חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

האזנה לרמקולים B&W 800 D3 בניו יורק | רמקולים & אודיו | כתבות | ראשי

האזנה לרמקולים B&W 800 D3 בניו יורק

גודל אות: Decrease font Enlarge font
רמקולים B&W 800 D3 רמקולים B&W 800 D3

סיכום ביקור בחנות הסטריאו המפורסמת Stereo Exchange בניו יורק והאזנה לרמקולים B&W מדגם 800 D3 עם מגוון קטעים ושירים, איך היה?

לפני שבועיים, בקרנו בעיר ניו יורק, האזנו ל-B&W החדשים בחנות המתמחה "סטריאו אקסצ'נג" (Stereo Exchange), הממוקמת בסוהו, ברחוב ברודווי 627. דיויד ווסרמן ואשתו יסדו את החנות בשנת 1984 והיא כיום החנות הוותיקה בניו יורק, הם יהודיים חמים המגיעים מידי פעם לישראל. גם מנהל המכירות הראשי מדבר עברית רהוטה ונמצא בחנות 23 שנים. החנות נבחרה על ידי המגזין "ניו יורק" כחנות "הטובה ביותר של ניו יורק", פעמיים הוענק לה על ידי המגזין "TWICE", תואר "מצוינות בתחום הקמעונאות".

Stereo Exchange
דיויד אוהב מוזיקה ומאמין שמערכת שמע מעולה היא אחד הדברים הטובים בחיים. בחנות, העובדים שואפים להביא לך רק את הטוב ביותר: אתר החנות באינטרנט.

חברת B&W והרמקולים 800 D3, חוגגים בימים אלה 50 שנים של היסטוריה באנגליה. הם הגיעו לחנות במנהטן שלושה שבועות לפני שהגענו להאזנה ועברו הרצה מלאה. בזמן האזנה נכחו בחדר גם B&W 802 D3 בצבע שחור מבריק, אנו מצטערים מאוד שלא הקשבנו להם, יתכן והיו יותר מתאימים לגודל החדר. חדר האזנה במידות של בערך 4.5x5 מטרים, על הרצפה יש שטיח, טיפול בחשמל מינימאלי, התקרה האקוסטית בגובה 2.8 מטר בערך, קירות גבס מסביב ואקוסטיקה מועטה בעיקר מאחורי הרמקולים. המרחק בין הרמקולים עומד על 2.2 מטרים, מרחק הרמקולים למאזין הינו 2.5 מטרים והרמקולים נמצאים כ-70 ס"מ מהקיר האחורי. בניהם מצוי מעמד SXR Stand של HRS עליו ממוקמת מערכת האודיו.


לפני תחילת האזנה לדיסק הדגמה שלנו, וידאנו שצד שמאל וימין אכן נכונים ואין צורך להחליף צד בכבלי הרמקולים או בכבלים המקשרים. כשהאזנו ל"קטע מחיאות הכף" נשמעו מעט הדהודים בחדר. כיווננו את הרמקולים שמאלה/ימינה ואחורה, הספה הוזזה קדימה ואחורה, עד נדמה שמצאנו את "הסוויט-ספוט", נקודת האמצע המושלמת. התיישבנו להאזין למערכת בקטעים האהובים עלינו והמוכרים לנו היטב, לא בכאלה המוכרים לבעל החנות ומהווים עבורו דיסק הדגמה. האזנו ל-12 קטעים במשך כשעה וחצי, מתקליטור קומפקט דיסק שצרבנו בבית.
 
B&W 803 D3 ביקורת רמקולים
בכל דיסק ההדגמה העלנו/הנמכנו את עוצמת המערכת לפי הצורך, עד לנקודה בה הרגשנו בנוח. חשוב להדגיש, זאת לא הייתה ביקורת מלאה או האזנה מקצועית והיא לא התיימרה להיות כזאת.

להלן קטעי המוזיקה:
•    Adagio d'Albinoni - Gary Karr
•    Vivaldi - The Four Seasons, Fabio Biondi, Europa Galante
•    Saint-saens - danse macabre, Eiji Oue, Minnesota Orchestra
•    Paganini Nicolo - Charles Dutoit, Salvatore Accardo, Violin Concerto No.2 In B Minor, Op.7 - 3. Rondo à la clochette, 'La campanella'   
•    Dead Can Dance - The Ubiquitous Mr Lovegrove
•    Archie Sheep - Trouble In Mind, When Things Go Wrong
•    Manhattan Jazz Quintet - Autumn Leaves
•    G. Paniagua/Atrium Musicae de Madrid - Principalis
•    Patricia Barber - Modern Cool, Company
•    Robbie Robertson - Somewhere Down The Crazy River
•    Nils Lofgren - Keith Don't Gp
•    The Neville Brothers - Every Plays The fool

B&W 803 D3 ביקורת רמקולים
הרמקולים ריצפתים מסדרת 800 דיאמונד 3, עם 4 אלמנטים, 3 יציאות עם בס רפלקס קדמי. היחידות כוללות יחידת טוויטר כיפתי 25 מ"מ מיהלום, יחידת מידרינג' 150 מ"מ ושתי יחידות באס 250 מ"מ. תחום תדרים של 15-28,000 הרץ +/- 3dB, הספק מגבר מומלץ 50-1,000 וואט לערוץ, נצילות 90dB, עכבה נומינלית 8 אום ושני זוגות מחברים (טרמינלים) לשני זוגות כבלים. מידות התיבה: אורך 1217 מ"מ  x רוחב 413 מ"מ x עומק 611 מ"מ, משקל הרמקולים: 96 ק"ג, הם הגיעו בצבע שחור מבריק, מחיר לזוג 30 אלף דולר בארה"ב לפני מע"מ, הובלה ומיסוי. הרמקולים חוברו לקדם מגבר ולמגבר הספק של "סים אודיו" מהסדרה היוקרתית "המון" ולקומפקט דיסק של מקינטוש.


B&W 803 D3 ביקורת רמקולים
ה- D3 800 B&W נראים אלגנטיים בשחור מבריק, מעוררים התפעלות בכל אספקט בו תבחנו אותם. פס הברזל הממוקם מאחורה, נותן להם תחושה של מסיביות ומוצקות. נתחיל עם כמה הסתייגויות. איננו מכירים את ההגברה שניגנה בחדר של חברת "סים אודיו" סדרת "מון" ואין לנו מושג אם המגבר מתפקד טוב או בינוני עם הרמקולים. בכל רמקול יש שני וופרים "10, לדעתנו הם גדולים לחדר ולא בדיוק מתאימים לגודל. מבחינת נדל"ן, שני מטרים נוספים בחדר לכל כיוון, היו עושים לצליל רק טוב. אולי זוג  D3 802 B&W שהיו בחדר האזנה, עם 2 יחידות "8 בכל רמקול, "מקשיבות בדריכות" בצורה פאסיבית? שאלות חשובות בהחלט.

הבאס ירד עד 30 הרצים, לא היה ממש נמוך, הדבשת בבאס העליון הורגשה וגם מעט הדהוד, התחושה היא שבווליום נמוך הבאס נשמע קצת איטי וחלש, בווליום בינוני-גבוה הוא נפתח ונשמע במלוא הדרו ותפארתו. ברוב קטעי המוזיקה להם הקשבנו, הבס היה מדויק ומהודק, מהיר ומוגדר והתקפי במידה נכונה. המידריינג' הוא מצוין, קולות נשמעו מעט שקועים, הגדרת כלי הנגינה, הזמרים והחלל בניהם מצוינת, תמונת הסטריאו ושיחזור כלי נגינה בסביבה אקוסטית, ריאליסטית ומציאותית מאוד. ההתקפיות של כלי נגינה, היא לא פחות ממדהימה. בהאזנה למוזיקה קלאסית, בה מנגנת תזמורת שלמה עם הרבה מאוד כלים, מערכת הסטריאו מתמודדת בצורה נהדרת, ישנה תחושה שהמערכת מבקשת עוד עוצמה ואינה מתעייפת.הטרבל אף הוא היה טוב מאוד, אף על פי שהיה קצת קדמי ובולט. הצלילים הגבוהים ברמקולים נמצאים בכל מידתם והם מספקים ברק, שקיפות ואוירה למוזיקה.

B&W 803 D3 ביקורת רמקולים
ה- D3 800 אינם צורמים או אגרסיביים ולא צובעים את הצליל, הם נגנו בנינוחות, ללא עיוות וללא מתח גם בעוצמות גבוהות מאוד. נהנינו מהקצב של המוזיקה, הצליל נשאר מדויק לכל אורך ההאזנה, האיזון הכללי היה מאוד טבעי והטונליות נכונה. הצליל שבקע מהרמקולים היה נאמן למוזיקה בצורה מעוררת התפעלות, ממש כמו במקור. המערכת הייתה מדויקת, הפרדת הצלילים שלה מצוינת, היא משחזרת את הפרטים הקטנים ביותר במוזיקה, בנאמנות גבוהה מאוד. הדינאמיות הייתה מדהימה, פיזור הסטריאו מדויק ויציב, במת הצליל תלת ממדית, ריאלית וחדה. למרות גובהם הפיזי של הרמקולים, הם נעלמו ולא משכו תשומת לב לעצמם.

נשארתי עם טעם של עוד, לכל הנאה בהאזנה לרמקולים מגיע סוף. רב תודות ל-Ron Kain, איש מכירות נחמד ומנוסה של החנות, שליווה אותי והסביר כל דבר בחן ובנאמנות, במשך 5 שעות. שאפו ענק לדיויד שאפשר לי להאזין לרמקולים בחנות.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (53 תגובות פורסמו):

avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
תומר, אם אני מתרשם נכון - החנות מכילה מבחר גדול של ציוד אבל לא ברמות מחיר פסיכיות שיגרמו לאדם הממוצע להקיא עוד לפני שנכנס, נכון? כלומר, אני רואה שם רכיבים בעלויות סבירות יחסית. לא פטיפונים של $50K. מצד שני, לא ראיתי שם דברים בתחום הכניסה ממש. האם זה אומר משהו על פלח השוק שהם מכוונים אליו?
avatar
lmomo 1970-01-01 02:00:00
היי תומר, משהו בנימה אישית. אני שמח שהייתה לך חוויה נעימה בחנות. אספר שלפני כשנה הייתי בביקור בחנות זו, כמו בעוד כמה חנויות במנהטן ונכנסתי לשמוע כמה פריטים, מערכות שכבר היו מורכבות בחדרי ההאזנה. מרבית הזמן הצוות התעלם מנוכחותי, ולאחר שביקשתי עזרה התעלמו לחלוטין מבקשתי והמשיכו להתעסק בעניינם. לזכותם- לא גורשתי מהחנות. נכון שזו חוויה אישית ולא קשורה למבחן האזנה או התרשמות באזנה לרמקולים, אבל מציין זאת מפני שבכתבה בחרת להתייחס גם ליחס ולמחויבות של העובדים.
avatar
Adiel 1970-01-01 02:00:00
היי תומר, משהו בנימה אישית. אני שמח שהייתה לך חוויה נעימה בחנות. אספר שלפני כשנה הייתי בביקור בחנות זו, כמו בעוד כמה חנויות במנהטן ונכנסתי לשמוע כמה פריטים, מערכות שכבר היו מורכבות בחדרי ההאזנה. מרבית הזמן הצוות התעלם מנוכחותי, ולאחר שביקשתי עזרה התעלמו לחלוטין מבקשתי והמשיכו להתעסק בעניינם. לזכותם- לא גורשתי מהחנות. נכון שזו חוויה אישית ולא קשורה למבחן האזנה או התרשמות באזנה לרמקולים, אבל מציין זאת מפני שבכתבה בחרת להתייחס גם ליחס ולמחויבות של העובדים. אתה לא לבד. גם אליי התייחסו כך כשביקרתי אצלם ב-2015.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
מתן, גם אני לא נפלתי שראיתי את הציוד בכניסה ובהמשך, הם מתאימים את עצמם לתקופה. הייתי צריך לעשות כמה אימיילים עד שנכנסתי לשם. Adiel ו-Lmomo, אני חוותי חוויה אחרת, צר לי מה שקרה לכם. תומר
avatar
Audiofreak 1970-01-01 02:00:00
בדרך כלל בחנויות שם אם לא קובעים פגישה מראש הם לא ממש מתייחסים, אלא אם יראו אותך מחנה את הפרארי מול החלון....
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
לפני כשנה "סטריאו אקסצ'נג" ערכו אירוע בחנות. [CENTER][MEDIA=youtube]jUOYBuJQYwo[/MEDIA] [/CENTER] היו גם פטיפונים באירוע. תומר
avatar
eldo 1970-01-01 02:00:00
לישראלים יצא שם של זייני מוח. תומר . לאאאא... לא יכול להיות, אתה בטח טועה. ישראלים? זייני מוח ?? אתה בטוח???:)
avatar
ZEEV78 1970-01-01 02:00:00
לישראלים יצא שם של זייני מוח. תומר . ערן צודק, ככה זה באמריקה, אם אתה לא נראה כמו אחד שהכסף עף מסביבו לא יתנו לך יחס במקומות שבהם צריך לשלם אלפי דולרים על הפריט הכי זול. יש הרבה סרטים ביו טיוב כמו למשל על אחד שהתחזה לעני עם בגדים פשוטים ורצה להכנס למסעדה ולא נתנו לו, שהוא חזר עם למבורגיני או פרארי ורצו להכניס אותו הוא סירב, המנהל משמרת אשכרה יצא וניסה לשכנע אותו להישאר. לא צריך להכניס את הקטע היהודי/ישראלי לכל חור, איך מדונה שרה פעם, אנחנו חיים בעולם חומרני deal with it.
avatar
איתי ו. 1970-01-01 02:00:00
תומר, מי הם "הרבים" שאתה כותב עליהם? מה היה האינטרס של החנות להשקיע בך 5 שעות? חג שמח
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
דיון אודיו "ישראלי״.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
מה היה האינטרס של החנות להשקיע בך 5 שעות? חג שמח מה השאלה המטופשת הזו? תומר כתב שהוא יצר קשר מראש, הזדהה כישראלי והיה ברור להם שהוא לא בא לרכוש אלא לכתוב.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
כנראה שאין כאן אודיופילים אמיתיים אלא רק רואי חשבון ואנשי מסחר, כל השאלות מתייחסות כאן על ה"מסביב" ואפילו לא אחת בנושא הפורום, עצוב.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
ליאור, שלחתי אימיילים מהארץ ועניתי במשך יותר משעה, הלכתי ובזבזתי מזמני הפרטי בנסיעה בחו"ל, נסעתי במיוחד למקומות הללו, נפגשתי עם אנשים בתחום שאינם דוברי השפה שלי, האזנתי וצילמתי שעות, ישבתי בבית שעות כדי להעלות חומר ולכתוב, מה קבלתי? מחשבות נוגות...בשביל מה להתאמץ? אין למי לכתוב. האודיופיליה פשטה את הרגל. תומר
avatar
ZEEV78 1970-01-01 02:00:00
ליאור ותומר, אני לא סניגור גדול של העם שלנו, יש לי הרבה ביקורת על צורת ההתנהגות "שלנו" בארץ ובחוץ לארץ (אכן יצא לנו שם לא הכי טוב) אבל אכן אין קשר אפילו "מסביב" בין נושא השרשור לבין מה שכתבתי בדיוק כמו שאין קשר לכך שלישראלים "יצא שם של זייני מוח". וחזרה לנושא השרשור, כתבה יפה, בהחלט אקפוץ לחנות הזאת שאהיה בניו יורק ויהיה לי זמן.
avatar
lmomo 1970-01-01 02:00:00
ליאור, שלחתי אימיילים מהארץ ועניתי במשך יותר משעה, הלכתי ובזבזתי מזמני הפרטי בנסיעה בחו"ל, נסעתי במיוחד למקומות הללו, נפגשתי עם אנשים בתחום שאינם דוברי השפה שלי, האזנתי וצילמתי שעות, ישבתי בבית שעות כדי להעלות חומר ולכתוב, מה קבלתי? מחשבות נוגות...בשביל מה להתאמץ? אין למי לכתוב. האודיופיליה פשטה את הרגל. תומר שלא יובן לא נכון. היה כיף לקרוא את הכתבה, קינאתי מעט.... שמח שעשית את זה בצורה שהסתדרה לה טוב ואיפשרה לך גם לחוות את החוויה וגם לשתף. כתבתי מלכתחילה שאני כותב על הצביטה שלי הפרטית של ביקור באותה החנות. לא התכוונתי להטות את הדיון מהאזנה לאיכות השירות. פיגרנת ל״מסביב״ והעלבון הפרטי שלי קרא לי לומר שאצלי, בלי הכנות מוקדמות זה היה אחרת. אנקדוטה- באותה נסיעה תכננתי לשמוע רמקולים שלא נמצאים בארץ. יצרתי קשר עם בעל החברה ולאחר תכתובות של מספר ימים הציע לי ליצור קשר עם מישהו בניו ג׳רסי, כתב אודיו ב Degogo ולברר אם אני יכול לשמוע אצלו. קבעתי איתו מראש פגישה. הבחור אסף אותי מהמעבורת בג׳רסי, לקח אותי לביתו, האזנו למוזיקה שהבאתי ומוזיקה שלו במשך 4 שעות, לאחר שיום קודם לכן העמיד את המערכת וכיוון אותה עבורי, החזיר אותי חזרה למעבורת ונשאר מחייך. סתם שיתוף על אנשים טובים באמצע הדרך שאוהבים מוזיקה. (דרך אגב, הוא זה שהמליץ לי ללכת לחנות הזו ולהתרשם גם מרמקולים אחרים). כנראה שאין כאן אודיופילים אמיתיים אלא רק רואי חשבון ואנשי מסחר, כל השאלות מתייחסות כאן על ה"מסביב" ואפילו לא אחת בנושא הפורום, עצוב. בשרשורים עוסקים בתחום שיש לו מרכיב מסחרי וכמובן רגשי והרי בשביל זה אנחנו כאן, סביר שאנשים יגיבו מהבטן, וזה נשמע לי בסדר להגיב לכל מיני מרכיבים שעולים בכתבה ומעוררים בכל אחד אסוציאציות. קהל הצרכנים הוא מגוון ויש מכל מיני סוגים של לקוחות. הרי רוב הלקוחות שבוחרים לרכוש משהו, מאזינים לדברים רבים וקונים בסוף רק אחד. כך שסטטיסטית רוב האנשים שנכנסים לחנות לא קונים, הייתי מצפה שהיחס לכל לקוח יהיה כאל קונה פוטנציאלי כעת או בעתיד. אני מבין שהתגובות הולכות הצידה וזה מבאס. אז שוב תודה על הכתבה, שמח בשבילך על האפשרות לשמוע ובשבילנו על האפשרות לבחור להיות שותפים.
avatar
shema56 1970-01-01 02:00:00
הייתי פעמיים בסטריו אקסצנג ,התקשרתי לפני שהגעתי ,תאמתי יום ושעה ואיזה ציוד אני רוצה להאזין.כאשר הגעתי הכל היה מוכן שרות מעולה עם הרבה סבלנות.לא קשור איזה תקציב ןאיזה מבטא יש לך.יש להם חדרי האזנה שונים לפי סוג הציוד
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
זאת כתבה שכתבתי לפני שנה וחצי: [url=http://www.dtown.co.il/articles/3425.html][url]http://www.dtown.co.il/articles/3425.html ראו את התגובות. ראו את התגובות מהכתבה הזאת...אני צריך להסיק מסקנות, כנראה שאנשים בפורום עייפים ממני. לא אשקיע בחלק שני לכתבה. תומר
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
תומר, אני רק שאלה: כתבת "הבאס ירד עד 30 הרצים, לא היה ממש נמוך". איך מדדת את זה? זה נראה לי די מוזר, כי בניגוד ל-800D המקורי, שירד רק עד 32 הרץ ± 3dB, ה-800D3 אמור לרדת עד 15(!!!) הרץ ± 3dB. זה הדגם הראשון של B&W שנתקלתי בו שמתיימר להתחיל להתחרות בווילסונים מבחינה זו. עמיר
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
אי ירידה לתחום נמוך או הגבר באזור הנמוך בהחלט, ההשלחה יכולה להיות אקוסטיקה, פרופורציות החלל ומיקום. תומר תודה על הסקירה :שתוי: מחכה להזדמנות טובה (וקרובה) להאזין להם מקרוב.
avatar
איתי ו. 1970-01-01 02:00:00
מה השאלה המטופשת הזו? תומר כתב שהוא יצר קשר מראש, הזדהה כישראלי והיה ברור להם שהוא לא בא לרכוש אלא לכתוב. איפה זה כתוב ?
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
אי ירידה לתחום נמוך או הגבר באזור הנמוך בהחלט, ההשלחה יכולה להיות אקוסטיקה, פרופורציות החלל ומיקום. אני חושב שאני מכיר כמה סיבות למחסור בבאס :) חוצמזה שפרופורציות החלל הן חלק מהמרכיבים של האקוסטיקה. מה שנראה לי מוזר זה בעיקר המספר -- 30 הרץ -- איך אפשר לנקוב במספר כזה בלי למדוד? מעבר לזה שאין למספר כזה הרבה משמעות בלי לומר בכמה dB ההנחתה, מה שגם דורש מדידה. גם אין הרבה מוסיקה בתחום הזה. מעט מאוד כלים יורדים כל כך נמוך, ולא הוזכר דיסק תדרים, אז איך יודעים שמדובר ב-30 הרץ דווקא? ולא ב-35 או 28? ובתחום הזה, כל הרץ "נחשב" משמעותי. חוצמזה ש-30 הרץ זה מאוד נמוך, גם בשמיעה, אז אם הם כן ירדו ל-30, איך זה ש"לא היה ממש נמוך"? אז כל זה לא מסתדר לי, גם לכשעצמו וגם בניגוד ל-specs. [USER=52]@tomertsin[/USER] ? עמיר
avatar
liorms 1970-01-01 02:00:00
זאת כתבה שכתבתי לפני שנה וחצי: [url=http://www.dtown.co.il/articles/3425.html][url]http://www.dtown.co.il/articles/3425.html ראו את התגובות. ראו את התגובות מהכתבה הזאת...אני צריך להסיק מסקנות, כנראה שאנשים בפורום עייפים ממני. לא אשקיע בחלק שני לכתבה. תומר הי, מה שלומך ידידי? אני מציע לך להמשיך בדרכך, לא צריך לתת לשניים וחצי אנשים לרפות את ידיך. אתה תמיד צריך לזכור שעל כל אחד שכותב, יש לפחות עוד 10 קוראים פסיביים - רובם יותר נחמדים. ובדרך כלל לא מעוניינים לכתוב, עקב האילו מהמין הראשון.. הכל שטויות לך לפי מה שאתה מאמין בו - יש מספיק קוראים לכל דבר, על אחת כמה וכמה לחומרים מהסוג הזה שמדברים לרובנו.. Keep up the good work! בידידות, ליאור.
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
זאת כתבה שכתבתי לפני שנה וחצי: [url=http://www.dtown.co.il/articles/3425.html][url]http://www.dtown.co.il/articles/3425.html ראו את התגובות. ראו את התגובות מהכתבה הזאת ההבדל בתגובות יכול להיות מוסבר בקלות על ידי כמה גורמים:
  1. הכתבה הקודמת הייתה על מערכת של חבר האתר
  2. הכתבה הזו היא סקירה על ציוד שאין לאף אחד כאן
  3. לא ממש הרבה מתעניינים בציוד הזה, לרכישה מיידית או בכלל
  4. התגובות הראשונות משפיעות על הלך הרוח של השאר
אני צריך להסיק מסקנות, כנראה שאנשים בפורום עייפים ממני. לא רק שהמסקנות לא צריכות להיות אישיות, אלא בכלל לא מתבקשות מסקנות. קקא זה לפעמים. בשביל מה להתאמץ? אין למי לכתוב. אני מבין ומאוד מזדהה עם התחושה של "אין למי לכתוב", במיוחד כשהתחום שלי הוא מוסיקה קלאסית, שכנראה מעניינת רק שבר אחוז מאלה שמתעניינים באודיופילייה... ובכל זאת אני כותב לפעמים, אפילו על מוסיקה קלאסית :) עמיר
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
איפה זה כתוב ? הוא כתב בשרשור: "הייתי צריך לעשות כמה אימיילים עד שנכנסתי לשם". לא הבנתי למה אנחנו צריכים לדון בזה בכלל, הרווחת כתבה, לא טוב?
avatar
YOSSI24 1970-01-01 02:00:00
יש לנו יבואן מקומי audio note לא מכבודו לפרסם בפורום סוחרים, וגם לקבוע הדגמה כנראה לא תעלה יפה:)
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
יש לנו יבואן מקומי audio note לא מכבודו לפרסם בפורום סוחרים, וגם לקבוע הדגמה כנראה לא תעלה יפה:) אם אני לא טועה, היבואן של B&W הוא בכלל Top Audio, אין כאן שאלת כבוד, ולא בטוח שכדאי לו להחזיק רמקולים כאלה בתצוגה. עמיר
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][ATTACH=full]31004[/ATTACH] [ATTACH=full]31005[/ATTACH][/CENTER] תומר
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][ATTACH=full]31006[/ATTACH] [ATTACH=full]31008[/ATTACH] [/CENTER] תומר
avatar
ni-ro 1970-01-01 02:00:00
תומר תודה רבה על השיתוף וכמובן על התמונות מקווה שתחלוק עימנו את רשמיך גם מהחדר של סונוס+ אודיו ריסרץ׳ אחרי חג שמח לכולם
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][ATTACH=full]31009[/ATTACH] [ATTACH=full]31010[/ATTACH] [/CENTER] תומר [CENTER][/CENTER]
avatar
ariekarp 1970-01-01 02:00:00
[CENTER][ATTACH=full]31006[/ATTACH] [ATTACH=full]31008[/ATTACH] [/CENTER] תומר תומר, מה זה שני הפנלים מאחורי המונובלוקים? זה רמקולים של MAGNEPLANAR? ואם כן איזה? חוץ מזה מבקש שתמשיך לכתוב, אני מאלה ש"שומע" בדרך כלל. אני לא "מדבר" הרבה. נ.ב. ה"פירמידה" של המונובלוקים של מקינטוש גורמת לרייר.....
avatar
ZEEV78 1970-01-01 02:00:00
סט אפ חלומותי שכנראה לעולם לא יתגשמו (יקר להחריד). תודה על התמונות היפות.
avatar
yehudaa 1970-01-01 02:00:00
"אז איך יודעים שמדובר ב-30 הרץ דווקא? " לא ווידאתי את זה אבל אם אינני טועה ברשימת השירים , יש שירים עם באס נמוך מאוד .
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
"אז איך יודעים שמדובר ב-30 הרץ דווקא? " לא ווידאתי את זה אבל אם אינני טועה ברשימת השירים , יש שירים עם באס נמוך מאוד . רק לפרופורציה -- התו הנמוך ביותר בקונטראבאס רגיל (4 מיתרים) הוא 41 הרץ. גם כשקונטראבאס מנגן צלילים מעל הצליל הבודד הנמוך ביותר שהוא מסוגל לו, אנחנו עדיין אומרים שזה "נמוך מאוד", לא? ואין הרבה כלים שמסוגלים לנגן מתחת ל-30 הרץ, וגם אם הם מסוגלים, בדרך כלל ורוב הזמן הצלילים האלה לא בשימוש. הצליל הנמוך ביותר של פסנתר, למשל, הוא 27.5 הרץ. לא תמצא הרבה יצירות מוסיקאליות שהתו הזה כתוב בהן. אולי אצל נגני ג'ז כשהם משתעשעים? :) ועוד לפרופורציה, ההבדל ביכולת הבאס לכאורה בין 800D1 ל-802D1 הייה בין 32 ל-34 הרץ, בהתאמה. כלומר בתחום הזה כל הרץ משמעותי ויצרנים מתחרים ביניהם על זה. בתחום הזה, כל כמה הרצים בודדים זה עוד חצי טון. ההבדל בין 30 הרץ ל-15 הרץ (ה-spec של 800D3) הוא אוקטאבה שלמה -- 12 חצאי טונים! אז "נמוך מאוד" לא אומר הרבה, ואינו מתייחס למספר הספציפי 30. ובכלל הרבה פעמים מבלבלים בין "לא יורד נמוך" לבין "כן יורד נמוך, אבל בפרופורציה הנכונה, בלי הניפוח שאנחנו אוהבים..." ראה הפוסט שלי על בדיקת הבאס בווינה... :) עמיר
avatar
Guruda 1970-01-01 02:00:00
רק לפרופורציה -- התו הנמוך ביותר בקונטראבאס רגיל (4 מיתרים) הוא 41 הרץ. גם כשקונטראבאס מנגן צלילים מעל הצליל הבודד הנמוך ביותר שהוא מסוגל לו, אנחנו עדיין אומרים שזה "נמוך מאוד", לא? ואין הרבה כלים שמסוגלים לנגן מתחת ל-30 הרץ, וגם אם הם מסוגלים, בדרך כלל ורוב הזמן הצלילים האלה לא בשימוש. הצליל הנמוך ביותר של פסנתר, למשל, הוא 27.5 הרץ. לא תמצא הרבה יצירות מוסיקאליות שהתו הזה כתוב בהן. אולי אצל נגני ג'ז כשהם משתעשעים? :) ועוד לפרופורציה, ההבדל ביכולת הבאס לכאורה בין 800D1 ל-802D1 הייה בין 32 ל-34 הרץ, בהתאמה. כלומר בתחום הזה כל הרץ משמעותי ויצרנים מתחרים ביניהם על זה. בתחום הזה, כל כמה הרצים בודדים זה עוד חצי טון. ההבדל בין 30 הרץ ל-15 הרץ (ה-spec של 800D3) הוא אוקטאבה שלמה -- 12 חצאי טונים! אז "נמוך מאוד" לא אומר הרבה, ואינו מתייחס למספר הספציפי 30. ובכלל הרבה פעמים מבלבלים בין "לא יורד נמוך" לבין "כן יורד נמוך, אבל בפרופורציה הנכונה, בלי הניפוח שאנחנו אוהבים..." ראה הפוסט שלי על בדיקת הבאס בווינה... :) עמיר וואו מעניין.. אתה יכול להסביר איך אתה מסיק ש15 הרץ מתורגמים לאוקטאבה שלמה? (או בתיאוריה?)
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
אתה יכול להסביר איך אתה מסיק ש15 הרץ מתורגמים לאוקטאבה שלמה? (או בתיאוריה?) אוקטאבה זה לא צליל מסויים, אלא מירווח בין צלילים, ובמונחי תדר, אוקטבה אינה תדר מסויים אלא יחס בין תדרים -- הכפלה ב-2 נותנת אוקטאבה. הכפלת תדר של צליל בשורש ה-12 של 2 (1.059463) נותנת מירווח של חצי טון. אם תעלה 12 חצאי טון -- תכפיל כל פעם ב-1.059463 -- תקבל עלייה באוקטאבה. טון שלם הוא שני חצאי טון -- הכפלה ב-1.059463 בריבוע (1.122462), וכך הלאה. דרך אגב, השיטה של השורש ה-12 של 2 לכל חצי טון, כך שחצי טון הוא מירווח קבוע, זה מה שנקרא "איזון מושווה". זאת בניגוד למה שנקרא "איזון טבעי", שבה היחסים בין צלילים נקבעים כיחסים בין מספרים שלמים, כמו 3/2, 4/3 וכד', כאשר בשיטה הזו חצי טון אינו מירווח קבוע, אלא תלוי בין איזה שני צלילים הוא מופיע. שים לב שהשורש ה-12 של 2 אינו מספר רציונאלי ואינו ניתן לייצוג כיחס בין מספרים שלמים. איזון טבעי יוצר בעייות במעבר סולמות, כי התדר של אותו תו בסולם אחר יוצא שונה. זה אפשרי בכינור, אבל בפסנתר זה לא עובד -- באיזון טבעי מכוונים כלי מיקלדת לסולם ספציפי. מעבר לסולם אחר נשמע קצת מזוייף, וככל שהסולם האחר רחוק יותר מהמקורי, כך מידת הזיוף גדלה. למעשה, גם איזון מושווה נשמע מזוייף למי שרגיל לאיזון טבעי ורגיש לזה, אבל לפחות הזיוף קטן וכנראה שמתרגלים אליו. בטח שמעת על "הפסנתר/מקלדת המושווה היטב" של באך -- שני קבצי יצירות שנועדו להדגים את יתרונות השיטה הזו ע"י נגינה בכל הסולמות, גם הרחוקים ביותר, באותו כלי-מקלדת, בלי לכוון אותו באמצע. ולשאלתך, 15 הרץ אינם אוקטאבה, אלא המירווח/יחס בין 15 הרץ ל-30 הרץ -- הכפלת התדר ב-2. עמיר
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
נראה לי שייש עוד משהו שחשוב להיות מודע אליו כשמדברים על רמקול ש"יורד נמוך" לפי האוזן. יש את מה שנקרא equal-loudness contour, או Fletcher-Munson curve, שמראה שבתחום הנמוך, רגישות האוזן יורדת חזק מאוד עם התדר. אם נסתכל לרגע במה שקורה בין 30 לבין 20 הרץ, לא כל כך משנה באיזו עוצמה/עקומה, נראה שהרגישות יורדת ב-10dB, שזה הפרש עצום!!! זה אומר שאם הרמקול ינגן בדיוק באותה עוצמה ב-30 הרץ וב-20 הרץ, הצליל שב-20 הרץ יישמע לנו בכ-10dB חלש יותר, וכדי שהוא יישמע באותה עוצמה, יש להגביר את ההספק פי 10!! דבר דומה קורה גם בירידה בין 40 ל-30 הרץ. העניין הוא שבהרבה מקרים החדר מדגיש לנו תדרים באיזור הזה -- למשל בדירה הקודמת שלי הייה peak אדיר ב-40 הרץ, כך שזה מפצה על חלק מהעניין, אבל דווקא ככל שהאקוסטיקה טובה יותר, דעיכת הבאס לאוזן בתדרים הנמוכים תהייה מורגשת יותר גם כשהרמקול מושלם. זו אחת הסיבות שבגללן נראה לי שייש מקום להיזהר במיוחד בהערכת מידת הירידה של רמקולים לצלילים נמוכים לפי האוזן, במיוחד באקוסטיקה שלא מוכרת לנו ולא ניסינו בה כמה רמקולים שאנחנו מכירים. כשלזה נוספים כמובן ההרגלים שלנו לכמות/ניפוח מסויימים של באס, האהבה להדגשת באס שייש לחלקנו, היכולות השונות של הגברות שונות להפיק באס מרמקולים שונים, ולפעמים זו אפילו הכבילה -- פעם איזשהו אינרקונקט גרם לי לחשוב שרמקול/מגבר מסויימים לא מוציאים באס הגון, וההחלפה שלו הפכה את התמונה. עמיר
avatar
TakeOne 1970-01-01 02:00:00
תומר יקר, הסקירה שלך מעניינת ומהנה, כרגיל גם מוקפדת. הפעם נהנתי לא רק בגלל התוכן עצמו, אלא גם בזכות "האווירה". כמה כבר יוצא לנו לשמוע על התרשמות מסט ברמה גבוהה בחנות מובילה בחו"ל? תודה ויישר כוח. לטעמי גם הרמקולים מסקרנים - שלא כמו הסדרות הנמוכות יותר של החברה, ה 800 תמיד היו רמקולים מצויינים, בליגה בפני עצמה. לגבי כמה מההערות שעלו כאן: 1. בארה"ב לא נהוג להכנס במקריות להדגמות בחנות היי אנד, תוך כדי שיטוט ברחוב. נדמה לי שגם בארץ זה כך. אפשר להכנס ולהציץ, ואם משהו במקרה מנגן אז גם להאזין. אבל מי שרוצה האזנה מסודרת צריך לתאם מראש. הם מאוד מסודרים ואדיבים ואני בטוח (וגם יודע מנסיון) שבמצב כזה השרות הוא ללא תחרות. כשהתגוררתי בארה"ב רכשתי מערכת ולא מעט ציוד והסתובבתי בלא מעט חנויות, כולל זו. השירות היה מעולה, הלוואי עלינו כזה שירות בכל התחומים בארץ. 2. כאמור מכיר את החנות הזו, הייתי שם כמה פעמים, גם בעבר הרחוק כשהתגוררתי בארה"ב וגם לפני כשנתיים או שלוש. בפעם האחרונה שביקרתי שם היו כמה מערכות יקרות מאוד. בחלל הכניסה למשל הוצגה מערכת עם הגברת קצה ומקור של מקינטוש והסטראווידרי של סונוס. לא תג מחיר עממי. באופן אישי גם אשתי וגם אני לא נפלנו מהכסא מהצלילים, אבל למי ששאל, היו שם בהחלט מוצרים יקרים. אני גם זוכר איזה קליר אודיו בתצוגה, וגם הם כידוע לא עם תג מחיר עממי. 3. לגבי התמחור - מעניין כמה ידרוש עבורם היבואן בישראל. 30,000 $ בתוספת 32% מיסים ושאר ירקות צריך להביא אותם לסביבת 160,00 - 170,00 ש"ח למי שרוצה להיות תחרותי. תקנו אותי אם אני טועה בחישוב. יש לי תחושה (לא שמעתי אותם) שבמחיר הזה הם יכולים להיות אטרקטיבים לאודיופילים הישראלים. אבל למיטב ידיעתי היבואן הישראלי לא תחרותי, מתמחר גבוה ולא מתעניין במיוחד בקהל של אודיופילים, אז סביר שהמחיר גבוה משמעותית. .
avatar
miki185 1970-01-01 02:00:00
בדרך כלל בחנויות שם אם לא קובעים פגישה מראש הם לא ממש מתייחסים, אלא אם יראו אותך מחנה את הפרארי מול החלון.... למרות שהגענו בתחבורה ציבורית ,התארחנו בשיקגו וניו יורק בשני חנויות שמוכרות ניים אודיו , התקבלנו בחמימות רבה, למרות שידעו מה יש לנו מבחינת ציוד ,ולא ניקנה מהם כלום ,בניויורק עוד התכבדנו במאכלים שלא היו מבישים אולם חתונות יוקרתי, ובשני החנויות היו לקוחות שהיו בשלבי קניה.
avatar
Guruda 1970-01-01 02:00:00
אוקטאבה זה לא צליל מסויים, אלא מירווח בין צלילים, ובמונחי תדר, אוקטבה אינה תדר מסויים אלא יחס בין תדרים -- הכפלה ב-2 נותנת אוקטאבה. הכפלת תדר של צליל בשורש ה-12 של 2 (1.059463) נותנת מירווח של חצי טון. אם תעלה 12 חצאי טון -- תכפיל כל פעם ב-1.059463 -- תקבל עלייה באוקטאבה. טון שלם הוא שני חצאי טון -- הכפלה ב-1.059463 בריבוע (1.122462), וכך הלאה. דרך אגב, השיטה של השורש ה-12 של 2 לכל חצי טון, כך שחצי טון הוא מירווח קבוע, זה מה שנקרא "איזון מושווה". בטח שמעת על "הפסנתר/מקלדת המושווה היטב" של באך -- שני קבצי יצירות שנועדו להדגים את יתרונות השיטה הזו ע"י נגינה בכל הסולמות, גם הרחוקים ביותר, באותו כלי-מקלדת, בלי לכוון אותו באמצע. ולשאלתך, 15 הרץ אינם אוקטאבה, אלא המירווח/יחס בין 15 הרץ ל-30 הרץ -- הכפלת התדר ב-2. עמיר קודם כל תודה על הפירוט היפה הזה.. אני מתעסק קצת במוסיקה (ואפילו קצת מתמטיקה) וזה ממש מעניין.. אז אם יש לך עוד מידע בנושא הזה (מאמרים באנגלית?) אני ממש אשמח לשיתוף! והעליה היא לוגריתמית כמו שציינת, עכשיו אני מבין למה התדר של דו הוא 523, ושל רה הוא 588! מדהים :)
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
קודם כל תודה על הפירוט היפה הזה.. אני מתעסק קצת במוסיקה (ואפילו קצת מתמטיקה) וזה ממש מעניין.. אז אם יש לך עוד מידע בנושא הזה (מאמרים באנגלית?) אני ממש אשמח לשיתוף! והעליה היא לוגריתמית כמו שציינת, עכשיו אני מבין למה התדר של דו הוא 523, ושל רה הוא 588! מדהים :) את הידע/מידע לקחתי/זכרתי מספר (כן, יש עדיין דברים כאלה...) -- "אנציקלופדיה למוסיקה -- מונחים" מאת ישראל שליטא, הוצאת יהושע צ'צ'יק, 1959... אנציקלופדייה שנהגתי לקרוא בה בצעירותי כמו שקוראים סיפורים, אבל שוב ושוב... ואני לתומי חשבתי שאמרתי שהעלייה היא אקספוננציאלית, לא לוגאריתמית :) לא בדקתי את התדרים שציינת. עמיר
avatar
Guruda 1970-01-01 02:00:00
את הידע/מידע לקחתי/זכרתי מספר (כן, יש עדיין דברים כאלה...) -- "אנציקלופדיה למוסיקה -- מונחים" מאת ישראל שליטא, הוצאת יהושע צ'צ'יק, 1959... אנציקלופדייה שנהגתי לקרוא בה בצעירותי כמו שקוראים סיפורים, אבל שוב ושוב... ואני לתומי חשבתי שאמרתי שהעלייה היא אקספוננציאלית, לא לוגאריתמית :) לא בדקתי את התדרים שציינת. עמיר חחח סליחה :P לרגע שכחתי שהמרחק מ-מי ל-פה וסי-דו הוא חצי טון..
avatar
Audiofreak 1970-01-01 02:00:00
למרות שהגענו בתחבורה ציבורית ,התארחנו בשיקגו וניו יורק בשני חנויות שמוכרות ניים אודיו , התקבלנו בחמימות רבה, למרות שידעו מה יש לנו מבחינת ציוד ,ולא ניקנה מהם כלום ,בניויורק עוד התכבדנו במאכלים שלא היו מבישים אולם חתונות יוקרתי, ובשני החנויות היו לקוחות שהיו בשלבי קניה. איך הם ידעו מה יש לכם בבית? אתם מסתובבים עם חולצה מודפסת עם רשימת הציוד :-)?
avatar
moshe625 1970-01-01 02:00:00
[ATTACH=full]31053[/ATTACH]
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
תומר. כרגיל, תענוג לקרוא את רשמייך. לגבי התגובה ל איתי ו. אל תתרגש ממנו, הוא תמיד יורה חיצים. זו תוצאה של הורים שלא מחבקים את הילדים שלהם (כבר כתבתי את זה בעבר). הוא אמנם אינו עובר על חוקי הפורום, אבל כגולש הוא פשוט... לגופו של עניין. מעטים באמת מכירים את הרמקולים של היצרן הזה. העניין הוא שיש איזו חיבה ״לקטול״ אותם בישראל. למה? כי הם הצליחו מאוד. זה כמו זמר טוב. כשהוא מצליח הוא כבר לא טוב עבור האודיופילים - מצליח = ממוסחר. כמובן שזו שטות...
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
נמר בוקר טוב. לא ככ הבנתי את עניין "ההצלחה". ועל כן אנטגוניזם מהחברה. לדעתי המותג B&W אינו "מצלצל" בשם המותג והמיתוג - עבור "אודיופילים", מכיוון ש החברה הנל מציעה קשת אדירה לכל כיס. מ 10$ ועד 60,000$ (נאוטילוס) החברה פשוט "חדרה" לכל בית. ה - "אודיופילים" בעלי רבדים הגובלים ב-פסיכולוגיה קשה ואוהבים "מותגים ומיתוג" ושמות פחות נחשפים, שלא ניתן למצא בכל בית שני. לחלוטין לא דברתי על איכות. רק על מיתוג.
avatar
gtr 1970-01-01 02:00:00
תענוג לקרוא תומר. תתעלם מ"רעשי רקע",תמיד ישנם כאלו. תמשיך להביא לנו ניחוח חו"ל, ותמונות מקסימות. ישר כוח.
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
אוקטאבה זה לא צליל מסויים, אלא מירווח בין צלילים, ובמונחי תדר, אוקטבה אינה תדר מסויים אלא יחס בין תדרים -- הכפלה ב-2 נותנת אוקטאבה. הכפלת תדר של צליל בשורש ה-12 של 2 (1.059463) נותנת מירווח של חצי טון. אם תעלה 12 חצאי טון -- תכפיל כל פעם ב-1.059463 -- תקבל עלייה באוקטאבה. טון שלם הוא שני חצאי טון -- הכפלה ב-1.059463 בריבוע (1.122462), וכך הלאה. דרך אגב, השיטה של השורש ה-12 של 2 לכל חצי טון, כך שחצי טון הוא מירווח קבוע, זה מה שנקרא "איזון מושווה". זאת בניגוד למה שנקרא "איזון טבעי", שבה היחסים בין צלילים נקבעים כיחסים בין מספרים שלמים, כמו 3/2, 4/3 וכד', כאשר בשיטה הזו חצי טון אינו מירווח קבוע, אלא תלוי בין איזה שני צלילים הוא מופיע. שים לב שהשורש ה-12 של 2 אינו מספר רציונאלי ואינו ניתן לייצוג כיחס בין מספרים שלמים. איזון טבעי יוצר בעייות במעבר סולמות, כי התדר של אותו תו בסולם אחר יוצא שונה. זה אפשרי בכינור, אבל בפסנתר זה לא עובד -- באיזון טבעי מכוונים כלי מיקלדת לסולם ספציפי. מעבר לסולם אחר נשמע קצת מזוייף, וככל שהסולם האחר רחוק יותר מהמקורי, כך מידת הזיוף גדלה. למעשה, גם איזון מושווה נשמע מזוייף למי שרגיל לאיזון טבעי ורגיש לזה, אבל לפחות הזיוף קטן וכנראה שמתרגלים אליו. בטח שמעת על "הפסנתר/מקלדת המושווה היטב" של באך -- שני קבצי יצירות שנועדו להדגים את יתרונות השיטה הזו ע"י נגינה בכל הסולמות, גם הרחוקים ביותר, באותו כלי-מקלדת, בלי לכוון אותו באמצע. ולשאלתך, 15 הרץ אינם אוקטאבה, אלא המירווח/יחס בין 15 הרץ ל-30 הרץ -- הכפלת התדר ב-2. עמיר תודה על ההסבר! מצאתי כתבה שמסבירה את הדברים הבסיסייים האלה: [url=http://www.haayal.co.il/story_1777][url]http://www.haayal.co.il/story_1777
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
נמר בוקר טוב. לא ככ הבנתי את עניין "ההצלחה". ועל כן אנטגוניזם מהחברה. לדעתי המותג B&W אינו "מצלצל" בשם המותג והמיתוג - עבור "אודיופילים", מכיוון ש החברה הנל מציעה קשת אדירה לכל כיס. מ 10$ ועד 60,000$ (נאוטילוס) החברה פשוט "חדרה" לכל בית. ה - "אודיופילים" בעלי רבדים הגובלים ב-פסיכולוגיה קשה ואוהבים "מותגים ומיתוג" ושמות פחות נחשפים, שלא ניתן למצא בכל בית שני. לחלוטין לא דברתי על איכות. רק על מיתוג. גם פוקאל כזו, גם jbl ו-kef. והנה, בכל זאת אודיופילים בישראל מאוד מעריכים את החברות הללו. ההבדל בין זו לשאר הוא שהיא גם משווקת מדהים.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
צודק אכן מכונת שיווק מוצלחת במיוחד.
avatar
YORAMGROS 1970-01-01 02:00:00
תומר תבורך על הכתיבה והסקירות שאתה מעביר תענוג. ושלא תעז להפסיק.
avatar
AK1 1970-01-01 02:00:00
צודק אכן מכונת שיווק מוצלחת במיוחד. שעובדת עם מוצרים מוצלחים במיוחד, בחזית הטכנלוגיה העולמית, ולכן השילוב עובד טוב במיוחד :) עמיר
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
מסכים באופן כללי (במיוחד);)
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: