shokroun
חבר משקיען
- הודעות
- 1,429
- מעורבות
- 709
- נקודות
- 113
דיון שניזון גם מכל עניין ההשקעה הכספית והאודיו והשרשור של הביקור של תומר אצל בעלי מערכות יקרות מאוד. וגם ראיתי עוד דיון טרי שנפתח על כותרת ב ynet על מערכות יקרות להרעיד.
אין ספק שהשקעה כספית היא פרמטר חשוב בתחום. כמו בכל תחום השקעה כספית בדרך כלל מניבה מוצרים יותר מושקעים. העניין שצריך לדעת איך ובמה להשקיע וגם בתחום שלנו עלות המרכיבים היא גמישה ונוטה לפחת גבוהה יחסית לאחר זמן לא רב. יש מציאות רק צריך לזהות. לא חושב שכיס עמוק ונכונות השקעה בעצימות גבוהה תניב בהכרח תוצאה יותר טובה ממערכת חלופית בעלות פחותה, יש משמעות לתמהיל ההשקעה ולחדר ההשמעה הנתון .
ייעצתי לחבר לאחרונה שהרכיב מערכת ביתית, לא אודיופיל ( טוב...התחיל כלא אודיופיל..חחחח) והנה אני משדך לו מגבר מנורות בן 60 שנה. מעודכן קלות. ורמקול מדפי סקנדינבי שמחירו הצנוע ביד 2 לא תואם את ביצועיו הפנומנליים ומחירו הראשוני . בין רמקול למגבר יש קדם מנורות עדכני , וממיר + סטרימר מקדמת הבימה הטכנולוגית . סך הכל השקעה של כ 60 אלף שח כולל מפצל יוקרתי. הסאונד פשוט טוב כמו שהוא עוד לפני החיווט. הבעיה היא רק החדר. אבל כשלעצמה המערכת לטעמי יכלה להחזיק חדר האזנה של 20 מ"ר בכיף. ובתמהיל אחר מבוסס על אותו תקציב - רמקולים מעט יותר גדולים או תוספת סאב- יכלה גם להחזיק חדר גדול עוד יותר. ושוב, ניתן היה גם לחסוך קצת לאזור ה 50 אלף שח. אז זה הרבה כסף נכון, אבל היי...זה לא מיליונים וגם לא מאות אלפים.
ואני עמדתי לא פעם כבלם בין אותו החבר שקורא ביקורות ומפנטז על מוצרים יקרים, ולא פעם משכנע אותו להשקיע...פחות כסף. אני! האודיופיל המייעץ יעני.
מה שגורם לי להרהר במחשבה הבאה, בהינתן תשומת לב לחדר ההאזנה קשה היום לקבל סאונד באמת רע. ההיצע ויכולת הערבוב בין חדש לוינטאג' היא מהממת. חושב שכמעט כל מוצרי האודיו מרמת מחיר מסויימת, ולא אסטרונומית, יכולות להציע הנאה רבה. מה דעתכם? האם באיזשהו מקום מיקסמנו את יכולת ההנאה והפיתוח של מוצרי אודיו לאוזן האנושית?
אין ספק שהשקעה כספית היא פרמטר חשוב בתחום. כמו בכל תחום השקעה כספית בדרך כלל מניבה מוצרים יותר מושקעים. העניין שצריך לדעת איך ובמה להשקיע וגם בתחום שלנו עלות המרכיבים היא גמישה ונוטה לפחת גבוהה יחסית לאחר זמן לא רב. יש מציאות רק צריך לזהות. לא חושב שכיס עמוק ונכונות השקעה בעצימות גבוהה תניב בהכרח תוצאה יותר טובה ממערכת חלופית בעלות פחותה, יש משמעות לתמהיל ההשקעה ולחדר ההשמעה הנתון .
ייעצתי לחבר לאחרונה שהרכיב מערכת ביתית, לא אודיופיל ( טוב...התחיל כלא אודיופיל..חחחח) והנה אני משדך לו מגבר מנורות בן 60 שנה. מעודכן קלות. ורמקול מדפי סקנדינבי שמחירו הצנוע ביד 2 לא תואם את ביצועיו הפנומנליים ומחירו הראשוני . בין רמקול למגבר יש קדם מנורות עדכני , וממיר + סטרימר מקדמת הבימה הטכנולוגית . סך הכל השקעה של כ 60 אלף שח כולל מפצל יוקרתי. הסאונד פשוט טוב כמו שהוא עוד לפני החיווט. הבעיה היא רק החדר. אבל כשלעצמה המערכת לטעמי יכלה להחזיק חדר האזנה של 20 מ"ר בכיף. ובתמהיל אחר מבוסס על אותו תקציב - רמקולים מעט יותר גדולים או תוספת סאב- יכלה גם להחזיק חדר גדול עוד יותר. ושוב, ניתן היה גם לחסוך קצת לאזור ה 50 אלף שח. אז זה הרבה כסף נכון, אבל היי...זה לא מיליונים וגם לא מאות אלפים.
ואני עמדתי לא פעם כבלם בין אותו החבר שקורא ביקורות ומפנטז על מוצרים יקרים, ולא פעם משכנע אותו להשקיע...פחות כסף. אני! האודיופיל המייעץ יעני.
מה שגורם לי להרהר במחשבה הבאה, בהינתן תשומת לב לחדר ההאזנה קשה היום לקבל סאונד באמת רע. ההיצע ויכולת הערבוב בין חדש לוינטאג' היא מהממת. חושב שכמעט כל מוצרי האודיו מרמת מחיר מסויימת, ולא אסטרונומית, יכולות להציע הנאה רבה. מה דעתכם? האם באיזשהו מקום מיקסמנו את יכולת ההנאה והפיתוח של מוצרי אודיו לאוזן האנושית?