקר לא שווה את המחיר שלו. חד וחלק. כי מבחינתי אין שום הגיון לשלם פי 10 על מגבר שלא בטוח שמזהים הבדל בינו לבין מגבר זול ממנו פי עשר.
2. אולי בכלל היית אומר שהמגבר ה"זול" יותר נשמע לאוזניך הרבה יותר טוב.