Chen_J
אוהב את התחום
- הודעות
- 84
- מעורבות
- 31
- נקודות
- 18
טוב, אז ביקרתי בעולמה של חברת מקינטוש, בה ניתן היה להתרשם ממגוון מערכות ומוצרים ואפילו לשאול המון שאלות, למרות שלא מוכרים שם שום דבר. בהמשך הסיור בניו יורק, ביקרתי בחנויות ייעודיות של B&O ושל Devialet, בהן מדגימים מגוון של מוצרים, ע"י השמעת מגוון סגנונות מוזיקה. בהתאם לכמות האנשים בחנות באותו רגע, אפשרי גם לבחור מוזיקה. בחנויות, ישנה אווירה שונה ממקינטוש, ולעיתים דחיפה משמעותית לקניה – בעיקר ב-Devialet. שם, במבצע, ניתן היה לקבל תיק נסיעה במתנה לכל רמקול שנקנה. כששאלתי, למה צריך תיק לרמקול, הוסבר לי כי תושבי ניו יורק נוהגים להצפין בחופשות הקיץ לבתי הקיץ שלהם Hamptons וכך ניתן לקחת גם את מערכת הקול איתם. פחות רלוונטי לסגנון החיים שלי . 2 חנויות הקונספט המרשימות של המותגים האלו מאוד מזמינות, אנשים נחמדים מאוד ומסבירי פנים ומוצרים. מוזיקה נעימה לאוזן ומגוון מוצרים מרשים. ישנן גם הופעות חיות בשילוב מערכות הצליל של החברה להם ניתן להגיע בתיאום.
בניו יורק ובמינכן ישנן חנויות של Harman, שנרכשה ע"י Samsung, בהם ניתן להתרשם ממוצרי התאגיד. בקומה התחתונה של החנות, חדרים יעודים למערכות קולנוע וסטריאו. Mark Levinson ו- JBL בשילובים יפיפיים. את סדרות הפרימיום והקולנוע של החברה לא ניתן לראות באתר הרגיל. הן מאוגדות תחת המותג JBL Synthesis. ישנו חדר קולנוע מרשים בו מודגמים המגברים ומעבדי הקול, לצד רמקולים, כמובן, של החברה, כחבילה שלימה. לצערי לא היה זמן לבצע שמיעה מסודרת הן ל-L-100 והן ל- 4429, אותם מאוד רציתי לשמוע באופן מעמיק, אז כנראה חוויה שתישמר לפעם הבאה. גם בחנות זו הסבלנות והידע של המוכרים היה מרשים ואין גבול להשקעה שהם מוכנים לעשות על מנת להסביר, ללמד ולהבין מה הצרכים על מנת לנסות ולהתאים ציוד מתאים. אם הם רואים שאתה נעול על מוצר מסוים יעשו הכל על מנת להרשים ולהדגים אותו בצורה הטובה ביותר.
טוב, זה נחמד להסתובב ולשמוע ציוד מרשים בחנויות בחו"ל אבל הרגשתי, משום מה, לא בנח. הרי לא ארכוש שם רמקול ואסחב אותו לארץ (אולי כן? נדון בזה בהמשך). פרט למקינטוש, שם ברור שלא תצא עם מוצר ביד, בכלל החנויות מאוד היו שמחים שתצא עם מארז ביד (או משלוח למלון). מאוד נחמדים, שומרים על קשר באימייל ואפילו טלפוני אם צריך. העיקר לתרום למותג.
אחזור למסע שלי. הרי אני חי בארץ וצריך להתמודד עם מגוון, מחירים והתייחסות מקומית, על שלל גווניה. במסע שלי שכולל, נכון להיום, 6 חנויות שונות, נתקלתי בקושי למימוש חוויית קניה אפילו קרובה במעט לביקור בחנות, בה יודעים שאני תייר והסיכוי למכירה אינו גבוה אם בכלל. מכיוון שאיני חי את הברנז'ה ואני לא מצליח לייצר גישה למידע, של מתי יתקיים יום השמעה לסדרת רמקולים או מגברים באחד ממוקדי המכירה (באתרים, משום מה, אני תמיד פוגש באיחור ב-"סיקור המפגש השלישי בטופ אודיו" עליו מאוד הייתי שמח לשמוע לפני) ותערוכות מתקיימות רק אחת למספר שנים, אני מוצא את עצמי בסיטואציה מתסכלת.
אז ככה. מנקודת מבטי, כמובן, וללא כוונה לפגוע, אלא במטרה לנסות ולהסביר מה אני מחפש, כאשר אני בתהליך רכישה של מוצר מותרות, כמערכת סטריאו ברמה גבוה. ביקרתי במספר חנויות בשנה האחרונה. בד"כ קבעתי פגישה מראש ולא סתם הופעתי. בחלק מהמקרים לקחתי יום חופש בכיף על מנת להגיע למרכז, למצוא חניה ולהגיע לחנות. את "החנויות" ניתן לקטלג בצורה הבאה, כמובן שלא הייתי בכול המגוון הקיים בארץ, אבל, יש את:
חנויות High Street מאופיינות במקום מצומצם ועומס רב של רמקולים ואלקטרוניקה בחדרי ההאזנה. לראשונה, כאשר ציינתי, בחנות כזו, שאני שומע יותר מידי בס, נאמר לי כי מכיוון שיש המון רמקולים בחדר, הוופרים משמשים כמגבירי בס פאסיביים ומכאן העיוות. אז איך אני אמור להאזין לרמקול שאני שומע באופן טוב אם הוא מוקף בפאסיביים המרגיזים האלו? ככה הם החיים ב- High Street.
חנות המרתף תמצא באמת בקומה 2- תחת מבנה משרדים או מגורים או בחדר הממוקם במבנה לא קשור במושב, קיבוץ או מרכז מסחרי. שם, מגוון רב של מוצרי יד שניה, ממלא את חלל ויש, מצד שני, מגוון מאוד מצומצם של מוצרים חדשים אשר "Were hand picked" ע"י בעלי החנות והם "בדיוק מה שאתה צריך" ללא התחשבות בתקציב או שילוב אחר מבוקש. יש גם חנויות חצי ווירטואליות הממוקמות בקומת המשרדים של החברה העוסקת גם בדברים אחרים ועל הדרך ניתן להתרשם ממוצרים אותם מייבאים.
חנויות הבית מדהימות אותי במיוחד. אדם מכניס אותי לביתו ומשתף בחיי המשפחה תוך שיחה על המוצרים ומדוע הוא מאמין בהם. כאן יהיה מגוון מצומצם של יד שניה ושל מוצרים בהתאם לגודל החדרים המיועדים לחנות בבית.
אגב, תופעת הפאסיביים אינה עובדת בכל מקום .
כקונה פוטנציאלי וכאחד שקבע פגישה מסודרת ואף לקח יום חופש על מנת להתענג, כן להתענג, מהחוויה המיוחדת ולא רבת החזרות הזו, אני מצפה לחיוך, קבלת פנים נעימה וחוויה מקצועית ומלמדת, בה ינסה המוכר להבין מה אני מחפש ויתאים לי "חליפה" מתאימה. בחלק מהחנויות אכן נעשה מאמץ מיוחד להחליף רמקולים, לנסות להדגים את יכולות המכשירים ולהרשים בצליל מיוחד ובמגוון קטעי מוזיקה. בחלקן נאמר לי "זה לא בשבילך", ציוד שרציתי לשמוע סומן כלא רלוונטי למרות שהיה במחיר דומה למה שהייתי מוכן להשקיע. בעל חנות אחד אף אמר לי שלפי מה שהוא שומע ממני והחנויות שהייתי בהן עד כה, הוא לא חושב שכדאי לו להשמיע לי משהו. ממש הרגיש בזבוז של זמן להשמיע לי ציוד, שהגעתי במיוחד לשמוע, ולא היה מוכן להחליף רמקולים או לשנות משהו ב-Set-up. מזכיר לכם שלקחתי יום חופש או נסעתי לפחות שעה על מנת להגיע למקומות מסוימים. מאוד חשובה לבעלי החנויות הרשת החברתית. "מה? אתה לא עוקב אחרינו בפייסבוק? אתה חייב לעקוב" אחד מהם אפילו לקח לי את הטלפון על מנת ללחוץ בעצמו על עקוב אחרי ו-Like לאתר שלו. הזוי! מצחיק! גורם בעיקר לעשות unfollow מיד כשיוצאים מהחנות.
זוכרים את -"סיקור המפגש השלישי בטופ אודיו", אז אחד מבעלי החנויות (בסוף אמצא שם טוב יותר אבל בינתיים נתגלגל), הגיע עם תובנה מעניינת – "לא אוהב להציג בתערוכות. הרי לשם מגיעים תמיד אותם אנשים, להם, או שכבר מכרתי או שלא אמכור לעולם. אנשים חדשים כמוך קשה יותר למצוא". איש מבעלי החנויות אותם פגשתי וקבעתי איתם מפגשים מראש והיו להם פרטי ההתקשרות איתי לא חזר אלי מאז. לא פנה לשאול אם ארצה להגיע ולשמוע משהו חדש או לראות אם יש עדיין סיכוי לשנות את דעתי. כנראה שאתם, חברי הפורום, רוכשים כמויות כאלו אדירות שרוכשים חדשים אינם מעניינים את היבואנים המקומיים. נראה גם כי מערכת בסיסית, לתחזוק לקוחות קיימים ופוטנציאליים, אינה קיימת בארץ השפע בה אנו חיים. אין צורך ב-CRM או בתהליכי After Sale כאשר היבואן, קורס מכמות המכירות.
חווית מסע ה-sound שלי כרגע נמצאת בצומת דרכים. מצד אחד, אני מאוד רוצה לשדרג את המערכת וליהנות מצליל טוב בבית. מצד שני, אני מעוניין בחוויה הוליסטית, מקצה לקצה, הן בחיפוש, הן בבחירה ובקשר עם היבואן או בעל החנות המקומי והן אח"כ בבית כשאני כבר "נשוי" למערכת. האם להתפשר ולהגיע שוב לאחת מהחנויות ולנסות בעצמי להחליט מה טוב לי עם כמה שפחות תקשורת או יצירת קשר עם המוכר? האם להביא מערכת מחו"ל ובכך להסתכן בבעיות שירות ללא מענה, או שיצריכו הובלה לחו"ל וחזרה בכל פעם שתתעורר בעיה? זה לא מרגיז כמו שזה מאכזב. אולי אני מגזים בדרישות שלי? אולי אני חי ב-לה לה לנד? אולי אני צריך חיבור מהיר למציאות והבנה שזהו שוק של מוכרים ולא קונים? לא מוכן להשלים עם המצב הזה. לכן משתף ומספר. אולי ירד למשהו האסימון ואולי אנחנו, כצרכנים, נשנה את המצב בתחום.
אין לנו מה למכור בארץ פרט לשירות. המוצרים אינם מיוצרים על ידי מפעלים מקומיים. בעלי החנויות חייבים לעשות כל שביכולתם על מנת למכור (אלא אם הגיעו ל-רוויה. מונח שאני לא מאמין בו בעולם העסקי). כנראה שיש צורך בקשר מיוחד עם בעל חנות, או לייצר כזה, ע"י רכישה בעשרות או מאות אלפי שקלים ממנו, על מנת ליהנות מיחס ומקצוענות ואולי מהצבה בבית לשמיעה ובחינה אם המוצרים מתאימים לחדר וכד'. דברים כאלו שמעתי כאן בפורומים שקורים, אך לאור חוויה שלי לא נראים סבירים שיקרו לי (ואני דווקא בחור נחמד). אציין כי מכל החנויות כן היה יבואן אחד שרצה להגיע אלי הביתה על מנת להדגים את מוצריו, אגב ללא בקשתי, הוא ציין כי כך הכי נכון לפעול. אז כמו Davidsandelman@ אני יוצא ומחפש מקומות בחו״ל בהם לפחות החוויה תהיה כיפית, אשמע מגוון רחב יותר של מוצרים ואולי בסוף אקנה בארץ.
כמה מוצרי יוקרה אנחנו קונים בחיים? מערכת סטריאו היא מוצר יוקרה ומותרות לכל דבר. ממש כמו תיק של לואי וויטון או שעון יוקרה. מציע לכולכם, גם אם אין ברצונכם לרכוש מוצר כזה, להיכנס לחנות מתמחה בתחומים האלו ולהרגיש את חווית המכירה. אופס, אתם יודעים מה? כנסו לטרקלין חשמל או אבי סופר ותקבלו חוויה טובה בהרבה אפילו ברכישת טוסטר.
אני מעריך מאוד את מי שעושה מאמצים על מנת להביא לארץ מותגים ולשמש כתחנת אם ואחריות עבורם מול היצרן. זו החלטה יזמית כבדת משקל ודורשת אומץ רב ואהבה נדירה למקצוע. מביע כאן את חוויתי האישית בלבד.
מבואס ועם מחשבות לגבי העתיד. מחשב מסלול מחדש.
בניו יורק ובמינכן ישנן חנויות של Harman, שנרכשה ע"י Samsung, בהם ניתן להתרשם ממוצרי התאגיד. בקומה התחתונה של החנות, חדרים יעודים למערכות קולנוע וסטריאו. Mark Levinson ו- JBL בשילובים יפיפיים. את סדרות הפרימיום והקולנוע של החברה לא ניתן לראות באתר הרגיל. הן מאוגדות תחת המותג JBL Synthesis. ישנו חדר קולנוע מרשים בו מודגמים המגברים ומעבדי הקול, לצד רמקולים, כמובן, של החברה, כחבילה שלימה. לצערי לא היה זמן לבצע שמיעה מסודרת הן ל-L-100 והן ל- 4429, אותם מאוד רציתי לשמוע באופן מעמיק, אז כנראה חוויה שתישמר לפעם הבאה. גם בחנות זו הסבלנות והידע של המוכרים היה מרשים ואין גבול להשקעה שהם מוכנים לעשות על מנת להסביר, ללמד ולהבין מה הצרכים על מנת לנסות ולהתאים ציוד מתאים. אם הם רואים שאתה נעול על מוצר מסוים יעשו הכל על מנת להרשים ולהדגים אותו בצורה הטובה ביותר.
טוב, זה נחמד להסתובב ולשמוע ציוד מרשים בחנויות בחו"ל אבל הרגשתי, משום מה, לא בנח. הרי לא ארכוש שם רמקול ואסחב אותו לארץ (אולי כן? נדון בזה בהמשך). פרט למקינטוש, שם ברור שלא תצא עם מוצר ביד, בכלל החנויות מאוד היו שמחים שתצא עם מארז ביד (או משלוח למלון). מאוד נחמדים, שומרים על קשר באימייל ואפילו טלפוני אם צריך. העיקר לתרום למותג.
אחזור למסע שלי. הרי אני חי בארץ וצריך להתמודד עם מגוון, מחירים והתייחסות מקומית, על שלל גווניה. במסע שלי שכולל, נכון להיום, 6 חנויות שונות, נתקלתי בקושי למימוש חוויית קניה אפילו קרובה במעט לביקור בחנות, בה יודעים שאני תייר והסיכוי למכירה אינו גבוה אם בכלל. מכיוון שאיני חי את הברנז'ה ואני לא מצליח לייצר גישה למידע, של מתי יתקיים יום השמעה לסדרת רמקולים או מגברים באחד ממוקדי המכירה (באתרים, משום מה, אני תמיד פוגש באיחור ב-"סיקור המפגש השלישי בטופ אודיו" עליו מאוד הייתי שמח לשמוע לפני) ותערוכות מתקיימות רק אחת למספר שנים, אני מוצא את עצמי בסיטואציה מתסכלת.
אז ככה. מנקודת מבטי, כמובן, וללא כוונה לפגוע, אלא במטרה לנסות ולהסביר מה אני מחפש, כאשר אני בתהליך רכישה של מוצר מותרות, כמערכת סטריאו ברמה גבוה. ביקרתי במספר חנויות בשנה האחרונה. בד"כ קבעתי פגישה מראש ולא סתם הופעתי. בחלק מהמקרים לקחתי יום חופש בכיף על מנת להגיע למרכז, למצוא חניה ולהגיע לחנות. את "החנויות" ניתן לקטלג בצורה הבאה, כמובן שלא הייתי בכול המגוון הקיים בארץ, אבל, יש את:
- • החנות ב-High Street
- • חנות המרתף
- • ו-חנות "הבית"
חנויות High Street מאופיינות במקום מצומצם ועומס רב של רמקולים ואלקטרוניקה בחדרי ההאזנה. לראשונה, כאשר ציינתי, בחנות כזו, שאני שומע יותר מידי בס, נאמר לי כי מכיוון שיש המון רמקולים בחדר, הוופרים משמשים כמגבירי בס פאסיביים ומכאן העיוות. אז איך אני אמור להאזין לרמקול שאני שומע באופן טוב אם הוא מוקף בפאסיביים המרגיזים האלו? ככה הם החיים ב- High Street.
חנות המרתף תמצא באמת בקומה 2- תחת מבנה משרדים או מגורים או בחדר הממוקם במבנה לא קשור במושב, קיבוץ או מרכז מסחרי. שם, מגוון רב של מוצרי יד שניה, ממלא את חלל ויש, מצד שני, מגוון מאוד מצומצם של מוצרים חדשים אשר "Were hand picked" ע"י בעלי החנות והם "בדיוק מה שאתה צריך" ללא התחשבות בתקציב או שילוב אחר מבוקש. יש גם חנויות חצי ווירטואליות הממוקמות בקומת המשרדים של החברה העוסקת גם בדברים אחרים ועל הדרך ניתן להתרשם ממוצרים אותם מייבאים.
חנויות הבית מדהימות אותי במיוחד. אדם מכניס אותי לביתו ומשתף בחיי המשפחה תוך שיחה על המוצרים ומדוע הוא מאמין בהם. כאן יהיה מגוון מצומצם של יד שניה ושל מוצרים בהתאם לגודל החדרים המיועדים לחנות בבית.
אגב, תופעת הפאסיביים אינה עובדת בכל מקום .
כקונה פוטנציאלי וכאחד שקבע פגישה מסודרת ואף לקח יום חופש על מנת להתענג, כן להתענג, מהחוויה המיוחדת ולא רבת החזרות הזו, אני מצפה לחיוך, קבלת פנים נעימה וחוויה מקצועית ומלמדת, בה ינסה המוכר להבין מה אני מחפש ויתאים לי "חליפה" מתאימה. בחלק מהחנויות אכן נעשה מאמץ מיוחד להחליף רמקולים, לנסות להדגים את יכולות המכשירים ולהרשים בצליל מיוחד ובמגוון קטעי מוזיקה. בחלקן נאמר לי "זה לא בשבילך", ציוד שרציתי לשמוע סומן כלא רלוונטי למרות שהיה במחיר דומה למה שהייתי מוכן להשקיע. בעל חנות אחד אף אמר לי שלפי מה שהוא שומע ממני והחנויות שהייתי בהן עד כה, הוא לא חושב שכדאי לו להשמיע לי משהו. ממש הרגיש בזבוז של זמן להשמיע לי ציוד, שהגעתי במיוחד לשמוע, ולא היה מוכן להחליף רמקולים או לשנות משהו ב-Set-up. מזכיר לכם שלקחתי יום חופש או נסעתי לפחות שעה על מנת להגיע למקומות מסוימים. מאוד חשובה לבעלי החנויות הרשת החברתית. "מה? אתה לא עוקב אחרינו בפייסבוק? אתה חייב לעקוב" אחד מהם אפילו לקח לי את הטלפון על מנת ללחוץ בעצמו על עקוב אחרי ו-Like לאתר שלו. הזוי! מצחיק! גורם בעיקר לעשות unfollow מיד כשיוצאים מהחנות.
זוכרים את -"סיקור המפגש השלישי בטופ אודיו", אז אחד מבעלי החנויות (בסוף אמצא שם טוב יותר אבל בינתיים נתגלגל), הגיע עם תובנה מעניינת – "לא אוהב להציג בתערוכות. הרי לשם מגיעים תמיד אותם אנשים, להם, או שכבר מכרתי או שלא אמכור לעולם. אנשים חדשים כמוך קשה יותר למצוא". איש מבעלי החנויות אותם פגשתי וקבעתי איתם מפגשים מראש והיו להם פרטי ההתקשרות איתי לא חזר אלי מאז. לא פנה לשאול אם ארצה להגיע ולשמוע משהו חדש או לראות אם יש עדיין סיכוי לשנות את דעתי. כנראה שאתם, חברי הפורום, רוכשים כמויות כאלו אדירות שרוכשים חדשים אינם מעניינים את היבואנים המקומיים. נראה גם כי מערכת בסיסית, לתחזוק לקוחות קיימים ופוטנציאליים, אינה קיימת בארץ השפע בה אנו חיים. אין צורך ב-CRM או בתהליכי After Sale כאשר היבואן, קורס מכמות המכירות.
חווית מסע ה-sound שלי כרגע נמצאת בצומת דרכים. מצד אחד, אני מאוד רוצה לשדרג את המערכת וליהנות מצליל טוב בבית. מצד שני, אני מעוניין בחוויה הוליסטית, מקצה לקצה, הן בחיפוש, הן בבחירה ובקשר עם היבואן או בעל החנות המקומי והן אח"כ בבית כשאני כבר "נשוי" למערכת. האם להתפשר ולהגיע שוב לאחת מהחנויות ולנסות בעצמי להחליט מה טוב לי עם כמה שפחות תקשורת או יצירת קשר עם המוכר? האם להביא מערכת מחו"ל ובכך להסתכן בבעיות שירות ללא מענה, או שיצריכו הובלה לחו"ל וחזרה בכל פעם שתתעורר בעיה? זה לא מרגיז כמו שזה מאכזב. אולי אני מגזים בדרישות שלי? אולי אני חי ב-לה לה לנד? אולי אני צריך חיבור מהיר למציאות והבנה שזהו שוק של מוכרים ולא קונים? לא מוכן להשלים עם המצב הזה. לכן משתף ומספר. אולי ירד למשהו האסימון ואולי אנחנו, כצרכנים, נשנה את המצב בתחום.
אין לנו מה למכור בארץ פרט לשירות. המוצרים אינם מיוצרים על ידי מפעלים מקומיים. בעלי החנויות חייבים לעשות כל שביכולתם על מנת למכור (אלא אם הגיעו ל-רוויה. מונח שאני לא מאמין בו בעולם העסקי). כנראה שיש צורך בקשר מיוחד עם בעל חנות, או לייצר כזה, ע"י רכישה בעשרות או מאות אלפי שקלים ממנו, על מנת ליהנות מיחס ומקצוענות ואולי מהצבה בבית לשמיעה ובחינה אם המוצרים מתאימים לחדר וכד'. דברים כאלו שמעתי כאן בפורומים שקורים, אך לאור חוויה שלי לא נראים סבירים שיקרו לי (ואני דווקא בחור נחמד). אציין כי מכל החנויות כן היה יבואן אחד שרצה להגיע אלי הביתה על מנת להדגים את מוצריו, אגב ללא בקשתי, הוא ציין כי כך הכי נכון לפעול. אז כמו Davidsandelman@ אני יוצא ומחפש מקומות בחו״ל בהם לפחות החוויה תהיה כיפית, אשמע מגוון רחב יותר של מוצרים ואולי בסוף אקנה בארץ.
כמה מוצרי יוקרה אנחנו קונים בחיים? מערכת סטריאו היא מוצר יוקרה ומותרות לכל דבר. ממש כמו תיק של לואי וויטון או שעון יוקרה. מציע לכולכם, גם אם אין ברצונכם לרכוש מוצר כזה, להיכנס לחנות מתמחה בתחומים האלו ולהרגיש את חווית המכירה. אופס, אתם יודעים מה? כנסו לטרקלין חשמל או אבי סופר ותקבלו חוויה טובה בהרבה אפילו ברכישת טוסטר.
אני מעריך מאוד את מי שעושה מאמצים על מנת להביא לארץ מותגים ולשמש כתחנת אם ואחריות עבורם מול היצרן. זו החלטה יזמית כבדת משקל ודורשת אומץ רב ואהבה נדירה למקצוע. מביע כאן את חוויתי האישית בלבד.
מבואס ועם מחשבות לגבי העתיד. מחשב מסלול מחדש.