כינורות בצד שמאל

  • פותח הנושא ymym
  • פורסם בתאריך

RB68

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
525
נקודות
93
הבמה מתברדקת/מצטמצמת משום שהחלפת הערוצים אינה מייצרת תמונת ראי מושלמת.
תחושת התלת מימד והמיקום היחסי של הכלים נובעת מאינטגרציה די מורכבת של אפקטים:
לא רק העוצמה היחסית (של כל ערוץ) מבחינת ימין/שמאל (עד כאן ההיפוך "עובד") אלא גם "רמזי מיקום" שנשתלו במיקס בטכניקות אחרות - כאשר ממקמים ערוץ במרחב, תוכנת המיקס יודעת להוסיף הדהוד/הפרשי פאזה/שיהויים המבוססים על "חדר וירטואלי". כך יוצא שכאשר גיטרה (נניח) ממוקמת מימין, ההקלטה הדו ערוצית כוללת אפקט של קירבה לקיר דימיוני מימין. אם הופכים את הערוצים בניגוד ל"כוונת המשורר" נוצרת סתירה (במילים אחרות, ברדק) בין רמזי המיקום שכן התהפכו (העוצמה היחסית) לאלה שלא התהפכו (סוחבים אתם את המיקום ביחס לחדר הוירטואלי של תוכנת המיקס). גם ביחס לחדר האמיתי (החלל שלנו), שגם לו יש תרומה לבמה (בהנחה שאינו "מת" לגמרי כמו חדר הקלטות) - נוצרת סתירה.
ברור שכמה שינוי התחולל וכמה הוא מזיק, זה תלוי בהקלטה, בחדר, בניסיון שלנו וכו'. מן הסתם לא תמיד זה אסון...

אגב, הסתירה ברמזי המיקום היא גם ברמה הויזואלית, שהרי אנחנו מחזיקים תמונת תלת מימד של החדר בו אנו מאזינים גם על סמך חוש הראייה...
ואם זה לא מרגיש מסובך מספיק - אנחנו ממפים את החלל בו אנחנו נמצאים גם בשמיעה שאינה קשורה למוסיקה אלא לכל שאר "רעשי החיים" שאנו חווים בתוכו ומשקפים את הגיאומטריה שלו (נושא מרתק לטעמי שלא נחקר דיו).
הקיצר, למה להסתבך? כדאי להקפיד על כוונת היוצרים ולהמנע מכל הברדק הזה.
רועי
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
84
נקודות
28
מאחר וקיבלתי אף לא תשובה אחת לשאלתי,
כמובן שאני לא מלין,
רק שהייתי שמח לשמוע איך זה בחיבור הראשוני בחיווט הנכון אצלכם ללא החלפת ערוצי L\R בהתעורר צורך.
לאמיצים, שאלה מכשילה שיכולה לענות לשאלתי,
ביצירה קלאסית ( בהגדרה הרחבה, לא התקופה הקלאסית במיוחד) לפסנתר סולו,
באיזה צד אתם שומעים את הצלילים הגבוהים?

"אני לא יכול להאזין ליותר מדי מוזיקה של וגנר, אני מפתח דחף לכבוש את פולין."
וודי אלן
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
הבמה מתברדקת/מצטמצמת משום שהחלפת הערוצים אינה מייצרת תמונת ראי מושלמת.
תחושת התלת מימד והמיקום היחסי של הכלים נובעת מאינטגרציה די מורכבת של אפקטים:
לא רק העוצמה היחסית (של כל ערוץ) מבחינת ימין/שמאל (עד כאן ההיפוך "עובד") אלא גם "רמזי מיקום" שנשתלו במיקס בטכניקות אחרות - כאשר ממקמים ערוץ במרחב, תוכנת המיקס יודעת להוסיף הדהוד/הפרשי פאזה/שיהויים המבוססים על "חדר וירטואלי". כך יוצא שכאשר גיטרה (נניח) ממוקמת מימין, ההקלטה הדו ערוצית כוללת אפקט של קירבה לקיר דימיוני מימין. אם הופכים את הערוצים בניגוד ל"כוונת המשורר" נוצרת סתירה (במילים אחרות, ברדק) בין רמזי המיקום שכן התהפכו (העוצמה היחסית) לאלה שלא התהפכו (סוחבים אתם את המיקום ביחס לחדר הוירטואלי של תוכנת המיקס). גם ביחס לחדר האמיתי (החלל שלנו), שגם לו יש תרומה לבמה (בהנחה שאינו "מת" לגמרי כמו חדר הקלטות) - נוצרת סתירה.
ברור שכמה שינוי התחולל וכמה הוא מזיק, זה תלוי בהקלטה, בחדר, בניסיון שלנו וכו'. מן הסתם לא תמיד זה אסון...

אגב, הסתירה ברמזי המיקום היא גם ברמה הויזואלית, שהרי אנחנו מחזיקים תמונת תלת מימד של החדר בו אנו מאזינים גם על סמך חוש הראייה...
ואם זה לא מרגיש מסובך מספיק - אנחנו ממפים את החלל בו אנחנו נמצאים גם בשמיעה שאינה קשורה למוסיקה אלא לכל שאר "רעשי החיים" שאנו חווים בתוכו ומשקפים את הגיאומטריה שלו (נושא מרתק לטעמי שלא נחקר דיו).
הקיצר, למה להסתבך? כדאי להקפיד על כוונת היוצרים ולהמנע מכל הברדק הזה.
רועי
לא.
אתה מניח שיש רמזי מיקום כמו הדהוד של קיר משמאל שלא התהפכו, אבל אין כאלה. הקיר משמאל הפך לקיר מימין.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
525
נקודות
93
לא.
אתה מניח שיש רמזי מיקום כמו הדהוד של קיר משמאל שלא התהפכו, אבל אין כאלה. הקיר משמאל הפך לקיר מימין.
זה לב העניין. אני טוען שרמזי המיקום הבאים לידי ביטוי בטיים-דומיין אינם מתהפכים...
ולמה שיתהפכו? הרי אם ערוץ ימין ה"מקורי" כולל החזרים (מהקירות הוירטואלים) הוא יכלול רכיב של הצליל של אותו כלי מוסיקלי המגיע לאוזן בהפרש זמן קטן יותר (מהקיר הימני הוירטואלי) ורכיב של החזר מהקיר השמאלי. ברכיבי הצליל האלה מקודדת תפישה של מיקום. העבר את הערוץ שמאלה - האם הקידוד השתנה? האם ישתנה כשתקשיב לערוץ הזה לבד או אפילו תשמיע אותו במונו? הוא עדיין שם, ובסתירה לרמז המגיע מהעוצמה היחסית (שכן מתהפך משום שהמשמעות היחידה שלו היא ביחס לערוץ הנגדי...).
אפילו אם אתה לא מסכים עם הקביעה שיש עתה (אחרי החלפה) סתירה פנימית במידע המקודד בסיגנל (אנסה להדגים את זה גרפית כשאתפנה מול מחשב ), תסכים איתי שיש סתירה בין החדר האמיתי לזה הוירטואלי?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
זה לב העניין. אני טוען שרמזי המיקום הבאים לידי ביטוי בטיים-דומיין אינם מתהפכים...
ולמה שיתהפכו? הרי אם ערוץ ימין ה"מקורי" כולל החזרים (מהקירות הוירטואלים) הוא יכלול רכיב של הצליל של אותו כלי מוסיקלי המגיע לאוזן בהפרש זמן קטן יותר (מהקיר הימני הוירטואלי) ורכיב של החזר מהקיר השמאלי. ברכיבי הצליל האלה מקודדת תפישה של מיקום. העבר את הערוץ שמאלה - האם הקידוד השתנה? האם ישתנה כשתקשיב לערוץ הזה לבד או אפילו תשמיע אותו במונו? הוא עדיין שם, ובסתירה לרמז המגיע מהעוצמה היחסית (שכן מתהפך משום שהמשמעות היחידה שלו היא ביחס לערוץ הנגדי...).
אפילו אם אתה לא מסכים עם הקביעה שיש עתה (אחרי החלפה) סתירה פנימית במידע המקודד בסיגנל (אנסה להדגים את זה גרפית כשאתפנה מול מחשב ), תסכים איתי שיש סתירה בין החדר האמיתי לזה הוירטואלי?

בהקלטה יש אקוסטיקה מסוימת. הוספת קיר וירטואלי של החזרים שבישלת איך שבא לך, שחי בשלום עם האקוסטיקה מההקלטה.

נשארנו אחרי כל זה עם שני ערוצים point source.

עכשיו, בשלב הנגינה, אני מחליף ערוץ ימין וערוץ שמאל. האקוסטיקה המקורית מתחלפת. הקיר הוירטואלי מתחלף, כי גם ההחזרים הם תמונת ראי. הכל מצוין רק הפוך.
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
הבמה מתברדקת/מצטמצמת משום שהחלפת הערוצים אינה מייצרת תמונת ראי מושלמת.
תחושת התלת מימד והמיקום היחסי של הכלים נובעת מאינטגרציה די מורכבת של אפקטים:
לא רק העוצמה היחסית (של כל ערוץ) מבחינת ימין/שמאל (עד כאן ההיפוך "עובד") אלא גם "רמזי מיקום" שנשתלו במיקס בטכניקות אחרות - כאשר ממקמים ערוץ במרחב, תוכנת המיקס יודעת להוסיף הדהוד/הפרשי פאזה/שיהויים המבוססים על "חדר וירטואלי". כך יוצא שכאשר גיטרה (נניח) ממוקמת מימין, ההקלטה הדו ערוצית כוללת אפקט של קירבה לקיר דימיוני מימין. אם הופכים את הערוצים בניגוד ל"כוונת המשורר" נוצרת סתירה (במילים אחרות, ברדק) בין רמזי המיקום שכן התהפכו (העוצמה היחסית) לאלה שלא התהפכו (סוחבים אתם את המיקום ביחס לחדר הוירטואלי של תוכנת המיקס). גם ביחס לחדר האמיתי (החלל שלנו), שגם לו יש תרומה לבמה (בהנחה שאינו "מת" לגמרי כמו חדר הקלטות) - נוצרת סתירה.
ברור שכמה שינוי התחולל וכמה הוא מזיק, זה תלוי בהקלטה, בחדר, בניסיון שלנו וכו'. מן הסתם לא תמיד זה אסון...

אגב, הסתירה ברמזי המיקום היא גם ברמה הויזואלית, שהרי אנחנו מחזיקים תמונת תלת מימד של החדר בו אנו מאזינים גם על סמך חוש הראייה...
ואם זה לא מרגיש מסובך מספיק - אנחנו ממפים את החלל בו אנחנו נמצאים גם בשמיעה שאינה קשורה למוסיקה אלא לכל שאר "רעשי החיים" שאנו חווים בתוכו ומשקפים את הגיאומטריה שלו (נושא מרתק לטעמי שלא נחקר דיו).
הקיצר, למה להסתבך? כדאי להקפיד על כוונת היוצרים ולהמנע מכל הברדק הזה.
רועי

במילה אחת: ?

ביותר מילים:
המשמעות של מה שאתה אומר היא, שכל מיקס אמור להגיע עם הוראה ברורה באיזה חלל האזנה מתאים לשמוע אותו,
עם דגש לימין, או עם דגש משמאל?... (ואם יש סימטריה, או "תמונת ראי", אין סיבה להבדל מעבר למיקום הכלים האופקי)

כי, יש מצב שבצד ימין של חלל ההאזנה ממוקם עציץ עם שיח פיטנגו קטן,
ובצד שמאל רובץ כלב או חתול ולצורך הדוגמא, גם וגם.
עכשיו, יום אחד, הכלב והחתול מחליטים לשגע את בעל המערכת, ובלילה מזיזים את עציץ הפיטנגו לצד שמאל.
במקביל ומבלי למשוך יותר מדי תשומת לב, הם מעבירים את המרבץ לצד ימין, ושומרים על ארשת תמימה.
ברור אם כך שבתנאים חדשים אלה, כבר אי אפשר להאזין יותר למיקס שהפך למבורדק.
מה הפתרון אם כך? (בהנחה שחיות הבית לא מוכנות להתפנות)

זיו

נב
מה המינוח הטכני בעולם עריכת הסאונד ל "רמזי מיקום"?
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
מאחר וקיבלתי אף לא תשובה אחת לשאלתי,
כמובן שאני לא מלין,
רק שהייתי שמח לשמוע איך זה בחיבור הראשוני בחיווט הנכון אצלכם ללא החלפת ערוצי L\R בהתעורר צורך.
לאמיצים, שאלה מכשילה שיכולה לענות לשאלתי,
ביצירה קלאסית ( בהגדרה הרחבה, לא התקופה הקלאסית במיוחד) לפסנתר סולו,
באיזה צד אתם שומעים את הצלילים הגבוהים?

"אני לא יכול להאזין ליותר מדי מוזיקה של וגנר, אני מפתח דחף לכבוש את פולין."
וודי אלן

מה שנכון, נכון.
אם כל מה שתארת בפוסט הפותח נכון, התשובה פשוטה מאוד:
ערוצי ימין ושמאל באחד המכשירים שלך מחווטים הפוך בתוך המכשיר.

לגבי הפסנתר, כולנו נשמע את חלוקת תחומי התדר לפי הדרך בה טכנאי המיקס החליט.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
525
נקודות
93
במילה אחת: ?

ביותר מילים:
המשמעות של מה שאתה אומר היא, שכל מיקס אמור להגיע עם הוראה ברורה באיזה חלל האזנה מתאים לשמוע אותו,
עם דגש לימין, או עם דגש משמאל?... (ואם יש סימטריה, או "תמונת ראי", אין סיבה להבדל מעבר למיקום הכלים האופקי)

כי, יש מצב שבצד ימין של חלל ההאזנה ממוקם עציץ עם שיח פיטנגו קטן,
ובצד שמאל רובץ כלב או חתול ולצורך הדוגמא, גם וגם.
עכשיו, יום אחד, הכלב והחתול מחליטים לשגע את בעל המערכת, ובלילה מזיזים את עציץ הפיטנגו לצד שמאל.
במקביל ומבלי למשוך יותר מדי תשומת לב, הם מעבירים את המרבץ לצד ימין, ושומרים על ארשת תמימה.
ברור אם כך שבתנאים חדשים אלה, כבר אי אפשר להאזין יותר למיקס שהפך למבורדק.
מה הפתרון אם כך? (בהנחה שחיות הבית לא מוכנות להתפנות)

זיו

נב
מה המינוח הטכני בעולם עריכת הסאונד ל "רמזי מיקום"?
זיו,
יש הקשר מאוד מסויים למה שטענתי: כאשר מחליפים את ימין ושמאל, מתחולל שינוי בבמה שהוא מעבר לתמונת ראי של האימאג'. לא יותר.
כמה דרמטי? לא יודע, כנראה שלא ממש. מה שכן, אני די משוכנע שהוא שמיע, בעיקר משום שהוא פועל על משהו שהוא בעצמו מניפולציה מכוונת של מי שעשה את המיקס (וטעמיו המקצועיים/אומנותיים עמו) והתוכנה ששירתה אותו בעריכה.
עכשיו, לגבי הכלב, החתול והפיטנגו:
בדוגמה שנתת מן הסתם לא יקרה כלום (אלא אם תדרוך בחושך על הזנב של החתול כי ציפית שירבוץ בצד השני).
אבל אם החתול הוא נמר (no pun intended), הכלב הוא וואחד ניו-פאונדלנד והעציץ הוא לא משהו ברמת בונסאי אלא יותר 2 מטר כמו הפיטנגו שגדל בחצר ילדותי - לא תהיה איזו השפעה אקוסטית (ככל שינוי משמעותי בחלל האזנה)? ואם תהיה השפעה, היא לא יכולה להשפיע (בין היתר) על הבמה? כך או כך, לא טענתי שום טענה כמותית...

האמת, אני מתחבר לזה שסיכמת את החפירונת שלי ב-"?". בניגוד לFR, בכל הנוגע למימדים ומיקום הבמה, אין בטראק האודיו מידע בערכים מוחלטים המאפשרים נאמנות עקבית למקור (בוא לא נפתח עכשיו למה נאמנות למקור היא מושג פרובלמטי בכללי o_O). זה לא אומר כמובן שאי אפשר ליצר אחלה במה לאניני הטעם אלא רק שבסטנדרטים של הקלטת ושיחזור אודיו אין פתרון מוחלט לעניין (מה שרק מוסיף לשונות בין סטאפ לסטאפ).

מה שנכון, נכון.
אם כל מה שתארת בפוסט הפותח נכון, התשובה פשוטה מאוד:
ערוצי ימין ושמאל באחד המכשירים שלך מחווטים הפוך בתוך המכשיר.
מסכים מאוד. לגמרי נשמע כמו טעות חיווט. אגב, נתקלתי פעם בטעות סימון... אמנם לא במוצר היי אנד אבל גם לא דרעק.
רועי

עריכה:
השימוש במונח "רמזים" הוא מעולם הפסיכו-אקוסטיקה, לאו דווקא מתחום העריכה - sound localization ques
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
525
נקודות
93
הקיר הוירטואלי מתחלף, כי גם ההחזרים הם תמונת ראי
omi,
האם אתה יכול להסביר כיצד בדיוק מתחלפים ההחזרים? הם מקודדים בנפרד ובאים לידי ביטוי בכל ערוץ בנפרד. לצורך הדיון אפשר להתבונן בערוץ אחד בלבד - אם אנחנו מאמינים שהאפקט עושה משהו בכלל (כי הוא לא עושה המון - הפרשי העוצמה המיוצגים בשני הערוצים מייצרים יותר תלת מימד בד"כ, לפחות בציר האופקי) - לקחת את הערוץ הימני והשמעת אותו מהרמקול השמאלי - האם שינית במשהו את הסיגנל? האם ההחזר ה"מהיר" יותר (המייצג את הקיר ה"קרוב") התארך וההחזר מהקיר המרוחק התקצר? וודאי שלא. את זה אפשר לעשות רק לפני ש"ארזנו" את הערוץ...
בכל אופן, אני מניח לזה לעת עתה - אני חופר פה על ניואנס לחברה שלא מכירים אותי כל כך ואני לא בטוח שאני מסביר את זה היטב... אם אמצא רפרנס נחמד ונהיר אעלה אותו בהמשך.
רועי
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
עריכה:
השימוש במונח "רמזים" הוא מעולם הפסיכו-אקוסטיקה, לאו דווקא מתחום העריכה - sound localization ques

תודה על המענה רועי, אבל מבחינתי זה גם יכול להיות שילוב של מסטיף נפוליטני, טיגריס סיבירי דרוך זנב, ועץ סאקויה,
ובכל זאת...
אתחיל בסיום (a well intended pun): בכל מה שקשור ל"אקוסטו-פסיכוזה" אמנע מלהתייחס בהקשר המקורי של הפוסט,
כי אין אפשרות להתייחס לנושא, לפני שמוודאים שה "א-ב" של הסט-אפ מותקן כראוי.
דהיינו, אם יש משהו מקולקל טכנית, קודם כל נתקן את התקלה ואז נבחן אם נותר מה לבדוק.

ולעניין ההתחלה:
זוג אזניות בעיצוב סימטרי לחלוטין, ללא סימון ערוצי Left/Right מונחות בידיך.
קטע מוסיקלי בסגנון עדות הפופ שאתה שומע לראשונה, מתנגן דרכן.
אינך מכיר את המבצע או את סגנון העבודה של טכנאי המיקס.
איך תדע שהנחת את האזניות נכון על האזניים?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
525
נקודות
93
אין אפשרות להתייחס לנושא, לפני שמוודאים שה "א-ב" של הסט-אפ מותקן כראוי
נכון מאוד.
זוג אזניות בעיצוב סימטרי לחלוטין, ללא סימון ערוצי Left/Right מונחות בידיך.
קטע מוסיקלי בסגנון עדות הפופ שאתה שומע לראשונה, מתנגן דרכן.
אינך מכיר את המבצע או את סגנון העבודה של טכנאי המיקס.
איך תדע שהנחת את האזניות נכון על האזניים?
אני מניח שבחרת ב"עדות הפופ" כדי להבהיר שאין מוסכמה ברורה של מיקומי כלים?
כנראה שלא אדע...
רועי
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
84
נקודות
28
לגבי הפסנתר, כולנו נשמע את חלוקת תחומי התדר לפי הדרך בה טכנאי המיקס החליט.
נכון, גלן גולד השאיר את ההחלטה איך תשמע ההקלטה שניגן בידי טכנאי המיקס.
לגבי החלק הראשון, בסה״כ אני מבקש את שיתופכם לשמיעת חטיבת הכינורות בצד שמאל בחיבור הראשוני כאשר החיווט תקין ולא הסבר לקורה אצלי
 

נערך לאחרונה ב:

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
נכון, גלן גולד השאיר את ההחלטה איך תשמע ההקלטה שניגן בידי טכנאי המיקס.
לגבי החלק הראשון, בסה״כ אני מבקש את שיתופכם לשמיעת חטיבת הכינורות בצד שמאל בחיבור הראשוני כאשר החיווט תקין ולא הסבר לקורה אצלי

אם כך, הנוסח של ההודעה הראשונה מבלבל.
בהחלט ניתן היה לחשוב שאתה מחפש הסבר ופתרון לתקלה הטכנית שיש לך בסט-אפ, ולא שמדובר בחידון נוסח "אלגרו"...
יכול לשתף שלאורך השנים, חטיבת כינורות שנמצאית בהקלטה בערוץ השמאלי, תמיד נשמעה אצלי בצד שמאל.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
omi,
האם אתה יכול להסביר כיצד בדיוק מתחלפים ההחזרים? הם מקודדים בנפרד ובאים לידי ביטוי בכל ערוץ בנפרד. לצורך הדיון אפשר להתבונן בערוץ אחד בלבד - אם אנחנו מאמינים שהאפקט עושה משהו בכלל (כי הוא לא עושה המון - הפרשי העוצמה המיוצגים בשני הערוצים מייצרים יותר תלת מימד בד"כ, לפחות בציר האופקי) - לקחת את הערוץ הימני והשמעת אותו מהרמקול השמאלי - האם שינית במשהו את הסיגנל? האם ההחזר ה"מהיר" יותר (המייצג את הקיר ה"קרוב") התארך וההחזר מהקיר המרוחק התקצר? וודאי שלא. את זה אפשר לעשות רק לפני ש"ארזנו" את הערוץ...
בכל אופן, אני מניח לזה לעת עתה - אני חופר פה על ניואנס לחברה שלא מכירים אותי כל כך ואני לא בטוח שאני מסביר את זה היטב... אם אמצא רפרנס נחמד ונהיר אעלה אותו בהמשך.
רועי

הי רועי

אין לי אמת ביד, אני מנסה להבין, וסליחה על החפירה, זה הכל לשם שמיים :)

נראה לי שאני מפספס משהו.
הקלטנו ערוץ ימין, עם האפקט עליו אתה מדבר, של החזרים שמדמיינים קיר וירטואלי מצד ימין של המערכת (אני צודק בתיאור?)
כעת אני משמיע אותו בצד שמאל. רמקול שמאל מנגן אלומה מעגלית וסימטרית, שאין בה ימין ושמאל. ולכן הוא סימטרי (בשיקוף) לחלוטין למה שערוץ ימין היה אמור לנגן.

אני טועה בכך שאני מניח שהקיר המדומיין שהיה בצד ימין יעבור בשלמותו (המדומיינת) לצד שמאל? אין בעייה של החזר מהיר יותר, או מרחק גדול יותר, כי הקיר נמצא עדיין באותו מרחק, רק מצד שמאל. אוזן שמאל שומעת בדיוק מה שאוזן ימין שמעה קודם, ולהיפך, והתמונה אצלנו בראש התהפכה.
עומר
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
מקור נוסף אפשרי, ודי ודאי, להבדלים הנשמעים בהיפוך צדדים הוא חוסר סימטריה בין האוזניים שלנו.
אוזן אחת שומעת חזק יותר 15K HZ והאחרת יותר 8K HZ והנה הבדל.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
84
נקודות
28
אם כך, הנוסח של ההודעה הראשונה מבלבל.
בהחלט ניתן היה לחשוב שאתה מחפש הסבר ופתרון לתקלה הטכנית שיש לך בסט-אפ, ולא שמדובר בחידון נוסח "אלגרו"...
יכול לשתף שלאורך השנים, חטיבת כינורות שנמצאית בהקלטה בערוץ השמאלי, תמיד נשמעה אצלי בצד שמאל.
זו בעצם השאלה, האם בהקלטה חטיבת הכינורות בערוץ השמאלי?
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
84
נקודות
28
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
אני טועה בכך שאני מניח שהקיר המדומיין שהיה בצד ימין יעבור בשלמותו (המדומיינת) לצד שמאל? אין בעייה של החזר מהיר יותר, או מרחק גדול יותר, כי הקיר נמצא עדיין באותו מרחק, רק מצד שמאל. אוזן ימין שומעת בדיוק מה שאוזן שמאל שמעה קודם, ולהיפך, והתמונה אצלנו בראש התהפכה.
עומר

לא עומר, אתה לא טועה.
בשורה התחתונה, המיקס הסטראופוני שאנו מקבלים ומשמש עבורנו מקור, מורכב משני ערוצי מונו נפרדים.
בהחלפה, כל ערוץ "סוחב" עימו כל מידע שמעבר לטון המוסיקלי הבסיסי, בהתאם למה שטכנאי המיקס בחר לכלול בו.
בסט-אפ סימטרי עם אקוסטיקה בעלת היענות סימטרית (והענות תקינה בשתי האזניים),
אין שום סיבה שהחלפת הערוצים תבוא לידי ביטוי בשום דבר מעבר למיקום התפקידים בציר הרוחב של במת הצליל.
אם שומעים הבדל מעבר לכך, זה בהכרח מעיד על היענות א-סימטרית בסט-אפ, או באקוסטיקת חלל ההאזנה,
או בהיענות לא אחידה בשמיעה, או צירוף של חלק מהנ"ל, או כל האפשרויות ביחד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור