המלצות ל-DAC מתאים? (עריכה: התחדשתי)

  • פותח הנושא פותח הנושא kyroz
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

עולה שוב הדיון מקור תחילה או חלק אחר ( בדרך כלל רמקולים )
לדוגמה נחשפתי לרמקולים נפלאים בכל קנה מידה ותמיד שומעים את המקור וזה ההבדל בין מצוין ליוצא דופן בטיבו.
אם בממיר החדש הצליל נשמע נכון יותר הרי רק רווח יש כאן,
אם במה, שקט, רקע.. הם ההבדלים זה כבר נתון לפאַרלאַנג של המשדרג.
 
נערך לאחרונה ב:
אני לא חושב בכלל שיש דאק ששווה את הסכומים האלה זה יותר מעמד\כבוד\אחדות כספית רצון ושקט נפשי לחיות עם שאר הסט, וזה גם בסדר.
אני רק מזכיר שאם יש לך דאק ב 30 אלף שיושב על סטאפ של 100 אלף או על 200 וגם על 300 אלף, אז לא עשית פה כלום, וזה מתייחס למוצרים עם מחירים שהם אמיתיים ולא מומצאים כי 50 אלף למגבר זו לא מילה גסה היום (מוצרים שבאמת שווים את הסכומים האלה ולא סתאם גימיקים כי הרוב כאלה היום אני רואה את זה כל יום בכל מיני מודעות של כוכבים חדשים בעיקר).
 
אני חושב אחרת,
מבחינתי הדאק זה הרכיב האחרון שאשקיע בו במערכת, האחרון!
הדאקים הזולים ממש לא רעים ב 2025. הבלוסאונד המעפאן שלי נשמע מצויין. אצל דן נגר ניגן דאק של spl לא יקר בכלל עם רמקולים דיפטיק, תוצאה מ ד ה י מ ה!!
יש עוד דוגמאות לא אביא פה את כולן. אני לא טוען שדאק טוב זה בזבוז כסף והיקרים הם שמן נחשים. אלא שמבחינתי השקעה בדאק תיתן את השיפור הכי קטן ביחס להשקעה בשאר רכיבי המערכת.

המנטרה של ״כל רכיב בשרשרת הוא חשוב״ נכונה אבל לא מעניינת. למה? כי מבחינתי לא ניתן ללמוד מזה כלום!. בהנתן תקציב, אני מעדיף להוסיף 30 אלף שח ולקבל רמקולים או הגברה יותר טובה מאשר דאק טוב יותר.
בוקר טוב שי,

אני יכול להבין את הגישה שלך (גם אם לא מסכים איתה), במיוחד אם המקור העיקרי אצלך הוא אחר.
אצלי המקור המרכזי הוא דיגיטלי - הזרמה או קבצים מקומיים, ליתר דיוק. האנלוגי משמש אותי רק חלק קטן מהזמן.
בכל בדיקה שערכתי אצלי מצאתי שיש תמורה ברורה להשקעה בדאקים.

שיהיה המשך יום נעים, ושנמשיך ליהנות ממוזיקה ולדבר על התחביב עצמו, ולא על דברים אחרים.
 

אפשר ליהנות גם מ-DAC פשוט, נחות, אבל זו לא הוכחה/טענה שהוא לא מגביל.
זו פשוט הוכחה שהמערכת עדיין לא דורשת ממנו יותר.

DAC לא נועד לייצר "וואו" מיידי, אלא לשמור על דיוק, שקט וטיימינג לאורך כל השרשרת. ברגע שמקור ההמרה מוגבל, כל שדרוג בהגברה או ברמקולים רק יגדיל את הפער ויחשוף את המגבלות.
הגישה של "זה הרכיב האחרון שאשקיע בו" שכבר שמעתי פה ושם, לא רק בשרשור זה מפספסת נקודה בסיסית,
ה-DAC קובע את תקרת הביצועים של המערכת, מאוד פשוט...
אפשר לבנות מערכת מרשימה מעל מקור בינוני/נחות אבל לעולם לא מערכת מצטיינת באמת לצערי רחוקה משם...

חידוד של 2 הגרוש שלי בנושא.
 
לא מסכים איתך, אבל זה בסדר
 
עולה שוב הדיון מקור תחילה או חלק אחר ( בדרך כלל רמקולים )
לא זו הטענה, הכוונה אם התחלת בקו מסוים אז תסיים אותו בהתאם.
אבל אם אתה רוצה להתפשר במודע בגלל שיקולים פרטיים זה בסדר גם כן.
 

נערך לאחרונה ב:
מה זה מבחינתך דאק ברמת קצה? אתה אומר שכדי לשמוע בדיגיטל כמו שצריך יש לרכוש דאק קצה? 25k מקבלים סאונד בינוני? אם ככה אני מעדיף דאק ב 6 עם סאונד בינוני מאשר דאק ב 25 עם סאונד בינוני...
זה ממש לא מה שאני אומר. אך נראה לי שנעצור כאן כי אני חש היטב לאן אתה מושך אותי ואני פשוט לא שם.
כל אחד יעשה מה שטוב לו, להעדפותיו והבנתו. הכל טוב!!
 
יש לנו פה מותגיסתים , שלדעתי משכנעים עצמם , לא אומר שלא צריך טוב , אבל לא צריך להגזים , מה וואדקס יודעים שאקיופייז , emm או מייטנר לא יודעים , בוא נשווה , קורא תיגר להוכיח שאין צורך בשטויות למעט הפאסון שהוא אסון
 
תמהה אם ההבדל שמיע בכלל אלא אם יש לכם שמיע של עטלף ה -ה של השמיעה פה
 

יש פה הרבה גם מהרצון של לבנות משהו כחלק מהתחביב, גמרת אתגר מסויים\מסמן וי, זה לא מחזיק הרבה וכבר אתה מחפש את האתגר הבא, וכמובן שחייב שהוא יהיה אתגר אחרת אם קל לא מחזיק, וכן זה יושב ומציק עד שמסיימים עם זה.
לא ממש קשור לשמיע או לא, למרות שזה כן שמיע, אם שווה את ההשקעה בכסף זה כבר סיפור אחר.
תתחדש ותהנה.
 
נערך לאחרונה ב:
השוואה של bluesound node icon לברקלי דאק ב 35 אלף דולר על ידי מגזין נחשב:


אבל אני בטוח שחלקכם מבינים סאונד ומתוחכמים הרבה יותר מהסוקר בעל האינטרסים שלא מבין כלום.

תבלו
 
יש לנו פה מותגיסתים , שלדעתי משכנעים עצמם , לא אומר שלא צריך טוב , אבל לא צריך להגזים , מה וואדקס יודעים שאקיופייז , emm או מייטנר לא יודעים , בוא נשווה , קורא תיגר להוכיח שאין צורך בשטויות למעט הפאסון שהוא אסון
אולי לפני שאתה מגיב אוטומטית, תאזין אצלך ותדע - באמת שלא קשה לשמוע ההבדל.
 

השוואה של bluesound node icon לברקלי דאק ב 35 אלף דולר על ידי מגזין נחשב:


אבל אני בטוח שחלקכם מבינים סאונד ומתוחכמים הרבה יותר מהסוקר בעל האינטרסים שלא מבין כלום.

תבלו
מתוך סקרנות אמיתית, תהיתי למה בסקירה לא השוו את ה-Blue Sound דווקא ל-MSB Premier שכבר יש לו.

בקשר לווידאו של תום מרטין - הוא בכלל לא אומר שאין הבדלים בין ה-DACים.להיפך, הוא מציין במפורש שביחס ל-DAC היקר יותר, ה-Blue Sound חסר קצת את העידון העדין הזה.

לי זה קצת מזכיר לי את רשימת המומלצים של Stereophile.שם הם שמים מוצרים בקטגוריות A, B, C וכו', וזה נהדר כל עוד משווים כל אחד למתחרים הישירים שלו.אבל כשמשווים ישירות בין שניים מאותה קטגוריה - כמו dCS Lina ו-Versa ששניהם ב-A - פתאום לא ברור איך הם בכלל באותו מדף.זה קורה אצלם בכל תחום ברשימה.

אני לא זוכר אם יצא לך לשמוע אצלי את שני ה-DACים, ה-Luxman D-10X וה-MSB.ה-Luxman מדהים בפני עצמו.אבל ה-MSB פשוט מוסיף משהו מיוחד שאין בו.שניהם מצוינים, אבל אחד מרגיש צעד וחצי מעל.ההפרש הוא בערך 13K - לא זול בכלל - ואחרי ששומעים את הטוב יותר, קשה מאוד לחזור אחורה.

תיאורטית, אני מניח שלגבי פטיפון לא היית מוותר על שיפור כזה.אז למה דווקא בדיגיטל זה מרגיש שונה?בסוף, זה garbage in, garbage out - שום רכיב אחר בשרשרת לא יכול לתקן מקור פחות טוב.

שתהיה לנו שנה אזרחית שקטה ומלאה מוזיקה טובה!
 
נערך לאחרונה ב:
יש פה הרבה גם מהרצון של לבנות משהו כחלק מהתחביב, גמרת אתגר מסויים\מסמן וי, זה לא מחזיק הרבה וכבר אתה מחפש את האתגר הבא, וכמובן שחייב שהוא יהיה אתגר אחרת אם קל לא מחזיק, וכן זה יושב ומציק עד שמסיימים עם זה.
לא ממש קשור לשמיע או לא, למרות שזה כן שמיע, אם שווה את ההשקעה בכסף זה כבר סיפור אחר.
תתחדש ותהנה.

משה, הפתיח נכון אבל הסיומת נשמעת כמו אפקט הענבים החמוצים, אם משהו בלתי מושג תחילים לזלזל בו.
 
יש הרבה ענבים חמוצים בתחום הזה אפשר גם להתעלם מזה אבל זה שם היום הכל בר השגה יש לך כרטיס נגמר.
 

מתוך סקרנות אמיתית, תהיתי למה בסקירה לא השוו את ה-Blue Sound דווקא ל-MSB Premier שכבר יש לו.

בקשר לווידאו של תום מרטין - הוא בכלל לא אומר שאין הבדלים בין ה-DACים.להיפך, הוא מציין במפורש שביחס ל-DAC היקר יותר, ה-Blue Sound חסר קצת את העידון העדין הזה.

לי זה קצת מזכיר לי את רשימת המומלצים של Stereophile.שם הם שמים מוצרים בקטגוריות A, B, C וכו', וזה נהדר כל עוד משווים כל אחד למתחרים הישירים שלו.אבל כשמשווים ישירות בין שניים מאותה קטגוריה - כמו dCS Lina ו-Versa ששניהם ב-A - פתאום לא ברור איך הם בכלל באותו מדף.זה קורה אצלם בכל תחום ברשימה.

אני לא זוכר אם יצא לך לשמוע אצלי את שני ה-DACים, ה-Luxman D-10X וה-MSB.ה-Luxman מדהים בפני עצמו.אבל ה-MSB פשוט מוסיף משהו מיוחד שאין בו.שניהם מצוינים, אבל אחד מרגיש צעד וחצי מעל.ההפרש הוא בערך 13K - לא זול בכלל - ואחרי ששומעים את הטוב יותר, קשה מאוד לחזור אחורה.

תיאורטית, אני מניח שלגבי פטיפון לא היית מוותר על שיפור כזה.אז למה דווקא בדיגיטל זה מרגיש שונה?בסוף, זה garbage in, garbage out - שום רכיב אחר בשרשרת לא יכול לתקן מקור פחות טוב.

שתהיה לנו שנה אזרחית שקטה ומלאה מוזיקה טובה!

פספסת את הנקודה שלי

לא טענתי שאין דאקים יקרים טובים או שכל דאק יקר לא שווה את מחירו. ברגע שהרוכש רכש, אז מבחינת הרוכש הוא שווה את מחירו. אין לי שום בעיה עם זה או שום ביקורת או דעה על מה שפלוני רוכש.

מה שאני אומר (ויש פה כאילה שמסבירים לי את תפקיד המקור בקורטוב קל של התנשאות) הוא שיש דאקים זולים מצויינים ממש שיכולים בהחלט לספק הרבה אודיופילים ולהשתלב במערכות יקרות ללא שום רגשי נחיתות. צירפתי דוגמא מוחשית למכשיר כזה שהשווה לדאק ב 35 אלף דולר ויצא לא רע מולו בכלל. בנוסף הסוקר הוסיף אם שמת לב שיש דאקים אחרים יקרים שהוא בכלל עקף. אז כל מה שאני אומר הוא שלחזור על המנטרה המוכרת שמקור הוא חשוב (לייק דה) לא ממש ממצה את העניין או תורמת להבנה של שוק הדיגיטל הנוכחי. אם מישהו חושב שדאק זול בהכרח ישמע זבל, אין לו מושג על מה הוא מדבר, או ששומע עם הארנק במקום עם האוזנים.

אתה מבקש השוואה של דאק ב 6000 שח ל msb זה אומר
i rest my case
 
נערך לאחרונה ב:
הבעיה פה היא לא ה-DAC הזול, אלא המסקנות וההתנפחות שעושים ממנו.
זה ש-DAC נגיש נשמע "מצוין" לא אומר שהוא לא מגביל, אלא רק שעדיין לא דרשו ממנו יותר מדי.

סקירה, דוגמה אחת או סטאפ מוצלח לא מבטלים עיקרון מאוד פשוט,
ככל שהמערכת משתפרת, היא חושפת יותר את המקור. פתאום מה ש"עמד יפה" מתחיל להישמע פחות פתוח, פחות שקט, פחות טבעי.

הדיון לא באמת על יקר מול זול, אלא על תקרת זכוכית.
מי שטוב לו, פגז, מעולה...שיהנה.
מי שלא קונה סיפורים ברשת, מגלה לבד איפה ויתרו לעצמם בדרך.
וזה לא לשמוע עם הארנק, זה לשמוע בלי תירוצים.

בסוף זה עניין של בחירה ויעד, כל אחד והקו שהוא מחליט לעצור בו.
 
אולי לפני שאתה מגיב אוטומטית, תאזין אצלך ותדע - באמת שלא קשה לשמוע ההבדל.
תודה על ההמלצה ! מאזין !
 

תשואה שולית פוחתת
עד לנקודה של התועלת השולית האפסית.

אני רואה את זה ככה
אם יש הבדל לטובה השווה לרוכש את המחיר, אז הרוכש עשה עסקה טובה.

וגם אם אין הבדל לטובה והרוכש נמצא על נקודת האפס מבחינת תועלת, עדיין הרוכש עשה עסקה טובה, כי ככה הוא החליט לעשות עם הכסף שלו.
 
פספסת את הנקודה שלי

לא טענתי שאין דאקים יקרים טובים או שכל דאק יקר לא שווה את מחירו. ברגע שהרוכש רכש, אז מבחינת הרוכש הוא שווה את מחירו. אין לי שום בעיה עם זה או שום ביקורת או דעה על מה שפלוני רוכש.

מה שאני אומר (ויש פה כאילה שמסבירים לי את תפקיד המקור בקורטוב קל של התנשאות) הוא שיש דאקים זולים מצויינים ממש שיכולים בהחלט לספק הרבה אודיופילים ולהשתלב במערכות יקרות ללא שום רגשי נחיתות. צירפתי דוגמא מוחשית למכשיר כזה שהשווה לדאק ב 35 אלף דולר ויצא לא רע מולו בכלל. בנוסף הסוקר הוסיף אם שמת לב שיש דאקים אחרים יקרים שהוא בכלל עקף. אז כל מה שאני אומר הוא שלחזור על המנטרה המוכרת שמקור הוא חשוב (לייק דה) לא ממש ממצה את העניין או תורמת להבנה של שוק הדיגיטל הנוכחי. אם מישהו חושב שדאק זול בהכרח ישמע זבל, אין לו מושג על מה הוא מדבר, או ששומע עם הארנק במקום עם האוזנים.

אתה מבקש השוואה של דאק ב 6000 שח ל msb זה אומר
i rest my case
שושו אף אחד לא אמר שאין דאקים זולים מצויינים, זכותך המלאה להנות מהדאק ולא משנה מה מחירו.
היה לי גם אחד מחברה סינית מצויינת ששמעת אצלי וגם המלצתי לך על החברה הזאת.
הדבר היחידי שמנחה אותי הוא המבחן בבית. מבחינתי קפיצת הרמות בין הדאקים במבחן ההשמעה היתה עצומה ואי אפשר היה להתעלם מזה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור