הסט אפ שלי ושאלת המקור או התרנגולת, מה יותר חשוב?


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
הייתה פעם תוכנית אמריקאית מצחיקה מאוד שהייתה בנויה מקטעים קצרים של שתי דקות גג.

באחד הקטעים, רדיו צורח בקולי קולות ובעל ואשתו רבים ואי אפשר לשמוע דבר בגלל הרעש של הרדיו. לפתע קולו של הבעל מתגבר בצרחות מעל לרעש שבוקע מהרדיו: לא, אני לא מספר לכולם שאת דבילית, אבל תנמיכי לעזאזל את הרדיו!!! האישה ניגשת לרדיו ומורידה אותו מהמדף עליו הוא מוצב למדף נמוך יותר....

זה רצפת רעש...

אריה
זו אשה!!!
הסיבה להורדת הרדיו למדף תחתון נעוצה ברצון להנמכת מרכז הכובד של המערכת, דבר המשפר משמעותית בעיקר את תחום התדרים התחתון ואף תורם רבות לדינמיקה.
בקיצור, הנימוקים אודיופילים למהדרין. הבעל דביל.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
עכשיו אני מאזין לביצוע שלא הכרתי, של ג'ושוע בל מ2002 לקונצ'רטו לכינור של בטהובן (מומלץ בחום וגם הקלטה מעולה), וחולפת לי בראש המחשבה המאוד טריוויאלית שמה שהכי חשוב זו ההקלטה ואם לא "שמו לך אויר בין הכלים" ברמת ההקלטה, אז אפילו כבל של מיליון דולר לא יצליח להוציא לך את זה.
(יוסי נשמה, אני מודה שלא חידשתי כלום. גמר חתימה טובה).
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
וגם רמקולים של 5 מיליון לא....

אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עכשיו אני מאזין לביצוע שלא הכרתי, של ג'ושוע בל מ2002 לקונצ'רטו לכינור של בטהובן (מומלץ בחום וגם הקלטה מעולה), וחולפת לי בראש המחשבה המאוד טריוויאלית שמה שהכי חשוב זו ההקלטה ואם לא "שמו לך אויר בין הכלים" ברמת ההקלטה, אז אפילו כבל של מיליון דולר לא יצליח להוציא לך את זה.
(יוסי נשמה, אני מודה שלא חידשתי כלום. גמר חתימה טובה).


וגם רמקולים של 5 מיליון לא....

אריה

שניכם טועים בבסיס.

מערכת טובה ואיכותית אינה משמיעה דבר שאינו קיים. היא אינה מייצרת אוויר בין הכלים כשהוא אינו קיים באמת בהקלטה.
אך מערכת טובה כזו, תדגיש לך, לטוב ולרע, כל דבר בהקלטה.

לכבלים מנסיוני יש השפעה על התוצאה הסופית וכך גם לשאר הרכיבים.

ולגבי חשיבות הרמקול במערכת.
יש לזכור. ללא המגבר, הרמקול הוא חתיכת עץ חסרת משמעות.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני הבנתי שהכוונה היא שאם חסר משהו בהקלטה, הוא לא יופיע במערכת.

אריה
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אני הבנתי שהכוונה היא שאם חסר משהו בהקלטה, הוא לא יופיע במערכת.

אריה
אתה הבנת נכון.
ולחשוב שכל הסיגנל האלקטרוני הארוך הזה שנגמר במערכת המפוארת, מתחיל בכבל מיקרופון זול שבזולים.
מעורר צמרמורת.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,680
מעורבות
1,415
נקודות
113
אתה הבנת נכון.
ולחשוב שכל הסיגנל האלקטרוני הארוך הזה שנגמר במערכת המפוארת, מתחיל בכבל מיקרופון זול שבזולים.
מעורר צמרמורת.

לא תמיד, גם אולפנים משקיעים בכבלים (אם כי הם לא מחליפים אותם כמו אודיופילים כל כמה חודשים)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
לא תמיד, גם אולפנים משקיעים בכבלים (אם כי הם לא מחליפים אותם כמו אודיופילים כל כמה חודשים)
באולפן עוד ניחא וגם הם לא משקיעים למיטב ידיעתי בסכומים אדירים כמו בשוק ההיי אנד, אבל בקונצרט שכבל המקרופון יכול לרוץ המון מטרים על הבמה ועד הקונטרול, נראה לך שזה כבל של 1000 דולר למטר?
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,474
נקודות
113
באולפני הקלטה/טלוויזיה וכו.
קיים
ציוד PRO דיי בסיסי ו"זול"...סביב ה 300$-1000$ ליחידה.
הכבלים שעובדים איתם xlrים דיי בסיסיים.
ועושים בהחלט את העבודה.
אין כלום "אודיופילי" שם.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,474
נקודות
113
באולפן עוד ניחא וגם הם לא משקיעים למיטב ידיעתי בסכומים אדירים כמו בשוק ההיי אנד, אבל בקונצרט שכבל המקרופון יכול לרוץ המון מטרים על הבמה ועד הקונטרול, נראה לך שזה כבל של 1000 דולר למטר?

אתה בהחלט שם!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,474
נקודות
113
שניכם טועים בבסיס.

מערכת טובה ואיכותית אינה משמיעה דבר שאינו קיים. היא אינה מייצרת אוויר בין הכלים כשהוא אינו קיים באמת בהקלטה.
אך מערכת טובה כזו, תדגיש לך, לטוב ולרע, כל דבר בהקלטה.

לכבלים מנסיוני יש השפעה על התוצאה הסופית וכך גם לשאר הרכיבים.

ולגבי חשיבות הרמקול במערכת.
יש לזכור. ללא המגבר, הרמקול הוא חתיכת עץ חסרת משמעות.

נמר לגבי הפסקה האחרונה שלך:

זאת ניתן לומר על כל רכיב שמקשר רכיב אחר ב"שרשרת המזון" של התוצאה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא ממש.

הרכיב היחיד שמדבר עם הרמקול הוא המגבר. למקור אין שום קשר לרמקול, הוא קשור לקדמגבר שקשור למגבר. כלומר: כולם מדברים עם כולם. הרמקול הוא היחיד שמדבר רק עם המגבר. ולכן, מגבר ורמקול הם יחידה אחת.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,474
נקודות
113
אם נתייחס בכל זאת ל "מה בתור אחרי ולפני באחוזים"...
הרמקול יהיה לפני המגבר.

מה יעזור לי מגבר סופר איכותי עם רמקולים של שקם אלקטריק.

לגבי המצב הפוך
ההתרשמות שלי מניסיון דווקה הפתיעה אותי מאוד בעבר.
זה לא אומר שזה אידיאל
רחוק משם. אך יופי של opening start כאשר בוחנים רמקול "מהקל לכבד".
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אתה הבנת נכון.
ולחשוב שכל הסיגנל האלקטרוני הארוך הזה שנגמר במערכת המפוארת, מתחיל בכבל מיקרופון זול שבזולים.
מעורר צמרמורת.
למה זול?
יש אולפנים שמשתמשים בציוד יקר ואיכותי.

הבן שלי מנגן עם להקה וראיתי שיש ציוד מדליק וזול להקלטות בבית. 1,000 ש"ח להקלטת שני כלים כולל תוכנת עיבוד למחשב. אני מת "להתעסק" עם זה אבל הוא לא רוצה להקליט בבית, אז אני לא מוצא תירוץ לרכוש את הציוד...

היום לא מעט אמנים מקליטים בביתם עם ציוד אולפן ביתי.

אריה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
אתה הבנת נכון.
ולחשוב שכל הסיגנל האלקטרוני הארוך הזה שנגמר במערכת המפוארת, מתחיל בכבל מיקרופון זול שבזולים.
מעורר צמרמורת.
ומה זה רלוונטי לתחביבנו ?
ואם היו שם מיקרופונים יקרים אז זה הוכחה או אסמכתא למשהו ?
מה דומה שוק המיקרופונים לשימוש מקצועי לשוק ציוד אודיו לשוק הביתי ?
התחביב שלנו עוסק בחווית אודיו למשתמש הביתי.
איכות ההקלטה נתונה ואין לנו שום אפשרות להשפיע עליה.
יכולת ההשפעה (או ההחלטה ) מתייחסת לציוד שאנחנו בוחרים.
אם השאלה היא " האם יש טעם להשקיע בציוד היי אנד כאשר הציוד המשמש להקלטה הינו ציוד פשוט " אז התשובה שלי היא - תשמע בעצמך ותחליט....
ארז
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא ממש.

הרכיב היחיד שמדבר עם הרמקול הוא המגבר. למקור אין שום קשר לרמקול, הוא קשור לקדמגבר שקשור למגבר. כלומר: כולם מדברים עם כולם. הרמקול הוא היחיד שמדבר רק עם המגבר. ולכן, מגבר ורמקול הם יחידה אחת.

במקרה של NAIM, גם הכבל לרמקולים הוא חלק מהמגבר.

אריה
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
עכשיו אני מאזין לביצוע שלא הכרתי, של ג'ושוע בל מ2002 לקונצ'רטו לכינור של בטהובן (מומלץ בחום וגם הקלטה מעולה), וחולפת לי בראש המחשבה המאוד טריוויאלית שמה שהכי חשוב זו ההקלטה ואם לא "שמו לך אויר בין הכלים" ברמת ההקלטה, אז אפילו כבל של מיליון דולר לא יצליח להוציא לך את זה.
(יוסי נשמה, אני מודה שלא חידשתי כלום. גמר חתימה טובה).


אני מקווה שאף אחד לא יתגרה,
וישמנך את המערכת שלו,
ולא יסתכל לאחור,
אם אתה מרוצה אשרך וטוב לך,
"אופיו של אדם גורלו" :)
דויד גמר חתימה טובה לך.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
השיח כאן אודות כבילה באולפנים לא ממש קרוב למציאות.

כבל באורך מטר ובעלות 2000 דולר אין ולא יהיה בשום אולפן - כי אין מה לעשות,באולפן,עם מטר כבל.

הכבילה באולפן ו/או ב PA היא ארוכה מאוד,וסטנדרט האיכות הוא גבוהה מאוד אבל,בגלל שיצרנים רוצים ...למכור:התימחור,שם,למטר כבל הוא הרבה יותר שמרני,לשון המעטה,מכבלי הי אנד שמטר אורכם.

גמר חתימה טובה.

מנחם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור