כינורות בצד שמאל

  • פותח הנושא ymym
  • פורסם בתאריך

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
יש הבדל שמיע באופן מובהק. לרעה.
היי תוכל להרחיב קצת?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
כלומר הוא שמע מונו
ברור שזה מקלקל
אבל מה יקלקל אם אחליף ימין ושמאל?
בהנחה שאני לא מכיר את הדיסק

הוא לא שמע מונו. הוא שמע את ערוץ ימין (של מצב סטריאו) משני הרמקולים. כלומר
מערוץ שמאל נותרה רק הזליגה בין הערוצים. זה לא מונו, זה חצי מוסיקה בערך.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
היי תוכל להרחיב קצת?

מאוד פשוט. נסה בבית ותראה. רק אל תשכח להפוך בחזרה…
כשאתה חוזר ממצב הפוך למצב הנכון תראה שהכל מתיישב נכון - אוויר בין הכלים,
עומק, אפילו קצת טונליות.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מאוד פשוט. נסה בבית ותראה. רק אל תשכח להפוך בחזרה…
כשאתה חוזר ממצב הפוך למצב הנכון תראה שהכל מתיישב נכון - אוויר בין הכלים,
עומק, אפילו קצת טונליות.
כן
בדקתי והבנתי
במיקס שעשו דאגו שיהיה מרחק בין הנגנים
כאשר זה הפוך הכל מתכווץ
תודה
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
מאוד פשוט. נסה בבית ותראה. רק אל תשכח להפוך בחזרה…
כשאתה חוזר ממצב הפוך למצב הנכון תראה שהכל מתיישב נכון - אוויר בין הכלים,
עומק, אפילו קצת טונליות.

כן
בדקתי והבנתי
במיקס שעשו דאגו שיהיה מרחק בין הנגנים
כאשר זה הפוך הכל מתכווץ
תודה

אנסה עוד מעט אבל מה ההסבר? אם אתה הופך ימין שמאל אז הכל הופך כיוון בתמונת ראי, למה שיהיה פחות אוויר בין הכלים?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אנסה עוד מעט אבל מה ההסבר? אם אתה הופך ימין שמאל אז הכל הופך כיוון בתמונת ראי, למה שיהיה פחות אוויר בין הכלים?
התוצאה ברורה ושמיעה - הבמה מתכווצת
הסבר לא מקצועי שלי בעליל:
אולי המיקס נבנה כך שיש כביכול מרווח בין הנגנים כדי להגדיל את הבמה כלומר לחלק השמאלי נוסף ״אפקט״ שמרחיק עוד יותר שמאלה ולימני ימינה.
ברגע שהפכת השמאלי עכשיו ימשך ימינה ולהפך ואז הנגנים נשמעים יותר במרכז אחד על השני
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
התוצאה ברורה ושמיעה - הבמה מתכווצת
הסבר לא מקצועי שלי בעליל:
אולי המיקס נבנה כך שיש כביכול מרווח בין הנגנים כדי להגדיל את הבמה כלומר לחלק השמאלי נוסף ״אפקט״ שמרחיק עוד יותר שמאלה ולימני ימינה.
ברגע שהפכת השמאלי עכשיו ימשך ימינה ולהפך ואז הנגנים נשמעים יותר במרכז אחד על השני


קשה לי לשמוע עכשיו בלילה כמו שצריך. אנסה מחר בבוקר.
לגבי ההסבר, שים לב שהרמקולים הם שני מקורות נקודתיים. אין כזה דבר "ימינה" פרט ליחס בין שני הרמקולים, אם הפכת צדדים, אז הכל מתהפך והימינה הזה הופך לשמאלה.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
786
מעורבות
305
נקודות
63
קשה לי לשמוע עכשיו בלילה כמו שצריך. אנסה מחר בבוקר.
לגבי ההסבר, שים לב שהרמקולים הם שני מקורות נקודתיים. אין כזה דבר "ימינה" פרט ליחס בין שני הרמקולים, אם הפכת צדדים, אז הכל מתהפך והימינה הזה הופך לשמאלה.
גם אני לא סגור בדיוק איך זה משפיע. כבר יצא לי לשים אוזניות הפוך ונפלתי על מחברים עם הלחמות שגויות שגרמו להיפוך צדדים. בהתחשב בכך שרמקול הוא מאוד כמו פנס עם אלומה, בהנחה ושמאל כחול וימין אדום, גם אם נהפוך את הצדדים, האזור החופף תמיד יהיה סגול ובאותו גודל יחסי. לפחות בלוגיקה הזאת, אודיו אמור להתנהג באופן דומה...
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
קשה לי לשמוע עכשיו בלילה כמו שצריך. אנסה מחר בבוקר.
לגבי ההסבר, שים לב שהרמקולים הם שני מקורות נקודתיים. אין כזה דבר "ימינה" פרט ליחס בין שני הרמקולים, אם הפכת צדדים, אז הכל מתהפך והימינה הזה הופך לשמאלה.
זה לא בדיוק נכון
בהקלטה טובה עם ציוד טוב אם תעצום עיניים לא תוכל לדעת בדיוק איפה הרמקולים
יש כאן איזה אפקט/מיקס/לא יודע מה שיוצר את המרחב
לא מבין גדול בזה אבל זה נשמע שונה ופחות טוב (אולי פסיכולוגית)
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
זה לא בדיוק נכון
בהקלטה טובה עם ציוד טוב אם תעצום עיניים לא תוכל לדעת בדיוק איפה הרמקולים
יש כאן איזה אפקט/מיקס/לא יודע מה שיוצר את המרחב
לא מבין גדול בזה אבל זה נשמע שונה ופחות טוב (אולי פסיכולוגית)

זה לא סותר. עדיין המקור של המוזיקה בחלל הוא שני רמקולים נקודתיים (לפחות מבחינה אידאלית) שיוצרים אשליה כזו. מה שלא עשית במיקס, בסופו של דבר יש לך שני רמקולים נקודתיים שמנגנים אותו דבר לכל הכיוונים.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אולי זה כמו לשבת על במה מאחורי הנגנים. מה שתשמע זה בעצם יותר החזרים מחלל השמיעה ופחות גלי קול שמגיעים ישירות למקרופון. מין בלגן כזה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
זה לא סותר. עדיין המקור של המוזיקה בחלל הוא שני רמקולים נקודתיים (לפחות מבחינה אידאלית) שיוצרים אשליה כזו. מה שלא עשית במיקס, בסופו של דבר יש לך שני רמקולים נקודתיים שמנגנים אותו דבר לכל הכיוונים.
אולי כשיוצרים את האשליה יש חשיבות לימין שמאל
לא יודע באמת
תבדוק לבד תגיד לי אם אתה שומע הבדל
אמרתי לך , לא פוסל שזה פסיכולוגית
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
כל עוד התנאים בחלל ההאזנה מאפשרים הענות סימטרית ב Sweet-spot,
והסט אפ מחווט בצורה הנכונה לכל אורך שרשרת הסיגנל,
כשהצדדים בהקלטה סטראופונית מתחלפים, אין שום סיבה להשפעה על שום נתון מעבר למיקום הכלים בציר הרוחב.

מכיוון שבמבנה תזמורת סימפונית מקובל, שתי קבוצות הכינור ממוקמות בצד שמאל, קל להבחין כשהערוצים מתחלפים.
אבל, אם לדוגמא נשמע קטע מוסיקלי בפעם הראשונה (שאינו יצירה קלאסית, נניח שיר פופ),
בזמן שהסט אפ מחווט בצורה הפוכה, (וההענות סימטרית...) לא תהיה שום סיבה לחשוד שמשהו בסט אפ שונה.

הדרך הקלה לבדוק את העניין היא באזניות (עם חיווט פנימי נכון...).

במצב של הענות א-סימטרית ב Sweet-spot, חיווט לא נכון ישפיע בהחלט על התחושה בה מתקבל הצליל,
אבל זה לא ממש מעניין כי במצב כזה, הסט-אפ לא מתפקד נכון מלכתחילה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
העניין הוא שמעל הטוב תמיד יש יותר טוב. בתחום הזה גם אם הכל נדמה לנו טוב זה עדיין
לא אומר שאנחנו לא חיים בטעות.
גם אם בחלל מסוים אין הבדל, אני בכל זאת רוצה לשמוע את כלי התזמורת במקומות
הנכונים. קונטרבסים מצד ימין פנימה וכינורות מצד שמאל פנימה. ככה המלחין שמע
את היצירה בראש, ככה המנצח רצה שהקהל ישמע וככה גם אני רוצה לשמוע.
גם זה חלק מנאמנות למקור.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
העניין הוא שמעל הטוב תמיד יש יותר טוב. בתחום הזה גם אם הכל נדמה לנו טוב זה עדיין
לא אומר שאנחנו לא חיים בטעות.
גם אם בחלל מסוים אין הבדל, אני בכל זאת רוצה לשמוע את כלי התזמורת במקומות
הנכונים. קונטרבסים מצד ימין פנימה וכינורות מצד שמאל פנימה. ככה המלחין שמע
את היצירה בראש, ככה המנצח רצה שהקהל ישמע וככה גם אני רוצה לשמוע.
גם זה חלק מנאמנות למקור.
זה כבר פסיכולוגי נטו
העניין הוא שבכמה בדיקות שעשיתי זה היה תלוי בהקלטה
בחלק זה היה ברור מאד ובחלק לא
זה כנראה שילוב של פסיכולוגיה והמיקס שעשו
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
זה תלוי אם הנגנים הוקלטו בנפרד וחוברו יחד במיקס או הקלטה של קבוצת נגנים
מנגנת ביחד. אני מהמר שכל הקלטה של הופעה חיה שתנגן הפוך תישמע פחות טוב.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
זה כבר פסיכולוגי נטו
העניין הוא שבכמה בדיקות שעשיתי זה היה תלוי בהקלטה
בחלק זה היה ברור מאד ובחלק לא
זה כנראה שילוב של פסיכולוגיה והמיקס שעשו

זה תלוי אם הנגנים הוקלטו בנפרד וחוברו יחד במיקס או הקלטה של קבוצת נגנים
מנגנת ביחד. אני מהמר שכל הקלטה של הופעה חיה שתנגן הפוך תישמע פחות טוב.

עשיתי ניסוי. עם קצת מוזיקה נורמלית לשם שינוי. הפתיחה של הקונצ'רטו לפסנתר מס' 20 בביצוע Helene Grimaud , ובשביל המאסטרו, גם לאונרד כהן באלבום ההופעות שלו (גאון גאון מי שעשה את המיקס).
גיליתי שההבדל אצלי באקוסטיקה בין ימין ושמאל גדול משחשבתי. די צפוי אבל הדחקתי.
לגבי איכות ואוויר בין הכלים - גורנישט ברוטב גורנישט. אבל אם להודות כאן אנחנו קצת באזור של ציפיות לעומת חוויות, אפקט פלאסבו, ומה קורה בפסיכה הלא שפוי שלי (ושל כולנו). כל אחד שומע מה שהמוח שלו אומר לו.

ההיפוך במוזיקה הקלאסית היה כאמור מוזר, אבל גם האיר דברים, במובן של לשים לב אל הדברים המוכרים מחדש.

מאסטרו, לא הבנתי למה מיצוב המיקרופונים השונה בהופעה חיה רלוונטי... שני מקורות נקודתיים, שמנגנים לכל הכיוונים (אהבתי את האנלוגיה של אלומות אור מפנס). הפכת אותם, קיבלת תמונת ראי מדויקת. אין חוסר רציפות או דברים לא במקום.

עומר.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
עשיתי ניסוי. עם קצת מוזיקה נורמלית לשם שינוי. הפתיחה של הקונצ'רטו לפסנתר מס' 20 בביצוע Helene Grimaud , ובשביל המאסטרו, גם לאונרד כהן באלבום ההופעות שלו (גאון גאון מי שעשה את המיקס).
גיליתי שההבדל אצלי באקוסטיקה בין ימין ושמאל גדול משחשבתי. די צפוי אבל הדחקתי.
לגבי איכות ואוויר בין הכלים - גורנישט ברוטב גורנישט. אבל אם להודות כאן אנחנו קצת באזור של ציפיות לעומת חוויות, אפקט פלאסבו, ומה קורה בפסיכה הלא שפוי שלי (ושל כולנו). כל אחד שומע מה שהמוח שלו אומר לו.

ההיפוך במוזיקה הקלאסית היה כאמור מוזר, אבל גם האיר דברים, במובן של לשים לב אל הדברים המוכרים מחדש.

מאסטרו, לא הבנתי למה מיצוב המיקרופונים השונה בהופעה חיה רלוונטי... שני מקורות נקודתיים, שמנגנים לכל הכיוונים (אהבתי את האנלוגיה של אלומות אור מפנס). הפכת אותם, קיבלת תמונת ראי מדויקת. אין חוסר רציפות או דברים לא במקום.

עומר.
עלית על משהו
אצלי בצד ימין יש חלון עם וילון ובצד שמאל פתוח לגמרי
הבאסים למשל לא נשמעים אותו הדבר בשני צדדים
בגאז וקלאסי שהכלים מופרדים זה מורגש
ברוק שהכל מתנגן יחד פחות
 

omi

חבר משקיען
הודעות
872
מעורבות
415
נקודות
63
בגאז וקלאסי שהכלים מופרדים זה מורגש
ברוק שהכל מתנגן יחד פחות
ממש ככה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור